Naisten logiikkaa

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
That's what I call tyyppillinen naisen reaktio (joojoo, yleistäen, anteeks ;)): Iiiikk, ne oli ihan pikkuriikkisen eri mieltä kuin mä (vai totanoin, oliko ne oikeestaan edes? no ihan sama, siltä se melkein kuulosti), mä en ker-ta-kaik-ki-aan kestä tätä! :eek:

Niin...semminkin kun Juskanen puhui aivan eri asiasta kuin sä. Ihmettelen kyllä Juskasen reaktiota oikein tosissani nyt...ihanku Juskanen ei nyt ois vaivautunut edes lukemaan mitä muut kirjotti.

Mun mielestä sä puhuit nimenomaan siitä samasta asiasta, johon mäkin viittasin, että esim, nälänhädän kiusaamassa Biafrassa, Etiopiassa yms. monessa muussa paikassa ongelma oli nimenomaan se, että äideiltä ei tulut maitoa ja siksi hankkivat korviketta. Ei se, että ne ois muuten vaan vaikkapa mukavuudenhalustaan ostanut korviketta (vaikka ei oikein rahatkaan tahtonut riittää korvikkeeseen, ihan rutiköyhää sakkia useet) ja siten itse aiheuttaneet sellasen tilanteen ettei enää tullut maitoa.

DFiaA

I told you so
Ma tiedan imetyksesta enempi kuin te kaikki yhteensa :thumbfh:

Mita tietoa se on etta opettelee sen mita joku muu tietaa? Ei mitaan.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Runar ja Kyllikki sanoi:
Niin...semminkin kun Juskanen puhui aivan eri asiasta kuin sä. Ihmettelen kyllä Juskasen reaktiota oikein tosissani nyt...ihanku Juskanen ei nyt ois vaivautunut edes lukemaan mitä muut kirjotti.

Mun mielestä sä puhuit nimenomaan siitä samasta asiasta, johon mäkin viittasin, että esim, nälänhädän kiusaamassa Biafrassa, Etiopiassa yms. monessa muussa paikassa ongelma oli nimenomaan se, että äideiltä ei tulut maitoa ja siksi hankkivat korviketta. Ei se, että ne ois muuten vaan vaikkapa mukavuudenhalustaan ostanut korviketta (vaikka ei oikein rahatkaan tahtonut riittää korvikkeeseen, ihan rutiköyhää sakkia useet) ja siten itse aiheuttaneet sellasen tilanteen ettei enää tullut maitoa.
Rautalankaa:
Äiti on niin köyhä ja aliravittu, että häneltä ei tule maitoa, mutta hänellä on silti varaa ostaa korviketta ja puhdasta vettä, johon se jauhe sekoitetaan? Kenes logiikkaa tää on, kun naisen logiikalla toi ei ole mahdollista. Jos äiti kuivuu pahasti, niin se voi vaikuttaa maidontuotantoon. Mutta jos äidille ei riitä juomavettä, niin mihin se korvikejauhe sit sekoitetaan? Selittäkää arvon herrat, kiitos.

Ja mun reaktion käsititte ilmeisen väärin. Sori Oopee, toi sun kommentti oli aika nolo. Kyse oli siitä, että mä en oikeasti jaksa jankata tästä asiasta. Enkä tajua, miksi teidän pitää heittää mutua tänne, kun faktat on jokaisen kiinnostuneen saatavilla. Imetys- ja äidinmaitojutut on oikeasti eräs niistä harvoista asioista, joihin olen perehtynyt. Tylsää lukea mutujuttuja aiheesta.

Tää mun osalta tästä. Ei oo sellanen päivä, että jaksaisin näitä.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Luettu. R&K:n ja OoPee:n kanssa samoilla linjoilla.

Kuinka paljon Nestlen tuotteita käyttäneitä lapsia jäi henkiin vuositasolla (jos lapsia kerran kuoli Afrikassa 70-luvulla jopa kolme miljoonaa vuodessa)?

Olisiko Nestle:n boikotti vältetty sillä, että olisi painettu pakkauksen kylkeen varoitus, että pitää sekoittaa puhtaaseen veteen ja että tuttipullon puhtaudesta pitää pitää huolta? Tai että tuotetta olisi mainostettu vähemmän agressiivisesti?

Vai mikä tuon boikotin nyt sitten aiheutti ja mikä sitten on syynä siihen, että Nestlettä boikotoidaan edelleen? Mitä Nestlen olisi pitänyt tehdä toisin tai mitä pitäisi tehdä nyt, jotta boikotoijat luopuisivat boikotistaan?

Jos vesi on likaista, niin yhtälailla äitikin sen juomisesta kärsii/kuolee (tietty pikkulapsen vastustuskyky on paljon heikompi kuin aikuisen, mutta siitä huolimatta en näe, että likainen vesi olisi Nestlen vika).

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
En tiedä asiasta mitään. Kuulin koko nestlen hommasta ensimmäisen kerran tänään. Voisin toki etsiä tietoa googlesta ja muodostaa mielipiteeni. En kuitenkaan jaksa.

Kyllä kuitenkin valiojätskiä syön tämänkin jälkeen. :)

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Juskanen sanoi:
Rautalankaa:
Äiti on niin köyhä ja aliravittu, että häneltä ei tule maitoa, mutta hänellä on silti varaa ostaa korviketta ja puhdasta vettä, johon se jauhe sekoitetaan? Kenes logiikkaa tää on, kun naisen logiikalla toi ei ole mahdollista..

Miehen logiikka on näemmä vähemmän itsekäs kuin naisen. Miehen logiikalla köyhä ihminen ostaa nimenomaan lapselleen ensin ruokaa ja vasta sitten ajattelee omia tarpeitaan.
Ja kuten on hyvin käynyt ilmi, edes sitä puhdasta vettä ei ole ollut varaa hankkia.
On naisen logiikalla mahdollista tahi ei, niin naisten maidontuotanto häiriintyy/loppuu jatkuvan aliravitsemuksen takia. Vrt. anorektikkoäidit. Ei tule maitoa, ei.

DFiaA

I told you so
Juskanen sanoi:
Rautalankaa:
Äiti on niin köyhä ja aliravittu, että häneltä ei tule maitoa, mutta hänellä on silti varaa ostaa korviketta ja puhdasta vettä, johon se jauhe sekoitetaan?
En tiedä. Kenties YK:n/punaisen ristin/ymsn avustuspaketteina?

Jacques

Sijainti
Helsinki
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ainakin Kirkon ulkomaanavun kautta on äidinmaidonkorviketta toimitettu mm. Afrikkaan.
Noniin! Sittenhän heillä ei ole mitään hätää. :alppu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Jacques sanoi:
Noniin! Sittenhän heillä ei ole mitään hätää. :alppu:
:rolleyes:
Joo, Suomen kirkon ulkomaanapuhan se pystyy ruokkimaan koko maailman nälkäänäkevät lapset. :rolleyes:
Ei esim. mun (ja aika monen muun) kuukausittainen 40 euroa taida ihan siihen riittää.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Jacques sanoi:
En tiedä asiasta mitään. Kuulin koko nestlen hommasta ensimmäisen kerran tänään. Voisin toki etsiä tietoa googlesta ja muodostaa mielipiteeni. En kuitenkaan jaksa.
Moon kuullut, mutte en ole koskaan tutkinut tarkemmin.

Jacques sanoi:
Kyllä kuitenkin valiojätskiä syön tämänkin jälkeen. :)
näin juuri, maukkainta jäätelöä syödään :ahem: :thumbup:

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Runar ja Kyllikki sanoi:
:rolleyes:
Joo, Suomen kirkon ulkomaanapuhan se pystyy ruokkimaan koko maailman nälkäänäkevät lapset. :rolleyes:
Ei esim. mun (ja aika monen muun) kuukausittainen 40 euroa taida ihan siihen riittää.
Eikös se ole sitten Kirkon ulkomaanavun ja SPR:n ja sun muiden vika, että niitä lapsia kuolee Afrikassa vieläkin, jos noita äidinmaidonvastikkeita sinne lähetetään/on lähetetty avustuksina? Ja itseasiassa minun, sinun (ja aika monen muun) kontolla on turkasen paljon kuolleita Afrikkalaisia. Täytyy varmaan olla jatkossa lahjoittamatta Afrikka-keräyksiin, koska sillä saadaan aikaan vain kuolemaa kohdemaahan.

Niin, vakavasti ottaen, eiköhän se veden likaisuus ole se perimmäinen ongelma, eikä Nestle. Vai onko joku toista mieltä?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Sitäpaitti mä en oo mikään nelikymppinen :frank: :frank: :frank:

Kyllä sä nyt vaan olet ja pidäpä se turpas kiinni vaan kun et näistä ikäasioista tiedä mitään!! Niistä ei voi tietää kuin vanhukset koska ne on olleet melkeen kaikenikäsiä!! :mad:
Sä tiedät vaan nelikymppisten miesten asiat, etkä mitään muuta, koska sä olet koko ikäs ollut nelikymppinen mies. Ja tulet aina olemaankin :mad:

(Joo, usein puhutaan ikärasisimista, mutta näyttää se ikään nojautuva, perusteeton kuittailu toisinkin päin toimivan..oikeestihan siihen miten paljon mies tietää naisen anatomiasta, imetyksestä ja vaikkapa nälänhädästä ja sen vaikutuksesta fysiikkaan, ei ikä vaikuta yhtään mitään. Enemmän vaikuttaa oma elämäntilanne, perheen ja/tai lasten olemassaolo ja mielenkiinnon kohteet, jopa koulutus. Mullakin oli aiemmin illalla kylässä n. kolmevitonen mies, joka tietää naisen anatomiasta ja esim. raskauden vaikutuksesta naisen elimistöön varmaan aika paljon enemmän kuin suurin osa naisista itse tietää. Ihan ammattinsa vuoksi.)

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Vellu sanoi:
Eikös se ole sitten Kirkon ulkomaanavun ja SPR:n ja sun muiden vika, että niitä lapsia kuolee Afrikassa vieläkin, jos noita äidinmaidonvastikkeita sinne lähetetään/on lähetetty avustuksina? Ja itseasiassa minun, sinun (ja aika monen muun) kontolla on turkasen paljon kuolleita Afrikkalaisia. Täytyy varmaan olla jatkossa lahjoittamatta Afrikka-keräyksiin, koska sillä saadaan aikaan vain kuolemaa kohdemaahan.
:thumbup: :thumbup: :ahem:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mullakin oli aiemmin illalla kylässä n. kolmevitonen mies, joka tietää naisen anatomiasta ja esim. raskauden vaikutuksesta naisen elimistöön varmaan aika paljon enemmän kuin suurin osa naisista itse tietää. Ihan ammattinsa vuoksi.
Why I'm not surprised? :D :D :D

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Mun mielestä Juskasen logiikka kestää hyvin päivänvalon ja tuo Nestlé-kritiikki ainakin noiden Wikipedia-tietojen pohjalta on oikeutettua.

Mun on vain henkilökohtaisesti vaikea suhtautua ristiriidattomasti tuollaisiin murhenäytelmiin, kun päällimmäisin huolenaihe on mun mielestä maapallon liikakansoitus.

Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Mr Natural sanoi:
Mun on vain henkilökohtaisesti vaikea suhtautua ristiriidattomasti tuollaisiin murhenäytelmiin, kun päällimmäisin huolenaihe on mun mielestä maapallon liikakansoitus.
Ympäristön kannalta suurin ongelma on kehittyneiden maiden liikakansoitus. Toki väkilukua pitäisi pystyä laittamaan kuriin kaikkialla. Eikä sitä kehitysmaiden väkilukua välttämättä tarvis pitää kurissa nälän keinoin vaan hieman toisin konstein.

Vanhat sanonnat kuten menkää ja levittäytykää, lisääntykää, ottakaa maa haltuunne yms.. ovat aika katastrofaalisia tänä päivänä.

patriot

Foorumin senaattori
Onhan tää hauskaa. Kaikella kunnioituksella Runar, mutta eiköhän imettäjä tiedä nämä sinua paremmin. Onko se nyt niin vaikea myöntää ettei kaikkea tiedä?

Viimeksi muokattu: