Mielialasi ja päällimmäinen tunteesi just nyt?

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Mieliala on just niin huippu, kun se vaan voi olla, ku selviää että yläasteikäinen tytär on raskaana.
Jotenkin taas tuntuu että mä oon evottanut ton lapsen kasvatuksen täydellisesti.
Tsemiä nyt vaan kovasti jatkon suhteen. Menee miten menee - olkaa lapsenne tukena! Ihan lähipiiristä voin todeta, että täyspäisiä lapsia tulee teini-ikäisistä vanhemmistakin.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Mieliala on just niin huippu, kun se vaan voi olla, ku selviää että yläasteikäinen tytär on raskaana.
Jotenkin taas tuntuu että mä oon evottanut ton lapsen kasvatuksen täydellisesti.
No jopas. Voimia sinne kaikille osapuolille. Sam-maista optimismiakin voisin kompata: lähipiirin tuella sekä teinivanhemmista että näiden jälkeläisistä tulee yleensä ihan "täyspäisiä".
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Kiitoksia kovin.

Keskeytyksen tuo oli jo valinnut, ja hyvä niin.

Jostain syystä poikaystävää, joka on viettänyt täällä likimain joka illan ja paljolti päiviäkin, ei ole juuri tänään näkynyt vilaukseltakaan.
Tyttärelle oon tänään sanonut yhden sanan. Olin kyllä valmistautunut sanomaan muutaman muunkin valitun sanan, mutta parempi nyt olla hiljakseen ja mietiskellä tarkkaan, ennenku tulee sanottua mitään peruuttamatonta.
Rohkea veto tyttäreltä kertoa teille raskaudesta, jos sen kerran meinaa keskeyttää. Ottakaa isona luottamuksena! Yleensä noista ei nuoret pahemmin vanhemmilleen pukahda.

Oletettavasti tapahtuma tulee aiheuttamaan lievää henkistä kolahdusta - toivotaan ainakin näin. Vastaavia tapauksia olen nähnyt. Aika auttaa pääsemään yli. Toki on niitäkin, jotka pitävät aborttia yhtenä ehkäisykeinona, nyt ei varmasti ole moisesta kyse.

Edelleen - olkaa lapsenne tukena!
 

lara

Namupala
Liittynyt
12.5.2007
Viestit
6165
Sijainti
Onnela
Kiitoksia kovin.

Keskeytyksen tuo oli jo valinnut, ja hyvä niin.

Jostain syystä poikaystävää, joka on viettänyt täällä likimain joka illan ja paljolti päiviäkin, ei ole juuri tänään näkynyt vilaukseltakaan.
Tyttärelle oon tänään sanonut yhden sanan. Olin kyllä valmistautunut sanomaan muutaman muunkin valitun sanan, mutta parempi nyt olla hiljakseen ja mietiskellä tarkkaan, ennenku tulee sanottua mitään peruuttamatonta.
Muistahan nyt vaan, että nuo on vähintään yhtä rankkoja asioita sun tyttärelle, jolle on jo kova paikka kääntyä vanhempien puoleen. On sielä joku silti kohdallaan, että hän näin uskaltaa tehdä. Muutama tuttu teki hulluimpia selkkauksia ettei kotona olisi tarvinnut kertoa.
Nyt on tärkeä olla tukena ja näyttää, ettei perheen rakkaus siitä katoa, huoli vaan kasvaa. Kyllä hän itse tietää mitä on tehnyt. Ja mitään poikaystävän näkemiskieltoja on turha laittaa, jos ei halua että tytär alkaa todella vihaamaan. Nyt lapset istumaan vierekkäin ja kunnon keskustelu siitä miten tämä vältetään ja ehkä pieni valistaminen siitä että seksi ei oo tarkoitettu vielä teini-ikään riittää. Yleensä se nolottaakin jo niin paljon et asia rauhoittuu ainakin hetkeksi.

Niin joo ja se piti vielä sanoa, että älä soimaa itseäsi vanhempana! Näitä on sattunut koko ihmisiän toisilla käy tuuri ja toisilla ei..
Eiköhän kaikilla ole ollut omat kohelluksensa seksinkin suhteen.
Tosiaankin se, että tytär uskaltaa tuon tulla kertomaan kertoo siitä, että te olette hänelle vielä ihmisiä joihin voi luottaa loppupeleissä.
 
Viimeksi muokattu:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
...

Kiitoksia kovin.

Keskeytyksen tuo oli jo valinnut, ja hyvä niin.

Jostain syystä poikaystävää, joka on viettänyt täällä likimain joka illan ja paljolti päiviäkin, ei ole juuri tänään näkynyt vilaukseltakaan.
Tyttärelle oon tänään sanonut yhden sanan. Olin kyllä valmistautunut sanomaan muutaman muunkin valitun sanan, mutta parempi nyt olla hiljakseen ja mietiskellä tarkkaan, ennenku tulee sanottua mitään peruuttamatonta.
Aika kova ratkaisu tyttäreltä, mutta ehkä oikea, en osaa sanoa ? Nämä ovat melko vaikeita asioita lapsille ja vanhemmille.

En ole sellainen tyyppi, että oikeastaan voisin ketään neuvoa lastenkasvatuksessa, mutta sanon kuitenkin, että äkkipikaisuuksissaan ei kannata paljon sanoa. Pitää harkita. Pitää. Tarkkaan.

Sen verran vihjaan oman tyttären asioista, notta viikatemies kävi täällä huiskimassa kesällä. Onneksi ei osunut. Tyttäreen...
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
*suree vanhan ystävän poismenoa* :(:frown:

Kuulin tästä poismenosta vasta tänään. Muistotilaisuus oli ollut noin vuosi sitten. Olisin halunnut osallistua muistotilaisuuteen.:(
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24280
Sijainti
lappeen Ranta
Se poikakaveri oli tuossa hetki sitten viestitellyt, ja kysellyt että uskaltaako tänne tulla vielä. Ei mulla mitään sitä vastaan oo, kyllä mä sen tajuan, ettei kumpikaan mitään tahallaan ole tehnyt.

Noh, ehkä tästä huomenna, nukutun yön jälkeen, jo on sen verran järjissään, ettei tule sammakoita suusta päästeltyä.
Aika tosissaan tuntuu poikaystäväkin olevan kun kuitenkin nähtävästi aikoo teillä jatkossakin käydä. Ei kyllä mikään ihme ettei juuri tänään ole häntä näkynyt. Ja veikkaan sekä tyttäresi että tämän poikakaverin keksivän suuhusi paljon pahempaa sanottavaa kuin mihin itse pystyisit.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Tsemiä toleranssisiivelle, tyttärelle ja muillekin asianosaisille. Voin kuvitella tilanteen valinnan edessä ja sen jälkeenkin. En osaa tarjota neuvoa, mutta on hienoa, että kaikki tuntuvat siellä olevan samoilla linjoilla valinnan suhteen.
Yllättävän (toivottavasti ei liian) kevyesti tyttö tuntuu koko asian ottavan.
Kuulostaa siltä, että tyttären itsesuojeluvaisto toimii. Hyvä niin.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Toleranssisiivellähän ollut jälkikasvunsa kanssa totiset paikat. Toivottavasti ei jää pitkiä arpia kenenkään mieleen tuosta.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Ketuttaa. Nyt olisi ollut aikaa lueskella, mutta ensi viikon tentti täytyy jättää väliin kun en saanut kirjaa. 2kk sitten pistin seutuvaraukseen ja eräänkin kirjan eräpäivä oli ennen joulua, mutta tyyppi ei ole sitä palauttanut :mad_old: Ostakkaan ei viitsi kun on peräti 70-80 euron kirja.

Lisäksi tallentava digiboxi kenkkuilee jälleen, eikä ole eilisen jälkeen näyttänyt mitään :jaska:
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Noh, ehkä tästä huomenna, nukutun yön jälkeen, jo on sen verran järjissään, ettei tule sammakoita suusta päästeltyä.
Voin kuvitella, että tarttee yön yli nukkua. Itsellä ainakin tekis varmaan mieli huutaa kakaralle, että miten helevetissä sä voit olla niin vitun tyhmä, ja muuta mukavaa :eek: Pitäis vaan yrittää muistaa, että ei sitä itsekään (todellakaan) aina kaikkein fiksuin ole ollut, ja toisekseen, tuo asia on kuitenkin vielä henkilökohtaisemmin lapsen oma asia kuin vanhemman.

Hienoa kyllä, että tytär noin luottaa vanhempiinsa! :thumbup: Aika moni jättää tuollaiset kertomatta kotona. Se luottamus tuskin on syntynyt tyhjästä, ja nyt sitten sille on käyttöä. Tsemppiä vain toleranssisiivelle, ja ennen kaikkea tyttärelle!
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Mieliala on just niin huippu, kun se vaan voi olla, ku selviää että yläasteikäinen tytär on raskaana.
Jotenkin taas tuntuu että mä oon evottanut ton lapsen kasvatuksen täydellisesti.
Phuuh... tommonen on varmasti kova paikka vanhemmille, siis etenkin tyttären vanhemmille :dunno:

Tsemppiä! Ja eiköhän se keskeytys ole tuossa tilanteessa se järkevin vaihtoehto.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tsemppiä ja voimia jälkikasvunsa kanssa kaikille. Varsinkin Tolelle ja Ilpolle.

Itsekin välillä saanut tuta, että just kun alkaa asiat taas rullaamaan niin lunta tulee niskaan oikein kolan kanssa. No nyt on taas ne paremmat fiilikset, kun keskari nousi koulussa 1,15 numeroa. Mutta valmistaudun jo henkisesti siihen että jollakin on silmä musta tai muuta.:(
 
Ylös