Lotus Renault GP (Renault kaudella 2011)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tuota, käsittääkseni Heidfeldillä ei ole samalaista rahasäkkiä mukanaan tuotavaksi, kuin Vitalilla.
Joten lienee aivan turhaa haaveilua Renun penkin saamisesta Robertin paluun jälkeen?
Olisko Heidfeldin pitäny sanoa ettei halua jatkaa, ja että hänen näytöillään olisi parempi olla ajamatta ykkösiä enää?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Lotus Renaultin nykyisessä taloudellisessa tilanteessa maksukuskilla on epäilemättä etusija. Heidfeldin kokemuksesta olisi kyllä hyötyä testauksessa, mutta jos Robert palaa, niin kisapaikka on tiukalla.

Itse en tosin paluuseen tällä kaudella usko ja epäilen sitä pitemmälläkin tähtäimellä ainakaan huipputasolla.
 

Rogue

Jää(telö)mies
Liittynyt
30.7.2009
Viestit
1203
Sijainti
Banned
Olisko Heidfeldin pitäny sanoa ettei halua jatkaa, ja että hänen näytöillään olisi parempi olla ajamatta ykkösiä enää?
Ei toki, mutta Renaultille jääminen on vain kovin epärealistinen tavoite, niin kauan kuin Vitalin rahahanat ovat auki.
Robertin paluu toki varmasti vielä kestää, mutta ajattaisiko Renault enää Nickiä esimerkiksi toista kautta, vai tähyilisikö jonkun muun tilalle?
Petrovia ainakaan olla mihkään heittämässä -> Rahaa, ajoittain jopa kohtalaista kyytiä.

Nick voisi pudottaa jommankumman FI-kuskin poikke ja mennä sinne, mutta sielläkin se rahasäkki uupuisi.
Ehkä Williamsille, Rubinho eläkkeelle, tosin rahasäkki puuttuu sieltäkin?
Luisuu kyllä pelkäksi Nick-keskusteluksi, moderaattorisetä saa siivota, jos siltä tuntuu.

Montrealin kisaa katsoessani mietin jatkuvasti edelleen, millä sijoilla Kubica tuolla autolla olisikaan voinut olla..
en vain pääse yli siitä ajatuksesta, että huippukuski on poissa pelistä.
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12615
Sijainti
Sivulla viisi
Heidfeld on ajanut alkukaudella suurin piirtein yhtä vakuuttavasti kuin Petrov, ehkä jopa hieman heikomminkin. En näe mitään logiikkaa siinä, että Kubican palatessa Petrov siirrettäisiin sivuun Heidfeldin sijasta. Ja uihan siellä se mammonakin taustalla.

Kovasti olisi Nickillä petrattavaa nyt kyllä. Aika-ajoissa erityisesti.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Robertin paluu toki varmasti vielä kestää, mutta ajattaisiko Renault enää Nickiä esimerkiksi toista kautta, vai tähyilisikö jonkun muun tilalle?
Bruno Senna saattaa korvata Heidfeldin piankin, jos vain Gerard Lopez löytää miehelle sponsorin brasiliasta jota hän on etsiskelemässä.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1407
Sijainti
Home
Mark Webber on yhdistetty sokki siirrolla Lotus Renault GP tiimiin. LRG tallipäällikkö Eric Boullier on kuulemma myöntänyt keskustelevansa ajoittain Markin kanssa, mutta Mark päättää itse mitä haluaa tehdä.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Renault'lla on käynnissä joukkopako.

Tärkeimmät lähtijät:
Steve Nielsen (team manager)
Tim Densham (pääsuunnittelija)
Bob Bell (tekninen johtaja)
Jason Somerville (R31:stä vastannut aerodynaamikko)

Tekisi mieleni väittää, että kaikki ei ole taustalla kunnossa. Saa nähdä.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Renault'lla on käynnissä joukkopako.

Tärkeimmät lähtijät:
Steve Nielsen (team manager)
Tim Densham (pääsuunnittelija)
Bob Bell (tekninen johtaja)
Jason Somerville (R31:stä vastannut aerodynaamikko)

Tekisi mieleni väittää, että kaikki ei ole taustalla kunnossa. Saa nähdä.
Tuossa organisaatiossahan tuntuu tapahtuvan joukkopako tasaisin väliajoin. 1996->, 2007->, nyt ollaan hieman etuajassa.

Jos Enstonessa kummittelee, ei kai noilla organisaation eri vaiheilla paljon muuta yhteistä ole?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mikä pako siellä 2007 tapahtui? Nielsen on ollut tallissa jo Schumin aikoina, Densham ja Bell koko Renault-ajan.
Jos Enstonessa kummittelee, ei kai noilla organisaation eri vaiheilla paljon muuta yhteistä ole?
Voisitko muotoilla saman hitusen ymmärrettävämmin?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Mikä pako siellä 2007 tapahtui? Nielsen on ollut tallissa jo Schumin aikoina, Densham ja Bell koko Renault-ajan.
Ei mikään, sillä ne jotka lähtivät niin olivat häipyneet jo vuoden 2006 päätteeksi (Nicolas Hennel, Jon Tomlinson, Keint Saunt, Rob Nelson). Densham tuli tiimiin kaudeksi 2000 ja Bob Bell vuonna 2001 mutta hän oli kävässyt myös samassa tiimissä kausina 1997-1998.
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Mikä pako siellä 2007 tapahtui? Nielsen on ollut tallissa jo Schumin aikoina, Densham ja Bell koko Renault-ajan.
Osaaminen sieltä ainakin tuntui paenneen, henkilömuutoksista en tiedä, koska *elämä*

Voisitko muotoilla saman hitusen ymmärrettävämmin?
Jos Enstonessa kummittelee? Ei kai noilla organisaation eri vaiheilla paljon muuta yhteistä ole?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Osaaminen sieltä ainakin tuntui paenneen, henkilömuutoksista en tiedä, koska *elämä*
Koska mullei ole oikeaa elämää, voin kertoa pääaerodynaamikon kuoleman olleen ainut oikeasti merkittävä henkilöstömuutos. Noin muutoin väittäisin ongelmien johtuneen ennen kaikkea Michelinin lähdöstä sarjasta.

Jos Enstonessa kummittelee? Ei kai noilla organisaation eri vaiheilla paljon muuta yhteistä ole?
Yhteinen tekijä voisi olla Renault'n lähtö taustalta, se kun tapahtui 1997 ja on tapahtumassa tai tapahtunut jälleen.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Koska mullei ole oikeaa elämää, voin kertoa pääaerodynaamikon kuoleman olleen ainut oikeasti merkittävä henkilöstömuutos. Noin muutoin väittäisin ongelmien johtuneen ennen kaikkea Michelinin lähdöstä sarjasta.

--

Yhteinen tekijä voisi olla Renault'n lähtö taustalta, se kun tapahtui 1997 ja on tapahtumassa tai tapahtunut jälleen.
Voipi olla. Ainoa minkä tiedän asiaan liittyen, että ko. organisaatio on molempien mestaruuskausiensa (kausi = aikakausi, voi olla enemmän kuin yksi kausi) romahtanut poikkeuksellisen selvästi.

Ja listasihan tuo K-mies tuossa noita ennen kautta 2007 lähteneitä.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Grosjeania ylennetään Heidfeldin tilalle

Ranskalaislähteiden mukaan kauden toinen pysyvä kuskivaihdos on lähellä.

Jos Romain Grosjean sinetöi GP2-mestaruutensa seuraavassa kisassa Belgiassa, näillä näkymin hänet ylennetään Renaultin kilpakuskiksi F1-tasolle Nick Heidfeldin tilalle jo Italian GP-kisaan Monzaan.

Heidfeld pääsi Renaultille Robert Kubican varamiehenä. Kubican pitäisi päästä kokeilemaan ajamista simulaattorissa jo syyskuussa.

Grosjean odottaa näin jo toista ylennystä F1-kisoihin. 2009 hän korvasi Nelson Piquet juniorin Fernando Alonson tallikaverina Renaultilla elokuun kisoista lähtien.

TS
Näköjään lähellä on siirto. Mun mielestä virhe. Grosjean ei todellakaan tule keräämään enemmän pisteitä kuin Heidfeld, eikä Gorsjeankaan ole se Messias, jota Rellu Heidistä odotti. Mahtaakohan jäädä tääkin pesti Grosjeanille puolen kauden mittaseksi, jos/kun Kubica palaa takasi ensi kaudella eikä Petrov liiku rahapinon päältä mihinkään.
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12615
Sijainti
Sivulla viisi
Tuskinpa nuo odottavatkaan Grosjeanin Heidfeldia paremmin pärjäävän. Pitäisin tuota pikemminkin jonkinlaisena satsauksena tulevaisuuteen, jos Kubica ei mahdollisesti pystyisikään palaamaan.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Olisivat saaneet kauden alusta lähtien ajattaa jotain lupaavia tulokkaita ennemmin kun Nickiä. Eiköhän se Nickin nopeus ole jo nähty..
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Tuskinpa nuo odottavatkaan Grosjeanin Heidfeldia paremmin pärjäävän. Pitäisin tuota pikemminkin jonkinlaisena satsauksena tulevaisuuteen, jos Kubica ei mahdollisesti pystyisikään palaamaan.
Hyvin todennäköisesti näin. Päätöksiä on kuitenkin jossain vaiheessa tehtävä ja mikäli Kubica ei palaa eikä minkäänlaisia varasuunnitelmia ole, niin Renault jäisi aika pahasti tyhjän päälle tässä. Arvostan kyllä Heidfeldiä paljon ja hyvä kuski se on, mutta ei hänellä ole kovin montaa ajovuotta ole jäljellä, joten näen Grosjeanin ajattamisen järkevänä vaihtoehtona tulevaisuutta ajatellen.

Kunhan nyt ei jäisi vaan puolen kauden pestiksi taas tämä... Jos jää niin toivottavasti Kubica on se, joka tuon paikan itselleen ottaa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kai vaihdossa (sikäli kun sellainen nyt tosissaan tapahtuu) olisi ennen kaikkea kyse siitä, että Heidfeld ei ole suorituksillaan lunastanut paikkaansa tallin johtavana kuskina. Talli sanoo kääntyvänsä suorituskyvyn suhteen enemmän Petrovin puoleen, eikä Nick ole oikein kokemuksellaankaan pystynyt riittävästi paikkaamaan. Uskoisin Renault'n odottaneen paljon enemmän ennen kaikkea suhteessa Petroviin, jolle tämänkin kauden piti olla yhä opettelua. Mitä korvaajaan tulee, niin Grosjean voi hyvinkin olla tämän hetken kyvykkäin ja pystyvin kuljettaja hyppäämään autoon lyhyellä varoitusajalla.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kai vaihdossa (sikäli kun sellainen nyt tosissaan tapahtuu) olisi ennen kaikkea kyse siitä, että Heidfeld ei ole suorituksillaan lunastanut paikkaansa tallin johtavana kuskina. Talli sanoo kääntyvänsä suorituskyvyn suhteen enemmän Petrovin puoleen, eikä Nick ole oikein kokemuksellaankaan pystynyt riittävästi paikkaamaan. Uskoisin Renault'n odottaneen paljon enemmän ennen kaikkea suhteessa Petroviin, jolle tämänkin kauden piti olla yhä opettelua. Mitä korvaajaan tulee, niin Grosjean voi hyvinkin olla tämän hetken kyvykkäin ja pystyvin kuljettaja hyppäämään autoon lyhyellä varoitusajalla.
Mitä todennäköisimmin Kubica tai Heidfeld ei aja enää ensi kaudella. Minun mielestäni olisi hyvä nostaa jo tällä kaudella joku nuorempi kuljettaja Heidin tilalle harjoittelemaan ensi kautta varten. Se voisi olla Grosjean. Tekisi Glockit eri pari vuotta taukoa ja sitten paremmalla kokemuksella takaisin ykkösiin. Petrov ja Grosjean olisivat sellainen kaksikko että sitä voisi ajattaa useamman vuoden ajan. Petrov on osoittanut tällä kaudella että vauhtia löytyy.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös