Mitä se Salo taas höpisee?

Hurmurisija

Well-known member
Originally posted by Rusina Perustuuko mielikuvasi siihen, mitä sensaatiohakuiset lehdet (Iltasanomat, Iltalehti, brittilehdet jne.) kertovat vai mistä tuon voi päätellä?
Eiväthän ne voi olla vaikuttamatta, mutta ehkä suurin syy on Kimin yleisolemus. Jokin siinä tökkii. Tulee mieleen poikanen, joka on saanut liikaa liian nopeasti. Tämä mielikuva minulla on ollut jo kauan ja on hyvin todennäköistä, että se on pelkästään omaa sokeuttani.

Esimerkiksi sakkojupakka oli sellainen, etten sitä oikein pystynyt ymmärtämään. Kysymys tuskin oli rahasta vaan jostain ihan muusta (kiukuttelusta). Mitenköhän siinä muuten kävi? Tuskin vaihtui tuomio.

Observer

Well-known member
Hurmurisija sanoi:
Absoluuttinen totuus ja ehdoton kiistämätön tosiasia on, että Kimiltä puuttuu mestaruuteen vaadittava kurinalaisuus ja kieltäytymisen ja keskittymisen taito.
Ei vittu miten voi ihminen kirjoittaa noin puhdasta paskaa ja ihan vakavalla naamalla? Et oo vissiin katellu formuloita ollenkaan Kimin ajaessa? Mitä Kimi on siellä radalla tehnyt mikä todistaisi yhdenkään noista naurettavista väitteistäsi? Kausi 2003 todistaa parhaiten että olet totaalisen väärässä. Kahtena muunakaan McLaren-vuonna Kimi ei ole tehnyt mitään mikä osoittaisi noita puutteita mitä väität. Jos auto hajoaa jatkuvasti tai ei yksinkertaisesti ole riittävän nopea se ei todista mitään Kimistä. Surkealla viime kaudellakin kuitenkin tuli voitto juuri sillä "kuskin radalla".

belated

Well-known member
Sijainti
Αθήνα
Hurmurisija sanoi:
Eiväthän ne voi olla vaikuttamatta, mutta ehkä suurin syy on Kimin yleisolemus. Jokin siinä tökkii. Tulee mieleen poikanen, joka on saanut liikaa liian nopeasti. Tämä mielikuva minulla on ollut jo kauan ja on hyvin todennäköistä, että se on pelkästään omaa sokeuttani.

Esimerkiksi sakkojupakka oli sellainen, etten sitä oikein pystynyt ymmärtämään. Kysymys tuskin oli rahasta vaan jostain ihan muusta (kiukuttelusta). Mitenköhän siinä muuten kävi? Tuskin vaihtui tuomio.
Niin voi olla, että ne kuvat joita Kimista Maikkarilta tulee kun Mustakari & co hänen perässään juoksevat, välittävät jotain tuommoista. Eipä juuri koskaan näytetä Kimiä itse työn parissa antamassa palautetta insinööreille ja kehittämässä autoa jne.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Salon räväytyksiä

Toyota on aloittaneet pirteästi. Toyotan menestykseen jatkossa suhtaudun kuitenkin varauksella. Merkin oikea paikka tuloksissa on sijojen 7-9 välissä.

HYVÄ YSTÄVÄNI Jacques Villeneuve meni varoituksestani huolimatta pistämään nimensä Peter Sauberin tarjoamaan paperiin. Peter ei ole mikään kaikkein helpoin ihminen. Itse jaksoin kuunnella miehen naputusta aika pitkään, Villeneuve ainoastaan yhden kisan.
Molemmissa talleissa Salo on ajanut mutta ei saanut erikoisempia aikaiseksi! Oli itse asiassa niitä kuljettajia, jotka ajoivat tasaisesti 7-9 sijoille! Katkeruus paistaa tosiaan näistä kommenteista läpi pahasti! Toyotalla on rahalliset resurssit kärkeen ollut aina ja nyt tallilla on siihen myös osaava henkilökunta, eli ei olisi mikään yllätys että talli pystyy jatkossakin haastamaan kärkitallit!

Siinä Salo on tietenkin oikeassa, että pisteet ratkaisevat kuka kuljettaja loppukaudesta on enemmän "tuettu" tallin puolelta ja toki tallille pisteet tuovat rahaa! Nämähän on itsestään selvyyksiä! Mutta enpä kritisoisi Kimiä kahden kisan jälkeen, eipä tuo tunnu kritisoivan juuri Schumiakaan(sitä ainoaa joka on Salon mielestä häntä parempi)

Ja mitä tulee juhlimiseen, niin näyttää siltä että Salon sanomisista kaivetaan esille ne asiat mitä halutaan sensaation saavuttamiseksi! Sitten kun tallilta kysytään, niin ne osaa jo asiansa sillä tasolla median edessä ettei sieltä pysty niin helposti kaivamaan näitä sensaatiojuttuja:
http://www.iltalehti.fi/2005/03/31/2912449_uu.shtml

Salonkin tekstin lukee kokonaan, niin eipä hän siinä kovasti kritisoi Kimin juomisia!

Ja yksi mikä ihmetyttää, niin mistähän nuo Karin kommentit Kimin käyttämisestä on iltalehteen revitty? Nimittäin minä saan Karin sivuilta ihan erilaisen kuvan!?

Kari sanoi mm. seuraavaa:
---------------------
Kiitos itselles!
Kimi-rock vaatii vielä vähän hiomista (tai sitten ei). Halusin vain viestiä, että olen 100%:sti Kimin takana viikonlopun kisassa. Tsemppiä ja voimia. Tässä taktiikka: paalulta maaliin ykkösenä - yhtä soittoo. Ok! (Ja Myrskyluodossa tavataan!)
-kari
----------------------
Hän on siis tehnyt mm. biisin Kimille! :D

----------------------
Iltapäivälehdistö on ihmeellinen asia. Mihin tartutaan, mikä ottaa tulta. Näistä ilmiöistä on viisaat professorit ja mediatutkijat kirjoittaneet hyllykilometreittäin tutkimuksia. Monimutkaisia sosiologis-psykologisia ilmiöitä. Mut Bahrainissa otetaan paalupaikka!
-kari
-----------------------

Eli tästä voimme päätellä että jutut iltalehdessä ovat täyttä potaskaa mihin ei pitäisi edes hirveästi tarttua! Pienestä asiasta tehty suuri haloo! Kimi ei ole sen kummemin taas tehnyt mitään, kaikki on vain kateellisten panettelua! Ja toinen huhuhan on se, että Kari metsästää tällä itselleen mainetta! Luulenpa että sekään ei pidä paikkaansa, vaikka tästä varmaan hieman mainetta saakin!

edit: poistin harhaanjohtavan osan, eli Red Bullin :alppu:

Viimeksi muokattu:

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Niin, kuinka paljon kuskilta sitten vaaditaan kurinalaisuutta kaikessa koko kauden aikana, että mestaruus voisi olla mahdollista? F1 on kovaa sporttia ja taso on huikea. Lepsuiluun ei ole ollenkaan varaa, vaan joku käyttää tilanteen hyväsi. Tietty jos kalustoylivoima, lahjakkuus jne. ovat niin paljon muita edellä, niin sitten. Varmempihan se olisi pelata kuitenkin turvallisella puolella. Vai?

Hurmurisija

Well-known member
Observer sanoi:
Ei vittu miten voi ihminen kirjoittaa noin puhdasta paskaa ja ihan vakavalla naamalla.
Hmm, yritin kätkeä tekstiini itseironisen sävyn, mutta ironia on tunnetusti hyvin vaikea laji, enkä sitä näköjään hallitse. Kun en edes luonnontieteissä vanno absoluuttisten totuuksien nimeen, niin en tee sitä toki arvioidessani formulakuskejakaan.

Syy on minussa ja huonossa viestinnässäni. Saa lyödä ja mukiloida!

DFiaA

I told you so
Tuskinpa siihen ajamiseen tarvii ihan jokapäivä keskittyä. Jos joka ainoa tunti miettis sitä ratin ratin ratin pyörittämistä :rolleyes: :rolleyes:

Kimillä on paljon vapaa-aikaa kun ei ole sponsoriystävällinen ;)

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Re: Re: Salon räväytyksiä

jaska sanoi:
Millos Salo Jaguarilla / Red Bullilla ajeli :confused:
No sinneppä jäi tuo Red Bull vahingossa, käynee kuitenkin ilmi että tarkoitan Toyotaa ja Sauberia! :cool:

Observer

Well-known member
Re: Salon räväytyksiä

Misa1 sanoi:
Ja yksi mikä ihmetyttää, niin mistähän nuo Karin kommentit Kimin käyttämisestä on iltalehteen revitty? Nimittäin minä saan Karin sivuilta ihan erilaisen kuvan!?
Luepa sieltä vähän kauempaa. Niin ja kyllähän kommari-Kari nyt tajuaa että kannattaa vähän hehkuttaa niin ei pääse ihan kokonaan unohtumaan, ei ses sentään niin tyhmä ole.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kimin omistautuminen kilpa-autoiluun on amatöörimäistä.:nope:

Nopee mutta pöljä jätkä.:(

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Molemmissa talleissa Salo on ajanut mutta ei saanut erikoisempia aikaiseksi! Oli itse asiassa niitä kuljettajia, jotka ajoivat tasaisesti 7-9 sijoille!
Niin, Salo ajoi nuissa talleissa (ja muissakin surkeissa tiimeissä) tasasesti sijoille 7-9. Ok, se ei riitä mestaruuteen, mutta mun mielestä on aika selvää että Salo on Irvineä nopeempi, ja Irvine oli voittaa mestaruuden. Kukahan tallikaveri on päihittänyt Salot? Nii in, joku varmaan hoksaa että Salolla oli surkeet tallikaverit, mutta kyllä Mika mun mielestä on tosissaankin parempi kuin tällä hetkellä esim. Nick, Mark, Rubens, Jarno tai Ralf.

Se miks Salon sanoista joku löytää katkeruutta vois mun mielestä olla siinä ettei Salo saanut koskaan mahtollisuutta ajaa hyvässä teamissä ja taistella mestaruudesta (without Ferrari-pesti). Kaveri olis varmasti hoitanut sen homman aika hyvin, ja siis paremmin kuin nuo edellä mainitsemani kaverit..

Observer

Well-known member
Mistäs tiedät minkälaista se olis Kimin elämä ja omistautuminen ilman tota tuulettautumista? :alppu: Kyllä mua ainakin ottas kaaliin jos rengas räjähtää ja vie palkintopallisijoituksen ja menisin sen takia ottamaan keppanaa itekin jos olisin Räikkönen. Tavallinen tallaaja kun käy viikonloppuna Albatrossissa (kohta se aukee taas! :ahem: ) kännäämässä ja naisia vonkaamassa ei kukaan väitä että se suhtautuisi töihinsä jotenkin amatöörimäisesti..

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Yksi asia tuosta iltalehden jutusta tulee mieleen..se on...miten alas voi lehti vajota loan heitossaan ja riitojen sytyttämisyrityksissään....

Muissa maissa lehdistö tukee omiaan, täällä lyödään olan takaa ja etsitään negatiivista "uutis"materiaalia vaikka väkisin.

:thumbdown :nope: :jaska:

Kimi :thumbup: :thumbup:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Peukkuja kanssa Kimille.

Mutta ehkä Salo on osittain oikeassa. Vähän kannattaisi rajoittaa. Jos ei pysty, ehkä se "vahti"auttaisi....

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Kunhan ei biletys vaikuta Kimin vauhtiin, saa poika rellestää niin paljon kuin lystää minun puolestani. Kaikkihan me James Huntin tavatkin hänen aktiiviaikoinaan tiedämme. Eipä se miehen vauhtiin vaikuttanut ja Hunttiin verrattuna Kimi on vielä aika kiltti poika. :D

patriot

Foorumin senaattori
Humurisija on antanut sensaatiolehtien vaikuttaa mieleensä. Surullista! Mun mielestä kuljettajan asennoitumista työhönsä tulee arvioida vain ja ainoastaa hänen työpaikallaan.

Kimi ei ole käsittääkseni koskaan arvostellut tiimiään julkisesti toisin kuin toinen kultapoika Alonso, joka on vähän väliä puukottanut omaa talliaan julkisuudessa. Muutenkin Kimi on lähtenyt kisoihin täydellisellä itsevarmuudella.

Mielestäni Kimin Belgian Span viime vuotinen voitto todistaa kuinka pitkäjänteinen kuljettaja Kimi on. Samoin vuosi 2003. Kimi ajoi silloin todella tasaisesti ja varmasti.

Kimi ei puhu paljon ja ärsyttää tämän takia monia. Ulkokuori vaikuttaa moniin ihmisiin, kuten humurisijaan, joka on jonkun tason wannabefilosofi.

Hurmurisija

Well-known member
patriot sanoi:
Ulkokuori vaikuttaa moniin ihmisiin, kuten humurisijaan, joka on jonkun tason wannabefilosofi.
Tunnustan. Myös narsismini ja suunnattoman haluni olla oikeassa ja oraakkeli.

Ja edelleen saa mukiloida, koska ilmeisesti patoutuneita aggressioita riittää.