Millainen puoliso ei saa olla

• Viestiketjun aloittaja Esa
  • Aloituspäivämäärä

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Esa17 sanoi:
Listataanpas tänne ominaisuuksia ja muita asioita, joita tuleva puoliso EI saa olla.

Nämä nyt tuli ekana mieleen. Jatkakaa listaa.
Jos ei ole mies, niin se on jo oikeansuuntainen alku.
En kyllä ole aikeissa erota, joten tollakaan ei ole siis niinq väliä ja silleen.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
http://www.mtv3.fi/helmi/ihmissuhteet/artikkeli.shtml/623063?ihmissuhteet-parisuhde-seoikea

Täydellinen nainen

1. On sinisilmäinen

2. Hänellä on pitkät, vaaleat hiukset

3. Pitää silloin tällöin silmälaseja

4. On 173 senttiä pitkä

5. Painaa noin 57 kiloa

6. On kokoa 40

7. On hyvä sängyssä

8. Ei tienaa liikaa

9. On erittäin hyvässä kunnossa

10. On erittäin kaunis

11. Rakastaa eläimiä

12. On hauska

13. Asuu vuokralla

14. On optimisti

15. Ajaa Ford Ka:lla tai Mazda MX5:llä.

16. On hoitaja tai PR-työssä.

17. Hänellä ei ole lapsia

18. Juo alkoholia silloin tällöin

19. Rakastaa klubeja

20. Ei tupakoi

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
kouvotsvoni sanoi:
Täydellinen nainen

1. On sinisilmäinen - Ei mitään väliä

2. Hänellä on pitkät, vaaleat hiukset - Kunhan ei ole lyhythiuksinen tai kalju

3. Pitää silloin tällöin silmälaseja - TÄH?!

4. On 173 senttiä pitkä - Jo on vaatimukset - mulle kävisi yhtä hyvin 169 tai 176 senttinenkin

5. Painaa noin 57 kiloa - Sama kuin edellä

6. On kokoa 40 - Mä en voi käsittää

7. On hyvä sängyssä :ahem:

8. Ei tienaa liikaa :mad_old: Sais tienata vaikka 13 kertaa enemmän kuin itse. Kunhan ei ole liian KÖYHÄ. Ihme höpinää

9. On erittäin hyvässä kunnossa. Nojoo erittäin ja erittäin. Kunhan ei ole kaljaa ja tupakkaa sohvalla kuluttava mörssäri

10. On erittäin kaunis Kelpaa

11. Rakastaa eläimiä Ei MITÄÄN VÄLIÄ

12. On hauska :ahem: :ahem:

13. Asuu vuokralla :eek: :mad_old: Mielummin jo maksetussa luxuxkämpässä merenrannalla - Masokistiko tän listan on tehny

14. On optimisti :ahem:

15. Ajaa Ford Ka:lla tai Mazda MX5:llä. Aivan sama millä ajaa - kunhan se ei ole vanha ja huonokuntonen pommi

16. On hoitaja tai PR-työssä. :nope: :nope: Ei mitään väliä, kunhan ei ole esim. jätekuski, louhija, ammatti kuulantyöntäjä tai esim. rakennussiivooja.

17. Hänellä ei ole lapsia Tjaaa - ei tälläkään ole isommin merkitystä

18. Juo alkoholia silloin tällöin Ihan ok. Mitään tiukkapiposta ituhippi-absolutistia en kyllä ekana valkkaisi

19. Rakastaa klubeja :jaska: EI EI EI! Mielummin sais rakastaa vaikkapa maailmanmatkailua

20. Ei tupakoi Ei ole niin väliä mulle
.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Täydellinen nainen

1. On sinisilmäinen - Ei väliä

2. Hänellä on pitkät, vaaleat hiukset - Ei väliä. Mutta EI PUNATUKKANEN.

3. Pitää silloin tällöin silmälaseja - Ei väliä

4. On 173 senttiä pitkä - Ei väliä

5. Painaa noin 57 kiloa - Ihan ok. Järkytti katsoa Läskiseksin ABCtä

6. On kokoa 40 - Mielummin pienempikin käy

7. On hyvä sängyssä - On oikeesti tärkeä asia

8. Ei tienaa liikaa - Paskat. Ei todellakaan haittaa vaikka tienais 5k kuussa

9. On erittäin hyvässä kunnossa - On mukavaa kun ihminen pitää itsestään huolta.

10. On erittäin kaunis - Ei tarvii olla erittäin. Mutta ihmisissä, joista pitää, löytyy erittäin kauniita piirteitä.

11. Rakastaa eläimiä - Paskan väliä.

12. On hauska - Joo, kyllä.

13. Asuu vuokralla - Huono asia

14. On optimisti - Joo

15. Ajaa Ford Ka:lla tai Mazda MX5:llä. - Toyota Auriksella.:eek: :ahem:

16. On hoitaja tai PR-työssä. - Kuulostaa aika kuluttavalta.

17. Hänellä ei ole lapsia - Siinä tapauksessa jääkin ilman. Ei enää jaksais pieniä paskahousuja.

18. Juo alkoholia silloin tällöin - Joo.

19. Rakastaa klubeja - No ei. Haiskahtaa vähän pintaliidolta ja teenäiseltä.

20. Ei tupakoi - Totta. En alkaisi suhteeseen tupakoivan kanssa.:yuck: Johtuu astmasta ja yliherkkyydestä. Voisin varmaan koko ajan huonosti.:thumbfh: :nope:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Täydellinen nainen sellaista ei oo

1. On sinisilmäinen ei väliä
2. Hänellä on pitkät, vaaleat hiukset ei väliä
3. Pitää silloin tällöin silmälaseja ei väliä
4. On 173 senttiä pitkä Väärin! max 165cm! Ihanne on 157.
5. Painaa noin 57 kiloa Ei ole niin tarkkaa. Riippuu kropan koostumuksesta.
6. On kokoa 40 Ei väliä
7. On hyvä sängyssä KYLLÄ!
8. Ei tienaa liikaa ei väliä
9. On erittäin hyvässä kunnossa Tämä on jokseenkin tärkeää
10. On erittäin kaunis On tällä merkitystä kyllä joo
11. Rakastaa eläimiä Ihan sama, en mä oo eläin.. tai ehkä apina..
12. On hauska Totta!
13. Asuu vuokralla Aivan sama!
14. On optimisti Kyllä
15. Ajaa Ford Ka:lla tai Mazda MX5:llä. VÄÄRIN! Ajaa polkupyörällä!
16. On hoitaja tai PR-työssä.Aivan sama
17. Hänellä ei ole lapsia Aivan sama
18. Juo alkoholia silloin tällöin Silloin tällöin tai ei ollenkaan.
19. Rakastaa klubeja Päinvastoin.. Ei saisi olla mikään yölintu
20. Ei tupakoi Totta todellakin.

patriot

Foorumin senaattori
Jacqu voi joutua tuosta polkupyörästä tinkimään. Muutenkin tainnut nuo pyöräilyt nousta hattuun.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
patriot sanoi:
Jacqu voi joutua tuosta polkupyörästä tinkimään. Muutenkin tainnut nuo pyöräilyt nousta hattuun.
Pyöräily ei nouse hattuun vaan laskeutuu perskannikoihin.

Varma tieto!:ahem:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
patriot sanoi:
Kai sullakin harrastuksia on? Mitä pahaa siinä on, että harrastaa jotain, ja pitää siitä?

Ja mitä tulee tuohon naiseen, niin tässähän nimenomaan haettiin ns. täydellistä naista.. Potentiaalisesta seurustelukumppanista mainitsin pari valittua sanaa ykkössivulla pidemmässä lässytyksessäni.. Lue se.. :)

Viimeksi muokattu:

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Itse toikin kysymykseen:

Jos sitä voisikin ennakkoon nähdä toisesta kaikki ne puolet, jotka myöhemmin tulevat esille, ja jotka eivät sovi omaan imagoon tai egoon, niin kai sitä sitten olisi pysynyt naimattomana ja ilman jälkikasvua. Elämä opettaa, ja se myös kasvattaa. Ero voi antaa usia näkemyksiä ja ennen eroa hyväkin yhteiselämä saattaa loppujen lopuksi kariutua siihen, että ihmiset vanhenevatkin eri tavalla ja erkaatuvat toistensa ajatusmaailmasta liikaa.

Ei ole yksiselitteistä se, mitä kumppanilta vaatii tai mihin on valmis sitoutumaan tai sopeutumaan. Elämä ei ole mustavalkoista. Jos on, niin silloin on kyllä syytä tarkistaa hieman omaakin maailmaansa.

Jos se oikea tulee, niin se tulee, mutta tulevaisuus on kuitenkin ennustamatonta.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Puolison on paree olla

- karvaton selasta
- munaton haaroista
- paremman nakonen kun mina
- seka enemman tukkaa kun mulla

Naissa onnistuinkin aikoinaan varsin mainiosti :thumbup:

Stinttu

Member
Sijainti
Helsinki
No jopas nousi äläkkä! Itse olin 18 vuotta yksinhuoltaja, enkä kokenut avausviestiä yksinhuoltajia loukkaavaksi. Lisäksi ilmoitan kuuluvani siihen yksinäisten joukkoon, joka ei ala seurustelusuhteeseen yksinhuoltajan kanssa sen enempää kuin itsekään yh:na leikkiin ryhdyin. Perusteeni tosin oli se, että arjesta selviytymisessä ja lapsen kasvattamisessa täysipäiseksi on ihan tarpeeksi taituroimista ilman että järkyttää hänen turvallisuuttaan esittelemällä sen seitsemän uutta isäehdokasta ja hämmentää omaa päätään rakastumalla/pettymällä (ylen uuvuttavaa on se). Kyllä seurustelut on seurusteltu siinä vaiheessa, kun lapsia on laitettu. Tarjoudutaan markkinoille uudestaan sitten, kun kasvatusvastuu on hoidettu. (Tämä on siis oman käyttäytymiseni malli mitoitettuna oman jaksamiseni mukaan, eikä tarkoitettu kenenkään muun elämänohjeeksi.)

Itse uskoisin voivani päätyä tyrmääviäkin mielipiteitä esittävän ukon kumppaniksi, jos niin hupaisasti kävisi, että hormonimyrsky holttimme veisi. Oltaisiin sitten jopa mielellään erimielisiä, ”ihan sama” kun on minulle kauhistus.

Ja toikin aiheeseen palaten: puoliso ei saa olla vukke eikä kauhan varressa avuton, sillä minä en viihdy keittiössä.

sooda

Alan Parsa
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Stinttu sanoi:
No jopas nousi äläkkä! Itse olin 18 vuotta yksinhuoltaja, enkä kokenut avausviestiä yksinhuoltajia loukkaavaksi. Lisäksi ilmoitan kuuluvani siihen yksinäisten joukkoon, joka ei ala seurustelusuhteeseen yksinhuoltajan kanssa sen enempää kuin itsekään yh:na leikkiin ryhdyin. Perusteeni tosin oli se, että arjesta selviytymisessä ja lapsen kasvattamisessa täysipäiseksi on ihan tarpeeksi taituroimista ilman että järkyttää hänen turvallisuuttaan esittelemällä sen seitsemän uutta isäehdokasta ja hämmentää omaa päätään rakastumalla/pettymällä (ylen uuvuttavaa on se). Kyllä seurustelut on seurusteltu siinä vaiheessa, kun lapsia on laitettu. Tarjoudutaan markkinoille uudestaan sitten, kun kasvatusvastuu on hoidettu. (Tämä on siis oman käyttäytymiseni malli mitoitettuna oman jaksamiseni mukaan, eikä tarkoitettu kenenkään muun elämänohjeeksi.)

Itse uskoisin voivani päätyä tyrmääviäkin mielipiteitä esittävän ukon kumppaniksi, jos niin hupaisasti kävisi, että hormonimyrsky holttimme veisi. Oltaisiin sitten jopa mielellään erimielisiä, ”ihan sama” kun on minulle kauhistus.

Ja toikin aiheeseen palaten: puoliso ei saa olla vukke eikä kauhan varressa avuton, sillä minä en viihdy keittiössä.
Paras kommentti aiheeseen.

72

Well-known member
Itse olen tuore yksinhuoltaja. Minua loukkasi se, että ihan kuin henkilö olisi yksinhuoltaja sen takia, että hänessä on jotain vikaa, että ei ole kelvannut toiselle tai on tullut jätetyksi. Toivon muistettavan, että yksinhuoltajia voi olla myös muista syistä kun avio/avoeron takia. Kuten vaikka että on jäänyt leskeksi tai onhan joku nainen voinut hankkia lapset tarkoituksella niin, ettei ole kuvioon miestä halunnutkaan.

Kasvatusvastuu on minulla yksin, olen eri tilanteessa kuin useat yh:t, joilla lapsi tai lapset ovat vuorollaan toisellakin vanhemmalla. Itsellä on kynnys todella korkea esitellä pikkulikalle jotain miestä tai edes itselleni. Tytöllä on vain yksi isä, joka on taivaassa. Jos joskus kohtaan jonkun miehen, en arvostele häntä suoraan sitä mukaa onko hänellä lapsia vai ei. Jos on, sehän hyvä, silloin hän tajuaa, (toivottavasti) että lapsi menee kaiken edelle aina. Jos ei ole lapsia, en ajattele siitäkään automaattisesti mitään, ennen kuin tiedän miksi ei. Jos kyse on siitä, että hän ei pidä lapsista tai ei halua kantaa vastuuta omista tai muiden, ei hän olisi mitenkään sopiva kumppani minulle. Jos joskus vielä olen jonkun kanssa, sen jonkun on tajuttava, että jos ottaa mut, ottaa koko paketin.

Minä en ole tässä vaiheessa "tarjoutumassa markkinoille", ainoa syy, miksi olisi ehkä hyvä löytää joku mies on se, että pikkulikalla olisi miehenmalli. Kukaan ei voi kuitenkaan korvata puolisoa joka minulla oli tai isää joka pikkulikalla oli, vaikka muuten hoitaisi kyseiset "pestit" hyvin.

Korostan minäkin, että tämä on mun tilanne, eikä ajatusmalli välttämättä sovi jollekin toiselle. Tilanteissa niiden vaatimalla tavalla.

Tuosta vuokra-asiasta sen verran, että itse ainakin luen eduksi, jos joku asuu vuokralla. Ajatella, jos joskus tytön kanssa alottaisin uuden elämän jonkun miehen kanssa, olisi molempien aikuisten helppo vaan irtisanoa vuokrakämppä ja muuttaa puolueettomasti uuteen yhteiseen asuntoon, eikä olisi 2 kämpän myyntiloukussa eikä niin, että sovitetaan toisen tavarat toisen jo tutulle maaperälle. Näkökulma tämäkin.

Viimeksi muokattu:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
72 sanoi:
Itse olen tuore yksinhuoltaja. Minua loukkasi se, että ihan kuin henkilö olisi yksinhuoltaja sen takia, että hänessä on jotain vikaa, että ei ole kelvannut toiselle tai on tullut jätetyksi. Toivon muistettavan, että yksinhuoltajia voi olla myös muista syistä kun avio/avoeron takia. Kuten vaikka että on jäänyt leskeksi tai onhan joku nainen voinut hankkia lapset tarkoituksella niin, ettei ole kuvioon miestä halunnutkaan.
Minua ärsytti ylipäänsä se, että asia esitettiin niin, että naisessa on jotain vikaa, jos hän on yksinhuoltaja. Toki minussa onkin vikoja, mutta en usko että sen enempää kuin kenessäkään muussakaan. Ei minun tapauksessani, mutta useissa lähipiirini tapauksissa vika on kyllä löytynyt ihan sieltä sohvan ja kaljatölkin välistä, eli juurikin vastakkaisesta sukupuolesta.

Muilta osin en vaan pysty kommentoimaan enempää, vaikka osittain mieli tekisikin. Menee liian henkilökohtaiseksi ja araksi. Tässä toikissa fiksummat ovat suunnilleen jo kaiken oleellisen sanoneet.

Paha mieli tästä toikista ainakin tuli. Olen surullinen siitä, että Ace vajosi tällaiseen :thumbdown

Thunder

Vihan aiheuttaja
Millainen puoliso ei saa olla?

- Ei ainakaan hetero. Bee on niin pehmeältä kuulostava kuten suosituin leffa Bee Movie.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Juskanen sanoi:
Ei minun tapauksessani, mutta useissa lähipiirini tapauksissa vika on kyllä löytynyt ihan sieltä sohvan ja kaljatölkin välistä, eli juurikin vastakkaisesta sukupuolesta.
Sen enempää ottamatta kantaa sun lähipiirisi tapauksiin, niitä kun en luonollisestikaan tunne, on kuitenkin ihan pakko tähän väliin sanoa, että kolikolla on varmaan useinmiten kaksi puolta. Tarttis kuunnella tasapuolisesti kummankin osapuolen versiota ennenkuin kannattaa edes yrittää pohtia kummassa osapuolessa se vika oikeasti olikaan. Totuus kuitenkin on useimmissa tapaukisssa se, että kumpikin osapuoli kertoo omalle ystäväpiirilleen hieman eritavoin väritetyn tarinan.