Onko sulle jääkiekkoa, futista tai korista katsoessakin ihan sama, onko siellä katsomossa ketään?
Jos katson televisiosta, niin on. Tapahtumat kentällä/radalla on se syy miksi katson, ei se mitä katsomossa tapahtuu. Toki susijengin tai SaiPan fanikulttuuri lämmittää mieltä, muttei se omiin seuraamisiini millään tavalla vaikuta. Jos menisin paikan päälle, pitäisin enemmän siitä, että väkeä on vähän, koska en pidä ihmispaljoudesta.
Lisäksi tuo kaukomaille vieminen (yms. fanien naamalle kusemiset ja maksutv-bernieilyt) omalta osaltaan tehokkaasti varmistavat että Ykkösille ei varmasti ainakaan muodostu uutta fanisukupolvea.
Tarkoitus on epäilemättä täysin päinvastainen. Että uutta fanisukupolvea hankitaan myös maista, joissa sitä ei aikaisemmin ole ollut. Perinteisten moottoriurheilumaiden mediat kyllä pitävät huolen siitä, että niissä kiinnostus säilyy jatkossakin. Tai no, Ranskasta en ole varma.
Miksi Grosjean määrittelee sen, muttei Pérez?
Ei vaan miksi Revolt määrittelee sen?
Webs lienee yksin mielipiteensä kanssa. Eli että kaikki radat saa olla mitäänsanomattomia parkkipaikkoja jossain hevon kuusessa.
Mitäänsanomaton = ei minkäännäköistä keskeytysriskiä osaavalle kuljettajalle.
Kuten kirjoituksistani on aikaisemminkin tullut ilmi, keskeytykset eivät ole minulle F1:n hyvyyden mitta, päinvastoin. Mitä enemmän autoja on radalla ja mukana kisassa, sen parempi. Haaste on toisenlainen kuin aloittaessani seuraamisen, mutta olen muuttunut lajin mukana. Minä fanitan nyky-F1:ä niinkuin fanitin 80-luvulla silloista F1:ä. Jälkikäteen ajateltuna homma oli silloin aika järjetöntä "turva-aitoineen", eikä ne keskeytykset silloinkaan minulle mikään lajin suola olleet. En osaa iloita toisten epäonnistumisista.
Voin olla varsin yksin mielipiteeni kanssa, mutta ei se minua haittaa. Tilken lähes monopolista huolimatta radat ovat menneet pääosin parempaan suuntaan, eikä kisojen vieminen kaukomaille minua haittaa millään tavalla. Muutos on kuulunut F1:een koko sen ajan kun olen sitä seurannut ja saa kuulua vastakin.