OoPee sanoi:That's what I call tyyppillinen naisen reaktio (joojoo, yleistäen, anteeks): Iiiikk, ne oli ihan pikkuriikkisen eri mieltä kuin mä (vai totanoin, oliko ne oikeestaan edes? no ihan sama, siltä se melkein kuulosti), mä en ker-ta-kaik-ki-aan kestä tätä!
![]()
Rautalankaa:Runar ja Kyllikki sanoi:Niin...semminkin kun Juskanen puhui aivan eri asiasta kuin sä. Ihmettelen kyllä Juskasen reaktiota oikein tosissani nyt...ihanku Juskanen ei nyt ois vaivautunut edes lukemaan mitä muut kirjotti.
Mun mielestä sä puhuit nimenomaan siitä samasta asiasta, johon mäkin viittasin, että esim, nälänhädän kiusaamassa Biafrassa, Etiopiassa yms. monessa muussa paikassa ongelma oli nimenomaan se, että äideiltä ei tulut maitoa ja siksi hankkivat korviketta. Ei se, että ne ois muuten vaan vaikkapa mukavuudenhalustaan ostanut korviketta (vaikka ei oikein rahatkaan tahtonut riittää korvikkeeseen, ihan rutiköyhää sakkia useet) ja siten itse aiheuttaneet sellasen tilanteen ettei enää tullut maitoa.
Juskanen sanoi:Rautalankaa:
Äiti on niin köyhä ja aliravittu, että häneltä ei tule maitoa, mutta hänellä on silti varaa ostaa korviketta ja puhdasta vettä, johon se jauhe sekoitetaan? Kenes logiikkaa tää on, kun naisen logiikalla toi ei ole mahdollista..
En tiedä. Kenties YK:n/punaisen ristin/ymsn avustuspaketteina?Juskanen sanoi:Rautalankaa:
Äiti on niin köyhä ja aliravittu, että häneltä ei tule maitoa, mutta hänellä on silti varaa ostaa korviketta ja puhdasta vettä, johon se jauhe sekoitetaan?
Ainakin Kirkon ulkomaanavun kautta on äidinmaidonkorviketta toimitettu mm. Afrikkaan.DFiaA sanoi:En tiedä. Kenties YK:n/punaisen ristin/ymsn avustuspaketteina?
Noniin! Sittenhän heillä ei ole mitään hätää. :alppu:Runar ja Kyllikki sanoi:Ainakin Kirkon ulkomaanavun kautta on äidinmaidonkorviketta toimitettu mm. Afrikkaan.
Jacques sanoi:Noniin! Sittenhän heillä ei ole mitään hätää. :alppu:
Moon kuullut, mutte en ole koskaan tutkinut tarkemmin.Jacques sanoi:En tiedä asiasta mitään. Kuulin koko nestlen hommasta ensimmäisen kerran tänään. Voisin toki etsiä tietoa googlesta ja muodostaa mielipiteeni. En kuitenkaan jaksa.
näin juuri, maukkainta jäätelöä syödään :ahem: :thumbup:Jacques sanoi:Kyllä kuitenkin valiojätskiä syön tämänkin jälkeen.![]()
Eikös se ole sitten Kirkon ulkomaanavun ja SPR:n ja sun muiden vika, että niitä lapsia kuolee Afrikassa vieläkin, jos noita äidinmaidonvastikkeita sinne lähetetään/on lähetetty avustuksina? Ja itseasiassa minun, sinun (ja aika monen muun) kontolla on turkasen paljon kuolleita Afrikkalaisia. Täytyy varmaan olla jatkossa lahjoittamatta Afrikka-keräyksiin, koska sillä saadaan aikaan vain kuolemaa kohdemaahan.Runar ja Kyllikki sanoi:![]()
Joo, Suomen kirkon ulkomaanapuhan se pystyy ruokkimaan koko maailman nälkäänäkevät lapset.![]()
Ei esim. mun (ja aika monen muun) kuukausittainen 40 euroa taida ihan siihen riittää.
OoPee sanoi:Sitäpaitti mä en oo mikään nelikymppinen :frank: :frank: :frank:
:thumbup: :thumbup: :ahem:Vellu sanoi:Eikös se ole sitten Kirkon ulkomaanavun ja SPR:n ja sun muiden vika, että niitä lapsia kuolee Afrikassa vieläkin, jos noita äidinmaidonvastikkeita sinne lähetetään/on lähetetty avustuksina? Ja itseasiassa minun, sinun (ja aika monen muun) kontolla on turkasen paljon kuolleita Afrikkalaisia. Täytyy varmaan olla jatkossa lahjoittamatta Afrikka-keräyksiin, koska sillä saadaan aikaan vain kuolemaa kohdemaahan.
Why I'm not surprised?Runar ja Kyllikki sanoi:Mullakin oli aiemmin illalla kylässä n. kolmevitonen mies, joka tietää naisen anatomiasta ja esim. raskauden vaikutuksesta naisen elimistöön varmaan aika paljon enemmän kuin suurin osa naisista itse tietää. Ihan ammattinsa vuoksi.
Ympäristön kannalta suurin ongelma on kehittyneiden maiden liikakansoitus. Toki väkilukua pitäisi pystyä laittamaan kuriin kaikkialla. Eikä sitä kehitysmaiden väkilukua välttämättä tarvis pitää kurissa nälän keinoin vaan hieman toisin konstein.Mr Natural sanoi:Mun on vain henkilökohtaisesti vaikea suhtautua ristiriidattomasti tuollaisiin murhenäytelmiin, kun päällimmäisin huolenaihe on mun mielestä maapallon liikakansoitus.