...Tai mitään muutakaan F1-rataa.Ei missään nimessä voita Melbournea.
No ei sinne sellaista rataa tulla ikinä saamaan, joka voittaisi. GP-isäntä vaihtuu - jos vaihtuu - ainoastaan taloudellisista ja poliittisista syistä, itse radalla ei ole muuta tekemistä sen kanssa kuin se, ettei Melbournella ole tällä hetkellä vielä kilpailijaa. Jos kilpailija tulee, niin Melbournen asema tulee välittömästi olemaan uhattu.Ei missään nimessä voita Melbournea.
Hitaalta, tyyppiliseltä nykyajan moottoriradalta jolla ei ole "sielua". Rytmi kateissa, liikaa hitaita ja keskinopeita mutkia, ei ainuttakaan haastavaa mutkaa. Ohituspaikat erittäin vähissä. Alku liian nopea seuraamiseen (olettain että myötäpäivään ajetaan), keskiosalla pienestä virheestä johtuva nopeusero ei riitä taas ohitukseen.No miltäs tämä näyttäisi? Tämä siis on ei-Tilken suunnittelema Avalon-projekti, joka korvaisi Melbournen Australian kisaisäntänä.
Kyllä tuo minusta on tyypillinen 90-80-luvun rata. Kauhee mikkihiiri. Tilkedromeista löytyy kyllä nopeita/haastavia mutkia ja hyviä osuuksia, mutta ongelma on se, että siellä radalla pitäisi pystyä myös ohittamaan. Siksi sinne pitää lyödä noita rytmin rikkovia kilometrin mittaisia suoria ja teräviä mutkia.Hitaalta, tyyppiliseltä nykyajan moottoriradalta jolla ei ole "sielua". Rytmi kateissa, liikaa hitaita ja keskinopeita mutkia, ei ainuttakaan haastavaa mutkaa. Ohituspaikat erittäin vähissä. Alku liian nopea seuraamiseen (olettain että myötäpäivään ajetaan), keskiosalla pienestä virheestä johtuva nopeusero ei riitä taas ohitukseen.
Jaa, että taas yksi parkkipaikkarata lisääNo miltäs tämä näyttäisi? Tämä siis on ei-Tilken suunnittelema Avalon-projekti, joka korvaisi Melbournen Australian kisaisäntänä.
Avalon mikään parkkipaikkarata olisi. Täysimittainen 4,8 km Grade 2 -rata, joka olisi helposti päivitettävissä Grade 1-kuntoon. Täysin verrannollinen nykyisiin F1-ratoihin.Jaa, että taas yksi parkkipaikkarata lisää
Kärjistykset toimisivat paremmin, jos niissä olisi edes jonkinlainen tolkku. Tuosta jää lähinnä sellainen vaikutelma, että kirjoittaja on ihan pihalla.Caesar's Palace alkaa vaikuttaa Nordschleifeltä noihin uusiin tekeleisiin verrattuna.
Kolmas ois Ron Dicksonin D3 Motorsport Development. Tai no ohan niitä vaikka ketä ja muitakin, esim Algarven radan suunniteli kaveri nimeltä Ricardo Pina.No se toinen suunnittelupaja on Apex Designs.
Niin no hyviä kisoja tarjoaa, mutta toihan on täysin kopioitu muista radoista. Siksi en arvosta tuota mitenkään onnistuneena suorituksena. Muiden ratojen kuuluisimmat mutkat yhteen, joka ei sinänsä oikein nappaa...Circuit of the Americas on kyllä Tilkeltä varsin onnistunut rata ja hyviä kilpailuja tarjonnut.
Parkkipaikoilla tarkoitin turva-alueita: hehtaareittain asvalttia.Avalon mikään parkkipaikkarata olisi. Täysimittainen 4,8 km Grade 2 -rata, joka olisi helposti päivitettävissä Grade 1-kuntoon. Täysin verrannollinen nykyisiin F1-ratoihin.
Kärjistykset toimisivat paremmin, jos niissä olisi edes jonkinlainen tolkku. Tuosta jää lähinnä sellainen vaikutelma, että kirjoittaja on ihan pihalla.
Rata on suht. mielenkiintoinen kisoiltaan, mutta mm. Esses -osuus vesitettiin tiukentamalla sitä liikaa. Flow tapettiin.Niin no hyviä kisoja tarjoaa, mutta toihan on täysin kopioitu muista radoista. Siksi en arvosta tuota mitenkään onnistuneena suorituksena. Muiden ratojen kuuluisimmat mutkat yhteen, joka ei sinänsä oikein nappaa...
- Kaupunkeihin: Koska yleisö on lähellä.Miksi radat tehdään nykyään kaupunkeihin ja aavikoille ja sun muulle sellaiselle alustalle? Miksei niitä tehdä vuoristoon tai metsikköön, että saataisiin vähän edes korkeuseroja.
Onhan noita kumpuilevia ratoja tehty edelleen: Istanbul, Portimao, Alcaniz. Pitäisi vain olla kiinnostusta ja rahaa järjestää se kisa. Istanbulin loistavalla radalla väkeä kävi käsittämättömän vähän, joten kisaaminen siellä loppui jo ennen kuin sopimuskausi päätyi.Enemmän Span, Suzukan, Monzan, Interlagosin, A1:sen ja Nürburgringin tapaisia ratoja. No ne taitaa olla mennyttä. Nykyään mennään aina vain huonompaan suuntaan. :thumbfh:
Tervetuloa nykypäivään. Uutta F1-rataa ei tule ilman asfalttialueita.Parkkipaikoilla tarkoitin turva-alueita: hehtaareittain asvalttia.
Caesar's Palace oli rasittava rata, mutta enemmän kuumuuden ja "väärän suuntansa" vuoksi. Oli siellä toki muureja ja hiekka-alueitakin, mutta se oli yksi typerimmistä F1-radoista. Mikkihiirein F1-rata ikinä.Ja tuo Caesar's Palace -vertaus on ihan validi. Nykyradat antavat siimaa onnettomillekin kuskeille suoriutua maaliin kisassa kuin kisassa, CP ei antanut.
Kuitenkin voinet sen verran antaa myöten periaatteistasi, että myönnät radan tarjonneen haasteen jota nykyradat eivät enää tarjoa: maaliinpääsy ei ollut automaattista.Caesar's Palace oli rasittava rata, mutta enemmän kuumuuden ja "väärän suuntansa" vuoksi. Oli siellä toki muureja ja hiekka-alueitakin, mutta se oli yksi typerimmistä F1-radoista. Mikkihiirein F1-rata ikinä.
Caesar's Palacen arvioiminen Nordschleifemmaksi kuin mikä tahansa oikea moottorirata nyt vain on täysin järjetöntä. Mainittakoon, että kyseisellä karting-radalla keskeytyssyyt olivat enemmän teknisistä syistä johtuvia, ei ulosajoja (vaikka jokunen ripustussyy sieltä joukosta löytyykin). Vauhdit olivat aika hitaita, kun suorat olivat lyhyitä.
Kuumuus siellä oli suurin haaste. Niin kuskeille kuin autoillekin. Kuumuutta löytyy nykypäivänäkin, mutta siihen osataan varautua silloista paremmin. Siihen aikaan maaliinpääsy ei ollut automaattista millään radalla. Jos nyt on, se johtuu autoista, ei radoista.Kuitenkin voinet sen verran antaa myöten periaatteistasi, että myönnät radan tarjonneen haasteen jota nykyradat eivät enää tarjoa: maaliinpääsy ei ollut automaattista.
Kilometrin mittaisia suoria laitetaan siksi, että FIA:n vaatii sitä.Kyllä tuo minusta on tyypillinen 90-80-luvun rata. Kauhee mikkihiiri. Tilkedromeista löytyy kyllä nopeita/haastavia mutkia ja hyviä osuuksia, mutta ongelma on se, että siellä radalla pitäisi pystyä myös ohittamaan. Siksi sinne pitää lyödä noita rytmin rikkovia kilometrin mittaisia suoria ja teräviä mutkia.