Näin sitä säästetään!Nasu sanoi:Eli kaikki jolla ei ole mahdollisuuksia pisteille, keskeyttävät, ainakin moottorin 'ekan' kisan loppupuolella:thumbdown
Tota, ei kellekään muulle tullut sellainen olo, että Jarnolta olisi renkaat loppuneet? Ensimmäinen stintti meni kuitenkin Fizzyyn verrattuna ihan hyvin, jonka jälkeen suorituskyky tipahti varsin dramaattisesti. Pakko kyllä ihmetellä, että tuleeko Jarnosta koskaan valmista jos ei se tuohon ikään ja kokemukseen vielä kykenevä ole.pmv sanoi:Trullin putoaminen pistetaistosta ei ollut yllätys. Mies ja auto eivät ole siihen vielä valmiit. Vielä kun startissa Coulthard kiilasi hienosti kolmanneksi, voitto tuli varsin helposti(mitä se ei tietystikkään koskaan ole). Coulthardin ja Webberin taistelu oli muuten varsin miehekästä.
Tekis melkein mieli todeta, että Fordin olisi kyllä kannattanut katsella vuosi pitempään tätä touhua. Auto on kuitenkin Jaguar-ajan ja vanhojen johtajien tuotos eikä sen menestyksestä voi juurikaan päätellä esimerkiksi Christian Hornerin onnistumisesta saatikka sitten siitä, tuleeko RBR menestymään jatkossa.
Muuten Coulthardin suoritukset olivat jopa huikaisevia yhdessä Klienin kanssa. Sanotaan nyt niin, että RBR:n suoritukset olivat mieluummin jatkumoa Stewart-tallista kuin Jaguarin esityksistä. Aivan kuin tiimi olisi unohtanut edelliset viisi kautta ja jatkaneet siitä mihini vuonna 1999 päätettiin. Tämä jos mikä antaa toivoa ykkösille. Yksityistiimeilläkin on mahdollisuudet pärjätä!
Vaihteeksi näinkin päin, että McLarenin kisan pilaavat kuljettajat eikä auto. Varsinkin Kimin suoritus pisti ihmetyttämään kun tällaista ei todellakaan ole totuttu kisoissa näkemään. Auton vauhti oli kuitenkin enemmän kuin kohdillaan.
Avauskisan pahimmat pettymykset olivat minusta B.A.R-Honda ja kumminkin McLaren. B.A.R oli kokonaan ulkona pisteiltä, vaikka Buttonilla oli varsin hyvät lähtöasetelmat. McLaren noukki vain jäännöspisteitä. Toki ongelmiakin oli, mutta ei tiimi kyllä näyttänyt missään vaiheessa kokonaisuudessa niin vahvalta kuin ennakko-kohu edellytti. McLarenit jäivät kumpainenkin RBR:n autojen taakse. Vaikka Kimillä olikin ongelmia, niin silti Klienin taakse jääminen vaikuttaa todella huolestuttavalta. McLarenin tarkoitushan oli hyökätä heti ekoissa kisoissa.
Minusta pikemminkin pitäisi sanoa, että ylisuorittamiseen. Arvelin jo viime vuonna, että jännite tallin sisällä saattaa kasvaa suureksi, kun mukana on kaksi nälkäistä kuljettajaa, joilta voi odottaa hyvällä paketilla jopa maailmanmestaruutta. Kun lisäksi Mac arvostettiin hyvin vahvaksi testien perusteella, niin kumpikin kuljettaja lähti ensimmäiseen kisaan liikaa rohmuten. Seuraukset olivat mitä olivat.Originally posted by miika McLarenin lupaava "ennakkovauhti" hävisi kyllä kumpaisenkin kuskin selkeään alisuorittamiseen
Eikös se näin olekin?:doubtful: Siis moottorivaihdoksen ja keskeytyksen myötä Sumi voi tulla neljänteen kisaan uudella F2005lla. Kun ajaa nyt pois kahden kisan paketin seuraavalla moottorilla.Jere1983 sanoi:Miksei tota moottorisääntöä muuteta niin että jos keskeyttää niin uuden moottorin pitää taas kestää kaksi kisaa tai tulee penaltia, eikä siis mitään tämmösiä kahden kisan "paketteja" jotka pitää ajaa samalla moottorilla.
Voi olla, mutta en uskaltaisi vielä yhden kisan perusteella vetää noin rohkeita johtopäätöksiä. Monty tuhonsi Dennisin mukaan palkintopallisijoituksen nurmikolla käyntiin ja alkukisasta hän taas saattoi yrittää säästää renkaita, kun Kimi selvästi painoi ihan rajoilla ainakin heti Schumacherin ohi päästyään.jaska sanoi:-Kimi oli teoriassa Montya nopeampi .. ja reilusti. Mogailuihin tuhosi mahdollisuutensa, mutta tulevaisuuteen katsoen, tuo vaikuttaa hyvältä.
Joo, mutta Kimi ajoi siis:Hurmurisija sanoi:Voi olla, mutta en uskaltaisi vielä yhden kisan perusteella vetää noin rohkeita johtopäätöksiä. Monty tuhonsi Dennisin mukaan palkintopallisijoituksen nurmikolla käyntiin ja alkukisasta hän taas saattoi yrittää säästää renkaita, kun Kimi selvästi painoi ihan rajoilla ainakin heti Schumacherin ohi päästyään.
Joo, olen samaa mieltä siitä, Kimin raakanopeus näyttää paremmalta, mutta se ei valitettavasti tarkoita aina menestymistä käytännössä. Burnsistakin tuli maailmanmestari. Nyt kun sarja kaiken lisäksi näyttää varsin tasaiselta, niin virheiden merkitys korostuu entisestään.jaska sanoi:Joo, mutta Kimi ajoi siis:
Ekassa AA:ssa nopeammin, tokassa AA:ssa nopeammin, kunnes vetäs ulos, kisassa nopeammin, vaiheessa jossa hältäkin oli jo ilmanohjain ulkona... (nopein kierros tuli kierroksella 55)
Siis renkaiden, varsinkin takarenkaiden kuluminen on ollut Toyotan ongelma viimekausina ja varsinkin talvitesteissä. Joten kyllä se selitys löytyy ennemminkin sieltä.Bobakki sanoi:Tota, ei kellekään muulle tullut sellainen olo, että Jarnolta olisi renkaat loppuneet? Ensimmäinen stintti meni kuitenkin Fizzyyn verrattuna ihan hyvin, jonka jälkeen suorituskyky tipahti varsin dramaattisesti. Pakko kyllä ihmetellä, että tuleeko Jarnosta koskaan valmista jos ei se tuohon ikään ja kokemukseen vielä kykenevä ole.
Ainakin kone vaikuttaisi paljon paremmalta, koska se pysyi BMW:n edellä suorilla ihan helpostikkin. Se että auto on viime vuosien evoluutioversio voi olla pelkästään hyvä juttu. Tällä kaudella näyttää olevan paljon tärkeämpää että auto voidaan säätää sellaseksi että renkaat eivät kulu turhaan. Toisaalta DC joutui kärjessä painamaan sen verran kovaa että oli oikeastaan aika olettavissa että loppua kohden renkaat olisivat aika kuluneet. Eikä ensimmäisen mutkan lukkojarrutuskaan varmaan asiaa helpottanut.Tekis melkein mieli todeta, että Fordin olisi kyllä kannattanut katsella vuosi pitempään tätä touhua. Auto on kuitenkin Jaguar-ajan ja vanhojen johtajien tuotos eikä sen menestyksestä voi juurikaan päätellä esimerkiksi Christian Hornerin onnistumisesta saatikka sitten siitä, tuleeko RBR menestymään jatkossa.
Auto näytti ainakin Kimi käsissä kulkevan. Kisan neljänneksi nopein kierros on ainakin osoitus siitä. Tosin Renaultit olivat aika paljon nopeampia.Vaihteeksi näinkin päin, että McLarenin kisan pilaavat kuljettajat eikä auto. Varsinkin Kimin suoritus pisti ihmetyttämään kun tällaista ei todellakaan ole totuttu kisoissa näkemään. Auton vauhti oli kuitenkin enemmän kuin kohdillaan.
1 Fernando Alonso Renault 24 222.807 1:25.683
2 Giancarlo Fisichella Renault 55 222.001 1:25.994
3 Rubens Barrichello Ferrari 54 221.386 1:26.233
4 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 55 221.329 1:26 255
5 Jenson Button BAR-Honda 55 221.316 1:26.260
6 Michael Schumacher Ferrari 38 221.314 1:26.261
7 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 41 220.976 1:26.393
8 Mark Webber Williams-BMW 37 220.720 1:26.493
9 Ralf Schumacher Toyota 56 220.611 1:26.536
10 Christian Klien Red Bull Racing 39 220.379 1:26.627
11 David Coulthard Red Bull Racing 40 220.219 1:26.690
12 Nick Heidfeld Williams-BMW 38 219.803 1:26.854
13 Felipe Massa Sauber-Petronas 55 219.704 1:26.893
14 Jarno Trulli Toyota 56 219.142 1:27.116
15 Jacques Villeneuve Sauber-Petronas 54 217.571 1:27.745
16 Takuma Sato BAR-Honda 36 217.244 1:27.877
17 Narain Karthikeyan Jordan-Toyota 36 217.014 1:27.970
18 Tiago Monteiro Jordan-Toyota 16 214.505 1:28.999
19 Patrick Friesacher Minardi-Cosworth 22 205.604 1:32.852
20 Christijan Albers Minardi-Cosworth 11 204.960 1:33.144
Trulli näkyy valitelleen takarenkaassa ollutta ongelmaa kilpailun jälkeen. Noiden testien takia osin tuota uumoilin, josko rengasongelmasta olisi ollut kyse.oldez sanoi:Siis renkaiden, varsinkin takarenkaiden kuluminen on ollut Toyotan ongelma viimekausina ja varsinkin talvitesteissä. Joten kyllä se selitys löytyy ennemminkin sieltä.
No syy siihen ettei Kimi ajanut yhtä nopeita kierroksia kuin Rellut voipi olaa siinä että ensiksi MS hidasti sitä ja sitten kuin tämä hidastelija saatiin pois edestä niin autosta rikkoutui se ilman-ohjain, ja täten ei Kimi päässyt ajamaan yhtään nopeata kierrosta tyhjällä tankilla/ehjällä autolla! Veikkaan että nuo rellujen nopeat kierrokset tulivat juuri ennen tankkauksia:ahem:oldez sanoi:
Auto näytti ainakin Kimi käsissä kulkevan. Kisan neljänneksi nopein kierros on ainakin osoitus siitä. Tosin Renaultit olivat aika paljon nopeampia.