MotoGP uutisia

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Ei varsinainen MotoGP uutinen, mutta Superbike kai lukeutuu tähän kategoriaan. Eilen sattunut hyvin valitettava kuolemantapaus.

Ulosajo johti kuolemaan Britannian Superbike-harjoituksissa
21.07.2007

Kuolemantapaus varjosti ratamoottoripyöräilyn Britannian Superbike-luokan Leicestershiren osakilpailun perjantain harjoituksia. Britti Ollie Bridewell, 21, menetti sateessa märällä radalla Suzukinsa hallinnan. Hän putosi pyöränsä päältä ja ajautui radan suojavalliin saaden hengenvaarallisia vammoja niskaansa ja päähänsä.

Bridewelliä hoidettiin radan varressa ja myöhemmin ratasairaalassa, jossa hän menehtyi. Kilpailupäivä keskeytettiin tapauksen myötä ja aika-ajot siirrettiin lauantaille.

(MTV3-STT-Reuters)
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Jape sanoi:
Tuota hämmästelen suuresti! Haydenin suoritukset ovat olleet todella ala-arvoisia tällä kaudella ja tulokas Pedrosa on vienyt miestä kuin pässiä narussa. Olkoonkin että sopimuspaperissa nimi alla olisi, niin ei se taida olla takuu ajamisesta kuitenkaan. On niitä soppareita purettu ennenkin. ;)
En laittaisi ropojani kiinni sen puolesta, että Hayden ajaisi ensi kaudella Hondalla.
Hondan koko paketti tuntuisi olevan jokseenkin sekaisin ja tehtaalla onkin painettu paniikkinappulaa jo rankalla tahdilla...
Joo, nuo uutiset on napattu MSa:sta eikä niistä aina tiedä onko nimi oikeasti papereissa vai ei. Ja rahalla saa sopparit purettua. Hayden on hyvä kuski, jonka ajotyylille piskuinen Honda ei ole oikein istunut. Nythän Nicky (ja Honda) on taas väläytellyt, mutta kenties itsekin halajaa toiselle merkille?

Näiden uutisten (huhujen) epävarmuudesta kertoo myös Aspar-tiimin tyytyminen kaiketi vain muutamaan vierailuun MotoGP-sarjassa koko kauden sijaan. Mutta jos näitä uutisia ja huhuja välittää, on varma etteivät kaikki pidä paikkaansa. Ja ehkä on mielenkiintoista spekuloida, mitä taustalla puuhataan?

Hopkins on MSa:n Kawasakin mies ensi vuonna, 1,5 milj Euron vuosipalkalla. De Punien sopparia ei ole vielä allekirjoitettu, koska havittelevat vielä Capirossia tai Melandria.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338
Melandrin siirtyminen Ducatille vuosiksi 2008-09 on vahvistettu. Stoner jatkaa ainakin kaksi vuotta Ducatilla myös. Vermeulen jatkaa Suzukilla.
 

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Jorge Lorenzo on tehnyt kahden vuoden sopimuksen Yamahan kanssa. Hän saa täyden tehdas pyörän, mutta vielä ei ole varmaa ajaako samassa tallissa Rossin kanssa. crash.net

Hallitseva AMA Superbike mestari Ben Spies on MCN:n mukaan tehnyt MotoGP sopimuksen Suzukin kanssa kaudelle 2009. Spies saattaa päästä jo ensi vuonnakin ajamaan, vaikka hänellä on sopimus USA:n Suzukin kanssa.
Vermeulen teki jatkosopimuksen Suzukin kanssa. crash.net

Käsitteekseni ensivuodeksi ainakin seuraavat kuljettajat ovat selvillä:
Repsol Honda: Hayden
Kawasaki: Hopkins
Ducati: Stoner, Melandri
Suzuki: Vermeulen
tehdas Yamahat: Rossi, Lorenzo
 
Viimeksi muokattu:

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Barros jatkaa todennäköisesti Pramacilla. Sen verran hyviä esityksiä 37-vuotiaaksi. Pedrosakin varmaan jatkaa Hondalla, sillä ei oikein löydy enää muita hyviä tehdastalleja, joihin siirtyä.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Mielenkiintoinen uutinen. Saa Toselandkin kunnon näyttömahdollisuuden. Tech3 siirtynee Dunlopeista Michelinille, arveli MSa aiemmin.

Toseland Yamahan satelliittitalliin
1.8.2007 16:56:37

Brittikuljettaja James Toseland siirtyy ensi kaudella MotoGP-luokkaan ja Herve Poncharalin johtamaan Yamahan satelliittitalliin Tech 3:een.

Toseland, 26, ajaa tällä kaudella Superbike-luokan MM-sarjaa, jota hän johtaa 43 pisteellä. Toselandista tuli vuonna 2004 kaikkien aikojen nuorin Superbike-luokan maailmanmestari 23 vuoden iässä.

- Olen iloinen saadessani Toselandin tasoisen kuljettajan tiimiini, toteaa Poncharal.

Poncharalin riveissä ajaa tällä kaudella japanilainen Makoto Tamada, 30, ja ranskalainen Sylvain Guintoli, 24, joista ainakin toinen saa siis väistyä.

Mahdollisesti jopa molemmat saavat lähteä, sillä Yamaha ei ole vielä varmistanut, missä tiimissä sen odotettu kohuhankinta, eli Jorge Lorenzo ensi kaudella kuninkuusluokassa debytoi.

Yamaha on ilmoittanut tähän mennessä vain sen, että Lorenzo ajaa MotoGP-luokassa Yamahan tehtaan tuella. Toisaalta Valentino Rossin nykyisen Yamaha-tallikaverin Colin Edwardsinkin seuraavaksi osoitteeksi on veikkailtu juuri Tech 3:a.

Lorenzon lisäksi MotoGP-luokan ensi kauden osalta merkittävimmät siirrot ovat olleet tähän mennessä John Hopkinsin siirtyminen Suzukilta Kawasakille ja Marco Melandrin lähtö Gresinin Hondalta Ducatin leipiin.

Chris Vermeulen puolestaan jatkaa edelleen Suzukilla, jonne hänen tallikaverikseen on tyrkyllä Ducatilla lähtökuopissa oleva Loris Capirossi.

Ducati on tosin väläytellyt sitäkin mahdollisuutta, että se ajattaisi ensi kaudella tehdastiimin puitteissa kolmea pyörää. Capirossi ja hänen managerinsa eivät ole olleet tiettävästi ihastuneita ajatuksesta.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
imsa sanoi:
...
Käsitteekseni ensivuodeksi ainakin seuraavat kuljettajat ovat selvillä:
Repsol Honda: Hayden
Kawasaki: Hopkins
Ducati: Stoner, Melandri
Suzuki: Vermeulen
tehdas Yamahat: Rossi, Lorenzo
Capirossi on crash.netin mukaan pahastunut Ducatin päätöksestä ja ei aio ottaa vastaan tarjottua paikkaa satelliittitallista ja hakee paikkaa Suzukilta tai ehkä Kawasakilta.

Edit: No olihan tämä jo tuossa juplan laittamassa uutisessa... :D
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
R.Rosset sanoi:
Joutuisi jatkamaan uraa vielä useita vuosia.
MSa:n (Kevin Schwanzin) haastattelussa (ennen veroepäilyjä) Rossi antoi ymmärtää, että seuraava vuosi voi olla viimeinen MotoGP:ssä. Haluaa siirtyä suht nuorena ralliin. Enkä usko Rossin olevan niin hölmö, että menee samaan halpaan kuin Capirossi muutama vuosi sitten. Loriksella taisi olla kämppä Italiassakin, Rossihan asuu Englannissa. Lakimiesmittelö taitaa kuitenkin olla luvassa.

Italialaisäitien voimasta kertoo myös Valentino. Äitinsä Stefania tulee muutamaan kisaan joka vuosi, joka käy pahasti Valen hermoille. Antaa kuulemma säätö- ja rengasvalintaneuvojakin! Valentino joutuukin patistamaan äityliä telkkarin ääreen pois varikolta... :D
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Mika Kallion jatkokuviot vielä auki

Ratamoottoripyöräilyn MM-sarjan ensi kauden tallipaikkojen suhteen alkaa käydä kova kuhina. 250-kuutioisissa KTM-tallissa ajavan Mika Kallion ensi kauden kuviot ovat vielä auki. Loppukausi sanelee suunnan, vaihtuuko kenties talli vai siirtyykö Kallio ehkä jopa sarjan kuninkuusluokkaan MotoGP:hen.
http://www.yle.fi/urheilu/etusivu/id82605.html

Kertokaa enemmän motoja seuraavat, olisiko Kalliolla ihan oikeasti realistista tallivaihtoehtoa MotoGP- luokkaan? Hemmetin hienoahan se olis jos mahdollisuus avautuu. :thumbup:
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
äxä sanoi:
http://www.yle.fi/urheilu/etusivu/id82605.html

Kertokaa enemmän motoja seuraavat, olisiko Kalliolla ihan oikeasti realistista tallivaihtoehtoa MotoGP- luokkaan? Hemmetin hienoahan se olis jos mahdollisuus avautuu. :thumbup:
Jos Kallio MotoGP:seen joskus pääsee, hän taitaa jäädä pyörimään niissä sateellittitalleissa, tai päätyä heikompiin tehdastalleihin kuten Kawasaki, ellei hän ensi vuonna dominoi 250-kuutioisia.
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
Jason Voorhees sanoi:
Jos Kallio MotoGP:seen joskus pääsee, hän taitaa jäädä pyörimään niissä sateellittitalleissa, tai päätyä heikompiin tehdastalleihin kuten Kawasaki, ellei hän ensi vuonna dominoi 250-kuutioisia.
Tästä uskallan olla vahvasti eri mieltä. Mika on osoittanut jo ajajan taitonsa ja kun pyörä on kunnossa niin tulosta syntyy. KTM:n 250cc ajokki ei ole vielä esim. Apriliaan nähden samalla tasolla. Mika nauttii suurta luottamusta KTM tallissa sekä on monen muun tallin listoilla yksi varteenotettavimmista vaihtoehdoista.
Jotkut näyttävät unohtavan kovinkin nopeasti sen, millaista vauhtia Mika menee kun pyörä on iskussa ja luottamus siihen 110%. Eräs motogp:ssäkin tällähetkellä dominoiva kuljettaja oli välillä "hätää kärsimässä" Mikan kanssa... ;)
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
Jape sanoi:
Tästä uskallan olla vahvasti eri mieltä. Mika on osoittanut jo ajajan taitonsa ja kun pyörä on kunnossa niin tulosta syntyy. KTM:n 250cc ajokki ei ole vielä esim. Apriliaan nähden samalla tasolla. Mika nauttii suurta luottamusta KTM tallissa sekä on monen muun tallin listoilla yksi varteenotettavimmista vaihtoehdoista.
Jotkut näyttävät unohtavan kovinkin nopeasti sen, millaista vauhtia Mika menee kun pyörä on iskussa ja luottamus siihen 110%. Eräs motogp:ssäkin tällähetkellä dominoiva kuljettaja oli välillä "hätää kärsimässä" Mikan kanssa... ;)
Stoner?

Stoner on kyllä meitsin suosikki. Tottakai Mika kans. Tietty uusluokka on myös hieman erilaji tosin Rossihan on aina ollut muka liian iso joka luokkaan, Pedrosa taas liian pieni.

Hyvä kuski osaa sopeutua olosuhteisiin. Tästä esimerkkinä Rossi. Rallissa Loeb ja Bosse. Formuloissa Sumi, Kimi ja Alonso. Pärjää aina, oli olosuhteet mitkä hyvänsä.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Ei ollut yllättävä uutinen, Neloselta:
Mika Kallio on solminut jatkosopimuksen KTM:n kanssa
6.9.2007 10:34:38

Mika Kallio, 24, on solminut ensi kauden kattavan jatkosopimuksen Red Bul KTM-tallin kanssa. Sopimus sisältää myös option kaudesta 2009.

Itävaltalaistallissa jo pitkään ajanut, ja 250-kuutioisten MM-pisteissä seitsemäntenä oleva Kallio allekirjoitti sopimuksen Misanossa ajetun San Marinon GP:n jälkeen.

Kallio on kilpaillut KTM:llä kaudesta 2003 lähtien. Hän on ehtinyt voittaa 125-kuutioisten luokassa kaksi MM-hopeaa.

- Tiimi on hyvin organisoitu ja se tuntuu kuin suurelta perheeltä. KTM:llä asiat sujuvat esimerkiksi uusien osien osalta ongelmattomasti ja nopeasti, vertaa Kallio suurempiin tiimeihin.

- Unelmani on voittaa maailmanmestaruus ja uskon, että KTM:n kanssa pystyn tekemään siitä totta. Jo nykyinen pakettimme on varsin toimiva ja sen kehitys jatkuu edelleen. Minulla ei ole epäilystäkään siitä, että KTM on vakavasti otettava mestariehdokas kaudella 2008, sanoo Kallio.

KTM-tallin tekninen johtaja Harald Bartol, 60, on mielissään suomalaisen jatkosopimuksesta.

- Mika on hieno ihminen, jonka kanssa on helppo tehdä töitä. Et voisi toivoa mukavampaa kuljettajaa tähän tiimiin. Tietysti hän on myös lahjakas. Hän on nopea jo luonnostaan, toteaa Bartol.

Kallio jakaa samalla kehuja myös Bartolin suuntaan.

- Hän on osoittanut jo useita kertoja olevansa paras tekijä 2-tahtisten moottorien teknologiassa. Nämä pyörät ovat hänen intohimonsa.

Bartol kertoo, että myös Kallio omaa vahvan teknisen tietämyksen.

- Hän ei ole vain nopea kuljettaja. Mikalla on paljon teknistä tietämystä. Hän pystyy reagoimaan nopeasti säätöihin ja sen myötä antamaan tietoa tallin tekniselle väelle.

- Mikassa on ainesta maailmanmestariksi, vakuuttaa Bartol.

Kallion tallikaverina on ajanut tällä kaudella japanilainen Hiroshi Aoyama. Aoyman osalta ensi kauden suunnitelmat ovat yhä avoinna.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
jupla sanoi:
Ei ollut yllättävä uutinen, Neloselta:
Tätä osasin odottaa. Kallion ainoa mahdollisuus päästä MotoGP:seen tulee näyttävästi olemaan vain sen varassa että kooteeämmä rakentaa tästedes myös 800-kuutioisia moottoripyöriä MM-sarjaan. Toisaalta se sopimus on 1+1, joten mahdollisuus on päästä vaikka toiseen tehdastalliin...
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Jape sanoi:
Tästä uskallan olla vahvasti eri mieltä. Mika on osoittanut jo ajajan taitonsa ja kun pyörä on kunnossa niin tulosta syntyy. KTM:n 250cc ajokki ei ole vielä esim. Apriliaan nähden samalla tasolla. Mika nauttii suurta luottamusta KTM tallissa sekä on monen muun tallin listoilla yksi varteenotettavimmista vaihtoehdoista.
Jotkut näyttävät unohtavan kovinkin nopeasti sen, millaista vauhtia Mika menee kun pyörä on iskussa ja luottamus siihen 110%. Eräs motogp:ssäkin tällähetkellä dominoiva kuljettaja oli välillä "hätää kärsimässä" Mikan kanssa... ;)
Ei Mikan taidoissa mitään, mutta kun ikää alkaa olemaan. Tuon ikäisenä mitä Mika on, pitäisi viimeistään olla jo MotoGP-luokassa. Hän on vasta 24-vuotias, mutta kun siellä MotoGP:ssä jo on 21-vuotiaat Pedrosa ja Stoner. :thumbfh:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Jason Voorhees sanoi:
Tätä osasin odottaa. Kallion ainoa mahdollisuus päästä MotoGP:seen tulee näyttävästi olemaan vain sen varassa että kooteeämmä rakentaa tästedes myös 800-kuutioisia moottoripyöriä MM-sarjaan. Toisaalta se sopimus on 1+1, joten mahdollisuus on päästä vaikka toiseen tehdastalliin...
Mika on nostanut kovasti osakkeitaan tänä vuonna pistämällä arvostetun ja (250cc-luokassa) kokeneemman tallikaverinsa ahtaalle. Ayoamaa kosiskeltiin jo täksi kaudeksi MotoGP-luokkaan, mutta nousu tapahtuu todennäköisesti ensi kaudeksi. Hänellähän on toki japanilaislisä puolellaan, huippujapseja on pulpahtanut ihmeen niukasti nykyään.

Mika puolestaan on saanut suitsutusta pyörän kehittelytaidostaan, joka todennköisesti tulee auttamaan, kun Mika yrittää nousua vuodeksi 2009 kuninkuusluokkaan? Nykyisistä kilpatovereista noussee pääluokkaan Lorenzo, Dovizioso ja De Angelis, joita vastaan Mika on pystynyt ajamaan kilpaa melko tasapäisesti. Lorenzo on tosin hallinnut aika suvereenisti, mutta "asiantuntijat" panevat ison osan pyörän ansioksi.

Eli kaikenkaikkiaan hyvältä näyttää! :thumbup:
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
jupla sanoi:
Mika on nostanut kovasti osakkeitaan tänä vuonna pistämällä arvostetun ja (250cc-luokassa) kokeneemman tallikaverinsa ahtaalle. Ayoamaa kosiskeltiin jo täksi kaudeksi MotoGP-luokkaan, mutta nousu tapahtuu todennäköisesti ensi kaudeksi. Hänellähän on toki japanilaislisä puolellaan, huippujapseja on pulpahtanut ihmeen niukasti nykyään.

Mika puolestaan on saanut suitsutusta pyörän kehittelytaidostaan, joka todennköisesti tulee auttamaan, kun Mika yrittää nousua vuodeksi 2009 kuninkuusluokkaan? Nykyisistä kilpatovereista noussee pääluokkaan Lorenzo, Dovizioso ja De Angelis, joita vastaan Mika on pystynyt ajamaan kilpaa melko tasapäisesti. Lorenzo on tosin hallinnut aika suvereenisti, mutta "asiantuntijat" panevat ison osan pyörän ansioksi.

Eli kaikenkaikkiaan hyvältä näyttää! :thumbup:
Toivotaan että tuo teksti pitää paikkansa. :thumbup:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
MSa:n mukaan viikonvaihteen aikana pitäisi tiedottaa uuden Repsol-Red Bull-KTM -tehdastallin perustamisesta. Tämä korvaa entisen tehdastallin. On epäselvää, tuleeko tallia johtamaan Puig vai KTM:n väki. Sopimusta ei tosin ole vielä allekirjoitettu.

250cc tulee kolme kuskia: varmana Kallio, melko varmana Aoyama (sittenkin) ja todennäköisesti Simon. 125cc-luokkaan piti tulla myös kolme kuskia, mutta Repsol haluaa vain kaksi, joista toisen olisi oltava espanjalainen. Ykkösehdokkaat ovat Smith ja Rabat, Krummenacher joutuisi etsimään paikkaa muualta (ilm. Seedorfilta). Mihis Koyama, takaisin Ajolle?
 
Ylös