No tuosta näkee oikein hyvin kuinka Massa puhtaalla ajolinjalla jarruttaa aivan liian paljon aivan liian aikaisin ja suurinpiirtein pysähtyy keskelle ajolinjaa. Alonso vetää jarrutuksessa metrikaupalla kaulaa. Ja todellakaan ei olisi kolissut vaikka Massa olisi vetänyt mutkaan sisään niin kuin pitää, tuossa kohdassa radalla on tilaa vaikka muille jakaa. Näkee vieläpä hyvin kuinka Kimi on lähellä ajaa Massan perään Massan hiljennettyä normaalista poikkeavasti vauhtia ja samalla muuten reilusti taaksen jäänyt Hamiltonkin pääsee kuittaamaan sisältä ohi.Juhis sanoi:Mitä tulee tuohon "kyseisessä kohdassa ulkokurvin linjalla on useampi kymmenen kilometriä tunnissa suurempi nopeus", ei voi kuin sanoa että paskapuhetta. Hyvä jos pari kilsaa olisi eroa nopeuksissa, jos toistakymmentä km/h olisi ero, niin Massa suorastaan singahtaisi Alonsoa karkuun ja todennäköisesti mutkasta iloisesti pihalle..
Siinä vaiheessa, kun Kimi siirtyi Massan perään, Massa oli johdossa.mustakaari sanoi:Tuosta nyt ainakin näkee sen, että liikaa antoi Massa löysää tilaa Alonsolle. Jos olis pitänyt oman linjansa, niin Alonso olis menny ulos tohinalla.
Kyllä mutta Massalla ei olisi tuossa tilanteessa pitänyt olla minkäänlaista ongelmaa pitää Alonso takanaan, vähän näyttää siltä kuin Massa olisi säikähtänyt Alonsoa rinnalla ja panikoinut. Massan pitäessä paikkansa Alonso olisi joutunut jarruttamaan tiukemmin ja Kimilläkin olisi ollut hyvä mahdollisuus kuitata Massan imussa ohi, Massan mummoilu sen sijaan aukaisi oven Hamiltonillekin.mustavihannes sanoi:No, jos ja jos ja jos. Massan irtoaminen viivalta oli huono, Alonsohan oli jo aivan rinnalla jarrutukseen tultaessa.
Samaa mieltä! Ja kun ferrarit olisivat päässeet kaksoisjohtoon niin kisan tulos olisi aivan toinen, joten Bahrainissa palataan arkeen!Vilkku sanoi:Siinä vaiheessa, kun Kimi siirtyi Massan perään, Massa oli johdossa.
Mutta Massa päästi Alonson edelleen, vaikka Massalla olisi ollut sisäkurvin
etu seuraavassa mutkassa. Samalla pysähtyi Kimin eteneminen ja
jäi neljänneksi.
Massan perässä sisäreunaan seuraavassa kurvissä, niin
Ferrarilla olisi ollut kaksoisjohto!
Tuo paniikki tulee kyllä tuosta mieleen. Mitä vi**ua.. kuka siinä??naukkis sanoi:Kyllä mutta Massalla ei olisi tuossa tilanteessa pitänyt olla minkäänlaista ongelmaa pitää Alonso takanaan, vähän näyttää siltä kuin Massa olisi säikähtänyt Alonsoa rinnalla ja panikoinut. Massan pitäessä paikkansa Alonso olisi joutunut jarruttamaan tiukemmin ja Kimilläkin olisi ollut hyvä mahdollisuus kuitata Massan imussa ohi, Massan mummoilu sen sijaan aukaisi oven Hamiltonillekin.
Rellun aikoina oltiin hanakoita kertomaan, että Alonso ei pärjää millään muulla autolla kuin Rellulla. Nyt sitten ajatellaan, että Mäkki kehitetään Alonson ajotyylille sopivaksi ja kakkoskuski jää sen takia kynnettömäksi. Schumi pärjäsi aikanaan samoilla lääkkeillä.Ronttu sanoi:Onkos kukaan seurannut millainen ajotyyli hamilttonilla on? eikös Alonso aja aika rajulla kädellä aliohjautuvaa autoa? Niin alkaako nyt sitten kauden edetessä esim. Alonso olemaan aina vain Hamilttonia nopeampi, kun autoa kehitetään varmaan Alonson mukaan ja taitaa mies olla aika hyvä myöskin säätämään sitä, tai oikeastaan antamaan palautetta autosta insinööreille.
Oon viime vuosina vähä vähempi seuraillu, mut jotenki hassulta kuulostaa väite et Dennis ois huonoin häviäjä noissa karkeloissa. Itellä on ainaki tuoreessa muistissa mm. eräänki tallipomon (ei Dennis) uhkailut vetäytyä sarjasta, mikäli oman tallin sääntörikkomuksia ei katsota sormien välistä.MCLARENIN pitkäaikainen tallipäällikkö Ron Dennis tunnetaan formula 1 -maailman huonoimpana häviäjänä.
Kun Dennis pystyi vihdoin pääsiäisenä karistamaan puolitoista vuotta synkkänä varjona seuranneen luuserin maineen tallinsa harteilta, voi hyvinkin olla, että hän varmisti samalla itselleen muutaman toimintavuoden lisää F1-varikoilla.
No en tiedä tuosta erikoisesta radasta, paitsi ne olosuhteet?. "Guru-Salon" mukaan Malesia on eka todellinen rata, missä tulee näkyviin tallien väliset todelliset erot, ja Bahrain on kuulemma samaa sarjaa... No kohta se selvii... :thumbup:formulastara sanoi:Malesia on erikoinen rata, jolla joskus pärjäävät oudot tallit, kuten 04 Williamsit Ferrareita vastaan. Lisäksi Kimin autosta ei saatu kaikkea irti, ilmeisesti monestakin syystä.
Bahrainissa Mclaren ja ilmeisesti puoli maailmaa tulevat hämmästymään Kimin ja Ferrarin ylivoimaista esitystä.
Taisi olla 2002, kun Williams otti Malesiassa kaksoisvoiton Ferrarin nenän edestä. Kaikki varmaan muistavat, miten loppukausi sujui.formulastara sanoi:No niin, hieno kisa Mclaren-tallilta. Ferrarin kisa meni myttyyn jo Massan eka mutkan hidastelun vuoksi. Tosin vauhdillisesti Ferrarilla ei olisi muutenkaan ollut asiaa Alonson Mäcin kyytiin. Lisäksi Kimin varikkokäynti kesti kummallisen pitkään. Vai viekö Mäc muka noin paljon vähemmän bensaa. En usko.
Mclaren on selvasti saanut kohennettua vauhtiaan, mutta uskoisin Ferrarin olevan edelleen niskan päällä, jopa selkeästi. Malesia on erikoinen rata, jolla joskus pärjäävät oudot tallit, kuten 04 Williamsit Ferrareita vastaan. Lisäksi Kimin autosta ei saatu kaikkea irti, ilmeisesti monestakin syystä.
Bahrainissa Mclaren ja ilmeisesti puoli maailmaa tulevat hämmästymään Kimin ja Ferrarin ylivoimaista esitystä.
Nyt kun ajattelee tarkemmin, niin jostain syystä Ferrarin konsepti on takkuillut Malesiassa jo pidemmän aikaa. Mistähän johtuu, ettei tuo sikarinokkainen auto ole oikein koskaan ollut "tasollaan" MalesiassaJeeves sanoi:Taisi olla 2002, kun Williams otti Malesiassa kaksoisvoiton Ferrarin nenän edestä. Kaikki varmaan muistavat, miten loppukausi sujui.
Aienpina vuosina on arvailtu sen olevan enemmän renkaiden syytä, mutta nyt näyttää ettei se ehkä ollutkaan suurin syy.formulastara sanoi:Nyt kun ajattelee tarkemmin, niin jostain syystä Ferrarin konsepti on takkuillut Malesiassa jo pidemmän aikaa. Mistähän johtuu, ettei tuo sikarinokkainen auto ole oikein koskaan ollut "tasollaan" Malesiassa
Tosin 2004 Schumi voitti Malesiassa, vaikkei nyt mitenkään murskaavasti. Toki mies varmasti säästeli autoaan ennen ruutulippua, mutta silti Montoya ajoi kisassa 6 kymmenystä nopeamman kierrosajan. Bahrainissa tilanne olikin jo sitten päinvastainen. Merkillinen juttu.formulastara sanoi:Nyt kun ajattelee tarkemmin, niin jostain syystä Ferrarin konsepti on takkuillut Malesiassa jo pidemmän aikaa. Mistähän johtuu, ettei tuo sikarinokkainen auto ole oikein koskaan ollut "tasollaan" Malesiassa