Huh,
jos vähän selvennettäs asioita näiden totaalisten väärinkäsitysten takia. Monet täällä pyytelevät jatkuvasti listaa uusien moderaattoreiden nimistä, mutta se ei ole ole oleellista, oleellista on nyt ymmärtää tämän nykyisen moderointisysteemin periaate.
Nykyiset palstan Administratorit (RK ja Henkka) ovat olleet edelleen käytännössä ainoita, jotka täällä ovat jotain moderointia teknisesti suorittaneet. Meidän lisäksi on luotu laajempi Moderointitiimi, jotka ovat mukana vain ilmiantamassa väärinkäytöksiä forumilla ja mukana tukemassa/eväämässä tarvittavia Moderointitoimia. Näin kenelläkään ei ole mahdollista sooloilla päätösten suhteen.
Osalla tästä porukasta, ei kaikilla, on oikeudet käyttää Moderaattorit-nickiä, jolla voi suorittaa poistoja, ei kuitenkaan mitään bannaustoimenpiteitä. Nuo viimeaikaiset poistot ovat kuitenkin 99% lähteneet joko minun tai RK:n toimesta, eli kukaan näistä uusista moderointitiimiin valituista nimimerkeistä siellä ei ole sooloillut. Tekninen toimenpide on ollut meidän heiniä, moderoinneista päätettäessä on aina kysytty 2-3 muun tiimiläisen mielipide.
Tässä bannaustapauksessa asiaa pohdittiin lähestulkoon koko ilta ja lopulta asiasta suoritettiin äänestys 6 tiimiläisen kesken ja päätös oli yksimielinen. Lopullinen päätös tehtiin jo ennen puoltayötä, sen jälkeen oli erinäistä testailua bannausteknisissä asioissa ja ilmoitus sekä itse banni tuli laitettua toteen siihen kellonaikaan mitä tuolla bannitoikissa lukee.
Report post to moderator -toiminnon käyttämisestä menee ilmoitusviesti sähköpostitse koko moderointitiimille, jonka perusteella kukaan ei edelleenkään pääse sooloilemaan mitään. Jos joku näin tekee, niin sen muut jäsenet kyllä huomaavat. Edelleenkin, päävastuussa kaikesta on minä ja RK-62, joten jos ei Moderaattorit-nickille halua privaa laittaa tai tuota reportointia käyttää, niin meille kyllä voi. Nopeamman palautteen vain saa tuolla toisella käytännöllä.
Jatketaan harjoituksia.