pmv sanoi:
Mario Andretillahan oli hyvä kiteytys näistä ohitustilanteista: "Sure there are gaps, the trick is to find the gaps that still exists when you get there". Olikohan tuo kuittaus jollekkin noviisikuskille, joka oli kolaroinut Marion kanssa ja päättänyt molempien kisan ratkaisullaan.
Tuossa Andretin lauseessa on viisautta ja itse voisin allekirjoittaa tuon väittämän ja todeta sen kiteyttävän koko ohituksen idean moottoriurheilussa. Ohitus on yksi taitoa vaativa osa-alue moottoriurheilussa, jotkut sen hallitsevat paremmin kuin toiset.
Mitä tulee M Schumi vs. Heidfeld tilanteeseen... En muista tarkemmin kisa tapahtumasta miten tilanne rakentui, mutta täältä lukiessa ilmeisesti Schumi tulee varikolta Heidfeldin eteen. Eli tilanne rakentuu hieman yllättäen Nickin eteen, jos ei niin ainakin hyvin nopeasti. Varikolta tuleva kuski on aina hieman alakynnessä, kisa vauhti ei ole aivan 100% ensimmäisten mutkien aikana, ei edes Kerpenin rehtorilla vaikka tästä lahjakkuudesta onkin tunnettu.
Nick päättää tehdä nopean ratkaisun, koska mitä nopeammin, sitä nopeammin, eli tilanne on käytettävä heti hyväksi. Punainen kiilto saattaa välähtää silmissä. Nickin vauhti on hyvä, Schumi taas tietää tilanteen ja päättää kiristää linjaa "hieman", eli liinat kiinni ja keskelle, keskemmälle ja vaikka eteen. Tuolla peittämisellä hieman arempi kuljettaja olisi saatu pidettyä takana koko loppu kisan ellei Nick olisi tehnyt nopeaa päätöstä "kaikki tai ei mitään". Tähän kun lisää Schumin peittämisen niin arpa on heitetty ja lotto voitettu. Seuraa törmäys, puhdas kisa tilanne.
"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta" - Hugo