Mielialat ja muut tuntemukset 2

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Uskonpuute.

Eihän minun nämä huoleni ole järjellä ajateltuna mitään verrattuna edellisiin juttuihin, mitä täällä on kirjoitettu, mutta aina ihan itselle ongelmat ja pelot tuntuvat vuorenkorkuisilta. Ei onnistu siis järkeileminen.

Vähän uutta työtä olen nyt aloitellut, kaupallista alaa edelleen, mutta uudesta vinkkelistä ja ihan pohjalta alkaen. Ei sitä tietenkään muutamassa viikossa nouse kampaamotuotetason bossiksi, mutta tulevaisuus ja taloudellinen pärjääminen huolettavat.

Nyky-yhteiskunnassa kovan naaman näyttäminen ja ulkoinen status ovat kaikki kaikessa. Pitäisi yrittää olla jonkinlainen esikuva pojalle ja tasavertainen kumppani puolisolle. Ilman statusta ja varmaa toimeentuloa on helvetin hankalaa olla kumpaakaan.

Tuntuu, että kaikki muut ovat suunnilleen unelma-ammateissaan ja viihtyvät. Tai ainakin antavat sen kuvan ulospäin. Pääsisinpä minäkin joskus tilanteeseen, että voisin olla onnellinen, luottavainen ja itsevarma työssäni, sekä tietenkin perheen parissa.

Ei tämäkään kyllä yhtään auttanut, että tänne valitan. Perkele.
Tsemppiä sinnekin. Päivä kerrallaan ja pikkuhiljaa se taas siitä lähtee! Jotenkin nämä aaltoilut vaan kuuluu elämään, ehkäpä ihan hyväkin niin, sillä miten osaisit arvostaa niitä hyviä hetkiä ellet tietäisi millaista elämä on ilman niitä.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tsemppiä sinnekin. Päivä kerrallaan ja pikkuhiljaa se taas siitä lähtee! Jotenkin nämä aaltoilut vaan kuuluu elämään, ehkäpä ihan hyväkin niin, sillä miten osaisit arvostaa niitä hyviä hetkiä ellet tietäisi millaista elämä on ilman niitä.
Yks hemmo 100 vuotta sitten sanoi:
Oletko joskus päässyt eroon raskaista velvollisuuksista ja tuntenut olosi vapautuneeksi ja keveäksi? Silti jo jonkin ajan päästä tunnet, kuinka jokin uusi voima painaa harteitasi raskaasti alaspäin. Vapaus ja keveyden tunne johtuivat vain siitä, että olit uudessa tilanteessa, etkä vielä tunnistanut uusien velvollisuuksien painoa.
Nyky-yhteiskunta ajaa meistä kaikista tietoisesti tai tiedostamatta orjia, joskin luo siinä sivussa ns. hyvinvointia ja elintasoa ainakin näennäisesti. Tämä siis tapahtuu todellisen vapauden kustannuksella.

Mutta joo. Joko tuon voi jättää täysin ajattelematta ja ignoorata, kuten itse teen - valita siis tietynlainen hyväksynnän ja alistumisen tie ja yrittää sitä kautta löytää sen onnen tai sitten lähtee ajatuksen teille. Siltä tieltä tuskin vaan on paluuta eikä palkintokaan ole taattu.

T: Kotifilosofi
 
Viimeksi muokattu:

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Uskonpuute.

Eihän minun nämä huoleni ole järjellä ajateltuna mitään verrattuna edellisiin juttuihin, mitä täällä on kirjoitettu, mutta aina ihan itselle ongelmat ja pelot tuntuvat vuorenkorkuisilta. Ei onnistu siis järkeileminen.

Vähän uutta työtä olen nyt aloitellut, kaupallista alaa edelleen, mutta uudesta vinkkelistä ja ihan pohjalta alkaen. Ei sitä tietenkään muutamassa viikossa nouse kampaamotuotetason bossiksi, mutta tulevaisuus ja taloudellinen pärjääminen huolettavat.

Nyky-yhteiskunnassa kovan naaman näyttäminen ja ulkoinen status ovat kaikki kaikessa. Pitäisi yrittää olla jonkinlainen esikuva pojalle ja tasavertainen kumppani puolisolle. Ilman statusta ja varmaa toimeentuloa on helvetin hankalaa olla kumpaakaan.

Tuntuu, että kaikki muut ovat suunnilleen unelma-ammateissaan ja viihtyvät. Tai ainakin antavat sen kuvan ulospäin. Pääsisinpä minäkin joskus tilanteeseen, että voisin olla onnellinen, luottavainen ja itsevarma työssäni, sekä tietenkin perheen parissa.

Ei tämäkään kyllä yhtään auttanut, että tänne valitan. Perkele.
Kokeile Omega3:sia. Mulla on joka kevät noita samoja täysin perusteettomia ajatuksia ja en ole keksinyt mitään muuta selitystä, kuin kevät. Mun pää ei kestä yht'äkkistä valon lisääntymistä ja sitä syntyy aina ihan järjettömiä ajatuksia. Noi rasvapillerit on helpottanut asiaa. Ja tietty asian tunnistaminen.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Eiku toi johtui siitä, että mua alkoi niin vituttamaan Kelly Windsor Emmerdalessa, että revin naamani irti.
Ja se, että pää on irti, johtuu ihan viime kesän kreisibiliteetistä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Raaserilta aika syvääluotaavaa analyysiä ja eipä pysty muuta kuin kompittelemaan. :eek!:

Jaskalle ja muille elämän kolhujen kanssa kamppaileville tsemejä. Ei tästä voi kuin parantaa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ei tästä voi kuin parantaa.
Äähh.. Me ollaan hävitty tää peli. Hattu käteen, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Uimahallissa oli tässä jokin aikaa sitten sokea n.10 vuotias poika. Iloisena meni uimaan kun kädestä taluttivat. Krämppäset wanhat ukot totesi että ei nämä omat vaivat ole mitään.

Tsemppiä ja perspektiiviä!
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Ei ole helppoa foorumisteilla tänään. :frown: Ylempänä lienevät fiksummat sanoneet kaiken mitä sanoa voi. Komppailenpa täällä ihan hiljaa siis vain.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Onpas tämä nyt viikko :(

Itte joskus tein työuralla selkeän liikkeen taaksepäin, kun sitä ennen menin ja hain työpaikkaan jossa en sitten viihtynyt laisinkaan. Hakeuduin sieltä pois vaatimattomamman homman kautta, mutta siitä se lähti muutamassa vuodessa uudelleen urkenemaan. Ihan samat fiilarit oli silloin että kuinka pärjää ja "mitä muut ajattelevat". Ja myös tuntui että kaikilla muilla menee hyvin ja lujaa. Mutta vuosien saatossa on käynyt selväksi ettei "niillä" ole mennyt vaan osalla ihan selkeitä kulisseja elämässä ja siitä taloudellisesta hyvinvoinnista huolimatta elämä ollut epätyydyttävää ja ajautuneet eroon, alkoholismiin jne.

Oma elämä ei etene vertailemalla sitä muiden elämään vaan se onnellisuusmittari löytyy omasta kotoa ja siihen pystyy vaikuttamaan vain sinä ja perheenjäsenet itse. Ei uusi auto pihalla, kiiltävät nahakalaakerikengät ;) tai isompi tilipussi ja onko elämän samoissa standardeissa kuin "kadehtimallasi" naapurilla.

Se perhe on siinä ja nyt ja "onnen odottaminen" on turhinta hommaa maailmassa. Epätyytyväisyys tarttuu pian kumppaniin ja muihin perheenjäseniin. Been there ja done that. Kyllä kumppani vaistoaa (etenkin nainen) jos ei ole tyytyväinen ja se huokuu ulospäin, antaen jopa epävarman kuva ittestä miehenä. Ei hyvä...

Mulla varmaan osasyy oli ekan avioliiton pieleen menossa etten ollut tyytyväinen oikeastaan mihinkään ja se tarttui sitten muihinkin ja peloista tuli totta vaikka olisin voinut toimia itse juuri päinvastoin. Eli tein itse pääosin ongelmat perhe-elämässä, vaikka pelkästään tyytymällä siihen mitä oli kaikki olisi mennyt ihan hyvin. Vaikka oli lainaa rutosti, rahaa vähän, työpäivät raskaita, mukulat pieniä ja tuntui ettei ole omaa aikaa juurikaan.

Unelmia saa olla ja kannattaa tehdä niiden eteen töitä mutta jos asettaa oman päivittäisen onnellisuutensa mittariksi jonkun asian, jota ei vielä ole tai ehkei koskaan ole, on kestämättömällä pohjalla elämänsä henkisen hyvinvoinnin kanssa. Tai käy niin että toivoo ja odottaa jotain ja todellisuus onkin toisenlainen esim. ajattelin että voi kun muksut kasvais vanhemmiksi niin pääsis vähän helpommalla. No nyt ne on ja ei niitä näy enää juuri ollenkaan ja jopa kaipaa että pääsispä edes kerran niiden kanssa vielä hiekkalaatikolle istuskelemaan.

Täytyy sanoa että nyt kun on vähän kuin pakkotilanteen edessä ja jokaisesta päivästä on parempi nauttia ihan sellaisenaan, koska niitä ei saa takas ja tulevaisuus on vähän hämärän peitossa niin kyllä on elämäkin paljon helpompaa kun päästää irti sellaisista epärealistisista ja osin valheellisistakin haaveista/mielikuvista että muka sitten vois vasta istua onnellisena sohvalla vaimo kainalossa kun ne haaveet on totta. Tai että voi kun olis vaikkapa täysin terve. Oma elämä on täsä ja ny. Muut tehköön mitä tekee ja omassa elämässä kun on ihan tarpeeksi tekemistä ja se on se ainoa mihin pystyy suoranaisesti vaikuttamaan. Vaikka ihan heti, ja vaikutus on välitön.

Jaskalle myös osanotot isänsä vuoksi.
Paljon viisaita sanoja siellä seassa. Tsemppiä sinnekin.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tekisi mieli avautua itsekin, mutta enpä viitsi.

Siispä tyydyn antamaan tsemppejä Andylle, jaskalle, Tsuhnalle ja muille joilla on nyt vaikeaa.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Eiku toi johtui siitä, että mua alkoi niin vituttamaan Kelly Windsor Emmerdalessa, että revin naamani irti.
Ja se, että pää on irti, johtuu ihan viime kesän kreisibiliteetistä.
"Tarjosit vain pääkkiksiä
minä olin hullu,
panin poikki koko pääkkösen"
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Noiden kaikkien jälkeen melkein huono omatunto, koska tehnyt jo pari päivää mieli kirjoittaa, että pitkästä aikaa työelämässä todella todella hyvät fiilikset. Viimeiset 11 kuukautta olin duunissa, joka, jonimaisesti sanottuna, ei ollut tippaakaan mun juttuni ja sitä ennen pari vuotta duunia, joka oli duunina erittäinkin kiinnostavaa ja ennenkaikkea haastavaa ja vastuullista, mutta puitteet aivan täysin päin persettä johtuen siitä, että jouduin työskentelemään suoraan täysin kyvyttömän italialaisen esinaisen alaisuudessa (sai muuten myöhemmin kenkää siitä hommasta kun alkoi työntekijöiden kato käydä liian suureksi ja muutenkin onnistui nostamaan itsensä firman vihatuimpien henkilöiden listalle), minkä lisäksi konkreettinen ulkoistusuhka, josta selvisin sillä, että vaihdoin tuohon ensinmainitutun duuniin. Nyt vihdoinkin siellä missä pitääkin, paikassa, josta lähdin muutama vuosi sitten, mikä olikin jälkeenpäin ajatellen koko työurani suurin virhe, mutta tuntui tulloin oikealta ratkaisulta tulevaisuutta ajatellen. Jokatapauksessa tällä hetkellä naamalla kestovirne, jota ei saa pois ainakaan seuraavaan pariin viikkoon. Pitkästä aikaa menen taas aamulla mielelläni töihin :)
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Noiden kaikkien jälkeen melkein huono omatunto, koska tehnyt jo pari päivää mieli kirjoittaa, että pitkästä aikaa työelämässä todella todella hyvät fiilikset. Viimeiset 11 kuukautta olin duunissa, joka, jonimaisesti sanottuna, ei ollut tippaakaan mun juttuni ja sitä ennen pari vuotta duunia, joka oli duunina erittäinkin kiinnostavaa ja ennenkaikkea haastavaa ja vastuullista, mutta puitteet aivan täysin päin persettä johtuen siitä, että jouduin työskentelemään suoraan täysin kyvyttömän italaisen esinaisen alaisuudessa (sai muuten myöhemmin kenkää siitä hommasta kun alkoi työntekijöiden kato käydä liian suureksi ja muutenkin onnistui nostamaan itsensä firman vihatuimpien henkilöiden listalle), minkä lisäksi konkreettinen ulkoistusuhka, josta selvisin sillä, että vaihdoin tuohon ensinmainitutun duuniin. Nyt vihdoinkin siellä missä pitääkin, paikassa, josta lähdin muutama vuosi sitten, mikä olikin jälkeenpäin ajatellen koko työurani suurin virhe, mutta tuntui tulloin oikealta ratkaisulta tulevaisuutta ajatellen. Jokatapauksessa tällä hetkellä naamalla kestovirne, jota ei saa pois ainakaan seuraavaan pariin viikkoon. Pitkästä aikaa menen taas aamulla mielelläni töihin :)
Hieno homma.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Noiden kaikkien jälkeen melkein huono omatunto, koska tehnyt jo pari päivää mieli kirjoittaa, että pitkästä aikaa työelämässä todella todella hyvät fiilikset. Viimeiset 11 kuukautta olin duunissa, joka, jonimaisesti sanottuna, ei ollut tippaakaan mun juttuni ja sitä ennen pari vuotta duunia, joka oli duunina erittäinkin kiinnostavaa ja ennenkaikkea haastavaa ja vastuullista, mutta puitteet aivan täysin päin persettä johtuen siitä, että jouduin työskentelemään suoraan täysin kyvyttömän italaisen esinaisen alaisuudessa (sai muuten myöhemmin kenkää siitä hommasta kun alkoi työntekijöiden kato käydä liian suureksi ja muutenkin onnistui nostamaan itsensä firman vihatuimpien henkilöiden listalle), minkä lisäksi konkreettinen ulkoistusuhka, josta selvisin sillä, että vaihdoin tuohon ensinmainitutun duuniin. Nyt vihdoinkin siellä missä pitääkin, paikassa, josta lähdin muutama vuosi sitten, mikä olikin jälkeenpäin ajatellen koko työurani suurin virhe, mutta tuntui tulloin oikealta ratkaisulta tulevaisuutta ajatellen. Jokatapauksessa tällä hetkellä naamalla kestovirne, jota ei saa pois ainakaan seuraavaan pariin viikkoon. Pitkästä aikaa menen taas aamulla mielelläni töihin :)
Hieno homma, sanonnan molemmissa merkityksissään! :ahem:
 
Ylös