Offtopic eli sättimistojck

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Joka kisaan täst'edes skittasoolo ja tyylipisteet, koska tyylitaju ja taiteellisuus on myös hieno elementti ihmisissä.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ens kuussa tuon VM:n tilanteen kait sitten näkee. Jos se laatikon koko on sitten se 15kg, niin järkkäri koneiston lienee paree tehdä julkinen polli, jotta näkee mihin se painoraja on hyvä laittaa. Joku kärsii aina, on se raja sitten mikä tahansa.

Mulle se on yks hailee olen jo voittanut, kun päässyt osalliseksi tyynysotaan ja nyt pätkitään jo painolaatikoilla. Voi jukra mitähän tapahtuu, kun superpesiskausi alkaa...
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Joka kisaan täst'edes skittasoolo ja tyylipisteet, koska tyylitaju ja taiteellisuus on myös hieno elementti ihmisissä.
Kannatetaan.

Lisäksi jokaisen kuljettajan tulee hieroa ihoonsa omia ulosteitaan ennen kilpailua, sillä muu on paskaa täynnä olevien palkitsemista.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
KIC:issä ollut itselläkin jonkunlaiset mahdollisuudet pärjätä keskijoukossa juuri lisäpainojen ansiosta. Muilla radoilla ei ole auttanut kuin autotuuri.

Kuitenkin 8 kisaa kaudessa ajetaan ilman lisäpainoja, joten täysien painotasoitusten ei luulisi olevan noissa 2:ssa sisäratakisassa sarjan kevyemmille kuskeille mikään suuren suuri ongelma. Painavammat joka tapauksessa jäävät taakse noissa muissa kisoissa isolla marginaalilla (KiC:issä ja VM:llä vähän pienemmällä :)).
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
1-2kg? Mut jos te nyt meinaatte nilkkapainoilla ratkaista tän painotasoitusongelman, niin sehän tarkottais vähän isompia tiiliskiviä nilkkoihin?
Eiväthän nilkkapainot mitään ratkaise, mutta on sekin parempi kuin ei mitään. Ja ainakin mun nilkkapainot painavat 2,15 kg / kpl, joten kaksin kappalein saa tasoitettua peliä melkein viiden kilon verran.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Keskustelu lähti vissiin siitä, että VMKC:lla autoon saa vain 15kg lisäpainoja. Jos painot siellä laitetaan 90kg:een niin silloin 60kg painoiset ajavat edelleen 15kg alipainoisina. Tämän takia on mielestäni myöskin perusteltua, että se raja on siellä matalampi mitä on KICssä.
Jos 15kg on maksimi VM:llä, niin sitten toki voi muuttaa painorajaa sen mukaan, mitä ihmeellistä siinä sitten on?

Mitä tulee sitten muuhun lätinään, niin saahan sitä mielipiteensä sanoa koko asiasta? Johan tuossa aiemmin sanottiin että painohyvitykset on virallisissakin sarjoissa mukana, mutta ei se silti tarkoita sitä, että se reilua olis.
Saa toki sanoa, mutta sä sanot joka vuosi samat asiat, ja joka vuosi saat samat kommentit takaisin ja silti ne asiat nostetaan seuraavana vuonna uudestaan esiin. Miksi?

FW08 sanoi:
Kannattaisiko sitten pidättäytyä noin avoimesti nimittelemästä muita ja hakemasta sitä, että kuljettajia "palkitaan" asioista, joista palkitseminen tulee omaksi eduksesi? Kun kerran olet huomannut, että näkemyksesi aiheuttavat akuuttia vitutuasta.
No sepä.

Lopputulemana kuitenkin on että 8 kisaa kymmenestä käydään ilman lisäpainoja, eli selkeästi koko kautta ajatellen suositaan mahdollisimman kevyitä kuskeja.
Silti veikkaan että noissa kahdessakin kisassa missä painoja tasataan, ottaisi "läskit" mieluummin sen 30kg lyijyä kantoonsa kuin omalla vyötäröllään saman asian, eli silti tilanne on kevyemmille parempi niissäkin.

IMHO ihan kiva homma että painontasausta käytetään sen kerran kun kalusto siihen antaa turvallisen mahdollisuuden.
Lisää vaihtelua ja hieman intoakin sisäratakisoille.
Ja lupaan että tuo mielipide ei muutu vaikka jonain päivänä onnistuisikin pääsemään siihen porukkaan jotka tarvii pirusti lyijyä mukaansa :)
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Jos joku elää kurinalaista terveellistä elämää ja sen ansiosta painaa 60kg, niin mun mielestä on idioottimaista rankaista siitä (tai toisinpäin kääntäen on typerää palkita läskiä painohyvityksillä).
Tässä nyt mistään rankomisesta ole kysymys, kuin mahdollisimman tasavertaisen lähtökohdan antamisesta kilpa-autoiluun. Ensisijaisesti kun pitäisi paremmuusjärjestyksen ratkaista ne ajotaidot, ei se kuinka paljon elomassaa kullakin on - ihan vaan sen takia, ettei tuloksia tartte listata suoraan puntarilukemajärjestyksessä.

Ja voishan tuohon vielä sanoa senkin, että esimerkiksi tuon puolison veli vetää salibändytuomarina tuolla HKI suunnalla, useampaa peliä viikossa ja syö terveellisesti, mutta kun geenit on mitä on, niin kaveri painaa sellaisen 90 kiloa, niin kuin minäkin. Pidempikin kun on.

Ja voisihan meillä olla mukana lihaskuntoa oikein huolella kasvattava hahmo, jonka paino ois sielä 90 kieppeillä, vaikkei läski olisi lainkaan. Kyllä hällekin soisi elämäntavoista riippumatta mahdollisimman tasavertaisen lähtökohdan edes näissä parissa painotasaus kisassa. Keveys tai laihuus ei todellakaan automaattisesti tarkoita terveellisiä elämäntapoja eikä voi olla mikään peruste millekään.

Jos VMKC:ssa ovat päättäneet 15 kilosta, niin sitten ovat. IMHO aivan naurettava päätös.
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Silti veikkaan että noissa kahdessakin kisassa missä painoja tasataan, ottaisi "läskit" mieluummin sen 30kg lyijyä kantoonsa kuin omalla vyötäröllään saman asian, eli silti tilanne on kevyemmille parempi niissäkin.
No "läskit" sen kun pururadalle sitten! Ei se paino mielikuvaharjoittelulla tai jarnaamalla tipu.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Mikähän on, kun ei kuitenkaan KiC:n listalla porukkaa ole :confused: Olisi helpot vasurilla kaavittavat top10-pisteetkin tarjolla.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mikähän on, kun ei kuitenkaan KiC:n listalla porukkaa ole :confused: Olisi helpot vasurilla kaavittavat top10-pisteetkin tarjolla.
Huomasin saman, mutta muuta ohjelmaa tarjolla viikonlopuille, josko kesämmällä pääsisi paremmin mukaan karkeloihin...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Itse kun nillitin mestaruustaistelun viime kausien puuttumisesta... Sarjan nopeimpaan kuskiin (ainakin raket-radoilla), kaikkine ominaisuuksineen, niin tuskin vaan on mitään keinoa tasata niin ettei se ajamista häiritsisi epämukavammaksi (isompine lisäpainoineen kropassa). DSQ tuonee uutta vipinää kärkipäähän silti.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Positiivinen asia tietysti on että omat ajotaidot paranee kun ajaa kevyempiä vastaan, virheiden määrä täytyy olla nolla kun taas kevyempi kuski saa pienet virheet anteeksi kiihtyvyydellä jne.
Silti sitä mieltä että aina kun painot on mahdollista tasata tai kaventaa niissä vaivaisessa kahdessa kisassa niin se suotaisiin. Tuskin kukaan ajaa tätä kkwcs kautta ammatikseen niin että pitää salilla käydä 5pv viikossa pelkästään sen takia ja pitää painosta huolta.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Ja ihan muutamassakin mestassa autoerot sekoittaa pakkaa. Hyvä sekä huono (jos ite kärsii) asia :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tässä nyt mistään rankomisesta ole kysymys, kuin mahdollisimman tasavertaisen lähtökohdan antamisesta kilpa-autoiluun. Ensisijaisesti kun pitäisi paremmuusjärjestyksen ratkaista ne ajotaidot, ei se kuinka paljon elomassaa kullakin on - ihan vaan sen takia, ettei tuloksia tartte listata suoraan puntarilukemajärjestyksessä.

Ja voishan tuohon vielä sanoa senkin, että esimerkiksi tuon puolison veli vetää salibändytuomarina tuolla HKI suunnalla, useampaa peliä viikossa ja syö terveellisesti, mutta kun geenit on mitä on, niin kaveri painaa sellaisen 90 kiloa, niin kuin minäkin. Pidempikin kun on.

Ja voisihan meillä olla mukana lihaskuntoa oikein huolella kasvattava hahmo, jonka paino ois sielä 90 kieppeillä, vaikkei läski olisi lainkaan. Kyllä hällekin soisi elämäntavoista riippumatta mahdollisimman tasavertaisen lähtökohdan edes näissä parissa painotasaus kisassa. Keveys tai laihuus ei todellakaan automaattisesti tarkoita terveellisiä elämäntapoja eikä voi olla mikään peruste millekään.

Jos VMKC:ssa ovat päättäneet 15 kilosta, niin sitten ovat. IMHO aivan naurettava päätös.
Jos palataan siihen alkuperäiseen pointtiini, niin sanoin tosiaan, että paino on yksi ominaisuus. Nopealla kuljettajalla on useita hyviä ominaisuuksia, joista paino voi olla yksi. Mikäli nyt sitten joku bodari ajaa lujaa niin hänellä on sitten varmasti muutama muu hyvä ominaisuus, jotka korvaa sen painon. noin se menee.
Jos sitten painoa tasoitetaan, niin eihän sekään tuo sitä ajotaitoa esiin, kun siellä on paljon muita muuttuvia tekijöitä myös. Esim. eri aistien käyttö on yksi ominaisuus. Jos kaikille laitetaan pullonpohjalasit päähän niin sitten alkais näkö olla kaikilla samalla tasolla. Kaikkien muiden ominaisuuksien kanssa sitten samanlaista tasoitusta.. ehkä siinä sitten saadaan parsittua pelkkä ajotaito? Tai sitten ei, koska ajotaito itseasiassa nimenomaan muodostuu näistä kaikista eri ominaisuuksista, joista paino on yksi.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ajotaito ei koostu ominaisuuksista kuten paino tai näköaisti. Väittäisin raa'an ajotaidon olevan aika pitkälle tasapainoaistin herkkyyttä ja sitten jotain muuta jonka kuuluu löytyä korvien välistä.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Mahtaako Domppari tarkoittaa sitä, että mutkaan tullessa katsekin voi olla kiinnitettynä seinään tai ulkoreunan voikukkaan ja muististaan kääntää oikeassa kohden mutkaan? Äärimmäisen vaikeaa, mutta harvoin kun onnistuu, niin hulluimmat suoritukset saanut itse sillä aikaan. Forssa II 2010 B-naali oli viimeksi tämmöinen. En edes tajunnut mitään ohjausvikaa koko autossa. Ei se suoritus 4strokea vastaan riittänyt, mut normiräpellyksellä puoli kierrosta olisi tullut silloin pataan.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Paskemmalla näkökyvyllä voittanut kevyempiä kuskeja ilman painotasauksia. Ei oo siitä kiinni.

T: Ajokortiton
 
Ylös