Offtopic eli sättimistojck

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jussille olen tästä kuittaillut aina välillä, vähän samalla mentaliteetilla kuin Alpun housuttomuudesta. En tarkoittanut muuta kuin hämmentää hyvällä hengellä, ja virittää jarna-ansan ;).
Nojoo, putos ehkä ansaan turhan hyvin ;) Niinkun sanoin että kärkäs avautuminen kärkkääseen kommenttiin.

No mutta nillittäminenhän kuuluu lajiin. Kärkikuskitkin Turun kisatoikissa nillittelivät puolin-toisin, ja sitten lopuksi tietenkin sopivat asian. Ykkösissäkin Alonso ja Vettel nillittivät. Meillä ei vain ole sellaista pa-syteemia, jolla kiukuttelut kuulisi reaaliajassa.
Kuuluu toki, ja pitääkin nillittää. Pointtini olikin että kun valtaosan kisatapahtumasta on "vittu päässä" ja sauhuamassa autojen kimpussa (Kokemäki) niin se ei ole enää ns. normaalia nillittämistä eikä se fiilis ainakaan muiden tunnelmia nosta.
Ei siinä ettenkö arvostanut Totken husailua Kokemäellä, mutta kun kaveri on koko ajan vihainen kuin ampiainen niin siinä kohtaa alkaa oleen sellanen fiilis että mitä vittua täällä tapahtuu.

Totta. Jostain syystä omalla autolla kisatessa ja kisojen jälkeen ei ole koskaan vituttanut niin paljon, kuin KKWCS-kisan jälkeen keskimäärin. Ja meillä on autotuuria riittänyt oman auton kanssa ihan pohjan irtoamisesta renkaan lentämiseen pitkälle metsään kesken ajon.
Noh ihan ymmärrettävää, kaikki "mokat" kuitenkin johtuu omistakin tekemisistä, virheistään oppii ja siihen pystyy myös jatkossa vaikuttamaan jotenka ei ihme että vitutuskäyrä on matalampi.

Vuokravehkeillä kun vedetään niin vaikuttamisen mahdollisuus on pienempi, mutta toisaalta eikö myös tämän asian voisi nähdä hyvänä puolena kun eroaa teidän omasta sarjasta niin paljon?
Ja osuuhan ne huonot kortit tasaseen muillekin kuitenkin, ei siinä kukaan yksin kärsi kuitenkaan autotuureista (esim. nyt Nastyn autotuuri viime vuonna Kokemäellä vrt. Haikkiin)

Mutjoo, kuten sanoin aiemmin, oma avautuminen on siksi kun kerran kysyttiin miksei kisoissa käydä, nämä vaikutti omaan ajamiseen viime vuonna.
Tänä vuonna enemmän vaikuttaa finanssit, eli elämäntilanteet vain muuttuu, shit happens jne...
Hauskaa kisaamista silti on hieman ikävä, jos ns. läskisarjan teko auttaa muidenkin vähemmän suhanneiden saamisen mukaan uudelleen niin en pidä sitäkään vaihtoehtoa mitenkään huonona asiana :)
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Täälläkin länkyttää vaan porukka joka ei juuri osallistu enää kisoihin. Ajaisitte, ettekä huutelis.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jos puheenaiheeksi otetaan se miksi kuskeja on hävinnyt kisoista, niin eikös me silloin olla ihan oikea porukka "länkyttämään" aiheesta? :rolleyes:
En kyllä ymmärrä tätä juttua kun sanoit syyksi taloudelliset asiat, mutta kuitenkin läskisarja kiinnostaisi. Sittenkö ne rahaongelmat onkin ohi? :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Juurihan Jacques sanoi, että ydinrunkoon kuuluvat ovat nykyisin extroja. :) elkää ottako vakavasti. Itseäni en kyllä miellä extraksi, vaikken kärjessä ajakaan..
Heh, jep. :) Tarkoitin sitä, että olemme kisatapahtumassa extroja, eli muiden jaloissa, ajamme sijoista ynnä muut. Paitsi tietty sinä, koska ajat sisäradoilla ihan hemmetin lujaa. :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mitä tulee läskisarjaan, niin en ymmärrä miksi siitä pelkästään länkytetään täällä. Jos >90kg sarja halutaan järjestää niin varmaan siihen kuuluvat sellaisen järjestää? Siitä vaan!
Itselläni ei olisi siihen osallistumisoikeutta, koska mitään 15-20kg kylkiluidenmurskaajaliiviä en ala päälleni laittamaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Ehkäpä radikaalimpi kisailumuutos voisi tehdä hommasta muillekin, kuin kokeneimmalle kärjelle, mielekkäämpää... Palannen ehdotuksella vielä tänään(/yöllä maanantain puolella) asiaan...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Mitä jos kilpailun voittaminen olisi mahdollista (muttei helppoa) monelle?

Ehkäpä radikaalimpi kisailumuutos voisi tehdä hommasta muillekin, kuin kokeneimmalle kärjelle, mielekkäämpää... Palannen ehdotuksella vielä tänään(/yöllä maanantain puolella) asiaan...
Tiedän, että tämä olisi erilainen formaatti, kuin vain absoluuttisesti parhaan (=ei saa painaa liikaa, ja on ajanut paljon) ratkominen:
A-, B-, C- (ja D-) finaalien sijaan ne olisivat kaikki omia osakilpailuja joihin valikoituvat ne kuljettajat, jotka sattuvat niille sijoituksille itsensä aika-ajamaankin.
Esim. aika-ajotulokset:
WoPe
Haikki
Nasty
DSQ
Slug
Jatenski
BMW
Andy
PeePee
Scyber
Dominic
FW08
öö ruz
Wilzku
Follo
Jonkki
Albert Oil
Joni
jaska

Aika-ajon nopeimpien finaaliin ajaneet saavat valmiiksi 3 pistettä (ettei taktikoida hidasta aika-ajotulosta ja saada helppoja kisakavereita)
Keskimmäiset 2 pistettä (jos yhdellä finaalilla selvitään niin tätäkään ei tarvita)
Jälkimmäiset 1 pisteen (jos kahdella finaalilla selvitään niin tätä ei tarvita)
Pistejako muutoin kustakin loppukisasta 10-6-4-3-2-1 ja niihin pyritään laittamaan mahdollisimman tasamäärä kuskeja kuhunkin lähtöön.

Finaalin tulokset: Nasty (3+10=13), DSQ (3+6+nop.krs1=10), Haikki (3+4=7), Slug (3+3=6), WoPe (3+2=5), BMW (3+1=4), Jatenski (3)
Finaalin tulokset: Andy (2+10=12), Scyber (2+6+nop.krs1=9), PeePee (2+4=6), FW08 (2+3=5), öö ruz (2+2=4), Domppari (2+1=3)
Finaalin tulokset: Albert Oil (1+10+nop.krs1=12), Follo (1+6=7), Wilzku (1+4=5), Jonkki (1+3=4), jaska (1+2=3), Joni (1+1=2)

Tästä tapahtumasta jää historiaan 3 kisaa (ja 3 voittajaa tilastoihin ettei aina ja joka kerta prot estä täydellisesti 75% osallistuvien voittomahkuja), ja pistetilanne:

13 Nasty
12 Andy, Albert Oil
10 DSQ
9 Scyber
7 Haikki, Follo
6 Slug, PeePee
5 WoPe, FW08, Wilzku
4 BMW, öö ruz, Jonkki
3 Jatenski, Domppari, jaska
2 Joni

Näin paljon useampi pääsee ajamaan pisteissäkin näkyvästä kisavoitosta, mutta silti pitkässä mestaruustaistelussa etu varmaankin on perinteisillä a-finalisteilla.
Viime vuoden loppupisteet olisivat olleet (8 parasta laskettu, suluissa kaikki pisteet. Ja jätin nousijat huomiotta kun jo ajaneet kisavoiton):

Haikki 106 (123)
Nasty 84 (103)
WoPe 75 (87)
Cmoney 68 (79)
BMW 64 (67)
4stroke 64 (67)
Jacques 52 (54)
Totke 50 (52)
Slug 50 (54)
Scyber 48 (51)
Racer X 48
PeePee 46
DW 43
Sue me 40 (41)
Jatenski 38 (41)
Wilzku 37 (41)
Andy 32
abc 26
lfb 22
Nipsuh 20
FW08 17
öö ruz 16
Quiq 12
Jonkki 10
Jape 6
Follo 5
Dominic 5
Renngeist 2
Joni 2

Paska aika-ajoauto tai ainoa sadeaika-ajoerä ei olisi katastrofi mestaruustaistelijalle, vaikka laskettaisiin useampikin kuin 7/10 tai 8/11 parasta.
Kisalähtövoittoon ylsi 2013:
Haikki 7krt
Nasty, WoPe, BMW 3krt
4stroke, Cmoney, DW, Jacques 2krt
Scyber, Racer X, PeePee, Totke ja Wilzku kerran

Kisapaikalle tullessa ei vielä tiedä, keitä vastaan tulee kisattua omassa kisassaan, mutta pääsee usein ajamaan omantasoisia/painoisia vastaan kisavoitosta. Se mitä näet visiirin takaa lähtöruudukossa, ovat sillä kertaa voittotaistelukilpailijoitasi. Kun voitat tiukan kisan omantasoisiasi vastaan, pisteissä palkitaan. Suuret autoerot toki välillä helpottavat/vaikeuttavat kunnolla.

En tiijä, voisiko joku tämmöinen lisätä osallistumisiloakin. Joka tapauksessa voittaakseen pitää voittaa kaikki saman lähdön kuljettajat.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Jos vaikka 2 kokenutta kuskia tyrmää, mutta 5 joskus aiemmin mukanaollutta pitää mielenkiintoisena, ehdotus ei ihan surkea liene. Saattaa olla ettei enää 20+ määriin päästäkään, mutta KKWCS:n nykymäärät sai minut miettimään tällaista. Ihan hyvin voisi palkita kunnollisemmin aina pari-kolmekin oman lähtönsä kuitenkin voittanutta kuljettajaa, kun sarjan ei ole tarkoitus olla liian totinen.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tuossa Cmoneyn systeemissä ei ilmeisesti tulisi finaalinousijoita? Vai menisikö se niin, että esim. B-finaalin voittajalle tulee se isoin mahdollinen pistemäärä? Esim. Jos sijoitus jää A-finaalissa hännille, niin tulisi silti 12 pistettä eikä 4.

On tuo systeemi parempi kuin nykyinen, mutta tuo ristiriitaisia fiiliksiä sellaiselle, joka kilpailee siinä A ja B-finaalien rajoilla. Paremmalla suorituksella (Suoraan A-finaaliin ja sen viimeinen) voi saada vähemmän kuin vähän huonommalla (B-finaalin kakkonen).

Oma ehdotuksenihan on ollut jo pitkään se, että kategorisoidaan kuljettajat eri sarjoihin (esim. Pro, semipro, fun tai ihan simppelisti A, B, C...) jo kauden alusta esim. edelliskauden pistetilaston mukaan ja pisteet lasketaan sarjoittain. Muutoin kisatapahtumat samanlaisia kuin nytkin. Nopeimman kierroksen piste tulisi sarjoittain eikä finaaliryhmittäin.

Kauden päättyessä huonomman sarjan 2 parasta nousee parempaan sarjaan ja paremman sarjan 2 huonointa putoaa huonompaan sarjaan. Ehkä siinä voisi nousijalla olla myös valintamahdollisuus sarjan siirrosta. Esim. B-sarjan voittaja tai kakkonen ei halua nousta A-sarjaan. A-sarjan toiseksi viimeinen pysyy tällöin A-sarjassa.

Tämä ehdotukseni on aiemminkin täällä tyrmätty paskana, joten eipä se ääni kellossa ole miksikään varmaan nytkään muuttunut. Itse en vaan keksi miksi se olisi niin paska ehdotus.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Tuossa Cmoneyn systeemissä ei ilmeisesti tulisi finaalinousijoita? Vai menisikö se niin, että esim. B-finaalin voittajalle tulee se isoin mahdollinen pistemäärä? Esim. Jos sijoitus jää A-finaalissa hännille, niin tulisi silti 12 pistettä eikä 4.

On tuo systeemi parempi kuin nykyinen, mutta tuo ristiriitaisia fiiliksiä sellaiselle, joka kilpailee siinä A ja B-finaalien rajoilla. Paremmalla suorituksella (Suoraan A-finaaliin ja sen viimeinen) voi saada vähemmän kuin vähän huonommalla (B-finaalin kakkonen).
Ihan totta. Ja juu ei nousijoita kun jokainen kisalähtö olisi rinnakkainen toisiinsa nähden. Ei se ihan reilu ole tuossa tapauksessa, mutta menee sekin aika-ajotuurin piikkiin (kuten hyvä/huono auto tähän asti), pääsisikö ajamaan voitosta vai sijasta 5. Ja voi ne erot eri finaaleihin pääsystä olla vähän isommat, kuin 1 pisteen ero.

Oma ehdotuksenihan on ollut jo pitkään se, että kategorisoidaan kuljettajat eri sarjoihin (esim. Pro, semipro, fun tai ihan simppelisti A, B, C...) jo kauden alusta esim. edelliskauden pistetilaston mukaan ja pisteet lasketaan sarjoittain. Muutoin kisatapahtumat samanlaisia kuin nytkin. Nopeimman kierroksen piste tulisi sarjoittain eikä finaaliryhmittäin.
Vain sellainen kuva jäänyt, että olisi sekin vitutusta aiheuttanut jos kategorisoidaan jo ennen ajoja eri tasoihin. Jonkki arvostaa kokonaiskilpailun top5-sijaa (kuten on tehnyt), ja Andy haluaa ajamaan A-finaaliin podiumsijoista (kuten on tehnyt)...

Kauden päättyessä huonomman sarjan 2 parasta nousee parempaan sarjaan ja paremman sarjan 2 huonointa putoaa huonompaan sarjaan. Ehkä siinä voisi nousijalla olla myös valintamahdollisuus sarjan siirrosta. Esim. B-sarjan voittaja tai kakkonen ei halua nousta A-sarjaan. A-sarjan toiseksi viimeinen pysyy tällöin A-sarjassa.

Tämä ehdotukseni on aiemminkin täällä tyrmätty paskana, joten eipä se ääni kellossa ole miksikään varmaan nytkään muuttunut. Itse en vaan keksi miksi se olisi niin paska ehdotus.
Ne pudonneet voivat ainakin helposti jäädä vaan kotiin sitten.

Kilpasarjana pitäisin systeemin sinnepäin kuten tähän asti, mutta kisaajamääriä ajatellenkin heitin ilmoille mitä heitin. Eikä tarvitsisi niin jännittää, tuleeko "b- tai c-sarjalaisia" kisaan 1 vai 3 kun aika-ajotuloksista jakaa porukan samansuuruisiin kisafinaaleihin... En tiedä, voisiko osallistujamäärät lähteä elpymään.

VOITIN VOITON!! \O/ TÄTÄ EI VIE KUKAAN MULTA POIS!!
Ylivoimainen auto :frank:
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Jacquesin sarja/divari systeemille peukku ainakin täältä. Ainoa muutos oliis se, että mun mielestä jokainen saisi itse päättää mihin sarjaan osallistuu. Saa ajaa vaikka kaikkien sarjojen kisat ja aika-ajot, mutta silloin joutuu tietty maksamaan ekstraa. Tämä siksi että luulen, että porukka aika automaattisesti jakautuu ittelleen sopiviin sarjoihin. Ja ei tarvitse pakottaa ketään A-sarjassa ajavaa ajamaan vuotta B-sarjassa - olisi epäreilua ja voisi laskea motivaatiota ylipäätään osallistua kisoihin.

Sitten tuo Cmoneyn systeemi on ihan mielenkiintoinen, mutta vaatisi jonkinlaisen kompensaation kuitenkin tuonne alasarjoille, ettei pisteitä sieltä saisi niin paljoa. Jos suoraan sanon, niin systeemi on ehkä liian hankala kuitenkin. A-finaalin porukran pitäisi melkein yrittää tehdätä huonoille sijoille, jotta pisteitä saisi paljon.

Koska mun mielestä tuo Jacquesin systeemi on parempi, niin tässä jotain esimerkkiä miten se voisi toimia. Kauden alussa porukka on jakautunut itseautomaagisesti sarjoihin. Pahoitteluni jos nyt kuvitteellinen sarjajako aiheuttaa närää! hst viu1

Pro-sarja:
WoPe
Haikki
DW
4stroke
Cmoney
Andy
etc.

Olen-hidas-valittaja-sarja:
Jacques
Dominic
Albert Oil
Sue_me
FO110K
Williams
Totke
etc.

Aika-ajot on yhteiset, kuten tähänkin saakka. Niiden jälkeen ajetaan ensin Olen-hidas-valittaja-sarjan kisa, joka voi olla jaettu tarvittaessa kahteen (A, B) eri lähtöön, jos yhteen lähtöön ei kaikki mahdu. Finaalinouseminen on tietty mahollista, mutta vain oman sarjan A-finaaliin, ei Pro:hon.

Kun kisa(t) on ajettu, vaihtuu radalle Pro-sarjan porukka, joka ajelee sitten myös niin monta erillista A, B, C finaalia kuin kuskeja riittää.

Mun puolesta kuljettaja voi kesken kauden käydä ajamassa myös toisessa sarjassa, jolloin hän saa pisteitä myös sinne.

Sitä en tiedä, jos haluaisi ajaa kumpaakin sarjaa, niin miten maksupoliittisesti tuo homma menisi, koska siinä tulee sitten ainakin yksi finaali enemmän ajoa. Aika-ajohan on se kertalaaki.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Sitten tuo Cmoneyn systeemi on ihan mielenkiintoinen, mutta vaatisi jonkinlaisen kompensaation kuitenkin tuonne alasarjoille, ettei pisteitä sieltä saisi niin paljoa. Jos suoraan sanon, niin systeemi on ehkä liian hankala kuitenkin. A-finaalin porukran pitäisi melkein yrittää tehdätä huonoille sijoille, jotta pisteitä saisi paljon.
Juu, suoraan "kilpailullisesti"/"nopeudellisesti" väärin. Nostaa esille vaan sitä, että palkitaan pisteissä kunhan voittaa koko köörin omantasoisia kuskeja vrt nopeimpien kisassa kuitenkin häntäpäähän jäävä. Mutta sinne päästyään saanut hiukan enempi hmm "lohkopisteitä".

Koska mun mielestä tuo Jacquesin systeemi on parempi, niin tässä jotain esimerkkiä miten se voisi toimia. Kauden alussa porukka on jakautunut itseautomaagisesti sarjoihin. Pahoitteluni jos nyt kuvitteellinen sarjajako aiheuttaa närää! hst viu1

Pro-sarja:
WoPe
Haikki
DW
4stroke
Cmoney
Andy
etc.

Olen-hidas-valittaja-sarja:
Jacques
Dominic
Albert Oil
Sue_me
FO110K
Williams
Totke
etc.

Aika-ajot on yhteiset, kuten tähänkin saakka. Niiden jälkeen ajetaan ensin Olen-hidas-valittaja-sarjan kisa, joka voi olla jaettu tarvittaessa kahteen (A, B) eri lähtöön, jos yhteen lähtöön ei kaikki mahdu. Finaalinouseminen on tietty mahollista, mutta vain oman sarjan A-finaaliin, ei Pro:hon.

Kun kisa(t) on ajettu, vaihtuu radalle Pro-sarjan porukka, joka ajelee sitten myös niin monta erillista A, B, C finaalia kuin kuskeja riittää.

Mun puolesta kuljettaja voi kesken kauden käydä ajamassa myös toisessa sarjassa, jolloin hän saa pisteitä myös sinne.

Sitä en tiedä, jos haluaisi ajaa kumpaakin sarjaa, niin miten maksupoliittisesti tuo homma menisi, koska siinä tulee sitten ainakin yksi finaali enemmän ajoa. Aika-ajohan on se kertalaaki.
Se, miten olen ratojen kanssa saanut noita kisoja, on että haluavat mielellään mahdollisimman täysiä ajoeriä eikä esim. yhtätoista toisen sarjan kuskia ajattaa sitten kahdessa eri omassa finaalissaan. Aikakin on rahaa ratayrittäjille.

Näin kisojen järkkääjänä toivoisi koko kuskikööriä ajamaan "samaa sarjaa". Tai ainakin samoihin kisalähtöihin kuten extrojakin (vaikka Turussa menikin sopivasti extrat omaan lähtöön, kun KKWCS-ajajat mahtuivat kaikki samaan finaaliinsa) ilman nousumahdollisuutta on toisinaan laitettu.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Yksi vaihtoehto on tietysti ajattaa porukkaa kuten tähänkin saakka sekaisin, mutta pisteet jaetaan valitun sarjan mukaan. Tällöin jos on tässä kakkosdivarissa ajamassa ja on ainoa joka pääsee A-finaaliin, eikä muita kakkosdivarin kuskeja nouse, saa automaattisesti täydet pisteet vaikka keskeyttäisi. Ihan noin esimerkkinä.

Tällöin ei tarvitsisi tosiaan muuttaa kuin pistelaskujärjestelmää ja juhlittaisiin Podiumilla kahta eri kolmen kärkeä.

Mentäis vähän niinku Le Mansissa, jossa on nopeampia protoja ja sitten noita hitaampia Porsceja.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Yksi vaihtoehto on tietysti ajattaa porukkaa kuten tähänkin saakka sekaisin, mutta pisteet jaetaan valitun sarjan mukaan. Tällöin jos on tässä kakkosdivarissa ajamassa ja on ainoa joka pääsee A-finaaliin, eikä muita kakkosdivarin kuskeja nouse, saa automaattisesti täydet pisteet vaikka keskeyttäisi. Ihan noin esimerkkinä.

Tällöin ei tarvitsisi tosiaan muuttaa kuin pistelaskujärjestelmää ja juhlittaisiin Podiumilla kahta eri kolmen kärkeä.

Mentäis vähän niinku Le Mansissa, jossa on nopeampia protoja ja sitten noita hitaampia Porsceja.
Dotta... Oma mutu että tuntuisi ainakin hassulta ajaa sellaisten seassa, joita vastaan ei sitten kuitenkaan kilpaile pistesarjassa.

(se on Porsche)
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ehkä keskeytykset voisi laskea pisteettömäksi, tapahtui se sitten A:ssa tai B:ssä.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Ihan hyviä ideoita, mutta pari pointtia noiden aiempien kommenttien lisäksi tuli mieleen:

- kyllä ainakin itse tykkään mahdollisuudesta päästä suoraan siihen samaan A-finaalin (tai nousta B:stä A:han) kärjen kanssa. Ei mullakaan ollut esim. Lahdessakaan 4strokeen eroa kuin n. joku 0,006s stroken eduksi. Onhan noissa a-finaaleissa monesti ollut vikoissa ruuduissa keskikastin porukkaa.

- itse pidän suuressa arvossa sitä, kun esim. 2012 Jyväskylässä sai/joutui ajaa Slugia vastaan (ja Haikkia, joka oli Slugin perässä) noin puolet kisasta, ennen kuin pääsivät ohi. Opettaa kummasti kokemattomampaa kaveria kun takana olevalla on "hiukan enemmän" kokemusta. Hollola -11 oli vielä kivempi kokemus.

- keskikastin kuskien totaalista yllätysmahdollisuutta ei ole, jos ei ole mahdollisuutta päästä ajamaan samaan kisalähtöön (=A) kärjen kanssa. Kaikki on kumminkin mahdollista näissä kisoissa, esimerkkinä nyt vaikka Albert Oilin 3. sija Jyväskylässä 2011, Nipsuhuuli 3. 2012 Hyvinkäällä ja allekirjoittaneen 3. sija Hollolassa 2011.

Sellaista, jotainhan ratkaisua tohon osallistujakatoon pitäisi tehdä..
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tuota Dompparin ehdotusta siitä, että saisi itse valita sarjansa mietin myös ekaksi ja mielestäni sekin olisi ihan ok.

Tietenkin kaikki pistelaskuun vaikuttavat muutokset ovat keinotekoisia ja kuulostaa tekohengitykseltä (sekä Cmoneyn että minun/dompparin ehdotukset)..

Sinänsä jos haluttaisiin kehittää sarjaa radikaalisti toiseen suuntaan niin se menisi niin, että jokaisella olisi oma auto, jolloin se autotuuri ja kaikki muukin on sitten ihan itsestä kiinni. Siihen vaan tarttisi kohtalaisen kokoinen sponsori. :D
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Sinänsä jos haluttaisiin kehittää sarjaa radikaalisti toiseen suuntaan niin se menisi niin, että jokaisella olisi oma auto, jolloin se autotuuri ja kaikki muukin on sitten ihan itsestä kiinni. Siihen vaan tarttisi kohtalaisen kokoinen sponsori. :D
Polkuautoja saa halvalla. Tarvi maksaa ku ratavuokra enää. Luulenpa vielä että Jarkko ois polkuautoilla vahvoilla maailmanmestariksi saakka, vaikka polttomoottorikäyttöisiä vastaankin. :p
 
Ylös