FO110K
Banned
- Liittynyt
- 3.1.2001
- Viestit
- 15345
84%-16% tällä hetkellä nimen pitämisen hyväksi, ääniä annettu n. 370kpl tällä hetkellä....Vain Lotus-nimen pitäminen tai vaihtaminen. Tällä hetkellä 80-20 Lotuksen hyväksi.
84%-16% tällä hetkellä nimen pitämisen hyväksi, ääniä annettu n. 370kpl tällä hetkellä....Vain Lotus-nimen pitäminen tai vaihtaminen. Tällä hetkellä 80-20 Lotuksen hyväksi.
Taisi käydä niin, että pärjäsivät brändimielessä liian hyvin, ja nyt kateelliset haluavat osille (Proton & Co). Toivottavasti sotku päättyy kuitenkin niin, että Lotus jatkaa Lotuksena ensi vuonna F1:ssä, eikä joku Bahar pääse 10000km lähemmäksi projektia.Alkaa todella harmittamaan toi nimihässäkkä yms , minusta lotus racing oli kiva tiimi kaikenkaikkiaan... Twittailu , faniavoimuus , huumori , tulevaisuuteen panostaminen ... Tulin jotenkin vain todella hyvälle tuulelle koko tiimistä ... Harmi kun kaatuu nimisotkuihin ... Ja lotus kaarojen pyörittäjään... Ei ummarra , ilmaista mainosta , suosittu tiimi , hyvät kuskit , tekemisen meininki .... Noh ... minkäs sille mahtaa... Toki tiedän et nimellä ratsastettiin , mut minun mielest peri brittiläinen meno tallissa oli... Monella mittapuulla. Nykynen lotuksen autolinjauskin , sillä on vähemmän tekemistä perustajan kanssa kuin tällä tiimillä... Mut minkäs sille voi jos kateellisuus iskee.... Fernandesin tallia pidän aina silti enemmän filosofiaa edustavana... Huumoria , alotetaan pienestä , kunnioitetaan periaatteita...
Miten olisi ihan vaikka vaan ...ttuilun vuoksi Positron?Sikäli kun vaihtavat nimen, niin toivottavasti keksivät jotain täysin uutta Fernandesin yhtiöiden mukaan nimeämisen sijaan. Ammentaa saa vaikka Malesian historiasta tai mistä vaan kunhan ei yritysmaailmasta tai automerkkien hautausmaalta.
Miksei Playback RacingJollei ole Lotus:
Payback Racing
Olen turhautunut, kun noin monen kerran jälkeenkin asia tuntuu olevan monelle täysin epäselvä. Vielä turhautuneempi alan olla siihen, että varsinaisia vastauksia esittämiini pointteihin ei ole tarjottu, vaan edelleen paras puolustus on henkilökohtainen hyökkääminen ja Lotuksen moottoriurheiluohjelmien herjaaminen.Group Lotus ja Team Lotus ovat olleet eri firmoja jo iät ja ajat ja se on todettu noin 89 000 kertaa. Oletko tyhmä vai etkö vain ymmärrä?
Käytän WebSlave-puolustusta ja pyydän osoittamaan linkin, jonka mukaan tämä olisi edelleen totta. Täysin tietoisena siis siitä, ettei sellaista löydy.Lisäksi tällä Fernandesin Lotuksella on edelleenkin Clive Chapmanin siunaus.
Tuolla perusteella McLarenkaan ei oikeasti ole McLaren (siis se F1-talli), eikä oikeastaan mikään yritys, jonka omistuspohjassa on tapahtunut pieninkään muutos sitten sen perustamisen, johon Jellinik jo viittasikinColinhan kyllä Group Lotuksen perusti, mutta ei sekään enää sama yhtiö ole, malesialaisten omistuksessa sekin.
89 000 ja ensimmäisen kerran: Fernandesin Lotuksessa ei ollut tänä vuonna muuta Lotusta kuin Cliven luovuttama hattu ja Lotukselta liisattu lisenssi. Siis sen Lotuksen, joka nyt ei eräiden mielestä ole Lotus, koska Fernandesin Lotus on Lotus.neos sanoi:Tää munkin mielestä on huvittavaa kun toinen tiimi rakentaa autonsa itse BRITEISSÄ mutta toinen on silti aidompi ja Colinia kunnioittavampi sponsoroimalla jotain keskitason tallia
Et sitten huonompaa vaihtoehtoa keksinyt? Katsos mikä teksti siinä moottorikatteen juuressa kimaltelee?Tasapuolisuuden nimessä haluatte varmaankin rutista myös näistä kerroista, kun autonvalmistaja liimasi tarransa yksityyppiluokan autoon, jonka kanssa sillä ei varsinaisesti ollut mitään tekemistä.
Vaikka Fernandes kuinka olisi käynyt ryöstöretkellä, on aika pitkälti yleisön sympatiat Fernandesin tallin puolella, ja G Lotus nähdään sinä ilkeänä pahantekijänä, joka tulee ja pilaa kaiken hyvin alkaneen. Ainakin tällä voorumilla tilanne taitaa olla noin 25-2...Mutta se ei tullut kuuloonkaan, koska hän halusi Lotuksen itselleen ja vain itselleen, eikä nyt ainoastaan tahrannut Lotuksen mainetta, vaan sai samalla myös malesialaisten "Yhtenäinen Malesia - 1Malaysia" - projektin vaikuttamaan varsin ontolta ja tyhjältä markkinamiesten suhmuroinnilta.
Kaikki muut muniin puhaltelijat eivät saaneet mitään aikaan vuoden 1995 jälkeen, jolloin Lotus -nimi hävisi F1:stä Pacific -tallin mukana väliaikaisesti historiaan.Moni kiittelee siitä, että Fernandes sai puolessatoista vuodessa aikaan näin paljon. Kilpailullisesti se onkin hatunnoston arvoinen asia ja siksi häntä siitä onnittelenkin. Mutta tämä nimisekoilu myös osoittaa, että hätäisesti ja kiireellä tulee myös jotain muuta. Fernandes halusi oman Lotuksen ja hän halusi sen ykkösiin heti. Tapa oli väärä ja väkinäinen. Ei ollut heillä käytössä kuin ennen julkaisua Lotuksen omaa merkkiä, sen jälkeen syntyikin Lotus Racing, joka kuitenkin oli jollain tavalla Team Lotus, mutta ei kuitenkaan voinut olla Team Lotus.
Rauhassa ja ajan kanssa Fernandes olisi voinut vakuuttaa Huntin ja tukea Lotuksen moottoriurheiluprojekteja jo ennen kuin hän haki tallilleen osallistumisoikeutta ykkösiin. Hän olisi voinut elää täydessä harmoniassa kaikkien leikkikentän lasten kanssa. Mutta se ei tullut kuuloonkaan, koska hän halusi Lotuksen itselleen ja vain itselleen, eikä nyt ainoastaan tahrannut Lotuksen mainetta, vaan sai samalla myös malesialaisten "Yhtenäinen Malesia - 1Malaysia" - projektin vaikuttamaan varsin ontolta ja tyhjältä markkinamiesten suhmuroinnilta.
Vuoden 1995 Lotuksesta sen verran että se oli malliltaan 112 ja sitä oli suunitellut Chris Murphy mutta koskaan me emme tietenkään autoa nähneet ja Lotus pisti pillit pussiin 17 tammikuuta. Kuskeinahan olisi pitänyt toimia kenties Salo/Zanardi.Kaikki muut muniin puhaltelijat eivät saaneet mitään aikaan vuoden 1995 jälkeen, jolloin Lotus -nimi hävisi F1:stä Pacific -tallin mukana väliaikaisesti historiaan.
Tarkistappa itse mikä moottori sen nimen alla oikein mahtaa käydä. :doubtful:Et sitten huonompaa vaihtoehtoa keksinyt? Katsos mikä teksti siinä moottorikatteen juuressa kimaltelee?
Vaikka Fernandes kuinka olisi käynyt ryöstöretkellä, on aika pitkälti yleisön sympatiat Fernandesin tallin puolella, ja G Lotus nähdään sinä ilkeänä pahantekijänä, joka tulee ja pilaa kaiken hyvin alkaneen.
On tietenkin varsin ikävää, että vielä nykypäivänäkin suurta yleisöä ja F1-faneja pystyy viemään kuin vierasta pässiä narussa. Tämä keskustelukin on täynnä spekulaatiota, mutuilua ja puhtaita väärinkäsityksiä sekä räikeitä asiavirheitä, joita olen parhaani mukaan yrittänyt korjata, mutta joihin vain harvoilla näyttää olevan halua tai paukkuja tarttua.Sue_me sanoi:Näyttäisi kovasti siltä, että Lotus Group heräili vasta Tonyn projektin myötä ja alkoi talloa Tonyn tiimin hiekkalaatikkoa kun pikkulapsi.
Tämä on huvittava syytös sinun näkövinkkelistäsi tulevana. Sinä olet tässä otsikossa mm. tuominnut Fernandesin päätöksen lopettaa Cosworth-yhteistyö ja siirtyä Renault'hon, koska Lotus tekee yhteistyötä Cosworthin kanssa. Nyt, kun Group Lotus hyppää petiin Renault'n kanssa, se onkin kerrassaan mainiota. Dany Bahar ei mielestäsi voi näköjään tehdä mitään väärää.Fernandesin F1-talliprojekti ja Baharin palkkaaminen Lotuksen johtajaksi samoihin aikoihin olivat yksinkertaisia yhteensattumia, jotka tietenkin yhdestä suunnasta tiettyyn kellonaikaan tarkastelemalla voi tulkita aivan kuten itse tahtoo.
Mitä tulee hiekkalaatikkoleikkeihin ja mahdollisiin riitapukareihin, niin Tonyn alkaessa leikkiin viime syyskuussa Dany Bahar ei vielä ollut paikalla. Tällöin viisivuotinen lisenssi nimen käytöstä saatiin aikaan ilman tuskia. Vaikuttaa enemmänkin siltä, että Fernandesin "virhe" on ollut olla suostumatta Baharin kaikkiin oikkuihin.CARTer 12.9.2010 sanoi:Tästähän mielenkiintoinen soppa syntyy. Lotuksella ollaan tunnetusti oltu erittäin tyytymättömiä Fernandesin omavaltaiseen tyyliin johtaa tallia, joka käytännössä on Malesian valtion kautta myös Protonin alaisen Lotus Carsin omistuksessa. Viimeisimpänä tietenkin huhut moottorin vaihdosta ovat aiheuttaneet Lotuksella suurta närkästystä, sillä Lotushan tekee tiivistä yhteistyötä Cosworthin kanssa, eikä siksi siirtyminen Renault'n moottoreihin ole Lotuksen kannalta mitenkään looginen askel.
Ainakin ylemmässä (Charouz-Gravityn Auto GP -auto) on Zytekin moottori ja Renault on vain sponsori. Talli toimii Geniin F1-tallin junioritiiminä samaan tapaan kuin Mofaz Lotus Racingin:Katsos mikä teksti siinä moottorikatteen juuressa kimaltelee?
Mun mielest ei ole kyse siitä että onko Fernandesin Lotus Racing vahingoittanut Lotus-brändiä vaan ennemminkin siitä että hän ison lompakkonsa turvin osti oikeuden Lotus-nimeen ja alkoi leikkimään Team Lotusta.Kysyinköhän jo aiemmin jotain konkreettista esimerkkiä siitä, kuinka Lotus Racing on Lotus-brandia vahingoittanut.
Ei. Proton / Group Lotus ei ole luovuttanut käyttöoikeutta nimeen vasten tahtoaan, vaan alun perin hyvinkin yhteistyöhaluisena, mistä esimerkkinä Protonin lähteminen mukaan tukijaksi. Fernandesilla on aloittaessaan ollut siunaus nimen käytölle. Se, onko Fernandes tehnyt jotain brandia vahingoittavaa on hyvinkin tärkeää kun puhutaan siitä, onko välirikkoon jokin todellinen syy vai onko taustalla vain Baharin halu pitää kaikki langat käsissään.Mun mielest ei ole kyse siitä että onko Fernandesin Lotus Racing vahingoittanut Lotus-brändiä vaan ennemminkin siitä että hän ison lompakkonsa turvin osti oikeuden Lotus-nimeen ja alkoi leikkimään Team Lotusta.
Minulla on sellainen epäilys, että FIA:lla (tai FOM:lla) voi olla tähän jotain sanomista.Jos tuomio on Fernandesille myönteinen, saattaa formuloissa olla ensi kaudella kaksi Lotusta.
Kyllä niistä voidaan rutista, mutta eivät ne tähän Lotus-keskusteluun liity, joten rutistakoon jossain omassa ketjussaan. Lyhyesti kuitenkin totean, että typeräähän se. Niin kuin sekin, että Renaultin F1-auton kyljessä lukee Lada. Mutta minkäs teet, lukihan Fernandesin Lotuksenkin takasiivessä Proton.Tasapuolisuuden nimessä haluatte varmaankin rutista myös näistä kerroista, kun autonvalmistaja liimasi tarransa yksityyppiluokan autoon, jonka kanssa sillä ei varsinaisesti ollut mitään tekemistä.