OoPee
Nuori ikäisekseen
Siltä toi sun viestis hieman vaikutti.vermula sanoi:Se ei suinkaan ole oletusarvo :thumbdown
Mutta ok, tulkitsin ilmeisesti väärin. Hyvä jos näin ei ole. Sori.
Siltä toi sun viestis hieman vaikutti.vermula sanoi:Se ei suinkaan ole oletusarvo :thumbdown
Samaa mieltä.McMike sanoi:Jos itse olisin päättämässä asioista, haluaisin myös olla julkisesti kaikkien tiedossa, sillä silloin kun joku päätös tehdään tai joku asia ei ole kohdallaan ja sen takia on rangaistuksen paikka, se mielipiteeni asiasta olisi kaikkien saatavilla. Uskallan perustella oman kantani ja tuoda oman mielipiteeni esille perusteluineen.
Sitä suoraselkäisyyttä ja rehellisyyttä ja avoimuuttaa toivoisin myös tänne kaikkien keskuuteen, myös modeille.
On helppo piiloutua "massaan" ja toimia ikäänkuin "pää pensaassa". Silloin kun jostakin asiasta tehdään päätös, pitää se myös pystyä perustelemaan omaltakin näkökannalta rehellisesti ja avoimesti ja näin seisoa oman mielipiteensä takana.
Uskon, että niin myös käyttäjäkunnan yhteishenki paranee ja turhat olettamukset ja spekulaatoit jäävät pois, eivätkä ne omalta osaltaan ole haittaamassa toimintaa vaan asiat voi sopia ja sillä tavalla lujittaa luottamusta myös päätöksen tekijöiden ja kaikkien käyttäjien suuntaan.
Silloin myös olisi mahdollista kirjoittaa vaikkapa privana jollekin modelle ja kysyä hänen kantaansa ja mahdollisesti kysyä häneltä neuvoa jossain tilanteessa ilman minkäänlaista jälkikaunan tai "leimaamisen" pelkoa.
Sillä tavalla saisimme tämän asian varmasti päiväjärjestykseen ja kaikilla olisi vastedes mukava kirjoitella täällä ja kaikki tuntisivat olonsa kotoisaksi.
Ilmeisesti olet muuttanut mieltäsi? "Minulle on ihan sama, vaikka modet olisivat anonyymejä. Ehkäpä jopa parempi niin. Kannatan anonyymiutta."McMike sanoi:Jos itse olisin päättämässä asioista, haluaisin myös olla julkisesti kaikkien tiedossa, sillä silloin kun joku päätös tehdään tai joku asia ei ole kohdallaan ja sen takia on rangaistuksen paikka, se mielipiteeni asiasta olisi kaikkien saatavilla. Uskallan perustella oman kantani ja tuoda oman mielipiteeni esille perusteluineen.
Sitä suoraselkäisyyttä ja rehellisyyttä ja avoimuuttaa toivoisin myös tänne kaikkien keskuuteen, myös modeille.
On helppo piiloutua "massaan" ja toimia ikäänkuin "pää pensaassa". Silloin kun jostakin asiasta tehdään päätös, pitää se myös pystyä perustelemaan omaltakin näkökannalta rehellisesti ja avoimesti ja näin seisoa oman mielipiteensä takana.
Uskon, että niin myös käyttäjäkunnan yhteishenki paranee ja turhat olettamukset ja spekulaatoit jäävät pois, eivätkä ne omalta osaltaan ole haittaamassa toimintaa vaan asiat voi sopia ja sillä tavalla lujittaa luottamusta myös päätöksen tekijöiden ja kaikkien käyttäjien suuntaan.
Niinkuin jo kertaalleen sanoin. Kunnioitan ihmisiä, jotka myöntävät virheensäObserver sanoi:Ilmeisesti olet muuttanut mieltäsi? "Minulle on ihan sama, vaikka modet olisivat anonyymejä. Ehkäpä jopa parempi niin. Kannatan anonyymiutta."
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?s=&threadid=5305
no jaa..Myllis sanoi:Jos lukisit ennenkuin kommentoit? :doubtful:
Viittasin McMiken kirjoitukseen, mielestani sielta selviavat ne syyt.
Olen taysin hanen kanssaan samalla linjalla. :thumbup:
Mä en kyllä nää tossa yhtään kunnollista perustelua hahmon nimen julkaisulle.Myös Modet voisivat julkaista nikkinsä eikä piiloutua kuten arat puput panemalla päänsä pensaaseen ja jaellen sieltä kommenttejaan yhteisen nimimerkin takaa.
Modejen määrä ja ikäjakauma olisi myös mukava tietää ja kun päätös jonkun varoituksesta/bannista tehdään, niin päätöksen puolesta/vastaan olevien suhde.
Minkä virheen?OoPee sanoi:Niinkuin jo kertaalleen sanoin. Kunnioitan ihmisiä, jotka myöntävät virheensä![]()
Moon samaa mieltä.Jacques sanoi:no jaa..
Mä en kyllä nää tossa yhtään kunnollista perustelua hahmon nimen julkaisulle.
Siinä kun on se että tietyt hahmot alkavat heittää lokaa jonkun tietyn moderaattorin niskaan, vaikka käsittääkseni ainakin suuri osa päätöksistä tapahtuu moderaattoreiden yhteistyön tuloksena.
Onhan tuossakin kieltämättä pointtinsa.OoPee sanoi:Samaa mieltä.
Myönnän ihan suoraan, että mulle ei nykyisin tulisi mieleenkään osoittaa vähänkin arempaa kysymystä nimimerkille moderaattoreille, koska anteeksi nyt vaan, mä en luota että se kysymys & tieto, menee henkilöille, jotka nauttivat vähäisimmässäkään määrin mun luottamustani.
Pahin mahdollinen skenaario: haluan valittaa moderaattorille jonkun toisen käyttäjän käytöksestä/postauksesta ja postaan viestini moderaattoreille ja kuinkas ollakaan, juuri tämä samainen henkilö ottaa viestin vastaan... Ei hyvä :nope:
En muutenkaan pidä ajatuksesta, että joku nimetön ryhmittymä ohjailee ja kontrolloi toimintojani.
Viimeaikaisia tapahtumia seuranneena ja asioita miettineenä olen muuttanut mieltäni tämän asian suhteen. Asioilla on kumma tapa löytää oikea suuntansa, kun niitä miettii usealta kantilta ja ottaa huomioon eri skenaarioita. Hetken "mutulla" ei kannattaisi tehdä liian hätäisiä johtopäätöksiä ja siinä asiassa yritän vastedes olla viisaampi.Observer sanoi:Ilmeisesti olet muuttanut mieltäsi? "Minulle on ihan sama, vaikka modet olisivat anonyymejä. Ehkäpä jopa parempi niin. Kannatan anonyymiutta."
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?s=&threadid=5305
Jos tällainen pelko kaivaa, niin ehkäpä siinä tapauksessa ko. henkilö on väärä henkilö toimimaan moderaattorina?Jacques sanoi:Siinä kun on se että tietyt hahmot alkavat heittää lokaa jonkun tietyn moderaattorin niskaan, vaikka käsittääkseni ainakin suuri osa päätöksistä tapahtuu moderaattoreiden yhteistyön tuloksena.
Virheellä ja sen myöntämisellä tarkoitin tässä tapauksessa sitä, että osaa tulkita tilanteen oikein ja muuttaa mielipidettään havaittuaan, että asia ei sittenkään ollut niin kuin kuvittelin.Observer sanoi:Minkä virheen?![]()
Millä sä voit luottaa tähän? Kundi lukee sun viestis ja tuhoaa sen.Formulanomi sanoi:Moon samaa mieltä.
Mutta kyllä Oopeen esimerkki (se kenestä valittaa olisi mode...ja sattuisi vielä itse vastaanottamaan sen viestin...) on aika kauhea.... --> tossa tilanteessa pitäisi ilmeisesti luottaa siihen, että ne asiat käsitellään tosiaankin kaikkien moderaattoreiden kesken.
Tässä olet kyllä oikeassa, muttei taida tämäkään olla aivan niin mustavalkoinen ja helppo asia. Muistaakseni moderaattorit siirtyivät nimettömyyteensä siinä vaiheessa, kun foorumilla alkoi kuulua jatkuvasti "eikö tiedän tulisi näyttää esimerkkiä" -tyylisiä juttuja. Ja toki heidän jossain määrin varmaan tuleekin näin tehdä, mutta toiset nostivat metelin jo siitä että moderaattori kehtaa kommentoida vapaaseen keskusteluun sillä tyylillä mikä siellä nyt on kovin yleistä, eli ei välttämättä kovin virallisestiOoPee sanoi:Myönnän ihan suoraan, että mulle ei nykyisin tulisi mieleenkään osoittaa vähänkin arempaa kysymystä nimimerkille moderaattoreille, koska anteeksi nyt vaan, mä en luota että se kysymys & tieto, menee henkilöille, jotka nauttivat vähäisimmässäkään määrin mun luottamustani.
Silloin kun oikeassa asiassa tehdään oikea päätös, ei ole mitään syytä loan heitolle. Siinä vaan loan heittäjä nolaa itsensä.Jacques sanoi:no jaa..
,,,Siinä kun on se että tietyt hahmot alkavat heittää lokaa jonkun tietyn moderaattorin niskaan, vaikka käsittääkseni ainakin suuri osa päätöksistä tapahtuu moderaattoreiden yhteistyön tuloksena,,,
Antin pitäisi määritellä, että Super Moderaattori voisi vain poistaa moderaattorit -nikille lähetetyt viestit.OoPee sanoi:Millä sä voit luottaa tähän? Kundi lukee sun viestis ja tuhoaa sen.
Modet ovat varmaan - yksimielisessä päätöksessään - tehneet ns. oikean päätöksen antaessaan bannia Noppikselle.McMike sanoi:Silloin kun oikeassa asiassa tehdään oikea päätös, ei ole mitään syytä loan heitolle. Siinä vaan loan heittäjä nolaa itsensä.
Aikaisemmissa kirjoituksissa lähtökohtani on ollut yleinen, ei liittyen ko. tapaukseen, vaikka se on osaltaan vaikuttanutkin mietteisiini ja näiden ajatuksieni esille tuomiseen.Formulanomi sanoi:Modet ovat varmaan - yksimielisessä päätöksessään - tehneet ns. oikean päätöksen antaessaan bannia Noppikselle.
Muistanko oikein, että itsekin vastustit sitä banniä - eli "oikeaa päätöstä"...?:doubtful:
Niinpä taisi olla tässäkin tapauksessa.Ehkäpä siitä seuraa se, ettei modet uskalla jaella rangaistukisa, koska pelkäävät rangaistun kavereiden reaktiota, joka kohdistuu heihin suoraan.
No kaipa ne deletoidutkin jostain logista näykyis, tosin kukapa niitä lukee ellei siihen ole erityistä syytä.Formulanomi sanoi:Antin pitäisi määritellä, että Super Moderaattori voisi vain poistaa moderaattorit -nikille lähetetyt viestit.
Muuten voi olla vähän vaikeaa, ellei niitä deletoitujakin säilötä.