Malesian GP

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Observer sanoi:
Tulee kyllä melkein epätodellinen olo kun molemmat McLarenit ylittää maalilinjan jo toista kertaa peräkkäin kauden alussa lähettelemättä savumerkkejä. Viimeksi vastaavaa on tainnut tapahtua vuonna 1998.
Tuleeko sinulle epätodellinen tunne kun huomaat, että tallipisteissä Toyota on kakkosena ja Red Bull kolmosena?

Molemmissa kisoissa molemmat kuskit pisteille Red Bullilla.. onko Red Bull ainut joka on kyennyt tuohon?
 
Viimeksi muokattu:

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Rusina sanoi:
Tuleeko sinulle epätodellinen tunne kun huomaat, että tallipisteissä Toyota on kakkosena ja Red Bull kolmosena?
Miten se tähän liittyy?
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Ihan mielenkiintoinen kisa, vaikka Alonson voitto taisi koko ajan olla yhtä selvä kuin Fisichellan voitto viime kisassa. Hyvässä vauhdissa tuo Renault on. Fisin ja Webberin kolarista sanoisin sen verran, että mielestäni molemmilta ja varsinkin Fisiltä turha tempaus. Tietysti on hyvä, että ohitellaan ja on tapahtumia, niin Giancarlon mestaruuskamppailua tämä ei edesauta yhtään. Pohjalla oli voitto ja 10 pistetta Melbournesta. Nyt auto ei pelannut niin hyvin joten järkevämpää olisi ollut tyytyä pienempään pistepottiin. Silti ei voinut vaan antaa periksi. Taisteluhenkeä pitää olla totta kai, mutta joku harkintakyky pitää olla, jos haluaa voittaa tittelin. Nyt meni 4-5 pistetta ihan hukkaan.

Toyotan vauhti oli vihdoinkin kohdillaan. Tätä ei olisi uskonut tapahtuvan näin nopeasti. Nyt talli pitää kakkospaikkaa valmistajien MM-sarjassa. Gascoynen työ tuottaa tulosta, mutta väitän myös että kertaluokkaa paremmat kuskit auttavat myös merkittävästi.

BMW.Williamsin osalta viikonloppu meni hyvin odotuksiin nähden. Tiimin vauhti oli kilpailukykyistä ja tuloksenakin oli kolmas tila. Kunhan vaan talli saa kuskit ehjänä maaliin, on odotettavissa ihan reippaita pistesijoja. Tuskin nyt mestaruudesta taistellaan, mutta voitot eivät ole ulottumattomissa jos kisat menevät näin ristiin.

McLarenin kohdalla voidaan puhua näiden kahden kisan osalta menetetyistä mahdollisuuksista. Räikkösellä oli yhdessä välissä mahdollisuudet palkintokorokkeelle. Huonoa tuuria näyttää kaverilla olevan. Toisaalta Rellut menevät McLarenille aivan liian lujaa, jotta mestaruus olisi mahdollista. Mestaruuden voittamiseen tarvitaan kaikkien lyöminen, ei pelkästään Ferrarin. Montoya oli mielestäni melko hukassa. Ilmeisesti kolumbialainen ei oikein osaa arvioida vauhdinjakoa uusilla säännöillä. Nelossijahan on ihan ok tulos lähtökohdista. Olisiko välillä voinut ajaa kovempaakin?

Red Bullin väki jaksaa yllättää. Kuka olisi uskonut että Coulthard on tässä vaiheessa näin korkealla pisteissä ja vieläpä ihan kilpailukykyisillä suorituksilla. Huhut kertoivat että Cosworthin kone kestää vain yhden kisan ja hyvä tulos tulee vain joka toisessa. Itsekkin uskoin moiseen teoriaan, sehän olisi ollut aivan järkevä taktiikka pienelle tallille. Nyt kumminkin auto kesti, vauhti oli kohdillaan ja tulosta tuli.

Ferrari elää täysin Bridgestonejen varassa. Tähän asti se on ollut hyvä taktiikka ja onhan näitä huonoja kisoja aikaisemminkin nähty. Unkarissa 2003 viimeksi. Barrichellon vauhti vaikutti alussa olevan kovempaa, mutta ilmeisesti se verotti aika paljon renkaita. Nehän kyllä kesti Melbournessa oikeinkin mainiosti, mutta ei Malesian kuumuudessa. Viimeisen neljän kauden aikana ollaan kumminkin nähty, että Ferrari/Bridgestone yhdistelmä osaa hyökätä takaisin silloin kun tilanne näyttää kaikkein pahimmalta.

Merkkipisteissä Renault on ottanut pienen raon, mutta muuten on tulokset menneet mukavasti ristiin. Tässä menee vielä monta kisaa ennen kuin merkittäviä eroja alkaa tulemaan.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Hurmurisija sanoi:

Rengasrikkoa tuskin voi nimetä Kimin syyksi, mutta katsoin jo viime vuonna, että Kimi ajaa mutkat varsin rohkeasti. Voihan se osaltaan vaikuttaa. Ilman renkaan puhkeamista Kimi olisi ollut palkintopallilla, mutta koska tämän kilpailun piti olla MacLarenille hyvä, ehkä jopa kauden vahvin, odotin selvästi enemmän. MacLaren ei missään nimessä ole niin vahva kuin ennakolta oletin.
Michelinin rengaspomo taas on kiitellyt Kimiä kirurgin tarkasta ajosta esim. viime vuonna Spassa, jossa kanttarit oli tosi teräviä. Monella muullahan renkaat puhkesi tuossa kisassa ja Kimi ajoi voittoon.

Mitä tätä kisaa katsoin niin ajoi Alonsokin aika ahneesti kanttareiden päältä.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Rusina sanoi:
Sinulle tuli tuosta epätodellinen olo ja minä tiedustelen tuleeko sinulle vastaavaa tunnetta muista mielenkiintoisista yksityiskohdista.
Siinähän tiedustelet!
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Rusina sanoi:
Niin tiedustelenkin, harvinaisen terävää ajattelua :thumbup:
Hyvä kun kelpaa, täytyy toki vastata fiksusti noin syvälliseen tiedusteluun.
 

Eliel

Detonaattori
Liittynyt
10.10.2000
Viestit
2795
miika sanoi:
On vähän mysteeri, miten Flavio on saannut "pesää" sekä Heidiltä, että Naomilta...
No Flaaviohan tyrkkää ensin neideiltä nenänpielet valkoseks. Kyllä siinä pappakin kummasti silmissä alkaa nuortua.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
713
Mielestäni Briatore on tämän saippuasarjan JR. Varikon valovoimaisin persoona eikä ylisanoja voi käyttää liikaa kun miehen toimintaa seuraa. Titteli "mestarien tekijä" olisi varmaan ihan kohdallaan.

Osittain kaverin business vaiston takia sanoisin, että Fisico tullaan laittamaan tarkasti ruotuun tehtävänään auttaa Espanjan ihmepojasta lajin seuraava todellinen legenda.
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
patriot sanoi:
Kisa oli vähän parempi kuin Australia... Nyt uskallettiin jo vähän ohitellakkin, tosin Malesia rata olisi tarjonnut huomattavasti enemmän mahdollisuuksia ohituksille. Voitaneen jo sanoa, että kun Malesian kaltaisella ohitusradalla ei paikkoja meinaa syntyä ovat säännöt epäonnistuneet... Ei ohituksia lisätty ei!
Kyllähän noita paikkoja oli, ja jos nopeuseroja esiintyi, ohi mentiin heittämällä. Kisan alussa luonnollisesti on rauhallisempaa, koska ei haluta pilata renkaita, ja siten mahdollisuuksia kisan lopussa.

Ei todellakaan voi syyttää sääntöjä jos ohituksia on liian vähän. Se vaan kuuluu F1:sten lievästi "munattomaan" luonteeseen, että ohituksilla ei liikaa juhlita. Asiaa ei yhtään auta nämä jeesustelijat joidenka mielestä ohitus, tai sen yrittäminen, on suorastaan rikollista toimintaa.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Rengas sääntö on osoittautumassa tapahtumien tappajaksi! Ei uskalleta repiä suorituskykyä!
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
WoPe sanoi:
Ajaa liian usein oudoissa mutkissa kanttareiden yli, se vois olla yks syy, australiassa kattelin jo harjotuksissa kun kukaan muu kuski ei ajanu sitä kolmatta mutkaa kanttarille asti, ja juuri sen puolen ilmanottoaukko meni rikki, kimille vaan sattuu liian usein näitä juttuja et kai siinä jotain perääkin täytyy olla

-Venttiili jäi jumiin ensimmäisellä varikkokäynnillä, siksi rengas tyhjeni ja hajosi. Ilman ongelmia olisi ollut mahdollisuus nousta palkintosijoille, pettynyt Räikkönen tuumi.

Räikkösen mukaan ensimmäisillä kierroksilla oli pakko ajaa maltilla.

-Auto puski raskaassa bensalastissa sen verran, että oli pakko säästellä renkaita. Kun auto keveni, se alkoi olla hyvä ajaa, kilpailun nopeimman kierroksen ajanut Räikkönen tuumi.

Kilpailun lopussa McLarenin suomalaiskuljettaja yritti vimmatusti ajaa kiinni kahdeksanneksi sijoittunutta Red Bull -tallin Christien Klieniä. Kahdeksas sija olisi tuonut yhden MM-pisteen.

-Uskon, että Klienillä olisi ollut varaa vastata, jos olisin päässyt tarpeeksi lähelle. Luulen kuitenkin, ettei minun suoranopeuteni olisi enää kisan lopussa riittänyt ohituksiin, Räikkönen totesi.

(MTV3-STT):thumbup: Tsemppiä WOPE!
 

thInk

Palava peikko
Liittynyt
10.6.2002
Viestit
273
Sijainti
Maranello
WoPe sanoi:
En oikeasti sanonu tota vakavissani ;) enkä pidä itseäni asiantuntijana vaikka kilpa-autoilusta onkin 15v kokemusta.
Taisit tehdä upeita ohituksia jo aiskän masussa.
 

Razah

kekkeruusi
Liittynyt
1.10.2000
Viestit
266
Sijainti
Espoo
Ihan hyvää äksöniähän tuossa kisan aika oli havaittavissa. Alkukisa oli vähän jonoajelua mutta eihän tuota nyt DTM-meiningiksi startista ruutulippuun voinut odottaakaan. Katsotaan nyt miten meininki etenee kun päästään eurooppaan. Australia meni vielä rengassääntöön totutellessa.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Minkä takia Ferrarin onneton vauhti laitetaan vain renkaiden piikkiin?
Eikö kukaan usko että autossakin voi olla osasyy?. Minä ainakin uskon ja jopa toivon sitä.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
öö ruz sanoi:
Eikö kukaan usko että autossakin voi olla osasyy?. Minä ainakin uskon ja jopa toivon sitä.
On varmasti, ongelma on koko paketti. Kun uuden auton kanssa lisäksi on tullut kiire, niin en usko, että sillä ehditään maailmanmestaruuskamppailuun.

Muutokset F-ykkösissä näyttävät olevan hyvin hitaita. Mm. Rellun ja Macin tulemisesta on vilahdellut merkkejä jo useana vuonna, mutta vasta nyt ne ovat ohittaneet Ferrarin. Mihinkään äkkinäisiin muutoksiin en usko.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Hurmurisija sanoi:
[ Kun uuden auton kanssa lisäksi on tullut kiire, niin en usko, että sillä ehditään maailmanmestaruuskamppailuun.

Ei ehditä, en usko minäkään. Rellut tulevat olemaan kovia.

Muutokset F-ykkösissä näyttävät olevan hyvin hitaita. Mm. Rellun ja Macin tulemisesta on vilahdellut merkkejä jo useana vuonna, mutta vasta nyt ne ovat ohittaneet Ferrarin. Mihinkään äkkinäisiin muutoksiin en usko. [/B]
Toyota voi todistaa tuon vääräksi, katsotaan.
 
Ylös