Mitkä automerkit kuuluvat samalle merkille!

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
GMstä kun nyt on ollut puhetta:
GM:n edessä häämöttää konkurssi. Luottoluokitusyhtiö Standard&Poor´s pudotti yhtiön luottokelpoisuutta kahdella pykälälllä luokkaan B, koska se ei usko yhtiön suunnitelmiin toimintojen tervehdyttämisestä.
Amerikkalaisessa käytännössä konkurssilainsäädäntö sallii toimintojen jatkamisen velkojilta suojattuna, jos yhtiöllä on osoittaa toimiva tervehdyttämissuunnitelma. GM ei aio hakea tätä "chapter 11"- suojaa. Amerikkalaisista suurista lentoyhtiöistä valtaosa operoi nykyään sen suojassa, yhä tappiolla.
Chervolet, Saab, Buick, Cadillac, GMC, Hummer, Oldsmobile, Saturn, Buick, Opel, Vauxhall, Corvette, Holden, Pontiac
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
dzeidzei sanoi:
Jos tarkkoja ollaan, niin tuo ei ole marraskuun MYYNTIkärki, vaan REKISTERÖINTIkärki. Monet Ceraton ostaneet ovat odottaneet autoaan kuukausitolkulla ja marraskuussa Ceratoa saatiin viimein suomeen isompi lasti kerralla. Myös eräs tuttuni odotti autoaan lähes puoli vuotta tilauspäivästä.

Mutta kuitenkin, kiitettävän hyvin on Kiaa myyty, kun kyseessä on uusi merkki suomessa.
Ilmeisesti joulukuussa tuli vielä isompi lasti kun oli rekisteröidyin automerkki Suomessa.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
DaimlerChrysler myymässä Smartia

Kohta voi Smartti vaihtaa leiriä

DaimlerChryslerin hallituksen puheenjohtaja Dieter Zetsche kertoi Financial Times -lehden Saksan painoksen haastattelussa, että yhtiö on pyytänyt investointipankki Goldman Sachsia selvittämään mahdolliset ostajat.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Smart on ollut Daimlerille melkoinen vikatikki. Käsittääkseni hanke ei ole missään vaiheessa tuottanut ja jos siitä kerran ollaan irtautumassa, niin todennäköisesti on usko mennyt kokonaan hommaan. Idean isähän on kaiketi tämä sveitsiläinen kellotehtailija, joka koki että pärjää autoteollisuudessa paremmin kuin alan vanhat tekijät.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Bmw omistaa triumphin oikeudet. Ja tornihuhuissa liikkuu tieto että bmw olisi seuraavan sukupolven minin alustasta tekemässä kaksipaikkaista roadsteria. Nimeksi saattaisi tulla triumph :ahem: :thumbup: Toivotaan ainakin.Eli triumph tulevaisuudessa bmw:n alle. On muuten bmw:n omat roadsterit (z3 ainakin) melko kauheita.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Bobakki sanoi:
Eikös se ole nähty jo tuon Veyron-hirvityksen muodossa.
Tuo tuhat pollea ja 400 km/h luvannut Veyron projekti on ollut pitkään suurissa vaikeuksissa. Siihen on syydetty todella paljon rahaa ja lopputulos taitaa vieläkin olla epävarma. Viimeisin takaisku taisi olla Lacuna Secassa, kun prototyyppi lähti tuhansien katsojan edessä käsistä. Lienee tuon Mersun A-mallin kaltainen munaus lehdistöesittelyssä.

Pahat kielet kertovat että perusarkkitehtuuri on perseellään. Noiden mainostettujen suoritusarvojen saavuttaminen ei taida ollakaan niin helppoa kuin volkkarilla luultiin. Niistä tinkiminen taas aiheuttaa kasvojen menetyksen. Ja kun sitä ajettavuuttakin pitäisi löytyä vielä suunnilleen suoritusarvojen verran.

Volkkari on perustellut projektiin kaadettuja miljoonia sillä, että muutkin autotehtaat syytävät F1:siin paljon rahaa. Aika näyttää miten käy. Juuri nyt ei näytä hyvältä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tällain aavistuksenomaisesti aiheeseen liittyen, minkäs kaikkien automerkkien yhteydessä nimi Cosworth on oikein ehättänyt jo esiintymään? Ford, Aston Martin, Jaguar, Mazda, Mercedes-Benz, Audi, Volvo, onko muitakin?
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ensin tietääkseni harkittiin jopa Holden-nimeä, mutta sen (kaiketikin) katsottiin olevan niin tuntematon eurooppalaisille, että siitä luovuttiin.
Eipähän luovuttu sittenkään lopullisesti. Nubira on tulossa (tai sitten jo tullut) Aussien markkinoille Holden-nimellä.
 

pyrydaman

Well-known member
Liittynyt
27.2.2005
Viestit
256
se on kyllä ainaki mun mielestä VAG eikä mikään volkswagen ag
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Runar ja Kyllikki sanoi:
Eipähän luovuttu sittenkään lopullisesti. Nubira on tulossa (tai sitten jo tullut) Aussien markkinoille Holden-nimellä.
Siinä taas ei ollut mitään uutta että GM laittaa ausseille autot Holdeneina.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Kenenkähän haltuun konkurssikypsät Ford ja GM päätyvät? Vai ovatko ne liian isoja muiden autofirmojen ostettavaksi! Ehkä konkurssin tullessa ne myydään kilpailijoille pala palata! Tosin jenkeistä on kuulunut, ettei niitä päästetä konkurssiin! Fordin ja Gm:n fuusio olisi toki yksi vaihtoehto ongelmaan?
 

pyrydaman

Well-known member
Liittynyt
27.2.2005
Viestit
256
http://www.fact-index.com/a/au/audi.html
linkistä kerätty tieto, lainaus: "Audi is an automobile maker in Germany, which is part of the Volkswagen group, VAG. The company is headquartered in Ingolstadt, Bavaria, Germany."
VAG on kollektiivinen termi jolla tarkoitetaan koko yhtymää
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
pyrydaman sanoi:
http://www.fact-index.com/a/au/audi.html
linkistä kerätty tieto, lainaus: "Audi is an automobile maker in Germany, which is part of the Volkswagen group, VAG. The company is headquartered in Ingolstadt, Bavaria, Germany."
VAG on kollektiivinen termi jolla tarkoitetaan koko yhtymää
Olisko mitenkään mahdollista, että tuo VAG olisi lyhenne Volkswagen AG:sta? Yhtymän nettisivuilta (http://www2.volkswagen.de/home_e/konzern/index.htm) voit itse käydä todentamassa, mitä nimeä pulju itsestään käyttää.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Törni sanoi:
Tuo tuhat pollea ja 400 km/h luvannut Veyron projekti on ollut pitkään suurissa vaikeuksissa. Siihen on syydetty todella paljon rahaa ja lopputulos taitaa vieläkin olla epävarma. Viimeisin takaisku taisi olla Lacuna Secassa, kun prototyyppi lähti tuhansien katsojan edessä käsistä. Lienee tuon Mersun A-mallin kaltainen munaus lehdistöesittelyssä.

Pahat kielet kertovat että perusarkkitehtuuri on perseellään. Noiden mainostettujen suoritusarvojen saavuttaminen ei taida ollakaan niin helppoa kuin volkkarilla luultiin. Niistä tinkiminen taas aiheuttaa kasvojen menetyksen. Ja kun sitä ajettavuuttakin pitäisi löytyä vielä suunnilleen suoritusarvojen verran.

Volkkari on perustellut projektiin kaadettuja miljoonia sillä, että muutkin autotehtaat syytävät F1:siin paljon rahaa. Aika näyttää miten käy. Juuri nyt ei näytä hyvältä.

VAG on laittanut sikana rahaa projektiin joka on vain entisen johtajan suuruuden hullu unelma. Huonosti tossa kay viela :nope:
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
312T4 sanoi:
Kenenkähän haltuun konkurssikypsät Ford ja GM päätyvät? Vai ovatko ne liian isoja muiden autofirmojen ostettavaksi! Ehkä konkurssin tullessa ne myydään kilpailijoille pala palata! Tosin jenkeistä on kuulunut, ettei niitä päästetä konkurssiin! Fordin ja Gm:n fuusio olisi toki yksi vaihtoehto ongelmaan?
Ei ne yhtiot kaadu. Usan hallitus tukee noita firmoja hadan hetkella ja japanilaiset tehtaat antavat tietotaitoa jottei pulju mene nurin. 70 luvulla oli sama tilanne ja esim honda pelasti harleyn (moottoripyoramerkki, you know) konkkaan menemiselta. Ovat liian arvokkaita yhdysvalloille :) ironista kylla.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
VAG: Tästähän meikä yleensä gonahtaa... :) Elikkä taisi konserni ennen olla Volkswagen Audi Group (VAG), mutta muutti sittemmin nimensä Volkswagen AG:ksi -paremman merkin mukaan :D , ja vähän niin kuin takaisin peruslähtökohtaan. Pahoissa vaikeuksissa ollut Audihan liitettiin Volkswageniin (ei mennä niihin Auto Unioneihin ja jälkeläisiin). VAG ei TOD ole nykyisin virallinen termi.
 
Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
312T4 sanoi:
Kenenkähän haltuun konkurssikypsät Ford ja GM päätyvät? Vai ovatko ne liian isoja muiden autofirmojen ostettavaksi! Ehkä konkurssin tullessa ne myydään kilpailijoille pala palata! Tosin jenkeistä on kuulunut, ettei niitä päästetä konkurssiin! Fordin ja Gm:n fuusio olisi toki yksi vaihtoehto ongelmaan?
Ford ainakin selviää. GM:n tilanne on hiukan heikompi. Mutta eiköhän ne selviä. GM tosin joutuu luopumaan valmistajien ykköspaikasta Toyotan hyväksi, samalla ne joutuu karsimaan autovalikoimaansa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös