Saattaa johtua juuri tällaisista epäilyistä, että Fernandes alun alkaen halusi oikeuden selvitystä Team Lotus -nimestä. Team Lotus Ventures Limited omistaa nimen, mutta ehkä Fernandes haluaa selvittää perusteellisesti mihin hänen omistamaansa nimeä saa käyttää (ja mihin sitä ei saa käyttää).
Katselin että molemmat olisivat olleet GP2 autoja, joissa ainakin virallisesti on Rellun moottori.Tarkistappa itse mikä moottori sen nimen alla oikein mahtaa käydä. :doubtful:
Kyse olikin logosta ja tallin nimestä, jotka olivat omistusoikeudellisista syistä feikkejä. Se häiritsi.Hassua mielestäni tällä foorumilla on ollut se, että alkukaudesta monetkin teilasivat Fernandesin tallin tyyliin:
-Eihän tuo ole mitään jatkoa Team Lotukselle!
Nyt kun hän rahalla sai oikeudet Team Lotus-nimeen, niin suurin osa foorumilaisista alkoikin pitää hänen talliaan aidompana kuin Group Lotusta.
Ovatko mielipiteetkin rahalla ostettavissa? :doubtful:
Eihän sillä ollutkaan tuolloin yhteyttä Team Lotukseen. Siinä olen CARTerin kanssa samaa mieltä, että se 500:n GP:n juhliminen oli väärin, sillä Lotus Racing -nimi lisensoitiin Group Lotukselta (jolla ei tunnetusti ole oikeuksia Team Lotuksen nimeen tai historiaan), eikä se näin ollen ollut mikään 500. kisa.Hassua mielestäni tällä foorumilla on ollut se, että alkukaudesta monetkin teilasivat Fernandesin tallin tyyliin:
-Eihän tuo ole mitään jatkoa Team Lotukselle!
Nyt kun hän rahalla sai oikeudet Team Lotus-nimeen, niin suurin osa foorumilaisista alkoikin pitää hänen talliaan aidompana kuin Group Lotusta.
No sanotaan sitten, että jos oikeuden päätös on sellainen kuin Fernandes toivoo, niin ensi kauden formuloihin saattaa pyrkiä kaksi Lotus-tallia. Eikös siellä kuitenkin ole tänä vuonna ollut kaksi Mercedes-talliakin (Vodafone McLaren Mercedes ja Mercedes GP Petronas F1 Team) FIA:n ja FOM:in suosiollisella luvalla?Minulla on sellainen epäilys, että FIA:lla (tai FOM:lla) voi olla tähän jotain sanomista.
Tallit ovat McLaren ja Mercedes Grand Prix, pääsponssit sitten Vodafone ja Petronas.Eikös siellä kuitenkin ole tänä vuonna ollut kaksi Mercedes-talliakin (Vodafone McLaren Mercedes ja Mercedes GP Petronas F1 Team) FIA:n ja FOM:in suosiollisella luvalla?
Kyllä juu virallisilta nimiltään ja periaatteessa onkin mahdollista, että ensi kaudella mukana olisivat Team Lotus ja Lotus Renault F1 Team. Mutta tuloksiin laitetaan yleensä Automerkki-moottorivalmistaja (jos eri). Enkä oikein usko siihen, että FIA tai FOM suostuu sellaiseen katsojien sekoittamiseen, että molempien mahdollisten Lotus tallien kuskien perässä lukisi Lotus automerkin kohdalla. Periaatteessahan ainut erottava tekijä saattaisi olla väliviiva. Lotus-Renault ja Lotus Renault.No sanotaan sitten, että jos oikeuden päätös on sellainen kuin Fernandes toivoo, niin ensi kauden formuloihin saattaa pyrkiä kaksi Lotus-tallia. Eikös siellä kuitenkin ole tänä vuonna ollut kaksi Mercedes-talliakin (Vodafone McLaren Mercedes ja Mercedes GP Petronas F1 Team) FIA:n ja FOM:in suosiollisella luvalla?
Tälläistä F1:set kaipaa!Fernandesin tiimi haluaa fanien apua ensi vuoden autonsa värityksen suunnittelussa. Väreinä täytyy olla musta ja kulta. Ohjeet suunnittelukilpailuun osallistumiseen löytyvät Lotus Racingin verkkosivuilta.
Palkinto ilmoitetaan tällaiseksi:
Sen verran aikuisten puuhaa tämä kilpa-auton värityksen suunnittelu on, etteivät alle 18-vuotiaat saa osallistua.
- 1Malaysia Racing Team UK will select ONE winner for this competition, with the final decision solely resting with the team.
- Winner will receive flights, accommodation, and be a VIP guest at 1Malaysia Racing Team UK's testing session in Valencia 2011.
- This prize is not transferable to cash or any other forms of monetary gain.
Kuinka tärkeitä sitten alkuperäinen logo ja nimi ovat tallille. Harvempi varmaan muistaa, että tämä mielestäni kamalin kaupallinen F1 tallinimi:Kyse olikin logosta ja tallin nimestä, jotka olivat omistusoikeudellisista syistä feikkejä. Se häiritsi.
Talli itsessään oli kannatuksen arvoinen jo ilmankin Team Lotus -nimeä ja ACBC logoa.
Lotuksen logo nyt vain sattui olemaan Team Lotuksen ajan alusta loppuun likimain sama, joten legendaarisuusarvo on eri sfääreissä verrattuna tuohon Brucen logoon.Kuinka tärkeitä sitten alkuperäinen logo ja nimi ovat tallille. Harvempi varmaan muistaa, että tämä mielestäni kamalin kaupallinen F1 tallinimi:
Vodafone Mc-Mikälie Mersu oli aikoinaan kunniaasti:
Bruce McLaren Motor Racing ja sen logo ennen tupakkasponsorien p...seen nuolentaa tällainen:
:frank:
Pitääkin muistaessani kysyä pidätkö Renaultia brittitallina? Koska eihän sen muuttuessa Lotukseksi muutu kuin nimi.Tuo ehkä tästä Lotus-F1-tallijupakasta juuri hankalan kiistan aiheen tekeekin; joillekin meistä on tärkeä alkuperäinen nimi, joillekin logo, minulle ja ehkä joillekin muillekin kansallisuus. :dunno:
Mikä sitten kellekin on pyhää?
Oikeampi kysymys on, oliko 2002- Renault ikinä ranskalaistalli?Pitääkin muistaessani kysyä pidätkö Renaultia brittitallina? Koska eihän sen muuttuessa Lotukseksi muutu kuin nimi.
Juurethan juontavat Britteihin:Oikeampi kysymys on, oliko 2002- Renault ikinä ranskalaistalli?
Renaultin toinen puoli on ranskainen ja toinen brittiläinen, tallihan tekee autonsa Enstonessa joka oli ennen Benetton tehdas kunnes Renault osti tallin. Moottorit Renault tekee Viry-Châtillonissa. Käytännössä talli on "kokonaan" Ranskalainen.Pitääkin muistaessani kysyä pidätkö Renaultia brittitallina? Koska eihän sen muuttuessa Lotukseksi muutu kuin nimi.