SPE 04A
Well-known member
- Liittynyt
- 18.3.2009
- Viestit
- 652
Koska mikään Fernandesin viritelmä ei voi häpäistä vanhaa Team Lotusta sen pahemmin kuin Lotus-tarrojen liimaaminen amerikkalaisen formula-autoilun raunioilla ajatettavaan Dallara-Honda-tankkiin? Kaikki kunnia Le Mans -projektille, jos siitä jotain tulee, mutta erinäisten yksityyppiformuloiden maalaaminen BRG:ksi Lotus-logoin on lähinnä surullista. Sitten pitää vielä teeskennellä, että Lotus Groupilla olisi jotain annettavaa brändätyille autoille. En epäile, etteikö Lotus Group omaisi monenmoista insinööritaitoa, mutta mahtaisiko ART:lla kuitenkin olla tiettyä kokemusta GP2-yksityyppiautojen ajattamisesta? Mutta puhdas sponsorointi tietenkin edustaa aidointa Lotusta, koska Kovalainen, sinivalkolasit ja Fernandesin narratiivi.Eli et olisi halunnut Lotuksen palaavan Indianapolisiin etkä nyt Euroopan formularadoille tai Le Mansiin? Miksi? Koska se nyt uhkaa Fernandesin narratiivia ja Kovalaisen F1-tiimiä?
Bahar tuskin voittanee Fernandesia oikeudessa, kun ei aiemminkaan ole pystynyt riistämään Huntilta Team Lotusta. Ja se taas tarkoittaa, että Lotus Groupin tie F1:een on tämän itkupotkuraivarin seurauksena lopullisesti (eli niin kauan kuin Fernandesin rahat riittävät) tukossa. Saattaapa asiasta olla harmia myös siviiliautopuolelle, jos Fernandes pystyy estämään Team Lotuksen F1-historian käyttämisen Evoran markkinoinnissa.
Oikeustaistelun lisäksi kannattaa odotella myös Malesian sisäpoliittisen pelin seurauksia. Bahar saattaa vuoden päästä olla rakentamassa jonkun toisen maan Ferraria.