McLaren MP4-20

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
belated sanoi:
Niin, jospa McLarenit on tehny kisasimulaatioita ja välttänyt renkaiden loppuunajamista stintin lopussa. :rolleyes:
No jep, tämä olis itseasiassa hyvä juttu! :)

Jospa he ovatkin tehneet siten, että kisasimulaatiot loppuun ja sen jälkeen varikolle muka vaihtamaan renkaat ja sitten pikainen aika-ajokierros siihen!?
Jolloin kaikki saa sen kuvan, että he eivät saa loppukierroksilla ajettua kovia aikoja kuluneilla renkailla, vaan nopeat kierrokset onnistuu vain tuoreilla kumeilla! :thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
proMB sanoi:
Mites renkaat, onko tietoa paljonko eri tiimit on käyttäny rengassettejä??

Ne vaikuttaa kierrosaikoihin tuota moottorin viritysastettakin enemmän.
no ainakin Micheliniltä tuli tietoa että Renault ja McLaren olis hyvissä asemissa renkaiden kulumisen suhtene, BAR:lla ja Williamsilla kuulemma huolia aliohjautumisen kanssa joka kuluttaa uusia renkaita nopeemmin...
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Autosportista:

Pedro:

“We have made a very good car - that is the truth,” said de la Rosa. “And Michelin has made a very big step forward. We really have to take advantage of having the third car, which is my job. It's a lot of responsibility on me and I'm very happy to take that."

De la Rosa added: "The car is very quick, and it's so driveable. You don't have to fight the car this year, and so far we haven't had any engine problems. Reliability is good. In terms of speed, Renault are on a par with us, so we have to be careful, but we are very well prepared for the season and let's see in Melbourne.”
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Hyvältä näyttää Mäcin kannalta. Totuus selviää kuitenkin vasta Melbournessa kuten aina ennenkin. Olihan Williamskin vahva viime vuonna testeissä...

Toivon mukaan jompi kumpi Renault tai McLaren, mielellään molemmat haastavat Ferrarin tosissaan tänä vuonna.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
En tiedä oletteko te havainneet. Jos osa talleista testaavat moottoriaan yhden kisapituuden verran eikä kahta ja tähän selittyvät kovat kierrosajat?

Kukaan ei oikeastaan tiedä varmasti kuka melbournessa on se paras talli, joka kestää ensimmäisen kisan läpi ja toisessa kisassa vasta nähdään mikä talli on ollut usein kärjessä.

Renaultilta ja Ferrarilta hajosivat motit, joten "luotettavuus" voi merkitä, että he ajoivat kahden kisan kestävyyden moottorin puolelta ennen hajoamistaan.

Korjatakseen luotettavuutta ovat säätäneet moottorin kestämään yhden kisan verran, illuusion luomiseksi? Tämä on vaan yksi näkökulma.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
No oli miten oli...

Minä ainakin toivon ja odotan, että McLaren on nyt luotettava ja tarpeeksi nopea jatkuviin kärkikahinoihin. Jos ei näin ole, toivottavasti edes Renault on.

Jokatapauksessa oletan edelleen Ferrarien vievän letkaa, mutta muut tulevat tiukasti takasiivessä kiinni ja myös heilläkin on mahdollisuudet voittoihin joka kisassa.

Ja jos kuitenkin käy niin, että Ferrarit varvaavat muut kierroksella taas, niin voi perkele... :jaska:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Itse kuvittelen näin, että Ferrari ei ole Melbournessa eikä muissakaan kisoissa kovinkaan paljoa muita edellä. Toivon siis, että joka kisa on jännittävä ja voittaja vaihtuu usein, mutta tiedän sen että MM pisteissä Ferrari voittaa jälleen.

Se vain menee niinkuin 2003, eli on monta voittajaa (2003 oli 8) mutta Ferrari vie lopulta potin... :nope:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Oberfeldwebel sanoi:
Se vain menee niinkuin 2003, eli on monta voittajaa (2003 oli 8) mutta Ferrari vie lopulta potin... :nope:
No viekööt, kunhan kausi on vain jännittävä. 2001, 2002 ja 2004 olivat totaalista kidutusta, kun mestaruus ratkesi käytännössä jo ennen kauden puoltaväliä. :jaska:

2003 antoi hieman tuulahduksia vanhoista hyvistä vuosista kuten 1997, 1998, 1999 ja 2000, jolloin mestaruudesta kisattiin loppuun asti. Kimi oli jopa muutaman kierroksen ajan Japanissa kiinni mestaruudesta, kun Schumi törttöili pistesijojen ulkopuolella ja Kimi kurvaili kärjessä. Siinä vaiheessa pulssi nousi hetkeksi samalla tavalla kuin Mikan kulta-aikoina. :ahem:

Tottakai silti minäkin toivon vallan vaihtoa. Lisäisi kiinnostusta lajia kohtaan varmasti ja katsojaluvut kääntyisivät nousuun.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Toisaalta edes alkukauden täydellinen tyriminen ei syistä 100% varmasti Schumia ja Ferraria vallankahvasta.Muistetaan esim vuosi 2003....
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Montakohan autoa saa 10 sijan penaltin toiseen kisaan?

Vai vedetäänkö eka kisa todella varman päälle että a) päästään maaliin ja saadaan säälipisteitä ja kee) päästään toiseen kisaan 'normaalista' lähtöpaikasta.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Ekassa kisassa moni varmaan pelaa varman päälle. Australiassa on yleensä hyviä pistesijoja tarjolla jos vaan ajaa maaliin.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Vois kuvitella että joku (esim. Red Bull) vois paukuttaa täysiä Australiassa ja päästä nippanappa maaliin hyvällä sijoituksella. Sit Malesiassa ajavat pilttuuseen kesken kisan ilman moottori ongelmaa välttääkseen juuri tämän onkelman.

Ainaki minä miettisin tätä vaihtoehtoo..
 

R24

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
106
Sijainti
Finland
Enemmän niitä moottorin hajoamisia varmaankin osuu kuitenkin sinne Malesiaan. Eihän Australiassa sinänsä ole mitään uutta viime vuoteen verrattuna, kun silloinkin piti moottorin kestää se yksi kilpailu, jonka viime kauden lopussa ne moottorit jo hyvin kestikin, siihen vielä kehitystyö päälle niin tuskin mitään normaalia suurempia ongelmia Australiassa on, Malesiassa sitten nähdään kenellä kestää ja kenellä ei.
 

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
Nyt tulee erittäin lennokasta pohdintaa:

Entä jos esim. ferrarilla ajettaisiinkin täysillä tehoilla niin että tavoiteltaisiin voittoa ja oltaisiin valmiit urhaamaan tuo 10 sijaa seuravaan kisaan?Seuraavassa kisassa ajettaisiin luonnollisesti taas täysillä tehoilla.Eli siis moottoria vaihdettaisiin ihan entiseen malliin kisojen välillä ja pidettäisiin tehot täysillä.

Näin voisi saada hyviä pisteitä alkukauden kisoista.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
andyman sanoi:
Entä jos esim. ferrarilla ajettaisiinkin täysillä tehoilla niin että tavoiteltaisiin voittoa ja oltaisiin valmiit urhaamaan tuo 10 sijaa seuravaan kisaan?Seuraavassa kisassa ajettaisiin luonnollisesti taas täysillä tehoilla.Eli siis moottoria vaihdettaisiin ihan entiseen malliin kisojen välillä ja pidettäisiin tehot täysillä.

Näin voisi saada hyviä pisteitä alkukauden kisoista.
Kelpo idea!
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
andyman sanoi:
Nyt tulee erittäin lennokasta pohdintaa:

Entä jos esim. ferrarilla ajettaisiinkin täysillä tehoilla niin että tavoiteltaisiin voittoa ja oltaisiin valmiit urhaamaan tuo 10 sijaa seuravaan kisaan?Seuraavassa kisassa ajettaisiin luonnollisesti taas täysillä tehoilla.Eli siis moottoria vaihdettaisiin ihan entiseen malliin kisojen välillä ja pidettäisiin tehot täysillä.

Näin voisi saada hyviä pisteitä alkukauden kisoista.
En yhtään ihmettelisi vaikka ferrari näin tekisi... Ferrariltahan tuo ei olisi mitään ihmeellistä, voitto hinnalla millä hyvänsä...
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Musta Pekka sanoi:
En yhtään ihmettelisi vaikka ferrari näin tekisi... Ferrariltahan tuo ei olisi mitään ihmeellistä, voitto hinnalla millä hyvänsä...
Ei kai tuossa mitään laitonta olisi. Jos joku osaa sitä taktisesti hyväksi käyttää, niin miksi ei?
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Hurmurisija sanoi:
Ei kai tuossa mitään laitonta olisi. Jos joku osaa sitä taktisesti hyväksi käyttää, niin miksi ei?
On siinä. Jo legendaarinen Kyllönen opetti suomalaisille että Ferrari käyttää aina laittomia vippaskonsteja ja turvautuu vilunkipeliin.
 

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
Musta Pekka sanoi:
En yhtään ihmettelisi vaikka ferrari näin tekisi... Ferrariltahan tuo ei olisi mitään ihmeellistä, voitto hinnalla millä hyvänsä...
No eikö se nyt ole tuolla tarkoitus että koitetaan voittaa?

Ainakin näin minä olen sen ymmärtänyt.
 
Ylös