Öljypuun hedelmät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Estate
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Haa

En sanoisi oliiveja kovinkaan hyvän makuisiksi, voimakkaalle ja erikoiselle maistuvat, mutta syön kuitenkin aina kun on tilaisuus.

Noutopöydästä, tai vastaavasta, otan aina oliivit ja niitä sisältävät salaatit yms. ruuat mukaan, eli en välttele.

Itse en osta. Tai ostan, mutta tosi harvoin.

Oliiveja? Ei kiitos. :yuck:

Soot niin nuori vielä.:o

Itsehän pidän oliiveista ihan kipiästi. Noin 25-30 vuotiaana niistä oppi oikein pitämään.

Mun poika, 11.v, on kyllä poikeus moneen muuhun. Sen herkkuja on oliivit, hillosipulit, graavilohi, simpukat, jalopenot, jne... Pizzaa se ei oikein syö.:D

Jossain sapuskan seassa menee kun lastaa haarukalliseen enämpi jotain muuta mukaan niin että se oliivin maku peittyy.

Sellaisenaan :yuck:

AAAaahhh...

dry-martini.jpg

Syön, ostan, käytän, nautin.

En kylläkään koskaan niitä kumioliiveja, mitä yleensä joka paikassa tuputetaan. Ne on silkkaa roskaa. Kunnon kamaa.

OoPee kai täällä joskus kertoi, kuinka kolmekekymppisenä alkoivat oliivitkin maistua

Juu näin se meni. Herkkua nimenomana juuri kreikkalaisen salaatin kera, fetajuusto ja oliivit täydentävät just sopivasti toisiaan. Pizzan päälle en ihan välttämättä oliiveja kaipaa, mutta tottakai syön, jos niitä sattuu pizzassa olemaan.

Kyllä niitä ihan sellaisenaankin popsii vaalean leivän kera.

Toi on kyllä edelleenkin mun makuuni ihan kauheeta kamaa, olettaen siis, että kyseesäs on dry martini, maistuu lähinnä giniltä (eikä ihme, onhan sekoitussuhde jotakuinkin 4:1 ginin hyväksi). Kai tohonkin tottuis, mutta en ole katsonut tarpeelliseksi yrittää. Sama pätee myös dzeimspondiin eli vodka martiiniin.

Toi on kyllä edelleenkin mun makuuni ihan kauheeta kamaa, olettaen siis, että kyseesäs on dry martini, maistuu lähinnä giniltä (eikä ihme, onhan sekoitussuhde jotakuinkin 4:1 ginin hyväksi). Kai tohonkin tottuis, mutta en ole katsonut tarpeelliseksi yrittää. Sama pätee myös dzeimspondiin eli vodka martiiniin.

Mun mielestä aperetiivina vallan mainio. Kännejä en tosta(kaan) vetäis.:o

Moon kyllä tykännyt (vihreistä) oliiveista jo siitä lähtien, kun niitä ensimmäisen kerran maistoin, eli n. 14-vuotiaasta lähtien.

Juu näin se meni. Herkkua nimenomana juuri kreikkalaisen salaatin kera, fetajuusto ja oliivit täydentävät just sopivasti toisiaan. Pizzan päälle en ihan välttämättä oliiveja kaipaa, mutta tottakai syön, jos niitä sattuu pizzassa olemaan.

Kyllä niitä ihan sellaisenaankin popsii vaalean leivän kera.

Juuri näin, paitsi en leivä kera!:ahem:

Fetasalaatin kanssa just passeli! Ja siitä salaatin fetastakin on nykyisin puolet suolalvedessä olevaa ja puolet öljy-yrttimarinadissa. Pelksätään suolavetinen vähärasvainen feta on "lirua", ja öljyssä kylpevä hieman liian tahmeaa, niin laitanpa molemmista purkeista.... Ja hillosipuli kans!!:thumbup:

Ja siitä salaatin fetastakin on nykyisin puolet suolalvedessä olevaa ja puolet öljy-yrttimarinadissa. Pelksätään suolavetinen vähärasvainen feta on "lirua", ja öljyssä kylpevä hieman liian tahmeaa, niin laitanpa molemmista purkeista....
Samaa mieltä. :ahem:

Fetasta sen verran, että kuka jumalauta on keksiny kevytfetan? Ei saatana. Kuminpalasia. Ja niitä tarjoillaan ihmisille ja syödä pitäis? Käsittämätöntä. Siihen kylkeen kumioliivit ni jopa on maittavaa. Jee jee.

Fetan pitää olla rasvasta, mulle mieluiten lampaanmaidosta ja kauan kypsytetty. Vuohenmaitofetaa on kyllä lähes yhtä jeessiä. Ja ne kuutiot muotona tökkii kans. Pitää olla levynä tai jopa käsin murrettuina kimpaleina.

Viimeksi muokattu:
Tarttee varmaan joku kerta taas yrittää, itseasiassa olis himassakin tarpeelliset kamat.

Eiku eipäs olekaan, oliivit puuttuu :o

Hähää...

Käys hakee noita mustia oliiveja ja kokeile näitä drinkkejä:

SOMALI PILKILLÄ

4 cl kirkasta viinaa
Jääpaloja killumassa
Musta oliivi jääpalan päällä

SOMALI KEVÄTJÄILLÄ

4 cl kirkasta viinaa
Jäämuskaa klasi täynnä
Musta oliivi pohjalla

:alppu::alppu:

OoPee kai täällä joskus kertoi, kuinka kolmekekymppisenä alkoivat oliivitkin maistua, mutta kuinka on muiden laita? Uppoaako omaan kurkkuun vai jääkö lautaselle tai tuleeko syötettyä jollekulle muulle?

Itsella ollut juurikin nain. Parikymppisena viela kaivoin pizzasta oliivit vex, nykyaan tykkaan niista muodossa kuin muodossa.
Vanhempi tytar on tykannyt noista pikkulapsesta lahtien, jos on ruokaa missa on oliiveja, niin ne pitaa antaa sille. Mutta sen lempiruokiahan ovatkin etanat ja simpukat... :o

Ite oon tykännyt kersasta asti. Mustista oliiveistä ei kyllä pahemmin piittaa, vaikka nekin menee, mutta muut menee kyllä. Toisinaan iskee oikein himo ja täytyy syödä kahmalo kaupalla ihan sellaisenaan.

Itsella ollut juurikin nain. Parikymppisena viela kaivoin pizzasta oliivit vex, nykyaan tykkaan niista muodossa kuin muodossa.
Pitää varmaan elätellä toivoa, että oliivien pois ronkkijanikin alkaa muutaman vuoden päästä niistä pitää. :p