Lotus Renault GP (Renault kaudella 2011)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1407
Sijainti
Home
Ralf Schumacher, Jacques Villeneuve, Mika Salo, David Coulthard?
Ihme heittoja nämä ja myös Häkä. Villeneuve lähinnä ainut joka tosissaan ihan omaa talliakin durangon kanssa yrittänyt laittaa pyörimään.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Vaikka kuski olisi aikaisemmin F1-sarjassa ollut kuinka hyvä, ei se sitä sano onko hän enää niin hyvä, toki toivon että Kimi tulisi Rellulle mutta se ei ole mahdollista enää kun ajaa rallissa ICE1:llä ja hyvä niin. Ei entiset meriitit ja vauhti ole mikään merkki pylväs.
Ei, enkä niin väittänytkään. Enkä usko Kimin paluuta missään nimessä tekevänkään.
Heidfeld taas ei ole käyttänyt aikaisemminkaan niitä mahdollisuuksia joita on saanut, miksi niitä pitäisi saada taas uudelleen ja uudelleen?
Pointti olikin että Kimi on saumansa aikasemmin jo käyttänyt silloin kun sellainen kohdalle tuli, toivottavasti nyt ajamaan pääsee kuski joka ansaitsisi tilaisuuden näyttää kykynsä Rellulla.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6759
Sijainti
Täällähä mä
Mites, olikos se Stirling Moss vielä hengissä, sehän kuulemma oli ihan rattimiehiä.:D Nyt olisi sen saavuttamatta jääneen mestaruuden vuoro!
Onhan tuo ja tilannetta kommentoikin... Stirling Moss: "I hope, like everyone involved in motor sport, that he is able to make a return to racing in #F1. Motor racing needs racers and he certainly is one"
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Uusi Kobayashi

Mistä Toyota teki Kobayashin kun Glock loukkaantui?

Maksukuskipolitiikka synnyttää ilmiön jossa kakkoskuskeja on paljon tarjolla, mutta Vettel tyyppiset ilmiöt eivät pääse nousemaan. Missä on kauden 2011 Vettel? Kuka on nopein noin 20-vuotiaista kuljettajista?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18415
Heidfeld taas ei ole käyttänyt aikaisemminkaan niitä mahdollisuuksia joita on saanut, miksi niitä pitäisi saada taas uudelleen ja uudelleen?
Itse voisi ainakin kommentoida sen verran että kyllä Heidfeld on sellainen kuski joka ansaisisi kuski paikan mahdollisena Kubican tuuraajana vaikka mahdollisuuksia ei ole käyttänytkään parhaalla tavalla, toki joku nuori kuskikin olisi ihan kiva nähdä mutta itse arvostan kokeneita kuskeja ja kokemusta vaikka kyseinen kuski ei niin menestynyt olisikaan.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mistä Toyota teki Kobayashin kun Glock loukkaantui?

Maksukuskipolitiikka synnyttää ilmiön jossa kakkoskuskeja on paljon tarjolla, mutta Vettel tyyppiset ilmiöt eivät pääse nousemaan. Missä on kauden 2011 Vettel? Kuka on nopein noin 20-vuotiaista kuljettajista?
On eri juttu nostaa lupaava kuski kisaksi tai pariksi rattiin tuuraamaan kuin ajamaan koko kauden.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Nyt voitaisiin korjata synti ettei vuoden 2009 GP2 mestaria löydy gridistä... vaikka viime kausi oli vaikea, niin todella lupaava kaveri, jolle tämä olisi täydellinen näytön paikka. :D <- puhun tästä kaverista.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8744
Sijainti
Vantaa
Itsellä on sellainen kutina, että Renaultille Kubican korvaajaksi tulee joku nykyisistä sopimuskuskeista. Oma veikkauslista tässä järjestyksessä

1. Timo Glock
2. Nico Hulkenberg
3. Sebastien Buemi
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
On eri juttu nostaa lupaava kuski kisaksi tai pariksi rattiin tuuraamaan kuin ajamaan koko kauden.
Se on totta. Kubican saappaat ovat aivan liian isot nourelle kaverille. Heidfeld on ainoa vaihtoehto ja siksi voikin sanella hintansa.

Pohdiskelin vain pidemmällä tähtäyksellä. Petrovin paikkahan on nyt se mihin pitäisi ottaa joku superlupaus kasvamaan. Kysymys vain kuuluu, että mistä tallit ylipäätään saavat uusia lupauksia esim. kaudelle 2012. Kuka pukee Ferrarin kakkoshaalarit päälle jne.

Hamiltonin ensimmäinen kisa oli huikea. Kimin ensimmäinen kisa oli huikea. Nyt kakkosohjaajina on sponsorijeesmiehiä joista ei ikinä tule mestareita.
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Kai tuonne pitäisi saada sellainen "potentiaalinen mestari" jos auto osoittautuu erinomaiseksi (nähtävästi mahdollista, tosin ei todennäköistä). Eli sellainen "ihan hyvä" Pa-Nick ei taida riittää, vaikka olen samaa mieltä että Heidi on hoitanut hommansa aina mallikkaasti. Mutta jotain puuttuu.
Vapailta markkinoilta ei vain löydy kuljettajaa, jolla olisi Heidfeldiä enemmän kokemusta ja vauhtia.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Ei Nickin ainakaan, onhan se nähty ja hyväksi havaittu. Webber taisteli menneellä kaudella maailmanmestaruudesta ja tallikaverina ollessaan Nick oli häntä nopeampi. Kubican vauhdissakin pysyi ihan mukavasti (tosin BMW:llä renkaiden sopiminen oli määräävä tekijä sen suhteen kuka milloinkin oli nopeampi - välillä se on Nick).

En keksi vapailta markkinoilta parempaakaan ehdokasta.
Okei. Oli turhan kärkkäästi laitettu tuosta Nickn nopeudesta, mutta olen silti sitä mieltä, että siihen on syynsä miksi Nick ei ole tällä hetkellä kilpailukujettajana missään F1 tallissa. Jos Nick olisi todellisuudessa niin nopea kun väität, hän olisi varmasti löytänyt itseään tyydyttävän tallipaikan. Etenkin kun hän ei ole niin ronkeli kuin Kimi. Kyllä Nickillä on ollut tilaisuuksia näyttää osaamisensa jo vaikka kuinka monta kertaa ja jos hän olisi niin nopea kun annat ymmärtää olisi hänen saavutuksensakkin sen mukaisia. Ei Nick huono kuski ole, mutta en voi hyvällä tahdollakaan pitää häntä sellaisena ykköskuljettajana kun rellu tarvitsee.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Petrovin paikkahan on nyt se mihin pitäisi ottaa joku superlupaus kasvamaan. Kysymys vain kuuluu, että mistä tallit ylipäätään saavat uusia lupauksia esim. kaudelle 2012. Kuka pukee Ferrarin kakkoshaalarit päälle jne.

Hamiltonin ensimmäinen kisa oli huikea. Kimin ensimmäinen kisa oli huikea. Nyt kakkosohjaajina on sponsorijeesmiehiä joista ei ikinä tule mestareita.
Niinhän se nyt tuppaa menevän ettei mikään entisistä kasvattajatalleista enää tuo uusia lupauksia. Ainoana poikkeuksena Toro Rosso vaikkakin nykyiset kuljettajat ei minun mielestä ole mitään lupauksia. Nykyään kokoonpano näissä pienissä ja keskisuurissa talleissa tuntuu olevan testikiellon ja rahan puutteen vuoksi mallia: kokenut kuski ja maksukuski. Esimerkkeinä Virgin, Williams, Renault ja Sauber (oikeastaan kaksi maksukuskia). Sauber ja Williams ovat ainakin ennen kunnostautuneet uusien lupauksien kasvattajina esimerkkeinä Kimi, Kubica, Massa, Vettel, Nico ja Button.
 

Hawke

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
873
Kyllä tässä tilanteessa Heidfeld on Kimiä parempi vaihtoehto. Heidfeldilla on tuoretta kokemusta F1-auton ajamisesta, ja hän ajoi vielä rengastestejäkin. Schumin paluusta nähtiin, kuinka vaikeaa on palata muutaman vuoden tauon jälkeen. PR-mielessä Räikkönen on toki kiinnostavampi, kuten Schumikin oli.

Lisäksi Heidfeld oli BMW-vuosinaan melko tasoissa Kubicankin kanssa ja kävi palkintopallillakin usein. Kuitenkaan Heidfeldillä ei ole ollut todellisia näytönpaikkoja mestaruustasoisella kalustolla. Kyllähän se nähtiin, että "has been" -kuskeina pidetyt Button ja Barrichellokin yhtäkkiä pystyivät taistelemaan mestaruudesta, kun auto oli sarjan paras.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei Nick huono kuski ole, mutta en voi hyvällä tahdollakaan pitää häntä sellaisena ykköskuljettajana kun rellu tarvitsee.
Vaan kun ei sellaisia "ykköskuljettajia" ole vapailla markkinoilla tarjollakaan. Renault tarvitsee varmoja pisteitä, tai TV-tulot kärsii. Siihen ei joku "työharjoittelija" ole oikea vaihtoehto. Kokeneista en taas keksi Nickiä parempaa vaihtoehtoa.
 

Mauno Ahonen

Well-known member
Liittynyt
8.10.2010
Viestit
80
Sijainti
Perähikiä
Omasta mielestä kysymys on pitkälti siinä kuinka suuri tarve lotusrellulla on tarve saada (huippu)tulosta esim seuraavan kauden rahoittamiseen, jos se on kunnossa esim ilman fom rahoja niin silloin voi huoletta antaa auton tulevaisuuden lupaukselle.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Omasta mielestä kysymys on pitkälti siinä kuinka suuri tarve lotusrellulla on tarve saada (huippu)tulosta esim seuraavan kauden rahoittamiseen, jos se on kunnossa esim ilman fom rahoja niin silloin voi huoletta antaa auton tulevaisuuden lupaukselle.
FOM:in rahoissa puhutaan kymmenistä miljoonista. Pitää olla aika ison rahasäkin mukanaan tuova maksukuski täyttämään sen aukon joka TV-rahojen menettäminen tekee.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Kyllä tässä tilanteessa Heidfeld on Kimiä parempi vaihtoehto. Heidfeldilla on tuoretta kokemusta F1-auton ajamisesta, ja hän ajoi vielä rengastestejäkin. Schumin paluusta nähtiin, kuinka vaikeaa on palata muutaman vuoden tauon jälkeen. PR-mielessä Räikkönen on toki kiinnostavampi, kuten Schumikin oli.

Lisäksi Heidfeld oli BMW-vuosinaan melko tasoissa Kubicankin kanssa ja kävi palkintopallillakin usein. Kuitenkaan Heidfeldillä ei ole ollut todellisia näytönpaikkoja mestaruustasoisella kalustolla. Kyllähän se nähtiin, että "has been" -kuskeina pidetyt Button ja Barrichellokin yhtäkkiä pystyivät taistelemaan mestaruudesta, kun auto oli sarjan paras.

Tämä nyt vähän ontuu ainakin siinä, että Kimi on kuitenkin ajanut koko väliajan aktiivisesti rallia. Vaikkei sama laji olekkaan, vaatii se samanlaisia ominaisuuksia hyvältä kuljettajalta. On kovin vaikea uskoa, että Kimin taidot olisivat paljoa ralliauton ratin takan ruostuneet.

Miksi ottaa kuski joka saattaisi voittaa jos auto on ylivoimainen jos voi saada kuljettajan joka pystyy taistelemaan voitosta vaikkei auto olisi paras mahdollinen?

En siis edelleenkään usko siihen ,että Kimi nähtäisiin rellun ratissa, mutta kyllä hän mielestäni olisi selkeästi paras vaihtoehto Kubican korvaajaksi jo pelkän kokemuksensa ja ei vähiten nopeutensa perusteella.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6759
Sijainti
Täällähä mä
Ei ne rallikuskit läheskään samassa kunnossa huippu F1 kuskien kanssa ole , näkeehän sen jo kuvistakin kilometrin päähän...
Edit poikkeuksia varmaan on rallikuskeissa , mutta noin yleensäottaen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Minusta Kimin voi jättää pois Renaultin kuljettajaspekulaatioista suoralta kädeltä. Toki mies tiukalla kuntokuurilla riittävään formiin pääsisi kauden alkuun mennessä, mutta kun ei miestä taida kiinnostaa.

Eikä unohdeta tätä:

“I am very disappointed with the way they have used my name for their marketing. I have never seriously considered driving for Renault, and I can assure you 100 per cent that I will not be driving for them next year,”

Sivujuonteena: Baharin kuvioihin Kimi epäilemättä sopisi mainiosti. Siinä voisi jopa jokunen foorumin Lotus-takki kääntyä. :D
 
Viimeksi muokattu:

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Vaan kun ei sellaisia "ykköskuljettajia" ole vapailla markkinoilla tarjollakaan. Renault tarvitsee varmoja pisteitä, tai TV-tulot kärsii. Siihen ei joku "työharjoittelija" ole oikea vaihtoehto. Kokeneista en taas keksi Nickiä parempaa vaihtoehtoa.
Jos kerran Kimi ei ole saatavilla olen kanssasi samaa mieltä Nickistä. Ei siellä oikein muita ole.

Webberhän voisi tietysti loikata red bullilta kyllästyttyään Vettelin suosimiseen ja Kimi tulisi korvaamaan Webberin. Rellu saisi tarvitsemansa ykköskuskin ja Kimi ansaitsemansa auton. Kaikki voittaa. Valitettavasti näin ei tule tapahtumaan kuin korkeintaa mikaelin märissä päiväunissa. Olen kovin yllättynyt jos ottavat jonkun muun kuin Nick-who?:n. Boullier saa kyllä tutkituttaa päänsä jos Villeneuven valitsee.

Edit: En usko kyllä Kimin kunnon olevan esteenä. Kyllä huippurheilija kuntonsa nostaa tarvittaessa nopeastikkin vaaditulle tasolle. Eikä Kimille nyt mitään Jutiloita ole vielä tapahtunut. En vain usko, että rellu on autona tarpeeksi houkutteleva, että Kimi jättäisi rallin. En myöskään usko, että rellu olisi valmis maksamaan suomalaiselle tarpeeksi kipukorvaiksia mediapyörityksestä. Mitä taasen tuohon Kimin rellu kommenttiin tulee, sillä tuskin on mitään merkitystä jos auto olisi tarpeeksi nopea ja tarjous tarpeeksi rahakas.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös