Lotus tekee F1-paluuta malesialaisrahoituksella

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5082
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Muistikuvissa vaan kolkuttelee Miken lausunnot useilta Toyotavuosilta, jolloin testeissä nähty kaara oli aina "ihan esiversio" ja sitten ensimmäisessä kisassa nähdään radikaalisti uudistettu aeropaketti. Ja olihan siellä se yksi härpäke tosiaan saatu ponttoonin eteen(tai joskus johonkin toiseen kohtaan) lykättyä. Näitä radikaaleja aeromuutoksia tuli tyypillisesti vissiin sen pari kertaa kaudessa, ja aina kyseessä oli vaan joku maallikon silmissä vähemmän revoluutiomainen lisähärpätin. Nyt kun härpäkekielto on voimassa, niin minkähänlaista uudistusta lie tulossa. Ai niin, mutta eihän me nähdä kuin se väri, joten uudistukset ovat varmasti aivan mullistavia, vaikka niitä ei havaitsisi edes Giorgio Piola. Ja mielestäni joka kisaan muuttuvia siipikulmia ei lasketa varsinkaan merkittäviksi aerouudistukiksi. No, toivottavasti asiat ei nyt mene näin, Toyotan filosofiaa ei kai tarvitse enää noudattaa, jos se siitä oli kiinni. Olisihan se kiva, ettei Heikki nöyryyttäisi itseään enää enempää.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Muistikuvissa vaan kolkuttelee Miken lausunnot useilta Toyotavuosilta, jolloin testeissä nähty kaara oli aina "ihan esiversio" ja sitten ensimmäisessä kisassa nähdään radikaalisti uudistettu aeropaketti. Ja olihan siellä se yksi härpäke tosiaan saatu ponttoonin eteen(tai joskus johonkin toiseen kohtaan) lykättyä. Näitä radikaaleja aeromuutoksia tuli tyypillisesti vissiin sen pari kertaa kaudessa, ja aina kyseessä oli vaan joku maallikon silmissä vähemmän revoluutiomainen lisähärpätin. Nyt kun härpäkekielto on voimassa, niin minkähänlaista uudistusta lie tulossa. Ai niin, mutta eihän me nähdä kuin se väri, joten uudistukset ovat varmasti aivan mullistavia, vaikka niitä ei havaitsisi edes Giorgio Piola. Ja mielestäni joka kisaan muuttuvia siipikulmia ei lasketa varsinkaan merkittäviksi aerouudistukiksi. No, toivottavasti asiat ei nyt mene näin, Toyotan filosofiaa ei kai tarvitse enää noudattaa, jos se siitä oli kiinni. Olisihan se kiva, ettei Heikki nöyryyttäisi itseään enää enempää.
No se että Piola ei huomaa ei välttämättä tarkoita yhtään mitään, takavuosina oli Autosportissa uuden Ferrarin vakoilukuva ja Piola oli sen vääntänyt. Piti olla hyvin samanlainen kun itse tuleva auto. No itse oikea auto olikin sitten ihan täysin erinäköinen. No jaa, useimmiten Piolan jutut ja piirrokset ovat kyllä ihan hyviä.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Samaa mieltä :ahem:
Ja toisenkin fanin kyllä :)
Onhan teitä sitten jo kaksi. :thumbup:

MTV3:n Tulosruudun (2010.02.13) lähetys löytyy MTV3 Katsomosta siltä varalta, että joku haluaa tulevaisuudessa vaatia Mike Gascoynen tilille hänen Lotuksen menestystä koskevista lausunnoistaan. ;)
Ei taida jaksaa, kun ei luvannut että söisi hatullisen paskaa jos eivät menesty. Mutta laitetaan Mikelle haaste, menestystä tai hatullinen paskaa!


No jos nyt ihan tosissaan ollaan niin kyllähän Lotus on osoittanut toistaiseksi hyvää asennetta, joten voisihan tallia pikkuisen fanittaakin jo.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Testit menossa Jerezissä ja Lotus saanut kasaan sentään 56 kierrosta kun Virginillä 5. Ja USF1 ja Campos ei missään. Näinköhän ainoastaan Lotuksesta on yhtään mihinkään näistä uusista talleista.

Lotus (Fernandes, Heikki) myös Twittaavat näköjään. Täytyy sanoa että tämä tiimi on varsin symppis, eikä vain siksi että "Suomen toivo" ajaa siellä.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Fauzy (vaimikäsenyton) lopetti tältä päivältä, mutta sai tosiaan 76 kierrosta kasaan ilman mitään ongelmia. Glock näyttää ajaneen 10 kierrosta ja vielä on vajaa tunti aikaa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Fauzy (vaimikäsenyton) lopetti tältä päivältä, mutta sai tosiaan 76 kierrosta kasaan ilman mitään ongelmia. Glock näyttää ajaneen 10 kierrosta ja vielä on vajaa tunti aikaa.
Lotuksen ensimmäinen testipäivä, ja heti menee paljon paremmin kuin Virginillä :)

Onko missään ollut selityksiä Virginin ongelmista?
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Testit menossa Jerezissä ja Lotus saanut kasaan sentään 56 kierrosta kun Virginillä 5. Ja USF1 ja Campos ei missään. Näinköhän ainoastaan Lotuksesta on yhtään mihinkään näistä uusista talleista.
Edelleen minä ja varmaan moni muukin kannattaa Lotuksen varmanpäälle suunnitellun auton taktiikkaa ja nyt nähtävästi se kantaa hedelmää verrattuna esimerkiksi Virginiin. Mielestäni varsin positiivinen alku Lotuksella.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Kun kattelen tuota Lotuksen keulaa, niin tuntuu eroavan aika tavalla noista "kärkitiimeistä". Muilla on paljon leveempää ankannokkaa, ja noita kyhmyjä enemmän tai vähemmän.











Myöskin Toro Rosso, FI, Williams, Sauber ja Renault ovat hyvin samoilla linjoilla leveän nokan suhteen. Ainostaan Lotus ja Virgin ovat tehneet siitä noin kapean. Virginillä tosin Lotuksesta poiketen hiukan enemmän kaarevaa muotoilua ja hieman kyhmyjäkin, Lotuksella vaan tasaista pintaa ja nokkaa kohti kapeneva. Joten itse ainakin lähtisin välittömästi kehittämään tuulitunnelissa keulaa noiden muiden tiimien suuntaan, tuskinpa ne tuurilla ovat sekuntikaupalla nopeampia. Ja onhan noissa ponttooneissa ja auton takaosassakin hommaa...
 

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292
Nehän on kuin kaksi marjaa!



Kolmosen ratikka (vasemmalla), Lotus formula 1 (oikealla). :doubtful:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Noissa kuvissa Mäkissä on välikelin pyörät ja muissa täydet sadekelin pyörät. Näkee siitä, että välikelin pyörissä on yksi hyvin selkeä keskiura, kun taas täysissä sadekelin pyörissä on hyvinkin monta uraa varsin tasaisesti renkaan pinnalla. Takapyörissä muuten useampi ura kuin etupyörissä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös