Lisääntymisen ihme+muuta pohdintaa

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tosta mulle tuli muuten yks ihan karsee tarina mieleen...sellanen opettajanainen joka aina toitotti sitä, että jos ei käytä deodoranttia ja harventaa kainaloiden pesua, hiki muuttuu pikkuhiljaa hajuttomaksi. Se akka haisi siis niin saatanan oksettavalta, että aina kun se tuli kylään, mun oli pakko lähteä ulos ja ihan pienellä tuuletuksella se haju ei kadonnut. Ammatiltaan tosiaan opettaja, joten ois luullut että sen yleissivistys ois riittänyt siihen että ois tajunnu että eihän se saakelin haju hävinnyt, lisäänty vaan, mutta hajuaisti turtu.

Siitä tyypistä joka kertoi, että kun jättää hampaat harjaamatta niihin kasvaa vähitellen päälle sellainen valkoinen suojakalvo eikä reikiä tule en viitsi mainintaa enempää kertookaan...siitä tulee jo niin paha olo kun ynnää edelliseen hajuun..hajuun jonka muistijäljen edelleen pystyn palauttamaan nenääni kun muistelen asiaa. :thumbdown
Mutta ajattelehan, miten hyviä kurinpitokeinoja ne ovat opettajilla. Jos tyyppi ei oo kunnolla, niin opettaja ottaa kainaloonsa ja johan vaikenee. :D Tai jos ei osaa, niin opettaja tulee viereen ja neuvoo! :thumbup:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Sam sanoi:
Olen ollut koulussa, missä ei ollut oppilailla mahdollisuutta suihkuun. Lisäksi olen ollut parissakin työpaikassa töissä, vailla suihkumahdollisuutta, saunoista nyt puhumattakaan.
Yhtään yleistä saunaa en muista kotipaikkakunnillani olleen. Lappeenrannasta en ole aivan varma 70-luvulla. Tai jos uimahalli lasketaan, niin sitten. Äitini muistaa ajan, kun piti käydä talvella uimahallissa peseytymässä ennen kouluun menoa.

Mäntyharjussa ei ollut asumiseni aikaan uimahallia.
Mä en koskaan ole ollut sellasessa koulussa, että ois ollut mahdollista käydä suihkussa kuin liikuntatunnin jälkeen. Työpaikoista muistaakseni tasan yhdessä on ollut suihkumahis. Sekin oli telakka. Toimistoissa yms. ei koskaan ole ollut suihkuja. Onks mulle vaan sattunut ne erikoiset paikat ja muualla on suihkut? :confused:

En tiennyt että olet asunut Mäntyharjulla...koskas olet asunut? Meinaan yhdessä vaiheessa olen määrätyistä syistä ollut siellä jonkin verran.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Runar ja Kyllikki sanoi:
En tiennyt että olet asunut Mäntyharjulla...koskas olet asunut? Meinaan yhdessä vaiheessa olen määrätyistä syistä ollut siellä jonkin verran.
Jos viitsit kaivaa jostain toikin, missä vähän aikaa sitten udeltiin ihmisten asuinkaupunkeja :thumbup:

Olin muuten Joulun Mäntyharjulla ja pesin itseni avannossa :eek!: Noh, myönnetään että saunan puolella tuli läträttyä myös lämpimän veden kanssa...

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Olga sanoi:
Mutta ajattelehan, miten hyviä kurinpitokeinoja ne ovat opettajilla. Jos tyyppi ei oo kunnolla, niin opettaja ottaa kainaloonsa ja johan vaikenee. :D Tai jos ei osaa, niin opettaja tulee viereen ja neuvoo! :thumbup:
Voin muuten kuvitella että tuo on oppilaille hirvittävä painajainen ja luokkaa on jouduttu kyllä tuulettelemaan ja paljon sen tuntien jälkeen.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Sam sanoi:
Jos viitsit kaivaa jostain toikin, missä vähän aikaa sitten udeltiin ihmisten asuinkaupunkeja :thumbup:

Olin muuten Joulun Mäntyharjulla ja pesin itseni avannossa :eek!: Noh, myönnetään että saunan puolella tuli läträttyä myös lämpimän veden kanssa...
En osaa selittää paikkaa, mutta siellä on sellanen pieni baari...tyypillinen kirkonkylän baari ja sen kieppeiltä lähetään pientä kapeeta tietä rantaan niin sieltä löytyy punainen talo ja muutaman kymmenen hehtaaria maata rantatonttina. En tiedä edes järven nimeä vaikka olen siellä usein ollut. Järvi ulottuu Jaalaan asti. Siellä on tullut oltua... ja mites tän ny pukis sanoiks....joskus kun vuosia on kulunut, siitä tulee lain mukaan mun omaisuuttani.
Tunnetko miten paljon sieltä ihmisiä, jotka ovat vakituisemmin siellä viettäneet aikaansa sanottasko vaikka vuonna 1990...sellasia jotka läks talveks ulkomaille? Sen verran vinkkejä vielä, että toinen oli Voikoski Oy:n muinaisen suurimman pomon jälkikasvua ja miljoonaperijä.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Runar ja Kyllikki sanoi:
Onks mulle vaan sattunut ne erikoiset paikat ja muualla on suihkut? :confused:
Sua ei oteta töihin sellasiin paikkoihin, ensteks sä olisit siellä noin puolet työajastasi ja toiseksi kävisit kastelemassa kaikki vessapaperit.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Runar ja Kyllikki sanoi:
ja mites tän ny pukis sanoiks....joskus kun vuosia on kulunut, siitä tulee lain mukaan mun omaisuuttani.
Testamentin ehdoissa määrättiin, että saat sen omaisuudeksesi, kun olet täyttänyt 21 ?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
jps sanoi:
Sua ei oteta töihin sellasiin paikkoihin, ensteks sä olisit siellä noin puolet työajastasi ja toiseksi kävisit kastelemassa kaikki vessapaperit.
:frown:
*menee pyyhkimään märällä*

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
jps sanoi:
Testamentin ehdoissa määrättiin, että saat sen omaisuudeksesi, kun olet täyttänyt 21 ?
Eiku sielläpäin ei olla ees vainajia vielä. Ei mulla ois mitään intoo siihen asiaan, olen vakavasti jopa harkinnut luopumista oikeuksistani....henk.koht. syistä.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Runar ja Kyllikki sanoi:
olen vakavasti jopa harkinnut luopumista oikeuksistani....henk.koht. syistä.
Niinku sit susta tulis kapitalisti ja kokoomusnuori.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Sam sanoi:
Olen ollut koulussa, missä ei ollut oppilailla mahdollisuutta suihkuun. Lisäksi olen ollut parissakin työpaikassa töissä, vailla suihkumahdollisuutta, saunoista nyt puhumattakaan.
Yhtään yleistä saunaa en muista kotipaikkakunnillani olleen. Lappeenrannasta en ole aivan varma 70-luvulla. Tai jos uimahalli lasketaan, niin sitten. Äitini muistaa ajan, kun piti käydä talvella uimahallissa peseytymässä ennen kouluun menoa.

Mäntyharjussa ei ollut asumiseni aikaan uimahallia.
No aika mettässä olet sitten asunut.

Itse olin koulussa Simonkallionkoulussa ja siellä oli suihkut. (en tiedä oliko alusta asti, koska koulu oli rakennettu joskus 40-50 luvulla. )

Löysin vanhan kuvankin. (kunnollista ulkokuvaa en löytänyt, mutta tästäkin löytyy jo ajanpatinaa....)

http://www.edu.vantaa.fi/simoaa/images/historiaalliset/historialliset b/026 a skk historialliset.jpg

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Runar ja Kyllikki sanoi:
sanottasko vaikka vuonna 1990
Muutin pois vuonna -89, mutta on sen jälkeen tullut käytyä joka vuosi. Tuosta voitaneen keskustella muualla kuin tässä toikissa. Yksi luokkakaverini asui Jaalan puolella, mutta ei liity tähän mitenkään.