McLaren MP4-25

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Niin ja eiköhän siinä tutkita jollain tavalla virtauksia vaan sinne ilmanotolle kuitenkin
Ei vaan se on taakse keskelle sijoitetun öljynlauhduttimen ilmanotto, kuten on jo aikaisemmin pariin otteeseen todettu. Ilmeisesti sinne piisasi ainakin viileässä säässä vähempikin ilma kuin alunperin oli ajateltu, kun osa aukosta peitettiin kesken testien.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jep sen osan, öljynlauhduttimelle menevän, aukosta peitelevy peitti..
Neliön muotoinen reikä siinä silti vähän ihmetyttää, mutta ei kait Mäkkärilläkään kaikki oo viimesen päälle.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Itseasiassa taitaa olla niin, että tässä on kyseessä voittaja-auto, RB:n, Mersun ja varsinkin Ferrarin ohella ;)
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Macci laskee, että nykytestauksessa se ei näistä analyyseistään luovu ja se on heille normaalitestiä. Haluavat sen datan käyttöönsä autoa kauden aikana kehitelläkseen mielumin kuin jauhavat autoa yhteisissä testeissä samalla piilotellen iskukykyään. .
Joo kyllä sitä dataa kannattaa kerätä niin paljon kuin vaan on mahdollista jos vaan on resursseja.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Nokan skuuppia vähän kasvatettu vielä.

Täytyy kyllä sanoo, että noi Mäkin ponttoonit laskee ihan törkeen jyrkästi alas! :eek:
Kuskin pään sivulla oleva reikä ponttooneissa on muuten nyt näemmä epäsymmetrisesti vain kuvassa oikealla puolella. Aiemmin oli molemmin puolin reiät. Ponttoonien etureunojen aukot on myös paikallaan edelleen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Odotinkin, että kyllä joku kaivaa arkistoista jonkun vanhan pirssin. :D
Pieniä takaponttooneja tietysti löytyy myös 70-luvulta, kun sikariformuloista oltiin vasta ponttooniformuloihin siirtymässä eikä maaefektiä vielä käytetty. Nykyisin taitaa sivutörmäystestit pakkosanella sen, että ponttoonien on yllettävä kuskin vierelle.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Pieniä takaponttooneja tietysti löytyy myös 70-luvulta, kun sikariformuloista oltiin vasta ponttooniformuloihin siirtymässä eikä maaefektiä vielä käytetty. Nykyisin taitaa sivutörmäystestit pakkosanella sen, että ponttoonien on yllettävä kuskin vierelle.
Varmaan joo. Ainakin ylempi törmäyssuoja on ponttoonin etureunassa. Tosin esim. uudessa Ferkussa se näkyy pykälänä, kun ponttoonin ulkoreunaa ei oo haluttu vissiin tuoda niin eteen kuin muilla.

Mäkillä on mun mielestä uus etusiipikin ollu tällä viikolla.
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Tuo etusiipi onkin vissiin, ainakin osittain, tämän auton eka siipi. Ovat kuitenkin testanneet myös vanhemmilla siiven päätylevyillä, joissa tuo yläsiiven pääty ei tuu tollain "yli" päätylevyn.

Uutta siivessä viime vuoteen verrattuna on myös BMW Sauberin tyyppiset splitterit toisen ja kolmannen profiilin välillä ennen profiilien loppua. Näkyvät kuvassa huonosti tosin kuin tuo yläsiipi peittää.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
McLarenilla tuntuu menevän aika hyvin ja ei olla niin hukassa kuin viime vuonna oltiin tosin mestaruustaistossa taisi olla sanansa sanottavana... Kevyellä autolla ajettaessa McLaren on melko varma kärkitiimi sillä jotenkin tuntuu testien perusteella, että tiimi on käyttänyt kevyttä tai korkeintaan puolen tankin ajoa ja tehnyt ajat niiden perusteella...

Tosin yksikään tiimi ei ole varmaan vielä kokeillut tuota aivan täydellä eli 200 litralla ajoa vielä lainkaan ja sitten erot voivat olla todella suuria verrattaen nyt ajettuihin aikoihin ja jos tulee vielä sadekeli ja ajetaan täysillä tankeilla niin sitten voidaan puhua jopa vähintään yli 15 sekuntia hitaammista ajoista kuivan kelin nopeimpiin aikoihin ja yli 5-10 sekunnin eroista hitaampiin kuivan kelin aikoihin verrattuna.
 

Janppa

Well-known member
Liittynyt
28.3.2009
Viestit
66
liian vaikea. Siis saman auton ponttooneissako +anturit ?
Voi olla että näen ihan väärin, mutta minun silmään vasen ponttooni on isompi kuin oikea. Eli sen takia aiemmin tuo kaikki mittauslaitteisto...
 
Ylös