Off-Season

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Bobakki sanoi:
Sisäänajokierros voi mennä vähän ohi, mutta sitä muistelisin joskus käytetyn.
Aika hölmöä puhua sisäänajokierroksesta kun kierroksen tarkoitus on testata järjestelmien toimimuus.

Kukas nyt keksis järkevän sanan tolle?
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
No eikös se sisäänajokierros kuullosta ihan järkevältä? Sitähän sisäänajo on, katotaan toimiiko auto.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
alustuskierros (formation lap)

sisäänajokierroksesta tulee mieleen varikolle ajokierros, eikä auton sisäänajo :confused:

-edit- vai oliko tuo formation lap kisan eka kierros ... silti alustuskierros kuulostaa hyvältä
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
to install = asentaa

installation lap = asennuskierros

Juu, ei kovin järkevältä kuulosta, mutta kuulostaako installation lap englanninkielisen korvaan juuri paremmalta? (Toki asettaakin on käypä käännös, tuo asentaa vain on aika tuttu monille mm. tietokonemaailmasta.) Kysehän on siitä, että jokin termi vain lanseerataan ja otetaan käyttöön sovitussa merkityksessä, ja pian se ei enää kuulosta oudolta.

Formation lap on se, kun autot ajavat lähtöruudukkoon. Siis se, joka ajetaan ennen lämmittelykierrosta, ja jonka aikana esim. Schumi töppäili Minardin kanssa Kiinassa. Varikolletulokierros on sisääntulokierros, ei sisäänajokierros.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
J.Heldenview sanoi:
alustuskierros (formation lap)

sisäänajokierroksesta tulee mieleen varikolle ajokierros, eikä auton sisäänajo :confused:

-edit- vai oliko tuo formation lap kisan eka kierros ... silti alustuskierros kuulostaa hyvältä
Formationlap on ruutuunajokierros!
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Peedrokin kurkkii moottorin suuntaan sen oloisena kuin jotain ymmärtäisikin :D
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jos mäntä kurkkii lohkosta ulos päivänvaloa niin epäilen moottorivauriota.

Tai että semmonen olisi lähikilometreillä tulossa. :rolleyes:
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Bwahhahhaa. FIA:n sekoilu sääntöjen kanssa on kyllä koomista. Eilen mentiin jo 1.17-aikoja autoilla joita ei ole suunniteltu kehityskaarensa alkupuolella olevien uuden sukupolven V8:sien ympärille ja tässä vaiheessa ei varmaan vielä osata ottaa renkaistakaan kaikkea irti. Helmikuun testeissä alkaa viime vuoden ajat olla tällä tahdilla jo kovilla. Kyllä siinä kierrosjat tippuu ja turvallisuus paranee. :D
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Moe Szyslak sanoi:
Jos mäntä kurkkii lohkosta ulos päivänvaloa niin epäilen moottorivauriota.

Tai että semmonen olisi lähikilometreillä tulossa. :rolleyes:
Mäkki jatkaa siitä mihin viime kausi jäi!! :alppu:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Observer sanoi:
Bwahhahhaa. FIA:n sekoilu sääntöjen kanssa on kyllä koomista. Eilen mentiin jo 1.17-aikoja autoilla joita ei ole suunniteltu kehityskaarensa alkupuolella olevien uuden sukupolven V8:sien ympärille ja tässä vaiheessa ei varmaan vielä osata ottaa renkaistakaan kaikkea irti. Helmikuun testeissä alkaa viime vuoden ajat olla tällä tahdilla jo kovilla. Kyllä siinä kierrosjat tippuu ja turvallisuus paranee. :D
:D Tais Mousliilla taas kerran lähteä pappis käsistä :ahem:

Pääasia että rahaa säästyy kun pitää taas kerran suunnitella uusi kone. Tai joka vuodellehan nyt viime aikoina on toi moottorisääntö muuttunut. Taloudellisuuden nimissä. :nope: :thumbfh:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Williams Tojotan ja McLarenin vahdissa!

1 Jenson Button (M) BAR HONDA M 1'14.145 53 - 224.7 94
2 Anthony Davidson (M) BAR HONDA M 1'15.273 76 +1.128 221.3 78
3 Ricardo Zonta (B) TOYOTA B 1'16.647 49 +2.502 217.3 60
4 Mark Webber (B) WILLIAMS B 1'17.282 35 +3.137 215.5 66
5 Pedro de la Rosa (M) McLAREN M 1'17.449 29 +3.304 215.1 79
6 Frank Montagny (M) RENAULT M 1'17.592 55 +3.447 214.7 86
7 Juan Pablo Montoya (M) McLAREN M 1'17.763 27 +3.618 214.2 61
8 Nico Rosberg (B) WILLIAMS B 1'17.805 41 +3.660 214.1 44
9 Ralf Schumacher (B) TOYOTA B 1'17.982 28 +3.837 213.6 48
10 Robert Kubica (M) RENAULT M 1'17.997 39 +3.852 213.6 41
11 David Coulthard (M) RED BULL M 1'18.318 15 +4.173 212.7 85
12 Scott Speed (M) TORO ROSSO M 1'19.053 59 +4.908 210.7 82
13 Giorgio Mondini (M) RENAULT M 1'19.093 38 +4.948 210.6 40
14 Robert Doornbos (M) RED BULL M 1'19.114 82 +4.969 210.5 110
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Taitaa olla talvi tulossa. Toistaiseksi useimmat nimitiimit ovat überoptimistisia. Mielenkiinnolla odotellaan sitä hetkeä kun heikot lenkit paljastuu. Varmaa on, että kaikki eivät voi onnistua haluamallaan tavalla :ahem:
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Mitenkäs?? Onkos tällä viikolla testejä muilla kuin ferrarilla? Olisi kiva tietää mitä aikoja ja ongelmia eri tallit on saanut aikaisiksi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
butterfly sanoi:
Mitenkäs?? Onkos tällä viikolla testejä muilla kuin ferrarilla? Olisi kiva tietää mitä aikoja ja ongelmia eri tallit on saanut aikaisiksi.
Jerezissä testaavat ainakin McLaren, Toyota, Williams, Honda ja BMW Sauber. Muistelisin lukeneeni myös Renaultin olevan radalla Kovalaisen voimin, Red Bull -joukkiosta en osaa sanoa.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
McLarenile joukkopako?

Vaikuttaa että McLarenille tulee ensi kaudesta jonkinsortin välikausi.
Huhutaan jo toisesta MERKITTÄVÄSTÄ menetyksestä suunnittelijarintamalta.

Aerodynamiikkanero Tombazis on lähtemäsä McLarenilta. Eikö jokunen viikko huhuttu että juuri tämä mies perisi Neweyn paikan.
Onko ilmapiiri McLarenilla niin huono että siellä ei viihdytä?

Movement at McLaren

McLaren's Vehicle Project Director Nick Tombazis is reported to have left the team after only 18 months. Tombazis joined McLaren from Ferrari in April 2004 to work on car design but McLaren already head chief designer Mike Coughlan in place in addition to executive engineering director Neil Oatley. Soon after his arrival, the technical team was reshuffled with Paddy Lowe being put in charge of vehicle design, aerodynamics, simulation and race engineering, while Tombazis found himself in more of an administrative role. Given the speed with which he has departed it seems likely that the decision was mutual agreement as McLaren tends to fight hard when it wnats to keep an engineer. The departure and that of Adrian Newey will have no immediate effect on the team as the MP4-21 is finished and now going into production. Success in Formula 1 has a downside as it results in other teams trying to hire your designers and at the moment there are several teams offering big salaries to get new people. We hear that Renault and BAR have both lost staff in recent days to Red Bull Racing.
 
Ylös