Naisten logiikkaa

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
patriot sanoi:
Onhan tää hauskaa. Kaikella kunnioituksella Runar, mutta eiköhän imettäjä tiedä nämä sinua paremmin. Onko se nyt niin vaikea myöntää ettei kaikkea tiedä?

Tietää varmasti. Nälänhätää kärsinyt imettäjä tietää varmasti paremmin kuin yksikään meistä loppuuko maidontuotanto aliravitsemuksen seurauksena vai eikö se lopu.
Tuo on siis ainut väitteeni, eikä sekään ole oma väitteeni, että maidontuotanto loppuu aliravitsemuksen seurauksena ja siksi joudutaan käyttämään korviketta.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
No ei kai se ole koskaan ollut mikään salaisuus että yks mun parhaista kavereista on lääkäri? Hänestä on aiemminkin ollut juttua monasti.
...ja kuten on ainakin livesätissä tullut ilmi, on vieläpä motoristi.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
No ei kai se ole koskaan ollut mikään salaisuus että yks mun parhaista kavereista on lääkäri? Hänestä on aiemminkin ollut juttua monasti.

Harmi sinänsä, että läksi kotiin ennen tämän keskustelun alkua, hänellä olisi varmastikin ollut jotain sanottavaa asiaan. :idea:

fakotti

Well-known member
Sijainti
Norway
Juskanen sanoi:
Ja Nestlen synneistä voi lukea vaikka Wikipediasta, jossa asia lienee esitetty suht' kiihkottomasti.

Näkyypä olevan tuossa Wikipedian boikotoitavien tuotteiden listassa virheitä (ainakin yhden löysin).

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
fakotti sanoi:
Näkyypä olevan tuossa Wikipedian boikotoitavien tuotteiden listassa virheitä (ainakin yhden löysin).
Kellog's puuttuu? Vaiko mikäkö? Minä oon jo ihan väsy.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Runar ja Kyllikki sanoi:
:tongue:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Nyt taidan jättää edelleen sanomatta mitään...

...piti sitten tämän verran kuitenkin taas suutansa aukoa :D :nope:
Anteeksi :eek: :(

-edit-
vielä sen verran, että ihan näin niinkuin yleisesti tähän keskusteluun eikä ollenkaan viimeiseen kommenttiin ;)

H_Hihhuli

Well-known member
Sam sanoi:

-edit-
vielä sen verran, että ihan näin niinkuin yleisesti tähän keskusteluun eikä ollenkaan viimeiseen kommenttiin ;)
Joskus on parempi ottaa kuppi reilun kaupan kahvia ja nauttia jarnasta.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Sam sanoi:

-edit-
NIIN JA MÄ OON PETTYNY ETTEI KUKAAN SANONU MITÄÄN, VAIKKA TOSSA JACQUESIN LINKISSÄ NÄKYY MUN TISSI!!!

DFiaA

I told you so
Juskanen sanoi:
NIIN JA MÄ OON PETTYNY ETTEI KUKAAN SANONU MITÄÄN, VAIKKA TOSSA JACQUESIN LINKISSÄ NÄKYY MUN TISSI!!!
Saattaa johtua siitä että sun tissit näyttää olevan jo tarkoituksenmukaisessa käytössä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Juskanen sanoi:
Rautalankaa:
Äiti on niin köyhä ja aliravittu, että häneltä ei tule maitoa, mutta hänellä on silti varaa ostaa korviketta ja puhdasta vettä, johon se jauhe sekoitetaan? Kenes logiikkaa tää on, kun naisen logiikalla toi ei ole mahdollista. Jos äiti kuivuu pahasti, niin se voi vaikuttaa maidontuotantoon. Mutta jos äidille ei riitä juomavettä, niin mihin se korvikejauhe sit sekoitetaan? Selittäkää arvon herrat, kiitos.

Ja mun reaktion käsititte ilmeisen väärin. Sori Oopee, toi sun kommentti oli aika nolo. Kyse oli siitä, että mä en oikeasti jaksa jankata tästä asiasta. Enkä tajua, miksi teidän pitää heittää mutua tänne, kun faktat on jokaisen kiinnostuneen saatavilla. Imetys- ja äidinmaitojutut on oikeasti eräs niistä harvoista asioista, joihin olen perehtynyt. Tylsää lukea mutujuttuja aiheesta.

Tää mun osalta tästä. Ei oo sellanen päivä, että jaksaisin näitä.
Niin no mä sanoin mielipiteeni tuosta sun nelikymppisiin äijiin kohdistuneesta kommentista ihan täällä, missä sullakin on mahdollisuus lukea se, eikä niin että ryhtyisin huutelemaan susta selän takana. Kumpi sitten lienee nolompaa, sitä voi kukin mielessään pohtia.

Tosta itse imetyksestähän, josta sä poltit hihas, mä en mun mielestä edes ollu eri mieltä kuin sä. Kuten tuolla aiemmin jo totesin, äidin maidontuotanto loppuu, jos lasta ei imetetä ja toisaalta taas aliravittu äiti ei ehkä tuota tarpeeksi maitoa. Eiköhän me olla tästä ihan samaa mieltä vai ollaanko?

Käsittääkseni myös totesin, että varmasti tuossa on tapahtunut Nestlenkin puolelta mokia, ehkäpä osittain ihan tarkoituksellisiakin vaikea sanoa. Mun pääpointti kuitenkin oli se, että edelleenkin uskon noiden lukujen olevan aikalailla liioiteltuja.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mr Natural sanoi:
Mun mielestä Juskasen logiikka kestää hyvin päivänvalon ja tuo Nestlé-kritiikki ainakin noiden Wikipedia-tietojen pohjalta on oikeutettua.
Niin kestääkin, ei kai sitäkään ole kukaan (tai ainakaan minä) kiistänyt vaan pikemminkin oli kyse siitä, että ovatkohan nuo netissä esitetyt "faktat", ne kun aivan noin yksiselitteisiä saatikka edes kaikinpuolin tosiakaan. En yhtään epäile, etteikö Nestleen puolelta olisi mahdollisesti toimittu väärinkin, mutta epäilen, ettei ehkä sittenkään ihan siinä mittakaavassa saatikka niin organisoidusti ja systemaattisesti kuin tietyt piirit mielellään antavat ymmärtää.

Noh, mutuahan tämä munkin arvelu toki on, mutta ennenkuin suinpäin tuomitsen jonkun syvimpään helvettiin, turvaudun mieluummin vaikka sitten siihen mutuun.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Ja mua edelleen kiinnostaa ne syyt Nestlen boikotin takana.
a) Nestle tappoi lapsia Afrikassa
b) Nestle myi omia tuotteitaan Afrikassa köyhille ja siten aiheutti heidän köyhtymisensä edelleen, joka pakotti heidät juomaan likaista vettä (mahdollisesti sekoitettuna Nestlen äidinmaidonkorvikkeeseen). --> Eikö silloin pitäisi boikotoida kaikkia tuotteita, mitä myydään Afrikassa köyhille, jos se johtaa siihen, että eivät enää pysty hankkimaan puhdasta käyttövettä?
c) joku muu, mikä?