Olen sitä mieltä, vaikka en mitään tekniikasta ymmärräkään, että ei moottoreilla nykypäivän formuloilla kovinkaan suuria eroja tehdä. lähinnä ne on ne muut osa-alueet.
Suoranopeudesta sen verran, että siihen vaikuttaa moni muukin asia kuin vain moottorin tehot. Siipien astekulmilla/määrällä voidaan laskea ilmanvastusta ja nostaa siten suoranopeutta ajettavuuden kustannuksella, mutta suoranopeuteen vaikuttaa myös se koko auton muu aerodynamiikka. Muutama vuosi sitten Arrowsit olivat lähes tulkoon joka radalla nopeimpia suorien päässä, vaikka heillä oli silloin käytössään keskinkertaiset moottorit. Tämä johtu kaiketi siitä, että auto oli alusta asti suunniteltu siten, että siinä olisi mahdollisimman pieni ilmanvastus. Tällainen auto on omiaan itävallan tai montrealin kaltaisilla jarrutuskiihdytys radoilla, mutta sitten kun tarvittaisiin aerodynaamista pitoa ongelmia tulee. Arrows ottikin pisteensä vuonna 2000 Nyrrellä sateessa, montrealissa, hockella ja monzassa. Vuonna 2001 samalla konseptilla itävallasta.