Beryllium kiellettiin kauden 2000 jälkeen, joten se itsessään ei ole syynä mutta Ilmorin toisen omistajan kuolema luultavasti on osaltaan vaikuttanut aika paljon kehityspuoleen...
Mersun kone oli 97 lopulta 99 loppuun sarjan paras kone, näin yleisesti myönnettiin moneltakin taholta... Ferrari nousi kaudella 2000 tasoihin, ehkä jopa ohikin, ja sitten 2001 tehtiin isokin harppaus kun Mäcin kone oli edelliskauteen verrattuna tehottomampi ja painavampi Ferrarin silti päästessä kehittään kauden 2000 koneesta parempaa...
Viime vuonna 17D mallissa ollut kone oli kohtuullisen kilpailukykyinen, joten voi vaan arvella Laurentzin olevan nykymoottorin vastaava suunnittelija...
Edit: Mercedeksen koneen myönnettiin yleisestyi olevan tehoiltaan/ajettavuudeltaan paras sen jälkeen kun Renault lopetti -97 silloisen koneensa kehittämisen... muistaakseni Villeneuve sanoi joskus 98 aikoihin että he ajavat edelleen samalla koneella kuin kesällä 97...
Ja mieti kauanko beryllium saattaa vaikuttaa, jos joudutaan rakentamaan kokonaan uudentyyppinen kone sen takia että jokin materiaali kielletään, niin äkkiä siitä parin vuoden kehityskaari tulee...
No viime vuonnahan se mersu kulkikin kohtuu lujaa, ja tekn. ongelmiakaan ei hirveesti ollut... tänä vuonna opnkin menty taaskepäin, oma veikkaukseni on tuo Laurentzin tulo tiimiin...
(+Coughlanin huono auto ni siinähän se jo on)