Onko McLaren kriisissä?

Onko McLaren kriisissä?

  • Kyllä

    Äänet: 100 45,0%
  • Ei

    Äänet: 122 55,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    222

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
ml sanoi:
kokeile

ron.dennis@mclaren.net

Olisi hieman koomista, jos turvamesen moottori laukeaisi kesken köröttelyn. Tätä täytyy jäädä odottamaan jännityksellä.:rolleyes:
Veikkaanpa kuitenkin, että ei mene Ronille koskaan, jos tohon osotteeseen kijottaa.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Spam sanoi:
Veikkaanpa kuitenkin, että ei mene Ronille koskaan, jos tohon osotteeseen kijottaa.
Oikeassa olit; lähetin pyynnön vaihtaa moottoreita Ronille, mutta viesti tuli bumerangina takaisin: Host not find!

kai Ron on vaihtanut sähköpostiosoitetta:nope:

kokeilkaapa tekin!
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Vikahan oli vaihdelaatikossa!:wink: Mitä ne nyt moottorimiehelle menivät kenkää antamaan.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
öö ruz sanoi:
Vikahan oli vaihdelaatikossa!:wink: Mitä ne nyt moottorimiehelle menivät kenkää antamaan.
Jos vaihteet on integroitu moottoriin, niin kyllä silloin vaihteistokin on moottori. :dunno:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Tuo polttotapahtuma ja kierrosmäärä -koulukunnan jaottelu on luonnollisesti liian yksinkertaistettu - tyypillinen toimittajan uutisotsikko. On selvää että kumpikin herroista hallitsee fysiikkaa ja matematiikkaa siinä määrin, ettei mutulla tarvitse asioita päättää.

Mutta uudelle miehelle ei ilmeisesti annettu kyllin vahvaa postia, jotta hän saisi omaa kehityssuuntaansa sisään ja toisaalta vanha johto oli kaivautunut puolustusasemiin kun siihen kerran oli annettu aseman myötä mahdollisuudet. Ja eipä ole sanottu vaikka pois potkitun teeseissäkin olisi ollut moitittavaa tai tavalla saada ne läpi.

Eli ongelma tässäkin lienee ollut ylemmällä johdolla joka joko teki turhan rekrytoinnin tai vain halusi jäynää Bemarille tai ei osannut asetella uutta hierarkiaa toimivaan muotoon. Lopputulos on kuitenkin se, ettei moottori parantunut kilpailijoiden tavoin joten limbo miten päin tahansa.

Mersun rooli on sikäli hämärä, että he toisaalta haluavat kait vallata tämän moottoripuolen itselleen itsenäiseksi. Hieman niin kuin koko tallinkin. Totuutta tietämättä tässä huhuilussa on se pohja, että vahemmän staattinen tilanne ja johtajien valtapeli lienee koko kilpailukyvyttömyyden siemen. Nopea ryhdistyminen on mahdollista vain Ronin jyrähdyksellä ja pitempi kestävä kehitys johtamisen uusjaolla.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Mclarenin tilanteesta

Turun Sanomat:

"HEIKKI KULTA
McLarenin auto-osastolla riittää totisesti kiireitä. Nykyinen MP4-19 -auto ei aja Grand Prix -voitoista.
Espanjan osakilpailuun toukokuun alussa brittitalli rakentaa tulipalokiireellä parannettua painosta kilpailukykynsä kasvattamiseksi.
Lisäksi työt on Turun Sanomien tietojen mukaan käynnistetty myös ensi vuoden MP4-20 -auton suunnittelussa. Tuo auto piirretään Kimi Räikköselle ja Juan Pablo Montoyalle.
Tämä merkitsee, että ensi vuoden McLaren pystytään rakentamaan pienemmäksi, kun ohjaamoa ei enää tarvitse sovittaa pitkäjalkaiselle David Coulthardille.
Samalla McLaren vaihtaa myös Alex Wurzin tilalle lyhyemmän testikuljettajan.

Vain Kimille
synninpäästö
Tiistaina Italiassa ilmestynyt Auto Sprint -lehti ei armoa jaellut kritisoidessaan McLarenin touhuja.
Lehden mukaan Kimi Räikkönen on tällä hetkellä ainoa elinvoimainen ilmestys McLarenin hautausmaalla."
-----------------------

Macilla on siis aika monta rautaa tulessa kun työskennellään kolmen auton suunnittelun parissa. Ainakin minulle tästä jää vaikutelma tietynlaisesta paniikinomaisuudesta. Hurmurisijan ajatusta toisessa threadissa mukaillen voisi kysyä, yrittääkö Mclaren kavuta oikotietä pitkin suoraan latvaan?

Tunnustus Kimille on oikea. Kimi oli ajamalla Davidia 40 sekuntia nopeampi viime kisassa, mikä on melkoinen ero. Jos touhu jatkuu samansuuntaisena, niin Taavi taitaa saada potkut kesken kauden.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Päivän saldo Paul Ricardilta: De la Rosa, 30 varvia ja hiilikuituboxi hajos, Wurz 30 kiekkaa ja runkoon ongelmia. Samaan aikaan Williams ajaa 230 kierrosta. Bar ja Toyotakin 200 varvia.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Jones sanoi:
Päivän saldo Paul Ricardilta: De la Rosa, 30 varvia ja hiilikuituboxi hajos, Wurz 30 kiekkaa ja runkoon ongelmia. Samaan aikaan Williams ajaa 230 kierrosta. Bar ja Toyotakin 200 varvia.
Olen sanonut tämän aikaisemminkin, mutta mielestäni McLarenin ongelma on se että kaikki auton osa-alueet suunnitellaan erikseen. Eri osa-alueista vastaavat insinöörit keskustelevat liian myöhään keskenään ja kokonaisuuden koordinointi on näin hankalaa. Ferrarilla kaikki ovat kokoajan kuin yhtä suurta perhettä. Jatkuva yhteistyö eri projektien välillä on tiivistä alusta lähtien. Williamsin toimintatavoista en osaa sanoa, mutta kuvittelisin että ne ovat jotain tältä välillä. Siinä vaiheessa kun kahdella tallilla on riittävästi rahaa käytössä, erot tulevat ihmisistä ja organisaation toimintakyvystä.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Eli McLarenilta puuttuu voimakas tekninen johtaja. Neweyllä on tuo rooli, mutta hän ei persoonana liene "johtaja"
Ett silleen!!!!!!1
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Eivät taas vakuuta nämä testitulokset. Hyvä kysymys on myös, missä ovat Räikkönen ja Coulthard. Muut kisakuskit ovat kyllä jo ehtineet testiradoille. Onko Kimi tärkeissä pr-töissä vai lomailemassa Jennin kanssa?
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
Tallit keskittyivät torstaina etenkin Michelinin renkaiden testaamiseen Bahrainin GP:tä varten. Button ja Pizzonia ahkeroivat rankan päivätyön, sillä englantilainen ajoi 119 ja Pizzonia peräti 129 kierrosta. Samaa ei voi sanoa McLaren-kuljettajista, sillä de la Rosa ja Alexander Wurz jäivät molemmat 30 kierrokseen. De la Rosa testasi tallin uutta hiilikuituista vaihdelaatikkoa ja Wurzin testipäivä katkesi ongelmiin auton rungon kanssa.

Ferrari jatkoi Italiassa testejään kahdella radalla. Michael Schumacher ajoi Mugellossa 65 kierrosta ja ylsi nopeimmallaan aikaan 1.20,106. Testikuljettaja Luca Badoer ajoi Fioranossa ajan 57,398. Badoerille kertyi kierroksia kaikkiaan 132.

Paul Ricardin F1-testit, torstai (ajat epävirallisia):
1. Jenson Button BAR 1.11,047 119 kierrosta
2. A.Pizzonia Williams 1.11,211 129
3. de la Rosa McLaren 1.11,390 30
4. Takuma Sato BAR 1.11,427 80
5. R.Schumacher Williams 1.11,520 104
6. A.Wurz McLaren 1.12,358 31
7. F.Montagny Renault 1.12,468 134
8. Ricardo Zonta Toyota 1.12,585 94
9. Ryan Briscoe Toyota 1.12,641 110

(MTV3)


Se on huomioitavaa, että de la Rosan aika ei ollut kamalan huono...vaikka häntä testasi uutta vaihdelaatikkoa.
 

aku313

Active member
Liittynyt
12.3.2004
Viestit
40
Macci uhoaa päässeensä eteenpäin. Mihin tuo perustuu? Ainakaan testien parhaat ajat eivät vakuuta eikä kyllä nuo kierrosmäärätkään. Oisko whitmäästerin mainoskikka.

Mistäs sais muutkin kuin nuo päivän parhaat vedot?


MCLAREN TARGET MORE PROGRESS
Last Updated: Tuesday, 30 March , 2004, 12:15

McLaren hope that the Bahrain GP will see further improvements from the team.

McLaren have endured one of their worst starts to a season with two DNFs from Kimi Raikkonen and just four points collected by David Coulthard.

But managing director Martin Whitmarsh believes the team made significant progress in Malaysia and hopes they will improve even further at this weekend’s Bahrain GP.
....


Testi katsaus alla.

F1 tutustuja Dixon selvästi nopeempi, kun Makki rypistää saadaan päivässä kasaan 22 kiekkaa, turva-auto moodissa kestää pitempään. :nope:

03/26 Paul Ricard 4.157km   Driver Team Time Laps
1 J.Button BAR 1'10"887 80
2 R.Schumacher Williams 1'11"330 144
3 A.Davidson BAR 1'11"623 48
4 S.Dixon Williams 1'11"753 59
5 A.Wurz McLaren 1'12"256 22
6 R.Zonta Toyota 1'12"427 57
7 F.Montagny Renault 1'12"733 141
8 P.de la Rosa McLaren 1'12"638 96

Yhteensä 61 kiekkaa :nope:
03/25 Paul Ricard 4.157km
Driver Team Time Laps
1 J.Button BAR 1'11"047 119
2 A.Pizzonia Williams 1'11"211 129
3 P.de la Rosa McLaren 1'11"390 30
4 T.Sato BAR 1'11"427 80
5 R.Schumacher Williams 1'11"520 104
6 A.Wurz McLaren 1'12"358 31
7 J.Montoya Williams 1'12"468 134
8 R.Zonta Toyota 1'12"585 93
9 R.Briscoe Toyota 1'12"641 110

Enämpi kiekkoja ja joku takanakin :) .

03/24 Paul Ricard 4.157km   Driver Team Time Laps
1 A.Pizzonia Williams 1'11"501 94
2 A.Davidson BAR 1'11"728 127
3 T.Sato BAR 1'11"806 115
4 M.Gene Williams 1'12"060 89
5 P.de la Rosa McLaren 1'12"126 67
6 A.Wurz McLaren 1'12"317 98
7 R.Zonta Toyota 1'12"740 134
8 F.Montagny Renault 1'13"989 112
9 R.Briscoe Toyota 1'14"987 23

Ajat huonoja :nope: Pdela ruusu 39 kiekkaa.

03/23 Paul Ricard 4.157km   Driver Team Time Laps
1 A.Wurz McLaren 1'12"825 100
2 P.de la Rosa McLaren 1'12"957 39
3 R.Zonta Toyota 1'14"003 90
4 R.Briscoe Toyota 1'16"591 12
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
tuntuu kun noita mäcin kierroksia katsoo että se kuski joka ajaa vähän kierroksia testaisi sitä uutta vaihteistoa tms... Wurz ajo kuitenkin hyvät 100 kiekkaa...
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Testiaikojen perusteella on mahdotonta päätellä mitään. Saisivat kertoa vaikkapa parhaan ajan lisäksi jonkinlaisen keskiarvoajan ajetuista kierroksista.

Tuleva viikonloppu tulee taas kertomaan Mäkin osalta totuuden osaamisesta ja luotettavuudesta. Toivottavasti Kimi ei ole tallin heikoin lenkki.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Calvin sanoi:
Sitä vain, että toivottavasti Kimi ei yritä ajaa autolla kovempaa kuin mitä sillä teknisesti on mahdollista. Kimihän ei yleensä tee ajovirheitä, toivottavasti sama hyvä vire jatkuu ja kärsivällisyys riittää.
 
Ylös