Bobakki
@f1hog
F1-Forumin etusivulta. Ei liene suuri paljastus kun olen noita muita kirjoittamiani juttuja täällä häpeilemättä mainostanut.HÖYNÄ sanoi:Mistä tämä kisakooste löytyy?:doubtful:
F1-Forumin etusivulta. Ei liene suuri paljastus kun olen noita muita kirjoittamiani juttuja täällä häpeilemättä mainostanut.HÖYNÄ sanoi:Mistä tämä kisakooste löytyy?:doubtful:
Heh, no joo, mutta sitten vika on kyllä jossain muussa kuin auton aliohjautuvuudessa.J.Heldenview sanoi:Kuluttaa jos kiihdytyksissä sudittaa.
Niin Schumacher on ollut täysin ylivoimainen 3-4 kauden ajan ja se kertoo todellakin paljon kalustosta mutta myös miehestä. Kysymys on aina parhaalla autolla ajettessa siitä miten hyvin kuljettaja pystyy sen huippupotentiaalin hyödyntämään. M.Schumacher on tehnyt sen viime vuosina sataprosenttisesti.J.Heldenview sanoi:Mies ei ole ollut täysin ylivoimainen vaan auto! Mutta tämä onkin ikuisuuskysymys paljonko arvoa antaa autolle, kuskin otteille, yms ... ja kun sanon että auto on hyvä en tarkoita että kuski onkin huono .. ei nää oo mitään jokotai juttuja.
Mutkat aliohjaten eturenkaita kuluttaen ja kiihdytykset reippaasti takarenkaita säästelemättä .. no joo vaikea sanoa paljonko renkaiden pitää sutia optimikiihdytyksessä ja paljonko ne kuluvat siinä.Bobakki sanoi:Heh, no joo, mutta sitten vika on kyllä jossain muussa kuin auton aliohjautuvuudessa.
Niin on. Mutta se että kruisailee voittoon parhaalla autolla ei tee hänestä parasta kuljettajaa. Juuri sellaisia altavastaajakamppailumestaruusvoittoja joita peräänkuulutit tämänkauden kärkinimiltä, ei sumiltakaan ole nähty aikoihin.Black Leopard sanoi:Niin Schumacher on ollut täysin ylivoimainen 3-4 kauden ajan ja se kertoo todellakin paljon kalustosta mutta myös miehestä. Kysymys on aina parhaalla autolla ajettessa siitä miten hyvin kuljettaja pystyy sen huippupotentiaalin hyödyntämään. M.Schumacher on tehnyt sen viime vuosina sataprosenttisesti.
Kyl mä aattelisin, että sillon on voiman välittymisessä tiehen jotain häikkää, tai nykyautoilla pikemmin moottorinohjaussoftassa. Monacossa varmaan aavistuksen verran pumpataan noiden kaiteiden takia, mutta normaalistihan talla survotaan sutimiseneston takia nykyään surutta pohjaan ulostulossa joka tapauksessa.J.Heldenview sanoi:Mutkat aliohjaten eturenkaita kuluttaen ja kiihdytykset reippaasti takarenkaita säästelemättä .. no joo vaikea sanoa paljonko renkaiden pitää sutia optimikiihdytyksessä ja paljonko ne kuluvat siinä.
Oikein mainio & hauskasti kirjoitettu kooste, mutta yksi asia siellä pysäytti hetkeksi ihmettelemään kun aiemmin illalla luin jutun lävitse. Piti käydä äsken pläräämässä, että mikäs se olikaan. Ja tämähän se:Bobakki sanoi:F1-Forumin etusivulta. Ei liene suuri paljastus kun olen noita muita kirjoittamiani juttuja täällä häpeilemättä mainostanut.
Tahallisuudesta en tiedä (sen tietää vain Schumi itse), mutta täytyy myöntää, että kävi mullakin mielessä tapahtumahetkellä (ja etenkin kun uusintoina hidastettuna näytettiin sitä suman muodostumista) että minkä ihmeen vuoksi siivetön Schumi ei voinut rullata juuri sen verran eteenpäin, että muut olisivat päässeet ohitse ja homma olisi hoitunut ihan vain keltaisilla lipuilla ... :dunno:mh_84 sanoi:schumi muuten pysähtyi tahallaan siihen kun menetti etusiiven, halus turva-auton radalle. Ovela liike kyllä, mutta pitää ihmetellä että se saa tehdä mitä haluaa.
No Schumacherhan juuri siitä oottelusta eniten kärsi, koska sinä aikana Kimi ehti paahtaa Schumia täysillä kiinni. Kun Schumi tuli varikolta uuden etusiiven kanssa, jäi hän Kimin taakse, joten oli kaikkia kierroksella jälessä. Jos ei ois ootellut, olisi ehtinyt turva-auton eteen ja olisi saanut ajaa koko letkan kiinni. Eli tuolla tavalla Schumi hävisi kaikista eniten.mh_84 sanoi:Vaikka en schumista pidä, enkä varsinkaan hänen tempauksistaan,niin kyllä se tahalliselta vaikutti ja hyvin oli hoksattu. Ilman turva-autoa schumi olisi tippunut todella kauas.
Jos teki sen tahallaan, oli reagointi onnettomuuden jälkeen nopeaa.
No mäkin ajattelin että Rellu sopii Monacoon kun nyrkki silmään takapainoisuuden ja hurjan mekaanisen pidon vuoksi. Auto olikin hyvä aika-ajoon, mutta kisassa gummit suli totaalisesti alle.jaska sanoi:Olikos se Pinola VM:ssä, kuka kerto että Rellu on rakentanut autonsa takapainoisiksi. Tämä auttaa lähdöissä, sekä kun nykyään monet mutkat on lyhyitä, niin auttaa niiden käännöksissä.
Mutta tuo toki aiheuttaa kanssa takarenkaiden kulumista...
Dupaskeijun kommentti:Bobakki sanoi:Kyl mä aattelisin, että sillon on voiman välittymisessä tiehen jotain häikkää, tai nykyautoilla pikemmin moottorinohjaussoftassa. Monacossa varmaan aavistuksen verran pumpataan noiden kaiteiden takia, mutta normaalistihan talla survotaan sutimiseneston takia nykyään surutta pohjaan ulostulossa joka tapauksessa.
“Today we witnessed another excellent result for Michelin and its partner teams – but we also saw clearly how alternative set-ups and traction control maps can influence tyre wear in different ways. The top three drivers used two different prime and one option. From the tests we previously conducted we knew that the result for the level of wear for the two prime specifications was similar.”
Totta, ja niin kaikki yleensä tekeekin, että oikasee jos ei ole mahdollisuuksia mennä rataa pitkin, mutta silloin pitää päästää toinen ohi kerta toinen oli jo edellä.Absolut sanoi:En usko että ainakaan Webber-Alonso-tapahtumista tulee mitään puheita jälkikäteen; Webber veti sikaanin niin leveäksi, ettei Alonsolla ollut muuta vaihtoehtoa kuin vetää mutka suoraksi;
Tottahan tuokin, mutta mie muistelen että aikalailla rintarinnan olisi menty? En ole aivan varma, mutta ei tuo miusta eilen niin selkeä ohitus olisi ollut että olisi ollut penaltin paikka - hemmetin epäselvä kylläkin.WoPe sanoi:Totta, ja niin kaikki yleensä tekeekin, että oikasee jos ei ole mahdollisuuksia mennä rataa pitkin, mutta silloin pitää päästää toinen ohi kerta toinen oli jo edellä.
No niinpä tietysti, en vain huomannut ottaa silmää käteeni!:ahem:Bobakki sanoi:F1-Forumin etusivulta. Ei liene suuri paljastus kun olen noita muita kirjoittamiani juttuja täällä häpeilemättä mainostanut.