Mercedes AMG Petronas F1 Team kaudella 2012

noksu

Well-known member
Liittynyt
21.3.2011
Viestit
69
Sijainti
Lappeenranta
MM-taistelun kannalta on aivan sama onko välissä 10 vai 20 autoa.
Eiii välttämättä - jos Kimillä ja Alonsolla on kauden loputtua täsmälleen sama määrä samoja sijoituksia lukuun ottamatta Alonson 21. sijaa vaikkapa Kimin Malesian 14. sijaa vastaan, Kimi on mestari. Jos viilataan pilkkua, niin viilataan sitten kunnolla. :alppu:
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Eiii välttämättä - jos Kimillä ja Alonsolla on kauden loputtua täsmälleen sama määrä samoja sijoituksia lukuun ottamatta Alonson 21. sijaa vaikkapa Kimin Malesian 14. sijaa vastaan, Kimi on mestari. Jos viilataan pilkkua, niin viilataan sitten kunnolla. :alppu:
Ja kun oikeen jyystetään, niin Kimihän oli Malesiassa viides.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Ja kun tupla-DRS:ää ei saatu toimimaan halutunlaisesti niin loman aikana rakennettiin Tripla-DRS. On vain pikkasen tyhmää hakata päätä siihen samaan seinään yhä uudelleen ja uudelleen, nyt jo "kolmatta kertaa".

1. Ensimmäinen DRS kärsi liian suuresta downforce erosta siipi auki - siipi kiinni ajaessa (optimoitiin liiaksi vain suoranopeuden maximoimiseksi)

2. tupla-DRS aiheuttaa auton etu- ja takapään välille epäbalanssia kun DRS-suljetaan koska takapää alkaa tuottamaan downforcea välittömästi etupään reagoidessa viiveellä putkistossa olevan ilman takia. Kuskin täytyy huomoida tämä viive jokaisessa jarrutuksessa/kohdassa jossa käyttää DRS:ää (ei voi ajaa "limitillä") + tästä aiheutuva kompromissi kisa/aika-ajo vauhdin suhteen.

3. Tripla-DRS, tarviseeko tähän lisätä mitään? Pannukakku sanon minä.

Keskittyisivät vain ja ainoastaan auton perusnopeuden kehittämiseen luopumalla noista virityksistä (Tupla- ja tripla-DRS). Andersonin artikkeli kertoo hyvin missä mättää ja kuinka isoja kompromisseihin joudutaan auton säädöissä tekemään.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta

Mestarismies

Well-known member
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
208
Mitenköhän sitä nelinkertasta DDDDRS siipeä sitten kutsutaan. Varmaan on semmonen kauden lopussaXD
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Jo muutenkin Span perusteella Monzassa voi odottaa Mersulta aika kovaa kyytiä suorilla. Voi olla että eka sektori paukkuu niille mutta lesmot tulee olemaan viime vuosien tapaa myrkkyä... Ellei sitten ole keksitty jotain parempaa. Jää nähtäväksi.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Jo muutenkin Span perusteella Monzassa voi odottaa Mersulta aika kovaa kyytiä suorilla. Voi olla että eka sektori paukkuu niille mutta lesmot tulee olemaan viime vuosien tapaa myrkkyä... Ellei sitten ole keksitty jotain parempaa. Jää nähtäväksi.
Jep, ja mitä luultavimmin renkaiden kanssa on ongelmia. Oli muuten Belgian GP:ssä todella idioottimaiset taktiikat Mercedes GP:llä: normaalilla kahden stopin taktiikalla Schumi olisi hyvin voinut olla Massan ja Webberin edellä.
 
Viimeksi muokattu:

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Jep, ja mitä luultavimmin renkaiden kanssa on ongelmia. Oli muuten Belgian GP:ssä todella idioottimaiset taktiikat Mercedes GP:llä: normaalilla kahden stopin taktiikalla Schumi olisi hyvin voinut olla Massan ja Webberin edellä.
Monza tosin on sellainen rata jossa renkaat ei paljon kulu ja Pirelli on mennyt vielä valitsemaan sinne Mediumit ja Hardit, joten melkein kaikki vetävät varmaan yhden stopin taktiikalla. Jopa Mersu voi pystyä siihen. Toisaalta Monzassa takarenkaat kuluvat suhteessa eturenkaita enemmän ja sehän on juuri ollut myrkkyä Mersulle, mutta luulisi Monzan silti sopivan heille paremmin kuin muutamat viimeiset radat.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Vallitseva trendi näyttää tallissa jatkuvan myös Monzassa, Shumi pesee Nicolla lattiaa....
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Mutta edelleen näyttää rengaskulutus olevan aika kriittinen Monzassakin.. Schumi valitelli harkkojen lopulla että renkaat oli ihan loppu. Ehkä se paranee radan olosuhteiden parantumisen myötä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Vallitseva trendi näyttää tallissa jatkuvan myös Monzassa, Shumi pesee Nicolla lattiaa....
Juuri toissakisassa Unkarissa Nico oli parempi. Ja nyt ajettu vasta 1 Monzan harjoitus. Toki mukava nähdä että pappakin pystyy toisinaan edelleen hyviin suorituksiin.
 
Ylös