Onko McLaren kriisissä?

Onko McLaren kriisissä?

  • Kyllä

    Äänet: 100 45,0%
  • Ei

    Äänet: 122 55,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    222

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
944
Sijainti
The Bay
JT sanoi:
Ja vielä jatkokysymys: olisiko Kimin pikku hiljaa syytä kääntää katseet Williamsille, vai jokohan nimi on McLarenin sopimuspaperissa?
Uskoisin että on, tuskin DC olisi muuten puhunut Australian Gp:n alla katseensa kääntämisestä Toyotalle tai muihin talleihin. Puuttuu vain virallinen vahvistus asialle jonka kaikki "tietävät"

Cage sanoi:
Tuosta etusivulta luin Kimin kommentit niin ongelman syy on MINUN mielestäni yhä varmemmin koneessa. Kimihän sanoi, että auto oli ihan hyvä ajaa ja joku oli ainakin näkevinään, ettei Coulthardillakaan ollut ohjaamossa mitään ylimääräistä kohellusta.
Siinä on varrmasti suurin yksittäinen syy, mutta en usko että tuota suorituskykyeroa selitetään pelkästään Mersun huonoudella, vaan myös itse autossa on parantamisen varaa. Vaikka auto on "ihan hyvä" ajaa, ei se minun mielestä tarkoita sitä, että se olisi välttämättä nopea (yleensä mutkissa pidon ja aerodynamiikan osalta), vaan lähinnä sitä että auto käyttäytyy hyvin ja tasapainoisesti. Suorituskykyä tarvitaan varmasti lisää myös aerodynamiikan alueella, siitä syystä Wokingin väki onkin kehitellyt erilaista etusiipi/keularakennetta B-malliin.
 
Viimeksi muokattu:

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Dominic sanoi:

Seuraavaan GP:seen ei taida juuri uusia osia keretä saada tahi testata. Joten samalla sudellä seuraavaan. :thumbup:
Mäkillä on vissiin yks päivä testiä ennen Malesiaa ja sinne saattavat ottaa käyttöön sen 1. kertaa Imolassa kokeillun etusiiven. Moottorille ei kuulemma keritä tehdä mitään.
 

Tane

Well-known member
Liittynyt
30.1.2002
Viestit
376
Cage sanoi:
Jos pitää paikkansa, että Kimi oli yhdellä pysähdyksellä liikkeellä (oliko tässä vai tuolla GP toikissa, kun joku näin sanoi) niin Kimi olisi ollut pitkällä Cutin edellä maalissa. Sehän ajoi samaa vauhtia melkein siihen asti, kun kone pamahti. Eli luultavasti alkoi tehot hävitä jo aiemmin, jonka takia kai Massakin pääsi suoran päässä ohi.
Näithän nä ittekin et yhen stopin Räikkönen teki :D . Kyl taktiikka oli 2 stoppia ajo koko ajan cuution takasiivessä kiinni alle puolen sekan päässä. Sit kun näin hiukka reilu kierros ennen poksahdusta, että Räikkönen oli 0,8 sekkaa coulthardista aloin huolestua ja seurasin aikoja kovalla silmällä et josko oli ongelmia vai ajovirhe. Ennen posahuskiekan alkua olin jo varma et jotain on vialla kun Kimi jäi tasasesti cuutiosta ja Massa alko ahdistelemaan.
 

Wasserschwein

Well-known member
Liittynyt
7.7.2003
Viestit
255
Mäkki on kriisissä johtuen siitä, että tällä kaudella ajetaan viime vuoden autolla.

Nykyisen autonhan piti tulla jo viime kaudeksi, mutta sitä ei koskaan saatu radalle.

Ajoilla kun on ollut tapana parantua uuden auton myötä parilla sekunnilla niin ihmekös se on, että Mäkki on pari sekkaa muita jäljessä kun auton kehitystyökin on vuoden muita jäljessä.
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
hannu^ sanoi:
Itku tuloo ainakin montylle kun vaihtuu pemari mersuun :D
Aivan :D

2 asiaa, jotka alkoi kummasti huvittamaan tuon avauskisan jälkeen - toinen juuri tuo Montyn tilanne, ja toinen se, että ei taida maikkarin F1+ paketin myynti alkaa ainakaan kasvamaan avauskisan perusteella ;)

Viestiketjun kysymykseen liittyen - ehkäpä se onkin Mersu joka on kriisissä. Kun ajattelee viime kausia, tai tätä alkanutta kautta - aina Mäkin kuskien suunnalta kuuluu puhetta siitä, että tehoja pitäisi olla lisää / tehoissa hävitään muille. Sitten kun niitä tehoja väkisin revitään irti sieltä mersun motista, käy kuten Nyrrellä viime kaudella Räikälle. Jeejee :ahem: :dunno:

Kuinkahan monta kautta kuluu vielä tälläisellä "ehkä ensi kaudella?" -mentaliteetillä Mäkkileirissä? Ennen kuin jotain muuttuu, joko mottipuolella tai auton rakentelussa ... ehe.
 
Viimeksi muokattu:

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
En sanoisi, että muut yllättivät meidät. Me pikemminkin yllätimme muut hitaudellamme.
Näin Kimi eilen. Kommentti on ymmärrettävä, samanlaista omaan väkeen kohdistuvaa ironiaa saattaisin itsekin harrastaa Räikkösen asemassa, mutta tuli vain mieleen, että muaan Häkkinen se vain jaksoi aikoinaan valaa uskoa tiiminsä kykyihin niillä mustimmillakin hetkellä. :dunno:
JT sanoi:
Ja vielä jatkokysymys: olisiko Kimin pikku hiljaa syytä kääntää katseet Williamsille, vai jokohan nimi on McLarenin sopimuspaperissa?
Ei näin - nyt ei katella aidan toiselle puolelle, vaan pannaan oma akti kuntoon. Tsemiä nyt, jätkät! ;) :alppu:
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
http://www.formula-one.net/pics03/velke/20-04-16b.jpg

Niin kauan kuin tallissa on noin kiva ja hyvä olla on turhaa odottaa yhtään mitään. Käyttäisivät sen järjettömän rahakasansa johonkin järkevämpään kuin esim. fiinin näköisiin palomiehen asusteisiin, typeriin pikku kellokampanjoihin, ym ym muuhun epäoleelliseen jonka lista McLarenin kohdalla on pitkä ja loputon kuin nälkävuosi. Paragonit ym. muut "majatalot" on kunnossa mutta auto ei kestä kymmentä kierrosta. Kelpaa siellä munia kaivella ja katsella kun muut korjaa potin.

Mietityttää vain että mitä ne oli ne testiaikojen ajamiset ja mesuamiset silloin ennen Joulua ?
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
ilm. se MSc:n shampoo mainos oli parempi? :D
Ferrari puolestaan vois käyttää hieman rahoistaan siihen että tifoseille opetettais kuvan käsittelyä sen verran että kokoa osaisivat muuttaa:thumbup:
 

Minardi fani

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
941
Sijainti
Kuopio
lähes kaikki tiimit olivat menneet kehityksessä eteenpäin paitsi lääreni....

Minardilla ei ollut paha ero Jordaniin (aika-ajoissa) :thumbup:
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2509
MaranelloRed sanoi:
http://www.formula-one.net/pics03/velke/20-04-16b.jpg

Niin kauan kuin tallissa on noin kiva ja hyvä olla on turhaa odottaa yhtään mitään. Käyttäisivät sen järjettömän rahakasansa johonkin järkevämpään kuin esim. fiinin näköisiin palomiehen asusteisiin, typeriin pikku kellokampanjoihin, ym ym muuhun epäoleelliseen jonka lista McLarenin kohdalla on pitkä ja loputon kuin nälkävuosi. Paragonit ym. muut "majatalot" on kunnossa mutta auto ei kestä kymmentä kierrosta. Kelpaa siellä munia kaivella ja katsella kun muut korjaa potin.

Mietityttää vain että mitä ne oli ne testiaikojen ajamiset ja mesuamiset silloin ennen Joulua ?
Pitkästä aikaa minäkin olen MaranelloRedin kanssa samaa mieltä. Hirveesti uhotaan mutta mitään ei tehdä, testejäkään ei ajeta yhtä paljon kuin kilpailijat tekee, vaan istutaan jossain muualla peukaloita pyörittelemässä. Onhan se hienoa kun on järjettömän kokoiset Paragornit päämajana vaikkei autoa saadakkaan kulkemaan.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
FO110K

Kun vilkaiset kellonaikoja oma postauksesi vs. editointini niin huomaat että vaikka en osannut kuvan kokoa muutta niin silti toimin jollakin tapaa. Ron olis laitannu vielä pari suurempaa kuvaa jotta näyttäisi ainakin paremmalta.:thumbup:
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Häkkisen ura riittänee todistamaan sen, että pitkä ura McLarenilla antaa mahdollisuuden yhteen tai parhaimmillana jopa useampaan mestaruuteen. Tällä hetkellä mestaruudesta ajaa vain yksi kuljettaja eikä tallin vaihdolla näin ollen saavutettaisi mitään.

McLarenillä Räikkönen voi lisäksi nousta F1:ten parhaiten palkatuksi kuljettajaksi. Ei mikään huono hinta siitä, että muutama vuosi menee vähän heikommin. Kaiken lisäksi etuna on se, että nykyisessä tilanteessa ei kuljettaja kovin hevillä saa syytä niskoilleen ja näin ollen asema on tallissa suhteellisen turvattu. Montoya tekee sen verran noita huolimattomuusvirheitä, ettei hänestäkään ole Räikkösen asemalle vakavaa uhkaa pitkällä tähtäimellä.

McLarenin osalta meluaminen jää varmasti jatkossa vähemmälle ja tallissa tehdään tosissaan töitä sen eteen että auton B versio on tarpeeksi nopea voittoihin. Valitettavasti niitä tuloksia kuitenkin joudutaan alun töppäilyn takia odottaa kauden puolen välin tienoille asti.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Epäilempä että tämä B juttu on täysin uusi projekti kun huomattiin 19 mallista että susihan se taas tuli. Tallilla ei vain ole kanttia myötää sitä viimevuoden tapahtumien jälkeen.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
MaranelloRed sanoi:
Epäilempä että tämä B juttu on täysin uusi projekti kun huomattiin 19 mallista että susihan se taas tuli. Tallilla ei vain ole kanttia myötää sitä viimevuoden tapahtumien jälkeen.
Paljon mahdollista.
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
MaranelloRed sanoi:
Epäilempä että tämä B juttu on täysin uusi projekti kun huomattiin 19 mallista että susihan se taas tuli. Tallilla ei vain ole kanttia myötää sitä viimevuoden tapahtumien jälkeen.
Tai sitten jo aikaisin viime vuoden puolella valmistunut auto ja sen kehitysmahdollisuudet 2004 kauden loppuun asti katsottiin rajallisemmiksi kuin uuden b-mallin kehitys kauden puolivälistä alkaen. Uusi auto on aina uusi pohja sovittaa uusia komponentteja ja uusia ratkaisuja. Auton rungon muuttaminen laajentaa kauden mittaan tehtävää kehitystyötä. Samalla paineet testata kauden loputtua uusia osia täysin uudessa autossa vähenevät. Kehitystyö jatkuu saumattomana eikä jää polkemaan paikalleen edes kauden puolivälin jälkeen auton rungon vuoksi. Tuo taktiikka vaatii vain resursseja, se on syy siihen miksi moni talli ei sitä tee.

Menestyvää automallia ei tietenkään tarvitse alkaa välttämättä muuttamaan. Ja voihan Mclarenillakin olla yhtenä suurena syynä se, että tallille tulisi kauden mittaan sen verran radikaaleja uutuuksia, ettei niitä saada sopimaan vanhaan autoon. Seuraavalla kaudella saatetaan taas sitten ajaan koko kausi samalla autolla. Nähtäväksi siis jää tekeekö Mclaren uudessa paragonissa joka kausi b-version.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Originally posted by AMS82
McLarenillä Räikkönen voi lisäksi nousta F1:ten parhaiten palkatuksi kuljettajaksi. Ei mikään huono hinta siitä, että muutama vuosi menee vähän heikommin. Kaiken lisäksi etuna on se, että nykyisessä tilanteessa ei kuljettaja kovin hevillä saa syytä niskoilleen ja näin ollen asema on tallissa suhteellisen turvattu. [/B]

Tottahan tossa on toinen puoli, mutta epäilyttää että Kimi joutuu odottamaan Häkkisen lailla "vuosikymmenen". ;)

Mäcillä on ikävä taipumus tyriä enemmän kuin Williamsin/Ferrarin. Tuskinpa tuo "tapa" korjantuu parin vuoden sisällä.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Räikkösen tasoisella kuskilla on mahdollisuus ajaa voitoista ja mestaruuksista ja olla parhaiten palkattu F1 kuljettaja eikä siihen tarvita McLarenia.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
MaranelloRed sanoi:
Räikkösen tasoisella kuskilla on mahdollisuus ajaa voitoista ja mestaruuksista ja olla parhaiten palkattu F1 kuljettaja eikä siihen tarvita McLarenia.
Ai Ferrarilla? Kiitos ei! Williams ei taas maksa suuria palkkoja! Rellu saattaisi. Mutta ei Kimi minnekkään McLarenilta mene, kyllä se taas huipulle nousee. Ehkä jo ensi vuonna jos tämän vuoden loppu menee vähänkin kohtuullisissa merkeissä.
 
Ylös