Balthazar
Luonnollisesti.
Jonkun foorumin insinööreistä kannattais kehitellä sellanen kemiallinen imuri, jolla suomalaisen penkkiurheilijan vitutus saadaan kanavoitua energiantuotantoon.
Jos Kimi ajoi oman stoppinsa jälkeen nopeampia kierroksia kuin Alonso niin eikö siinä välissä kannata tulla sisään vaikka tankissa vielä olisi bensaa? Vikalla stintillä on aika sama loppuuko ne renkaat vai ei, riittää kunhan on kärjessä.Juzo sanoi:Eka sinttihän oli Alonson lyhin stintti eli silloin renkaat olivat todennäköisesti suhteellisen hyvässä kunnossa vielä. Olisi aika uskomatonta taktikointia ottaa aika-ajoon huvikseen bensaa enemmän ja sitten pysähtyä aikaisemmin ekalla stintillä. Viimeisillä stinteillä joutuisi sitten ajamaan pidempään, jolloin renkaat varmasti loppuisivat kesken.
No muistellaan tän vuoden Imolaa ni ei se niin yksinkertasta olekaan... Alonsohan jälkeenpäin kertoi säästelleensä renkaitaan siinä tokalla stintillä...Jere1983 sanoi:Jos Kimi ajoi oman stoppinsa jälkeen nopeampia kierroksia kuin Alonso niin eikö siinä välissä kannata tulla sisään vaikka tankissa vielä olisi bensaa? Vikalla stintillä on aika sama loppuuko ne renkaat vai ei, riittää kunhan on kärjessä.
En puhunut siitä miten Schumi ohitti Massan, vaan muita kuskeja. Ja siitä miten Massa ei radalla ohittanut ketään. Ihan pelkällä taktiikalla ei Schumi tällä kertaa edennyt :thumbup:mh_84 sanoi:Joo, kyllä teki Schumi loistavaa työtä Massan ohituksessa. Eikä siihen mennyt kuin 2 mutkaa.. :eek!: :eek!:
Ei voi ymmärtää tuota Alonson "ei huonoa" tuuria. Itse vaan tarvii körötellä kärjessä ja odottaa muiden putoamista pelistä pois.
Kimiltä tosi hyvä kisa turva-autoon saakka. En kyllä ymmärrä mitä Webberillä mielessä liikku, kun auton tuollaiseen paikkaan parkkeeraa. Itse olisin ajanut ekan mutkan turva-alueelle...
Schumilta hyvä nousu, taktiikka toimi hyvin.
Luultavasti Alonso olisi tullut välittömästi perässä varikolle, ettei Kimi olisi ehtinyt painella ohi. Mielummin siis yrittivät päästä jälkimmäiseen stoppiin Alonson jälkeen.Jere1983 sanoi:Jos Kimi ajoi oman stoppinsa jälkeen nopeampia kierroksia kuin Alonso niin eikö siinä välissä kannata tulla sisään vaikka tankissa vielä olisi bensaa? Vikalla stintillä on aika sama loppuuko ne renkaat vai ei, riittää kunhan on kärjessä.
Tämä oli käsittääkseni ensimmäinen viikonlopu tällä moottorilla Kimille. Monaco on kevyesti helpoin viikonloppu moottorille. Suoritetaan pieni yhteen lasku: Uusi moottori + rata joka ei rasita moottoria= vain todella paska mosa hajoaa.DFiaA sanoi:Mersulla otetaan moottorista irti enemmän kuin osataan.
"To a certain point I am used to living with criticism, but nobody else but me was sitting inside the car, and without all the information which we had and in terms of what feeling I had in the car you cannot make a proper judgement," he explained.
"But I have to admit that some of it looks quite strange from the outside. But there are reasons for all of this. For those who are thinking I tried to destroy Fernando's lap on purpose, I have to disappoint them.
"I can only apologise that it happened, but it was not my intention. I did not know where Alonso was at this point, I did not have radio contact to say exactly where he was.
"But I have learned very often that the past does get turned up. But I think everybody has black dots on their white jacket. I have been in F1 for 15 or 16 years and I think I can say there are not too many black dots on my jacket. In a way, I can live with it that people argue about these black dots."
"You cannot always have friends, you also have rivals and people who don't get on with you very well. Why should that be different in F1 as it is in normal life?"
"We will never think he (Alonso) is unbeatable for the championship," he said. "We are now at the seventh race so there are still points to get, everything is open and a lot can happen.
"Those who know me and saw the race today can see that giving up is not my style."
Moottori ei hajonnut...herb sanoi:Tämä oli käsittääkseni ensimmäinen viikonlopu tällä moottorilla Kimille. Monaco on kevyesti helpoin viikonloppu moottorille. Suoritetaan pieni yhteen lasku: Uusi moottori + rata joka ei rasita moottoria= vain todella paska mosa hajoaa.
Alonso itse sanoi, että renkaat olivat ekan stintin lopussa huonot.Juzo sanoi:Eka sinttihän oli Alonson lyhin stintti eli silloin renkaat olivat todennäköisesti suhteellisen hyvässä kunnossa vielä.
Mitä haittaa siitä olisi Monacossa, koska ohi ei pääse kuitenkaan, vaikka olisi sekunnin nopeampi. Pääasia on, että pysyy edellä.Viimeisillä stinteillä joutuisi sitten ajamaan pidempään, jolloin renkaat varmasti loppuisivat kesken.
Toisella stintillä Alonso oli hidas, koska hän säästi renkaita, jotta voisi stintin lopussa puristaa eroa Kimiin. Näin hän itse asian selitti ja se kuulostaa kyllä ihan uskottavalta. Näkihän sen, että kun Alonso lisäsi pökköä pesään, niin kaikki muuta paitsi Kimi jäivät ja Kimikin jäi vähän välillä.Alonso oli kisassa niin hidas, että Kimi olisi saattanut ohittaa Alonson jo ekojen varikkostoppien aikana jos Kimille ei olisi tankattu niin paljon bensaa.
Aika samanlaiset kierrokset ajoivat. Todennäköisesti Kimin kierrokset olisivat hidastuneet parin kierroksen jälkeen kuten yleensä, joten ei tuossa olisi mitään järkeä. Enkä käsitä myöskään miten Alonso olisi voinut ajaa paalulle autolla, jossa olisi ollut niin paljon bensaa kun kisassa Kimi oli selkeästi nopeampi.Jere1983 sanoi:Jos Kimi ajoi oman stoppinsa jälkeen nopeampia kierroksia kuin Alonso niin eikö siinä välissä kannata tulla sisään vaikka tankissa vielä olisi bensaa? Vikalla stintillä on aika sama loppuuko ne renkaat vai ei, riittää kunhan on kärjessä.
"Those who opened their mouths and made their snappy comments are now certainly too chicken to come to me and talk to me one on one," he said.
"The others who are more reasonable have come up to talk to me about it."
Olisitko sinä tallipäällikkönä ottanut sen riskin, että Kimi olisi mennyt varikkokäynnin aikana ohi?Juzo sanoi:Aika samanlaiset kierrokset ajoivat. Todennäköisesti Kimin kierrokset olisivat hidastuneet parin kierroksen jälkeen kuten yleensä, joten ei tuossa olisi mitään järkeä.
Varikkokäynti on silloin älykäs vaihtoehto kun bensa on lopussa. Sen Flaviokin tietää.Hurmurisija sanoi:Olisitko sinä tallipäällikkönä ottanut sen riskin, että Kimi olisi mennyt varikkokäynnin aikana ohi?