Mercedes AMG Petronas F1 Team kaudella 2012

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Tässä on nyt sitten sekoitettu kivasti voittoja ja mestaruuksia :p

Jos ihan voitoista puhutaan, niin onhan Schumi voittanut ensimmäisellä urallaan joka kaudella vuoden 92 jälkeen (ko. vuosi mukaanlukien).

97:kin sai voittonsa pitää, ja 05 tuli "voitto" kuuden auton GP:stä Indyssä.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Tuolla voisi jossitella. Ilman muuta Schumi olisi noussut voittotaisteluun ilman rengasrikkoa. Mutta mitä olisi tapahtunut kun MS olisi saavuttanut Massan. Jonkin sortin tallimääräys olisi varmasti tullut, mitään yltiöpäistä kilvanajoa ei olisi nähty, Alonso jos olisi keskeyttänyt niin voitto olisi tuonut MS:lle WDC:n. Mutta, kun ottaa huomioon, miten läheinen Massa oli Schumille, olisiko Schumi itse halunnut välttämättä voittaa, kun Alonso olisi kuitenkin vienyt WDC:n, vai olisiko MS antanut Massan voittaa kotikisansa?
Niinno sitä voisi tosiaan jossittella mutta voisin kyllä ilmanmuuta väittää että Massa olisi antanut tilaa siinä tilanteessa koska mestaruus on aina mestaruus ja ei sitä koskaan tiedä että jos Alonso olisi ajanut ulos tai keskeyttäny tekniseen vikaan.. Kyllä uskoisin että ehdottomasti Ferrari olisi käyttäny tallimääräystä siinä tilanteessa.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Niinno sitä voisi tosiaan jossittella mutta voisin kyllä ilmanmuuta väittää että Massa olisi antanut tilaa siinä tilanteessa koska mestaruus on aina mestaruus ja ei sitä koskaan tiedä että jos Alonso olisi ajanut ulos tai keskeyttäny tekniseen vikaan.. Kyllä uskoisin että ehdottomasti Ferrari olisi käyttäny tallimääräystä siinä tilanteessa.
En tiedä kuinka paljon tallit noissa tilanteissa hylkäyksen varaan laskevat. Ferkkuhan ois voinu odottaa vika kierrokselle asti, ja jos Alonso olis ollu pistesijassa kiinni, niin antaa Massan voittaa. '05:hän JPM sai voittaa Brasiliassa (silloin toki 3. viimeinen kisa), kun hylkäysmahdollisuus poislukien Alonso varmisti tittelin.

Niin, ja muuten, jos MS ois voittanut, ja Alonson auto ois pettäny vika kierroksella, niin Fisicolta ois vissiin "bensa loppunu" just ennen maalilinjaa. Vikakierroksen keskeytys ois tienny Alonsolle 9. sijaa, mutta Fisicon keskeytys ois nostanu Alonson takasin pisteille. :rolleyes:
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Mercedes GP Petronas Formula One Teamistahan tuli Mercedes AMG Petronas Formula One Team, ja lisäksi Mercedes-Benz HighPerformanceEnginesistä, eli entisestä Ilmorista tuli Mercedes AMG High Performance Powertrains. Mersu näyttäisikin brändäävän F1-toimintansa Mercedes AMG -nimelle, ja tallin sekä moottoripajan logot ovatkin kovin samanlaisia.

Kohta, kun Mersulla ei ole enää tappiollista Maybachia taakkanaan, onkin järkevää panostaa AMG-brändin markkinointiin "talon haute couture" -tuotteena kaikin keinoin.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Sieltäkö ilmestyy Schumin yhdeksäs voittaja-auto uralleen? :ahem: Jatkoa Benetton 94-95, Ferrari 2000-2004, Ferrari 2006 autoilleen? :cool: Jos nyt niin koskaan se on pakko tapahtua nyt!
Ainaki peräpään muotoilut saa meikän sanomaan, että näyttää vähintäänkin hyvältä :alppu::alppu:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kyllhähän Schumi tosiaan voitti Ferrarilla 96-99 autoilla myös mutta mikään niistä ei ollu kärki-auto mutta toki silloin Schumi oli at his "prime" joka korjasi tilanteen mukavasti ja myös kiitos täydelisen Brawnin strategiatyön niin voittoja tuli tosiaan. 2006 Kaudesta voisin sanoa että Schumi olisi kyllä ehdottomasti mestaruuden voittanu jos ei moottori olisi pamatanut siellä Suzukassa ja Brasilian eli viimeisen kisan olisi myös voittanut ilman Fisichellan tuomaa rengasrikkoa.. Mut se siitä :) Edit: Ninno sitä emme koskaan tiedä mitä 1999 kaudella olisi tapahtunut jos Schumi ei olis loukkaantunut:
Ahhahaha! Ai 96-99 autot eivät olleet "kärki-autoja". No joo. 96 nyt menisi jotenkin (jos oikein yritetään), mutta huomautan että Eddie "Mr Mediocrity" Irvine oli kuitenkin Schumia nopeampi miesten ensimmäisessä kohtaamisessa tallikavereina eli Melbournen aika-ajoissa joissa Ferrari valtasi 2. rivin ja oli siis toiseksi nopein auto. Tämän jälkeen Schumi testasi kuin hullu ja Irvine ei testannut lainkaan, ja saatiin haluttu status quo. No joka tapauksessa, vuoden 99 sisältäminen tuohon listaukseesi vie kyllä uskottavuuden aika tehokkaasti kun sentään jopa Irvine taisteli ko. autolla mestaruudesta.

Tosiasiassa Schumin todellinen taso on nähty tässä parin viime kauden aikana kun ei ole ollut kärki-autoa eikä ehdotonta ykköskuskin asemaa ja kakkoskuskipalvelijaa. Vaikka on niitä tilastoja ilmeisesti yritetty hieman kaunistella kuitenkin, sen verran omituisia ja Schumille edullisia taktisia päätöksiä on tallilta nähty kisoissa...

Ai niin, mä unohdin, Irvine olikin maailman 2. paras kuljettaja, sanoihan hän itsekin niin, joten olen selvästikin hakoteillä.

Jarnasta huolimatta, toivottavasti Mersun auto todellakin on voittaja-auto tänä vuonna, alkaisi olemaan aika Niconkin voittaa ja Mersunkin omana tallinaan.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
...mutta huomautan että Eddie "Mr Mediocrity" Irvine oli kuitenkin Schumia nopeampi miesten ensimmäisessä kohtaamisessa tallikavereina eli Melbournen aika-ajoissa joissa Ferrari valtasi 2. rivin ja oli siis toiseksi nopein auto.
Schumilla aika-ajeli vara-autolla, syytä en tiedä. Kisassa kuitenkin karkasi Irvineltä.

Tosiasiassa Schumin todellinen taso on nähty tässä parin viime kauden aikana kun ei ole ollut kärki-autoa eikä ehdotonta ykköskuskin asemaa ja kakkoskuskipalvelijaa.
Oliko yli 40v Schumi mielestäsi yhtä hyvä kuin "ekalla F1-urallaan"? :)
Asiasta kokemusta (F1-kilvanajo) omaavat sanovat ettei ole. Siltä se realistisesti näyttääkin vaikka tämä oli suomalaisten suuremman menestyksen tiellä. Mua se ei vaan silleen harmita, kunhan seuraan vaan lajia.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Ahhahaha! Ai 96-99 autot eivät olleet "kärki-autoja". No joo. 96 nyt menisi jotenkin (jos oikein yritetään), mutta huomautan että Eddie "Mr Mediocrity" Irvine oli kuitenkin Schumia nopeampi miesten ensimmäisessä kohtaamisessa tallikavereina eli Melbournen aika-ajoissa joissa Ferrari valtasi 2. rivin ja oli siis toiseksi nopein auto. Tämän jälkeen Schumi testasi kuin hullu ja Irvine ei testannut lainkaan, ja saatiin haluttu status quo. No joka tapauksessa, vuoden 99 sisältäminen tuohon listaukseesi vie kyllä uskottavuuden aika tehokkaasti kun sentään jopa Irvine taisteli ko. autolla mestaruudesta.

Tosiasiassa Schumin todellinen taso on nähty tässä parin viime kauden aikana kun ei ole ollut kärki-autoa eikä ehdotonta ykköskuskin asemaa ja kakkoskuskipalvelijaa. Vaikka on niitä tilastoja ilmeisesti yritetty hieman kaunistella kuitenkin, sen verran omituisia ja Schumille edullisia taktisia päätöksiä on tallilta nähty kisoissa...
Kauden 1999 veti jännittäväksi pääasiassa se, että Häkkinen ja McLaren halusivat ehdottomasti olla voittamatta mestaruutta, mutta voittivat sen silti ;)

Lentävä suomalainen joko teki kalliita omia virheitä ulosajon muodossa (Imola, Monza), tekniikka petti (Australia), rengas tai renkaan kiinnitys petti (Silverstone, Hockenheim) Coulthard törttöili (-6 pistettä, Itävalta). Lienee turha mainita, että keskeytykset tapahtuivat kärkipaikalta, monesti ylivoimaisesta johtoasemasta. Vertailun vuoksi mainittakoon se, että Irvine keskeytti kaudella yhden ainoan kerran (Imolassa kolmospaikalta moottoririkkoon).

Frentzen ja Jordan-Mugen taisivat kuitenkin olla kauden 1999 paras yhdistelmä ja mikään suuri vääryys ei todellakaan olisi tapahtunut vaikka mestaruus olisikin mennyt Jordanille.

Mutta palataksemme takaisin 2000-luvulle, niin koska Mersu on tehnyt Schumille edullisia päätöksiä?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Tässä on nyt sitten sekoitettu kivasti voittoja ja mestaruuksia :p
Ei kyllä tuossa edellä sekoitettiin ennen kaikkea Mersu ja Sumi topikit! ;)

Eiköhän se porraskeula ole uudessa Mersussakin. Olihan niillä jo viime vuonna sellainen ilman itse porrasta. Siis hyvin samannäköinen kuin STR:n tai FI keulat tänä vuonna, joissa vaan on hieman enemmän porrasta sääntöjen vaatimusten mukaisesti...

Mersun airboxin takana näyttää myös olevan takajäähdyttimen ilmanotto samoin kuin uudessa Ferrarissa.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Vähemmän yllättäen kyhmykeula. Juuri muuta ei tuosta pysty oikein sanomaan.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kiitos. Tätä juuri toivoin, kun eilen illalla kännykällä koitin tihrustaa videopätkää. Loistavaa työtä. :thumbup:

Yllättävän jyrkän/suuren näköinen porras keulassa. Odotin siistimpää versiota Mersun viime kauden keulan muotojen takia. No ens viikolla selviää sit tarkemmin.

Ponttoonin yläpinnan jälkeen taaksepäin jatkuu moottorikatteen hopean värinen osuus. Olisiko pakoputket tässä eli keskellä autoa?
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Melkoisia keihäänkärkiä nämä nykyformulat.
 
Ylös