Ihme heittoja nämä ja myös Häkä. Villeneuve lähinnä ainut joka tosissaan ihan omaa talliakin durangon kanssa yrittänyt laittaa pyörimään.Ralf Schumacher, Jacques Villeneuve, Mika Salo, David Coulthard?
Ihme heittoja nämä ja myös Häkä. Villeneuve lähinnä ainut joka tosissaan ihan omaa talliakin durangon kanssa yrittänyt laittaa pyörimään.Ralf Schumacher, Jacques Villeneuve, Mika Salo, David Coulthard?
Ei, enkä niin väittänytkään. Enkä usko Kimin paluuta missään nimessä tekevänkään.Vaikka kuski olisi aikaisemmin F1-sarjassa ollut kuinka hyvä, ei se sitä sano onko hän enää niin hyvä, toki toivon että Kimi tulisi Rellulle mutta se ei ole mahdollista enää kun ajaa rallissa ICE1:llä ja hyvä niin. Ei entiset meriitit ja vauhti ole mikään merkki pylväs.
Onhan tuo ja tilannetta kommentoikin... Stirling Moss: "I hope, like everyone involved in motor sport, that he is able to make a return to racing in #F1. Motor racing needs racers and he certainly is one"Mites, olikos se Stirling Moss vielä hengissä, sehän kuulemma oli ihan rattimiehiä. Nyt olisi sen saavuttamatta jääneen mestaruuden vuoro!
Itse voisi ainakin kommentoida sen verran että kyllä Heidfeld on sellainen kuski joka ansaisisi kuski paikan mahdollisena Kubican tuuraajana vaikka mahdollisuuksia ei ole käyttänytkään parhaalla tavalla, toki joku nuori kuskikin olisi ihan kiva nähdä mutta itse arvostan kokeneita kuskeja ja kokemusta vaikka kyseinen kuski ei niin menestynyt olisikaan.Heidfeld taas ei ole käyttänyt aikaisemminkaan niitä mahdollisuuksia joita on saanut, miksi niitä pitäisi saada taas uudelleen ja uudelleen?
On eri juttu nostaa lupaava kuski kisaksi tai pariksi rattiin tuuraamaan kuin ajamaan koko kauden.Mistä Toyota teki Kobayashin kun Glock loukkaantui?
Maksukuskipolitiikka synnyttää ilmiön jossa kakkoskuskeja on paljon tarjolla, mutta Vettel tyyppiset ilmiöt eivät pääse nousemaan. Missä on kauden 2011 Vettel? Kuka on nopein noin 20-vuotiaista kuljettajista?
Se on totta. Kubican saappaat ovat aivan liian isot nourelle kaverille. Heidfeld on ainoa vaihtoehto ja siksi voikin sanella hintansa.On eri juttu nostaa lupaava kuski kisaksi tai pariksi rattiin tuuraamaan kuin ajamaan koko kauden.
Vapailta markkinoilta ei vain löydy kuljettajaa, jolla olisi Heidfeldiä enemmän kokemusta ja vauhtia.Kai tuonne pitäisi saada sellainen "potentiaalinen mestari" jos auto osoittautuu erinomaiseksi (nähtävästi mahdollista, tosin ei todennäköistä). Eli sellainen "ihan hyvä" Pa-Nick ei taida riittää, vaikka olen samaa mieltä että Heidi on hoitanut hommansa aina mallikkaasti. Mutta jotain puuttuu.
Okei. Oli turhan kärkkäästi laitettu tuosta Nickn nopeudesta, mutta olen silti sitä mieltä, että siihen on syynsä miksi Nick ei ole tällä hetkellä kilpailukujettajana missään F1 tallissa. Jos Nick olisi todellisuudessa niin nopea kun väität, hän olisi varmasti löytänyt itseään tyydyttävän tallipaikan. Etenkin kun hän ei ole niin ronkeli kuin Kimi. Kyllä Nickillä on ollut tilaisuuksia näyttää osaamisensa jo vaikka kuinka monta kertaa ja jos hän olisi niin nopea kun annat ymmärtää olisi hänen saavutuksensakkin sen mukaisia. Ei Nick huono kuski ole, mutta en voi hyvällä tahdollakaan pitää häntä sellaisena ykköskuljettajana kun rellu tarvitsee.Ei Nickin ainakaan, onhan se nähty ja hyväksi havaittu. Webber taisteli menneellä kaudella maailmanmestaruudesta ja tallikaverina ollessaan Nick oli häntä nopeampi. Kubican vauhdissakin pysyi ihan mukavasti (tosin BMW:llä renkaiden sopiminen oli määräävä tekijä sen suhteen kuka milloinkin oli nopeampi - välillä se on Nick).
En keksi vapailta markkinoilta parempaakaan ehdokasta.
Niinhän se nyt tuppaa menevän ettei mikään entisistä kasvattajatalleista enää tuo uusia lupauksia. Ainoana poikkeuksena Toro Rosso vaikkakin nykyiset kuljettajat ei minun mielestä ole mitään lupauksia. Nykyään kokoonpano näissä pienissä ja keskisuurissa talleissa tuntuu olevan testikiellon ja rahan puutteen vuoksi mallia: kokenut kuski ja maksukuski. Esimerkkeinä Virgin, Williams, Renault ja Sauber (oikeastaan kaksi maksukuskia). Sauber ja Williams ovat ainakin ennen kunnostautuneet uusien lupauksien kasvattajina esimerkkeinä Kimi, Kubica, Massa, Vettel, Nico ja Button.Petrovin paikkahan on nyt se mihin pitäisi ottaa joku superlupaus kasvamaan. Kysymys vain kuuluu, että mistä tallit ylipäätään saavat uusia lupauksia esim. kaudelle 2012. Kuka pukee Ferrarin kakkoshaalarit päälle jne.
Hamiltonin ensimmäinen kisa oli huikea. Kimin ensimmäinen kisa oli huikea. Nyt kakkosohjaajina on sponsorijeesmiehiä joista ei ikinä tule mestareita.
Vaan kun ei sellaisia "ykköskuljettajia" ole vapailla markkinoilla tarjollakaan. Renault tarvitsee varmoja pisteitä, tai TV-tulot kärsii. Siihen ei joku "työharjoittelija" ole oikea vaihtoehto. Kokeneista en taas keksi Nickiä parempaa vaihtoehtoa.Ei Nick huono kuski ole, mutta en voi hyvällä tahdollakaan pitää häntä sellaisena ykköskuljettajana kun rellu tarvitsee.
FOM:in rahoissa puhutaan kymmenistä miljoonista. Pitää olla aika ison rahasäkin mukanaan tuova maksukuski täyttämään sen aukon joka TV-rahojen menettäminen tekee.Omasta mielestä kysymys on pitkälti siinä kuinka suuri tarve lotusrellulla on tarve saada (huippu)tulosta esim seuraavan kauden rahoittamiseen, jos se on kunnossa esim ilman fom rahoja niin silloin voi huoletta antaa auton tulevaisuuden lupaukselle.
Kyllä tässä tilanteessa Heidfeld on Kimiä parempi vaihtoehto. Heidfeldilla on tuoretta kokemusta F1-auton ajamisesta, ja hän ajoi vielä rengastestejäkin. Schumin paluusta nähtiin, kuinka vaikeaa on palata muutaman vuoden tauon jälkeen. PR-mielessä Räikkönen on toki kiinnostavampi, kuten Schumikin oli.
Lisäksi Heidfeld oli BMW-vuosinaan melko tasoissa Kubicankin kanssa ja kävi palkintopallillakin usein. Kuitenkaan Heidfeldillä ei ole ollut todellisia näytönpaikkoja mestaruustasoisella kalustolla. Kyllähän se nähtiin, että "has been" -kuskeina pidetyt Button ja Barrichellokin yhtäkkiä pystyivät taistelemaan mestaruudesta, kun auto oli sarjan paras.
Jos kerran Kimi ei ole saatavilla olen kanssasi samaa mieltä Nickistä. Ei siellä oikein muita ole.Vaan kun ei sellaisia "ykköskuljettajia" ole vapailla markkinoilla tarjollakaan. Renault tarvitsee varmoja pisteitä, tai TV-tulot kärsii. Siihen ei joku "työharjoittelija" ole oikea vaihtoehto. Kokeneista en taas keksi Nickiä parempaa vaihtoehtoa.