Itse olen tuore yksinhuoltaja. Minua loukkasi se, että ihan kuin henkilö olisi yksinhuoltaja sen takia, että hänessä on jotain vikaa, että ei ole kelvannut toiselle tai on tullut jätetyksi. Toivon muistettavan, että yksinhuoltajia voi olla myös muista syistä kun avio/avoeron takia. Kuten vaikka että on jäänyt leskeksi tai onhan joku nainen voinut hankkia lapset tarkoituksella niin, ettei ole kuvioon miestä halunnutkaan.
Kasvatusvastuu on minulla yksin, olen eri tilanteessa kuin useat yh:t, joilla lapsi tai lapset ovat vuorollaan toisellakin vanhemmalla. Itsellä on kynnys todella korkea esitellä pikkulikalle jotain miestä tai edes itselleni. Tytöllä on vain yksi isä, joka on taivaassa. Jos joskus kohtaan jonkun miehen, en arvostele häntä suoraan sitä mukaa onko hänellä lapsia vai ei. Jos on, sehän hyvä, silloin hän tajuaa, (toivottavasti) että lapsi menee kaiken edelle aina. Jos ei ole lapsia, en ajattele siitäkään automaattisesti mitään, ennen kuin tiedän miksi ei. Jos kyse on siitä, että hän ei pidä lapsista tai ei halua kantaa vastuuta omista tai muiden, ei hän olisi mitenkään sopiva kumppani minulle. Jos joskus vielä olen jonkun kanssa, sen jonkun on tajuttava, että jos ottaa mut, ottaa koko paketin.
Minä en ole tässä vaiheessa "tarjoutumassa markkinoille", ainoa syy, miksi olisi ehkä hyvä löytää joku mies on se, että pikkulikalla olisi miehenmalli. Kukaan ei voi kuitenkaan korvata puolisoa joka minulla oli tai isää joka pikkulikalla oli, vaikka muuten hoitaisi kyseiset "pestit" hyvin.
Korostan minäkin, että tämä on mun tilanne, eikä ajatusmalli välttämättä sovi jollekin toiselle. Tilanteissa niiden vaatimalla tavalla.
Tuosta vuokra-asiasta sen verran, että itse ainakin luen eduksi, jos joku asuu vuokralla. Ajatella, jos joskus tytön kanssa alottaisin uuden elämän jonkun miehen kanssa, olisi molempien aikuisten helppo vaan irtisanoa vuokrakämppä ja muuttaa puolueettomasti uuteen yhteiseen asuntoon, eikä olisi 2 kämpän myyntiloukussa eikä niin, että sovitetaan toisen tavarat toisen jo tutulle maaperälle. Näkökulma tämäkin.