Onko McLaren kriisissä?

Onko McLaren kriisissä?

  • Kyllä

    Äänet: 100 45,0%
  • Ei

    Äänet: 122 55,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    222

Mera

Tutkija
Liittynyt
15.10.2003
Viestit
589
Sijainti
Finland
Ilmari sanoi:
Että uusi moottorisääntö on nyt Ferrarille ylivoimaa aiheuttava etu.
Cuutio taisi jossain selittää, että uusi moottorisääntö pelaa Ferrarin pussiin.No jaa...voihan se siltä tuntua, jos ei oman auton pannu ole luotattava ja Ferrarilla taas on.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Mera sanoi:
Cuutio taisi jossain selittää, että uusi moottorisääntö pelaa Ferrarin pussiin.No jaa...voihan se siltä tuntua, jos ei oman auton pannu ole luotattava ja Ferrarilla taas on.
Niin ainahan sen hetkiset säännöt pelaavat parhaan tallin pussiin. Mielestäni eniten ferraria suosiva sääntö(puute säännöissä) on se ettei kierrosaikoja ole mitenkään rajattu. Jos esim melbournessa ei olisi saanut ajaa kierrosta alle 1.30 olisi kisa ollut huomattavasti tasaisempi...
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Ambomaan Mambo sanoi:
Tais Newey suunnitella ne 90-luvun parhaat autot. On vaan jääny nykypäivänki suunnitelmat sinne 90-luvun tasolle.
Neweyn autoissa oli 90-luvulla myös kauden parhaat moottorit. Mercedes ei todellakaan ole ollut sitä kauden 1999 jälkeen. :yuck:

Kuten Enzo Ferrari aikoinaan totesi: "Aerodynamics are for those who can't build good engines."
 

vasili

Member
Liittynyt
5.3.2004
Viestit
11
poru macin huonoudesta jatkuu vuodesta toiseen,palkkais semmoset kuskit mitkä pystyis tekee voittaja auton, ei se ferrarikaan hääppönen kilpa-auto ollu 96. no ensi vuonnahan montoyasta tulee kauden mittaan ykköskuski ja viimeistään 2006 kimi potkitaan pihalle.

ja oliko 94 fordin ja rellun koneissa vain 15heppaa eroo, tuntuu aika uskomattomalta ko toinen o 8 ja toinen 10

onneksi muuten ferrari ajaa bridgestoneilla muuten tulis samanlainen kausi ko 02
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
holvius sanoi:
Neweyhän on ollut viime aikoina kiinnostunut veneistä. Jospa Newey on suunnitelut McLadaan myös ankkurin. Mutta jos menestys jatkuu näin hyvänä, niin toivottavasti Ron-setä tarjoaa jatkosopimusta pitkälle tulevaisuuteen.
Ja sitten ihmetellään miksi Ferrari faneille vittuillaan! :rolleyes:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
vasili sanoi:
poru macin huonoudesta jatkuu vuodesta toiseen,palkkais semmoset kuskit mitkä pystyis tekee voittaja auton, ei se ferrarikaan hääppönen kilpa-auto ollu 96. no ensi vuonnahan montoyasta tulee kauden mittaan ykköskuski ja viimeistään 2006 kimi potkitaan pihalle.

ja oliko 94 fordin ja rellun koneissa vain 15heppaa eroo, tuntuu aika uskomattomalta ko toinen o 8 ja toinen 10

onneksi muuten ferrari ajaa bridgestoneilla muuten tulis samanlainen kausi ko 02
No niin saatiin uusi höpö höpö mies foorumille! Kuskihan ne autot rakentaa!:D Ja mistä päättelet Montoyan olevan hyvä autonkehittelijä? Headin mukaan Monty on todella nopea, nopeampi kuin Ralf, mutta Ralf on taas parempi autonkehittelijä.

Kuskin asema autonkehittäjänä on nykypäivänä kuitenkin olematon. Nykyään telemetria kertoo kaiken oleellisen.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
vasili sanoi:
poru macin huonoudesta jatkuu vuodesta toiseen,palkkais semmoset kuskit mitkä pystyis tekee voittaja auton, ei se ferrarikaan hääppönen kilpa-auto ollu 96. no ensi vuonnahan montoyasta tulee kauden mittaan ykköskuski ja viimeistään 2006 kimi potkitaan pihalle.

ja oliko 94 fordin ja rellun koneissa vain 15heppaa eroo, tuntuu aika uskomattomalta ko toinen o 8 ja toinen 10

onneksi muuten ferrari ajaa bridgestoneilla muuten tulis samanlainen kausi ko 02
Koska kuskit ovat tehneet auton?! :D

Kauden 1996 Ferrarin ja sen moottorin oli suunnitellut aivan eri porukka. Vasta vuonna 1997 mukaan tuli Byrne, Brawn + kumppanit ja ovat pysyneet tallissa siitä asti. Samalla vanha porukka sai potkut ja Ferrarin edellinen suunnittelija (John Barnard) meni häpeämään Arrowsille.

Ferrari ajoi muuten Bridgestoneilla myöskin kaudella 2002, jos et satu muistamaan... Ja renkaistahan se on aina tosiaankin kiinni. Ainakin silloin kun Ferrari ei pärjää. Joopa joo ja jep jep. :thumbdown
 

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
944
Sijainti
The Bay
ehkä McLarenin pitäisi pistää suunnittelukonseptit uusiksi ja rakentaa F1-auto, jossa on peruslähtökohdat kohdallaan, eikä keskittyä ja pistää resursseja pikkuseikkojen nysväämiseen ja uusien radikaalien ratkaisujen keksimiseen, koska niiden toimintaan saattaminen ja luotettavaksi saaminen näyttää olevan liian vaikeaa. Taitavat tehdä yksinkertaisesta (jos F1-autosta voidaan puhua noin) liian vaikeaa ja kuten H.Kulta mainitsi, liian monta huippuinsinööriä tallissa saavat aikaan vain sotkua. Maalaisjärki käteen ! :confused:
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
the flying finn sanoi:
ehkä McLarenin pitäisi pistää suunnittelukonseptit uusiksi ja rakentaa F1-auto, jossa on peruslähtökohdat kohdallaan, eikä keskittyä ja pistää resursseja pikkuseikkojen nysväämiseen ja uusien radikaalien ratkaisujen keksimiseen, koska niiden toimintaan saattaminen ja luotettavaksi saaminen näyttää olevan liian vaikeaa. Taitavat tehdä yksinkertaisesta (jos F1-autosta voidaan puhua noin) liian vaikeaa ja kuten H.Kulta mainitsi, liian monta huippuinsinööriä tallissa saavat aikaan vain sotkua. Maalaisjärki käteen ! :confused:
Toisaalta ei sekään olisi hyvä, vaikka varmat pisteet olisi avauskisasta tullutkin. Nyt on vain pakko uskoa siihen että muutaman kisan jälkeen uusi mäkki menee paremmin kuin jos olisivat tehneet toyotat tai jaguarit ja rakentaneet "perushyvän" f1-auton. Ferrarilla oli ja on suuri tekninen etumatka jota ei voi kuroa kiinni ilman riskejä ja hyvä että mäkki edes yrittää.
Huolestuttavaa tilanteessa on toki se että mp4/19 ei ole enää ihan uusi auto, vaan sitä ja moottoria on keretty jo testata useampi kuukausi ja silti vkloppu meni surkeasti.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Eipä heitetä vielä kirvestä kaivoon: jos nyt McLarenilla saisivat vaikka moottorikatetta modifioimalla ratkaistua ne jäähdytyspulmansa, niin että saisivat Mercedeksen moottorista kaiken irti mitä sieltä on otettavissa, niin tilannehan näyttäisi taas paremmalta. Se on selvä, että harjoituskierroksia rajoittamalla ja kierroslukurajoittimella/pintakaasulla köröttelemällä tapellaan jatkossakin jordaneitten kanssa.

Tsemiä peliin, nyt ei luovuteta! :alppu:
 
Viimeksi muokattu:

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
944
Sijainti
The Bay
jep, pitää toivoa että kun hopeadelfiiniä kypsyttelee tarpeeksi kauan, siitä saadaan aikaan vielä hyvä ja nopea tuote. Tosin se taitaa olla liian myöhäistä kauden puolivälissä. Mutta katsotaan nyt vielä pari Gp:a ja odotetaan että sirkus palaa Eurooppaan, ennenkuin tuomitaan lopullisesti. :eek:
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
the flying finn sanoi:
Ikäänkuin Mclarenin tilanne olisi meidän, varsinkin F1-forumin, tsempistä kiinni :p
Sillähän siinä se hymiö olikin.

Mut ehkä sillä on sittenkin jokin pikkiriikkinen selittämätön vaikutus!
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
...niin, vai olisko pitänyt käyttää tätä :alppu: hymiötä, jäähdytyspulmista kun oli kyse.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Toivotaan, että Unkarin GP:n tienoilla tuotava MP4-19B olisi jo sen verran hyvä auto, että Mäkillä voitaisiin tapella tosissaan 4-6 välillä olevista sijoista. Ennen tuon auton tuomista radoille, en usko, että McLarenin kyvykkyys muuttuisi merkittävästi. Tosin taidan asettaa liikoja odotuksia tuolle B-mallille..ehkäpä sillä kisataan sijoista 6-8.
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Jotenkin en enää jaksa uskoa, että tuosta MP4-19-mallista olisi mihinkään vaikka siitä tuotaisiin radoille C- ja D-kehitysversiotkin. Onhan autoa testattu kohta jo vuosi (jos MP4-18 lasketaan mukaan) ja silti vauhti ja luotettavuus ovat edelleen kateissa. Jokohan olisi syytä siirtää katseet MP4-20-malliin?
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Tuosta etusivulta luin Kimin kommentit niin ongelman syy on MINUN mielestäni yhä varmemmin koneessa. Kimihän sanoi, että auto oli ihan hyvä ajaa ja joku oli ainakin näkevinään, ettei Coulthardillakaan ollut ohjaamossa mitään ylimääräistä kohellusta.
Jos pitää paikkansa, että Kimi oli yhdellä pysähdyksellä liikkeellä (oliko tässä vai tuolla GP toikissa, kun joku näin sanoi) niin Kimi olisi ollut pitkällä Cutin edellä maalissa. Sehän ajoi samaa vauhtia melkein siihen asti, kun kone pamahti. Eli luultavasti alkoi tehot hävitä jo aiemmin, jonka takia kai Massakin pääsi suoran päässä ohi. Olikos se kauden 2001 jälkeen kun voimaan tuli se beryllium kielto? Vaikka edellleenkin olen sitä mieltä, että se oli aika tarpeeton teko niin silti mersu ei voi enää piiloutua tuon seikan taakse. Jumankauta jos ei noilla resursseilla saadaa toimivaa pannua kasaan niin jossain mättää :mad_old:
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Ja vielä jatkokysymys: olisiko Kimin pikku hiljaa syytä kääntää katseet Williamsille, vai jokohan nimi on McLarenin sopimuspaperissa?
 
Ylös