(jonka juuret muuten ovat myös Ettoren perustamassa alkup. Bugatti-autofirmassa) saisi kuningasidean ryhtyä valmistamaan urheiluautoja Bugatti-nimellä oltaisiin vastaavassa tilantessa napit vastakkain.
Huono esimerkki kun kerran tuo mainitsemasi firma myi oikeudet Bugatti-nimeen autojen puolella 1987.
Sen jälkeenhän Bugatti-merkkisiä autoja valmistettiin kyllä, mm. kuuluisa EB110.
VAG taas osti oikeudet merkkiin vasta myöhemmin 90-luvulla.
Kun on myyty oikeudet valmistaa autoja Bugattin nimellä, ei sitä enää voida vetää takaisin.
Selvä peli.
Samoin Lotuksen kanssa, autotehdas myytiin jo 80-luvulla Chapmanien toimesta, F1-tiimi sen jälkeen.
Kuten Bugattikin, on Lotuksen tuotemerkki ajautunut uudelle omistajalle vuosien saatossa.
Nyt on kaksi tahoa, joilla kummallakin on mielestään oikeus Lotus-nimeen rynnimässä moottoriurheilun kuninkuusluokkaan.
Groupilla on oikeus valmistaa autoja Lotuksen nimellä. Kuten Messier-Bugattilla omalla toimialallaan kuten tuossa jo aiemmin mainitsit.
Team Lotuksella taas on oikeus käyttää "Team Lotus" nimeä F1-luokassa, mutta ei valmistaa katuautoja.
Simppeliä.
Onko Fernandesille sitten mielekästä pyörittää Team Lotus-nimistä tallia, vaikka hänelle tunnustettaisiin oikeus tuohon nimeen, jos Lotuksen urheiluautoja ostavat ja fanittavat ihmiset ovat Lotus Renault GP:n puolella? :doubtful:
Nopeastipa olet kerinnyt tekemään gallupin ostajien keskuudessa
Tälläkin foorumilla tähän ketjuun kommentoineista aika pieni osa kannattaa Renaultia TLV:n sijaan kuitenkin