Liki Juhannuskisa - lehdistötilaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Darren sanoi:
Kyllä ilman muuta näin. Tarkoituksenani ei misssään tapauksessa ollut osua, tai edes ottaa tarpeetonta riskiä. Se, että täällä parjaan leikilläni ohitusyritystäni, ei tarkoita sitä, ettenkö olisi oikeasti nähnyt mahdollisuutta päästä ohi. Ei se loppujen lopuksi niin huono yritys kuitenkaan ollut. Todennäköisesti jos pitoa sisälinjalla olisi ollut hieman enemmän, olisin mutkaan kääntäessä ollut hieman edellä, mutta olisit varmasti seuraavaan oikeaan kääntänyt sisälinjaa ja pysynyt edellä. Mielestäni ihan kilpailutilanne, ja siinä itse menetin eniten aikaa.
Juu no problem. En usko, enkä haluakaan uskoa että näissä kisoissa kukaan kovinkaan todennäköisesti tulisi hallitsemattomassa liu´ussa kylkeen jossain 60 km/h mutkassa, eli sinäkin järkevän tuntuisesti mietit paikkaa yrittää muuttaa autoletkan järjestystä. Jos olisit onnistunut, en välttämättä olisi takaisin päässyt ohi kiihtyvyyttä rajoittavan painon takia. Vaikka meillä on Jussin kanssa vain 7-8 kiloa eroa (ei ratkaiseva, pystyy kisaamaan), huomasin että hän oli toukokuun kisassa lähes kaikilla suorilla kimpussa kun taas itse jäin sen autonmitan-puolitoista aina tiukempien mutkien jälkeen. Tavallaan siinä on 15 kilon vaikutuksen ero, ajaako takana 7-8 kiloa kevyempi, vai painavampi auto.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
PekPoy sanoi:
Jahka meikäläinen tulee messiin niin ei ole järkeä jakaa edes kakkospalkintoa, sillä eihän kierroksella jäänyt mitään mitalia ansaitse.
Luulen että tämänmittaisissa kisoissa fysikaalinenkin mahdottomuus vaikka olisit kuinka kevyt hiiri tahansa :thumbup:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
jusban sanoi:
Meikäläinen näyttää ihan itseään täynnä olevalta ylimieliseltä mulkerolta tossa kuvassa. Vaikka jäin vielä kolmanneksikin :nope:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Darren sanoi:
Meikäläinen näyttää ihan itseään täynnä olevalta ylimieliseltä mulkerolta tossa kuvassa. Vaikka jäin vielä kolmanneksikin :nope:
Et näytä. Itsekin olen aika huvittavan näköinen siinä hyppykuvassa :D

Ja palkintosija on aina palkintosija, olisin itsekin ollut joka tapauksessa aika tyytyväinen sellaiseen.
 

Örfil

Guest
Hyvä että saadaan kovia kisoja aikaiseksi. Tähän saakka ne ovat olleet vain mun ja Cmoneyn välisiä ja Suzussa sain ajella ihan omissa oloissani.
Että herätys Team Tampere!!!
;) ;)
 
Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Cmoney sanoi:
No Darren kun saa lisää tasaisuutta peräkkäisiin kierroksiin niin siinä on hyvä haastaja myöskin.
Ja myös lfb:n vauhti oli hetken aikaa melko hyvää. I see the potential...
Pysyin yllättävän hyvin kärjen vauhdissa kisan alkupuoliskolla, sen jälkeen rytmi jotenkin katosi ja käsissäkin alkoi rasitus painaa. Tasaisuutta tarttis, että pystyisi haastamaan teidät kärkimiehet tulevissa kisoissa.

Ja tosiaan, siinä nopeassa mutkassa spinnannut olin minä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Cmoney sanoi:
1.krs
Jussi, Cmoney +0,28
2.krs
Jussi 41,59, Cmoney +1,75
Onko muuten Jussi sunkin mielestä toi ero yllättävän pieni sen tokan kierroksen härväilyn jälkeen? :) Luulin ennen aikojen tarkempaa tarkastelua että se olisi ollut lähempänä 3ea sekuntia. Nopeita vuokra-autoja kieltämättä niin näytti pitkältä sun karkumatka, 14hv ja 90km/h :thumbup:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Jussi sanoi:
Sellainen varoitus Darrenille että mä en jätä mitään sattuman varaan vaan valmistaudun joka kisaan viimeisen päälle. Laadin kisataktiikan ja opettelen radan etukäteen ja jos mahdollista, treenaan radalla kerran pari ennen kisaa. Olen kohta 46 v mies, tässä iässä on F1 ura jo laskusuunnassa ;) ja pätemään pääsee enää kartradoilla. Ja kisat ajetaan sitten sen mukaan.

Kuten Cmoney sanoi, tasaisuus on valttia skaboissa. Uskoisin että viimeisten neljän vuoden aikana ajamani n. 40 sisäratakisaa ja 80-90 treenisessiota antavat hyvää pohjaa haastaa aina podiumsijoja kisassa kuin kisassa. Aina ei tartte voittaa, varsinkin jos kalusto ei anna siihen myöten. Autoissa kun on eroja... ja kisakokemus on aina valttia, ohittaminen on näet taitolaji. Se nähtiin taas viimeksi... :ahem:
Täytyy kyllä munkin sen verran tunnustaa, että edellisenä iltana printtasin kyllä Forssan radan paperille ja yritin opetella mutkien järjestystä ja painaa mieleen miten rataa kuvailtiin kesäkarting-toikissa. Avovaimokin ihmetteli, että mitä opiskelen. Eikä mullakaan ihan heti pe. iltana uni tullut. Ohittamisen suhteen myös asiaa puhut. Nuo kisa- ja harjoitusmääräsi varmasti antavat pohjaa. Vanha totuus on, että nopea yhdellä kierroksella voi olla aloittelijakin, mutta siihen, että on piinkova taktikko, vaaditaan kokemusta
 

Örfil

Guest
Ainakin "Tampereen Takuma" titteli on jo varattu :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
tuohon kolarihässäkkään liittyen, se kitketään Hyvinkäällä pois jo järjestäjänkin toimesta, siellä ei minkäänlaista kontaktia sallita muistaakseni.
(toisin kuin Forssassa joissa ponttoonitkin on saaneet hieman kipeää :D)
 

Örfil

Guest
Ja tämä tulee tapahtumaan TÄYSIN ILMAISEKSI kaikkien 1000 euroa mulle ja FO:lle kisalisenssinsä lunastaneiden kesken.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
FO110K sanoi:
tuohon kolarihässäkkään liittyen, se kitketään Hyvinkäällä pois jo järjestäjänkin toimesta, siellä ei minkäänlaista kontaktia sallita muistaakseni.
(toisin kuin Forssassa joissa ponttoonitkin on saaneet hieman kipeää :D)
Mulla ehjä suunnitelmissakin siellä ihan tuloksen parantamisenkin kannalta. Ei kenelläkään tavoitteena kolarointi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Darren sanoi:
Mulla ehjä suunnitelmissakin siellä ihan tuloksen parantamisenkin kannalta. Ei kenelläkään tavoitteena kolarointi.
en siihen vihjannutkaan, tuo oli lähinnä sitä varten että siellä siis oikeasti ei sallita kevyttäkään kontaktia, liputtavat pois heti jos on liian agressiivista menoa johtuen juurikin vauhdeista...
 
Ylös