Vellu
Kuninkaalleninen
Mikäs tossa Nestlessä tökkii?
Mä oon patriotin kanssa samaa mieltä! :eek!:patriot sanoi:Maxti! Älä suosittele suvullesi Valiojäätelöä! Se myytin Nestlelle tuolle suurelle saatanalle! Ingman rules!
Tämän tojckin innoittamana bongasin tovi sitten Prisman jäätelökaapista. 0,5:iiden litran annos maksoi 1,89 €.Runar ja Kyllikki sanoi:Mikä on tuo avauksessa mainittu Sia? En ainakaan muista koskaan nähneeni sellaisen firman tuotteita.
Periaate kaiketiVellu sanoi:Mikäs tossa Nestlessä tökkii?
Ton äidinmaitokorvikejutun mäkin oon jostain kuullu/lukenu. Kyllähän toi tietysti hurjalta (ja kurjalta) kuulostaa, mutta en ole nyt kuitenkaan tuon vuoksi viitsinyt ryhtyä boikotoimaankaan. Kuinkahan puolueettomia nuo syytökset sitten loppujenlopuksi onkaan ja kuinka paljon on ihan puhdasta propagandaa/liioittelua. Ei niin, ettenkö yhtään epäile, etteikö Nestleellä olis pyöriny dollarinkuvat silmissä, mutta toisaalta mä veikkaan, että sitä sais boikota yhtä jos toistakin puulaakia ellei peräti valtiotakin, jos tolle linjalle lähtee, ihan puhtaita hyväntekijöitä kun noiden monikansallisten firmojen joukossakin on aika vähän :dunno:Juskanen sanoi:Ja Nestlen synneistä voi lukea vaikka Wikipediasta, jossa asia lienee esitetty suht' kiihkottomasti.
OoPee sanoi:Ton äidinmaitokorvikejutun mäkin oon jostain kuullu/lukenu. Kyllähän toi tietysti hurjalta (ja kurjalta) kuulostaa, mutta en ole nyt kuitenkaan tuon vuoksi viitsinyt ryhtyä boikotoimaankaan. Kuinkahan puolueettomia nuo syytökset sitten loppujenlopuksi onkaan ja kuinka paljon on ihan puhdasta propagandaa/liioittelua. Ei niin, ettenkö yhtään epäile, etteikö Nestleellä olis pyöriny dollarinkuvat silmissä, mutta toisaalta mä veikkaan, että sitä sais boikota yhtä jos toistakin puulaakia ellei peräti valtiotakin, jos tolle linjalle lähtee, ihan puhtaita hyväntekijöitä kun noiden monikansallisten firmojen joukossakin on aika vähän :dunno:
Suosittelen ottamaan selvää fysiologisista faktoista, joihin imetys ja maidontuotanto perustuu. Ja korvikejauhe sekoitettuna kehitysmaan tyypilliseen käyttöveteen on aika cocktail vastasyntyneelle kyllä.Runar ja Kyllikki sanoi:Mulle ei ainakaan koskaa selvinnyt pitivätkö syytökset edes paikkansa: Lopettivatko kehitysmaiden äidit oikeasti imettämisen korvikkeiden vuoksi...vai oliko totuus sittenkin se, että äideiltä ei tullut enää itseltä maitoa ja korvikkeella ainakin osa lapsista pelastui.
Mä veikkaan, että osalla varmasti maidontuotanto loppui juuri sen vuoksi, että ryhtyivät käyttämään noita korvikkeita (äidin maidontuotanto kun loppuu, jos ei lapsi ime rintaa), mutta sen verran mitä mä propagandasta ymmärrän, niin melkosen suurella todennäköisyydellä noihin lukuihin lisättiin myös nekin äidit, joilta ei sitä maitoa edes tullut, puhumattakaan sitten siitä, että kuten sanoit, todennäköisesti sujuvasti ohitettiin ne tapaukset, joissa lapsen henki jopa pelastettiin noiden korvikkeiden avulla. Eli tuskin tuo ihan noin mustavalkoinen juttu on, kuin tietyt globalisaatiota vastustavat porukat haluaisivat sen kuulostavan.Runar ja Kyllikki sanoi:Mulle ei ainakaan koskaa selvinnyt pitivätkö syytökset edes paikkansa: Lopettivatko kehitysmaiden äidit oikeasti imettämisen korvikkeiden vuoksi...vai oliko totuus sittenkin se, että äideiltä ei tullut enää itseltä maitoa ja korvikkeella ainakin osa lapsista pelastui. Eli (luvut täysin hatusta tempaistuja) kun sanotaan vaikkapa että "Äidinmaidonkorvikkeella ravituista 1,5 miljoonaa kuoli", niin kuuluisiko siihen oikeasti jatkoksi vaikkapa "mutta ilman korviketta olisi kuollut 3 miljoonaa"?
Tämän suhteen on epäilemättä kyllä tapahtunut laiminlyöntiä, sitä en yhtään epäile, tosin edelleenkin mun pääkopassa itää ajatus, että ehkäpä aika monella ei muuta vaihtoehtoa edes ollut, kun sitä omaa maitoa ei tullut. Vaikeasti aliravittu nainen meinaan tuskin tuottaa kauheesti maitoa. Kuulunee tuokin sarjaan fysiologiset faktatJuskanen sanoi:Ja korvikejauhe sekoitettuna kehitysmaan tyypilliseen käyttöveteen on aika cocktail vastasyntyneelle kyllä.
Nyt en jaksa googlettaa, mutta muistelen että on tutkittu, että pulskean hyvinravitun länsimaisen naisen ja aliravitun kehistymaan naisen maidossa ei ollut ravinnollisesti mitään eroa.OoPee sanoi:Tämän suhteen on epäilemättä kyllä tapahtunut laiminlyöntiä, sitä en yhtään epäile, tosin edelleenkin mun pääkopassa itää ajatus, että ehkäpä aika monella ei muuta vaihtoehtoa edes ollut, kun sitä omaa maitoa ei tullut. Vaikeasti aliravittu nainen meinaan tuskin tuottaa kauheesti maitoa. Kuulunee tuokin sarjaan fysiologiset faktat![]()
En mä puhunukkaan ravinnollisesta vaan määrällisestä erosta.Juskanen sanoi:Nyt en jaksa googlettaa, mutta muistelen että on tutkittu, että pulskean hyvinravitun länsimaisen naisen ja aliravitun kehistymaan naisen maidossa ei ollut ravinnollisesti mitään eroa.
That's what I call tyyppillinen naisen reaktio (joojoo, yleistäen, anteeksJacques sanoi:[21:31:36] <Juskanen> vittu nelikymppiset äijä rupee jarnaan mun kanssa imetyksestä foorumilla... toi paikka on hullumpi kuin oisin koskaan uskonueukulla päähän:
Joo! Selkee 14v!!!! :ahem:OoPee sanoi:Sitäpaitti mä en oo mikään nelikymppinen :frank: :frank: :frank: