Vice
Reality bites
- Liittynyt
- 25.1.2007
- Viestit
- 6418
Eivät taida yltää CFD-taideteoksen vauhtiin, mutta brittien luotettavuus vaikuttaa hataralta.Jäisi nyt edes tuo Virginin pa*ka taakse.
Eivät taida yltää CFD-taideteoksen vauhtiin, mutta brittien luotettavuus vaikuttaa hataralta.Jäisi nyt edes tuo Virginin pa*ka taakse.
Ilman sinistä lippua Lotus ja Trulli järjestäisivät F1-kilpailusta varsinaisen jännitysnäytelmän. :thumbup: Trulli matelee kärjen edessä ja takana jumissa olevat ohittelevat toisiaan.Trullista tuskin kukaan pääsee ohi, edes kierroksella ja kovalainenhan on jo keskeyttänyt ennen ensimmäisiä ohittajia. :thumbup:
Virgini tuskin pääsee kisoja maaliin. Lotuksella paremmat mahdollisuudet. Ja huoli pois, Heikin mukaan Lotuksen porukka on "aivan amazing"Kyllä sääliksi käy Lotus-tallin väkeä jos eivät löydä suurta harppausta eteenpäin ennen Bahrainia. Jäisi nyt edes tuo Virginin pa*ka taakse.
Keke totesi tuolla MTV3 Katsomossa ihan uskottavan oloisesti järkeillen, että uusien pikkutiimien ero vakiintuneisiin huipputalleihin tulee vielä kasvamaan aika roimasti talvitesteistä Bahrainiin mentäessä, koska isot tallit tuovat vasta sinne ne viimeisimmät ja tärkeimmät kehitysosansa. Pikkutiimit taas menevät talvitesteistä kilpailuihin pitkälti samoilla osilla, koska niillä ei ole varaa kehittää uusia paloja autoonsa likikään samaan tahtiin kuin isoilla tiimeillä.Trulli ajo tänään 141 kiekkaa. Virgin 27.
Viimeseks jäi Lotus toki silti. Jos häviää nelisen sekkaa per kiekka, niin siinä parin kymmenen kiekan jälkeen alkaa suhiseen takaa väkee ohi... Eli noin kolmisen kierrosta vois tulla turpiin kärjeltä.
Veikkaan että kaventuu koska on niin paljon enemmän varaa parantaa kohti optimia....joten Lotuksen ero kärkeen tulee todennäköisesti vain kasvamaan kauden edetessä.
Hyvä argumentti tietysti tuokin. Katsotaan mihin suuntaan vaakakupit kallistuvat.Veikkaan että kaventuu koska on niin paljon enemmän varaa parantaa kohti optimia.
Yleensä näissä on jonkunlainen perässähiihtäjän etu. Lotuksella on niin paljon ihan perusjuttuja pielessä ihan osien painosta ja niiden sijoittelusta lähtien, että jos rahaa kehitykseen vain suinkin riittää, pitäisi sen ottaa kärkeä isoin loikin kiinni alussa.Veikkaan että kaventuu koska on niin paljon enemmän varaa parantaa kohti optimia.
On paljon helpompi parantaa ne ensimmäiset sekunnit kuin viimeiset kymmenykset. Jos kehitystyötä vaan tekevät ja B-auto tulee, varmasti paranee niin että ero kärkeen alle 4 sekuntia sitten enää.Yleensä näissä on jonkunlainen perässähiihtäjän etu. Lotuksella on niin paljon ihan perusjuttuja pielessä ihan osien painosta ja niiden sijoittelusta lähtien, että jos rahaa kehitykseen vain suinkin riittää, pitäisi sen ottaa kärkeä isoin loikin kiinni alussa.
Toivotaan, ettei Lotuksen ero kärkipäähän ole Bahrainissa kovin paljon yli neljän sekunnin -- vaikka Keken arvelujen mukaan se tulee kyllä olemaan reippaasti enemmän.On paljon helpompi parantaa ne ensimmäiset sekunnit kuin viimeiset kymmenykset. Jos kehitystyötä vaan tekevät ja B-auto tulee, varmasti paranee niin että ero kärkeen alle 4 sekuntia sitten enää.
Tällaisena hatusta ravistettuna veikkauksena uskoisin, että Bahrainissa ero on tuossa 4-5 sekunnin haarukassa. Sitä vastoin radoilla, joilla on paljon nopeita mutkia, tulee turpaan rajusti.Toivotaan, ettei Lotuksen ero kärkipäähän ole Bahrainissa kovin paljon yli neljän sekunnin -- vaikka Keken arvelujen mukaan se tulee kyllä olemaan reippaasti enemmän.
Aika-ajossa ekassa sektorissa +1,8sek kärkeen, sanoisi Matti Kyllönen "Jos Heikki tämän eron pystyy pitämään, nousee hän sijalle 17 tms..."Ja kauden aikana jos pääsevät alle 2 sekunnin päähän kärkitiimeistä, voi sitä pitää jo pienenä ihmeenä.
Saattaa olla, että Jarno ei ollut tyytyväinen saavutuksiinsa Toyotalla ja haluaa nyt katsoa mihin asti Mike Gascoyne saa Lotuksen kiskottua. Ehkä Trulli myös osaa tähdätä kolmen vuoden päähän, jolloin Lotus saattaisi periaatteessa olla hyvinkin kilpailukykyinen F1-talli.Jotenkin vaan ihmetyttää,miten Jarno lähti enää tähän projektiin mukaan,se on varmasti saanut kovia tarjouksia muista autourheiluluokista,millä se vois taistella sarjojen mestaruudesta,sen sijaan että ajelee formuloissa jämäsijoista... :alppu:
Downforcessa Lotus on jäljessä rajusti, mutta miten lienee huippunopeuksissa? Kai tuo laatikko suorallakin antaa tasoitusta. Ja suoraa Bahrainissa riittää. Ja mittaa (verrattuna Jereziin), nyt kun rata vielä pidentyi. Vähän veikkaan, että 5 sekuntia on lähempänä totuutta kuin 4. Jopa 6 sekuntia saattaa olla lähempänä kuin 4, kun isoiset alkavat vetää tosissaan kilpaa. Ensimmäinen kisa on kuitenkin Lotukselle harjoittelua.Tällaisena hatusta ravistettuna veikkauksena uskoisin, että Bahrainissa ero on tuossa 4-5 sekunnin haarukassa. Sitä vastoin radoilla, joilla on paljon nopeita mutkia, tulee turpaan rajusti.
Niin radikaaliin kehitykseen en usko. Joten kyllä, jonkinlainen ihme se minustakin olisi. Alle kolmeen sekuntiin voivat ehkä päästä, mutta sitäkään en kovin varmana pidä.Ja kauden aikana jos pääsevät alle 2 sekunnin päähän kärkitiimeistä, voi sitä pitää jo pienenä ihmeenä.
Kyllähän tämä oli odotettavissa että auto on hidas vanhoihin talleihin verrattuna. Saadaan tuonne häntäpäähän oma sarja ainakin alkukaudeksi jossa pyörii Virgin, Lotus ja loput uusista jotka saavat jotain rautaa lähtöviivalle.Taitaa olla tämä Lotus-siirto molemmille kisakuskeille matka ojasta allikkoon. Yli 4 sekuntia kärjestä. Kun samalla muiden autot kehittyvät myös ei näytä hyvältä ensikautta ajatellen. :nope: