Onko McLaren kriisissä?

Onko McLaren kriisissä?

  • Kyllä

    Äänet: 100 45,0%
  • Ei

    Äänet: 122 55,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    222

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
MaranelloRed sanoi:
Olisi mielenkiintoista seurata kirjoittelua jos Ferrari olisi samassa tilanteessa kuin Mersu on nyt. Olisiko kriisi ???? Varmaan olisi ja paha.

Muutosehdotus McLarenille: Adrian pois koko lafkasta. Ilmor myös. Lopettaa tyhjän brassailu kaikenmaailman motorhomeilla ym. muilla elvistely vehkeillä. Ja lopuksi Ronille muita tehtäviä vaikka paikka Paragonin talkkarina olisi sopiva homma.
Samalla tavalla kirjoiteltaisiin kuin sinä. Meitä "mc faneja" vaan olisi määräenemmistö, joten pauhu olisi kovempaa. Itse en tosin toivo,että mc olisi kuin ferrari nyt, vaan että 10 tiimiä kahvais tasavahvasti ja voitaisiin keskittyä kuljettajien arvioimiseen. Mua ei ainkaan kiinnostaisi paskaakaan mc, jos siellä ei kimiä tai jotain muuta suomalaista olisi.

Sunnuntaian nähtiin hyvä kisa kuhan unohti sen kruisalevan saksalaisen ja häntä vimmatusti takaa-ajavan brassin. Kiinni ei saa, se on selvää. Koska schumi on kuski. Arvostukseni schumia kohtaan on peräisin 90 luvulta. 2000 luku on ollut turhaa voitosta voittoon kruisailua ilman vastusta ja senkin kerran kun vastusta jonkin ihmeenkaupalla olisi syntynyt, niin tallin johtohenkilöt ovat ottaneet puhelun johtoautoon. Kimin viimevuoden kamppailu ei ollut muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kovinkaan kummoista. Mies kruisaili maaliin varmasti pisteille, muttei tarpeeksi usein..

Kun kerta aloitin niin Ferrarista vielä:

Kyllä se Ferrari fanaattisuus karisee jos vaikka voitat lotossa ja päätät nöyryyttää itseäsi yrittämällä tilata Enzon. Et saa. Et ole tarpeeksi merkittävä henkilö omistamaan ko. tuotetta. Tuollaista ajattelumaailmaako kannatat? Kyllä rahalla pitää aina saada. Koko Ferrarin legendaarisuus on muutettu käsittämättömäksi bisnekseksi. Keinotekoisesti nostetaan yksittäisen tuotteen arvoa aivan käsittämättömästi. Tekisivät vaan hyviä autoja jotka on kalliita mutta ei naurettavan hintaisia. Ja jotkut täällä foorumilla väittävät että Ferrari ei tee formuloissa bisnestä... Joka ikisessä kisassa myydään kymmeniä naurettavan hintaisia autoja kuuluisuuksille ihan paikanpäällä samalla kun shellit ja kumppanit maksavat leikin.
 
Viimeksi muokattu:

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
Finn75 sanoi:
Samalla tavalla kirjoiteltaisiin kuin sinä. Meitä "mc faneja" vaan olisi määräenemmistö, joten pauhu olisi kovempaa. Itse en tosin toivo,että mc olisi kuin ferrari nyt, vaan että 10 tiimiä kahvais tasavahvasti ja voitaisiin keskittyä kuljettajien arvioimiseen. Mua ei ainkaan kiinnostaisi paskaakaan mc, jos siellä ei kimiä tai jotain muuta suomalaista olisi.

Sunnuntaian nähtiin hyvä kisa kuhan unohti sen kruisalevan saksalaisen ja häntä vimmatusti takaa-ajavan brassin. Kiinni ei saa, se on selvää. Koska schumi on kuski. Arvostukseni schumia kohtaan on peräisin 90 luvulta. 2000 luku on ollut turhaa voitosta voittoon kruisailua ilman vastusta ja senkin kerran kun vastusta jonkin ihmeenkaupalla olisi syntynyt, niin tallin johtohenkilöt ovat ottaneet puhelun johtoautoon. Kimin viimevuoden kamppailu ei ollut muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kovinkaan kummoista. Mies kruisaili maaliin varmasti pisteille, muttei tarpeeksi usein..

Kun kerta aloitin niin Ferrarista vielä:

Kyllä se Ferrari fanaattisuus karisee jos vaikka voitat lotossa ja päätät nöyryyttää itseäsi yrittämällä tilata Enzon. Et saa. Et ole tarpeeksi merkittävä henkilö omistamaan ko. tuotetta. Tuollaista ajattelumaailmaako kannatat? Kyllä rahalla pitää aina saada. Koko Ferrarin legendaarisuus on muutettu käsittämättömäksi bisnekseksi. Keinotekoisesti nostetaan yksittäisen tuotteen arvoa aivan käsittämättömästi. Tekisivät vaan hyviä autoja jotka on kalliita mutta ei naurettavan hintaisia. Ja jotkut täällä foorumilla väittävät että Ferrari ei tee formuloissa bisnestä... Joka ikisessä kisassa myydään kymmeniä naurettavan hintaisia autoja kuuluisuuksille ihan paikanpäällä samalla kun shellit ja kumppanit maksavat leikin.

Onpa katkeran kuuloista tekstiä. Ymmärrät kuitenkin varmaan, että Ferrarin hyvin rajallisista valmistusmääristä autoja ei välttämättä riitä ihan kaikille "lottovoittajille". Ja rohkenen myös väittää, että ei Shell eikä mikään muukaan formuloihin miljoonia syytävä sponsori investoi latiakaan, ellei katso saavansa rahalleen täyttä vastinetta. Vai luuletko, että sponsorointi on jotain hyväntekeväisyyttä?
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Finn75 sanoi:

Kun kerta aloitin niin Ferrarista vielä:

Kyllä se Ferrari fanaattisuus karisee jos vaikka voitat lotossa ja päätät nöyryyttää itseäsi yrittämällä tilata Enzon. Et saa. Et ole tarpeeksi merkittävä henkilö omistamaan ko. tuotetta. Tuollaista ajattelumaailmaako kannatat? Kyllä rahalla pitää aina saada. Koko Ferrarin legendaarisuus on muutettu käsittämättömäksi bisnekseksi. Keinotekoisesti nostetaan yksittäisen tuotteen arvoa aivan käsittämättömästi. Tekisivät vaan hyviä autoja jotka on kalliita mutta ei naurettavan hintaisia. Ja jotkut täällä foorumilla väittävät että Ferrari ei tee formuloissa bisnestä... Joka ikisessä kisassa myydään kymmeniä naurettavan hintaisia autoja kuuluisuuksille ihan paikanpäällä samalla kun shellit ja kumppanit maksavat leikin.
Keinotekoisesti nostetaan arvoa. Mitä tuo tarkoittaa?

Ai sitäkö, että kun OPEC aina kokouksissaan päättää, että nyt vähennetään öljyntuotantoa niin saadaan sen arvo pysymään haluttuna. Vai se, että timantteja ja kultaa kaivetaan tietyllä vauhdilla, että arvo pysyy korkeana. Tai miksi rauta on kaupassa halvempaa kuin hopea. Onkohan tuotantomäärillä mitään tekemistä minkään kanssa? Entäs eurot, pala paperia tai metallia, miksi niin kalliita? Ei muutaku viestiä hallitukselle, että painakaa nyt hemmetissä lisää noita missä on neljä numeroa, niin saadaan kaikki Mersuja ja Ferrareita, verojakaan ei tarvitsisi maksaa.

Ferrari tienaisi enemmän, jos valmistaisi Enzoja vaikkapa viisinkertaisesti. Kaikki menisivät silti kaupaksi. Mersu on ahneempi ja valmistaa 'superautojaan' enemmän.

Onko kolikon tai setelin arvo keinotekoisesti nostettu? Entäs öljyn, puun, alumiinin tai vaikkapa banaanin? Tai minkä arvo ei ole keinotekoisesti nostettu?
 

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
Maranelloman sanoi:
Onpa katkeran kuuloista tekstiä. Ymmärrät kuitenkin varmaan, että Ferrarin hyvin rajallisista valmistusmääristä autoja ei välttämättä riitä ihan kaikille "lottovoittajille". Ja rohkenen myös väittää, että ei Shell eikä mikään muukaan formuloihin miljoonia syytävä sponsori investoi latiakaan, ellei katso saavansa rahalleen täyttä vastinetta. Vai luuletko, että sponsorointi on jotain hyväntekeväisyyttä?
En ole katkera. En vain ymmärrä tallien palvontaa. Ja se mitä ferrari edustaa on juuri sitä mitä ansiokkaasti minulle todistelette. Puhasta businesta. Verrattavissa öljyn maailmankaupan kiemuroihin ja timanttien kaivuu vauhtiin....
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
En ole minäkään koskaan ymmärtänyt tuota Ferrarin, tai minkään muunkaan tallin palvontaa, mutta varsinkin Tifosit ovat ihan pöljiä tuon auton palvonnan suhteen. Joka kerta kun Ferrari voittaa, niin mennään polvilleen maahan ja kumarretaan palvoen Ferraria. Ok, kyllä monet tekevät sen varmasti hieman myös huumorimielellä, mutta silti... :rolleyes:

Kuten olen monta kertaa sanonut täällä itsekkin, en varsinaisesti kannata, palvomisesta puhumattakaan, yhtään tallia. Tottakai sitä tallia, jossa suomalainen ajaa, tulee automaattisesti vähän kannustettuna. Ihan vain pienenä kiitoksena siitä, että omalle suosikille on annettu mahdollisuus ajaa Formula ykkösissä. :thumbup:

...mutta, tällä hetkellä kyllä toivoisin, että Kimi häipyisi McLaren-hautausmaalta ja vähän äkkiä. Tekee oikein pahaa katsoa tuollaista rämpimistä edelliskauden MM-kakkoselta. Viimevuonna tähän aikaan Kimillä oli 24 pistettä ja selvä johto MM-sarjassa. Nyt pistesaldo on pyöreä nolla ja Kimi on 30 pistettä Schumin perässä, kiitos umpisurkean auton. Uskomaton romahdus McLarenin tasoiselta tallilta!
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Hohhoijaa... Ompas täällä aikamoista tekstiä. McLaren-fanit näköjään uskovat Neweyyn näköjään edelleen kuin jumalaan ja uusi mies Coughlan on sitten itse saatana. Älkää viitsikö! :D

On se jännä homma myös kun Pösöö edelleen (ei tässä topikissa) vedetään joka paikkaan mukaan ikään kuin maailman epäluetettavimpana moottorina. Kyllä Mese on toilailluillaan mennyt jo ajat sitten kirkkaasti edelle. Lähtökohdat kun vielä ovat niin erilaiset, että Pösöstä ei lopulta edes voi sanoa mitään pahaa...

Palaa asiaan jahka ennätän...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
niinno, Peugeot nyt ei saanu moottoriaan toimimaan minkään tallin kanssa... mm. Prost tallissa Alesi kritisoi koko konetta aika kovaan ääneen... McLarenilla se oli tietty epäluotettava, mutta sitähän ei enää saada selville mitä siitä olisi voinut tulla...
omasta mielestä ratkaisu ottaa mesen koneet oli hyvä, ja edelleen uskon että sieltä noustaan, katsokaapa vain :)
Coughlan taas on selkeästi mokannut nyt kaksi autoa peräkkäin, siitä ei ole epäilystäkään... toisaalta ei vielä tiedetä onko päälimmäisin syy nyt koneessa vaiko autossa...
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Joo, Pösön koneet olivat loppuajasta perin onnettomia. Kaudella 2000 taisi tehtaan panostus olla jo rallissa, jossa menestystä tulikin "kohtalaisesti".

Kuitenkin kaudella 1994 Pösön debyytissä tulokset olivat uudelle koneentoimittajalle ihan lupaavia. McLaren-Peugeot otti ekan podiumin kolmannessa kisassa, neljännessa kisassa startattiin eturivistä ja otettiin kakkossija. Loppukaudesta tulikin sitten yhdeksästä kisasta kuusi podiumia, mitä on pidettävä ehdottoman hyvänä suorituksena niin luotettavuuden kuin nopeuden kannalta hvyänä suorituksena.

Ainoa vaan, että mukaan mahtui paljon näyttäviä konerikkoja, joista jäi vielä paskempi maku suuhun, kun niitä yritettiin peitellä. Tosiasia on se, että noin hyvää debyyttikautta ei satu kovin monelle moottorinvalmistajalle.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
totta, mut eikös seuraavana vuonna alkanu ongelmat Jordanin kanssa, jos en väärinmuista niin Jordanin piti kehittää 7-vaihteinen lootakin kun tehoalue oli niin kapea? Tuohon aikaan oli aika harvinaista, kun koneiden koko oli tiputettu 3 litraan, ja tehotkin oli kohtuu matalalla tasolla ekana vuonna...
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
Ite muistelisin, että Peugeotin koneet 96-97 olivat ainakin tehokkaita, muttei ajettavuudeltaan kovin hyviä.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Kyllähän Jordanin kanssa menestys oli heikompaa, mutta niin oli tiimikin. Jordanhan ajoi kaudella 95 kuudenneksi vain 9 pistettä Mclarenille häviten. Toki koneen kanssa oli ongelmia, mutta kyllä se menestys monesta muustakin asiasta oli kiinni kuin koneesta. Sama virsi jatkui oikeastaan kaudella 96, mutta kaikki asianosaiset laittavat ongelmat auton piikkiin, ei koneen. 97 kausihan oli jo varsin hyvä, mutta sitten Peugeot vaihtoi Prostiin ja ilmeisesti mielenkiinto lopahti hyvinkin pikaisesti ja resurssit menivät ralliin.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Zep sanoi:
Hohhoijaa... Ompas täällä aikamoista tekstiä. McLaren-fanit näköjään uskovat Neweyyn näköjään edelleen kuin jumalaan ja uusi mies Coughlan on sitten itse saatana. Älkää viitsikö! :D

On se jännä homma myös kun Pösöö edelleen (ei tässä topikissa) vedetään joka paikkaan mukaan ikään kuin maailman epäluetettavimpana moottorina. Kyllä Mese on toilailluillaan mennyt jo ajat sitten kirkkaasti edelle. Lähtökohdat kun vielä ovat niin erilaiset, että Pösöstä ei lopulta edes voi sanoa mitään pahaa...

Palaa asiaan jahka ennätän...
No, kausien 1999-2000 Neweyn luomukset olivat mestariteoksia. Myös 2001-2003 olivat kelpo autoja, mutta siinä vaiheessa Mersu oli jo kadottanut punaisen langan. Paitsi kaudella 2003 moottori oli kyllä suhteellisen luotettava, mutta tehokkain Mersu ei enää ole ollut kauden 1999 tai 2000 jälkeen. 2001 jäätiinkin sitten jo roimasti jälkeen ja 2002 vielä pahemmin. Lisäksi tuo vuosi meni Michelineihin totutellessa. 2003 oli parempi suoritus Mersulta, mutta tehoissa hävittiin Ferrarille ja etenkin BMW:lle edelleen pahasti. Ainoastaan autolla ja renkailla pystyttiin kompensoimaan sitä, mitä moottoripuolella hävittiin. Kyllä Neweyn kaikki autot ovat olleet hävintäänkin hyviä, yleensä loistavia. Siis aerodynamiikaltaan ja rungoltaan. Kaudella 2001:kin McLarenista sanottiin, että MP4-16 on aerodynamiikaltaan varmasti edelleen sarjan parhaita, ellei paras, mutta moottoripuolella otetaan aivan liikaa turpiin kahdelta päävastustajalta sekä tehoissa, että luotettavuudessa...

Nyt ollaan nähty kaksi Coughlanin "taideteosta". MP4-18 ja MP4-19. Ensimmäistä ei edes koskaan uskallettu ottaa kilpailuihin ja toinen räpiköi nyt kisoissa muutaman kierroksen, ennenkuin leviää radalle. Ero Neweyn luomuksiin on melkoinen: Edellisellä kaudella taisteltiin sentään mestaruudesta kauden loppuun asti. Nyt ollaan pudottu mestaruustaistosta ja kolmen ajetun kisan jälkeen. Tämän MP4-19 kammotuksen kruunaa Mercedeksen mehumaija, joka ei pysy kasassa muutamaa kierrosta kauempaa. Vertaus Peqeottiin on aivan oikeutettu. Mercedes on tosin kyllä nyt Peqeotiakin surkeammassa jamassa. Tosin syy moottorien pamahteluun voi olla osaksi myös autossakin, jonka jäähdytysponttoonit eivät todennäköisesti toimi tarpeeksi tehokkaasti! :jaska:
 
Viimeksi muokattu:

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Sanokos joku täällä joskus, että Newey ei ole ollut Mäcin pääsuunnittelija koskaan, vaan tekninen johtaja tai vastaava?

Mites se nyt menee? pmv??
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No emmä nyt tarkkaan tiedä, miten se hierarkia McLarenilla menee, tokkopa sitä tietää kukaan edes siellä McLarenilla. Jotenkin vaan tuntuisi oudolta, että näitten kahden edellisen auton suunnittelussa ei Neweyllä olisi ollut osaa eikä arpaa. Meinaan, että kyllä kai se siellä aika paljosta päättää(tai ainakin pitäisi päättää) ja sitä kautta kantaa vastuutakin.

Sitä en kiistä, etteikö Newey olisi aikamme parhaimpia suunnittelijoita, mutta jos edellinen "huippuauto" on neljän vuoden takaa, niin ei tämä gurun maine taida enää olla perusteltu.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Minun muistaakseni homma meni jotenkin näin:

Kauden 2000 puolivälissä Neweyn huhuttiin siirtyvän Jaguarille. Huhu piti paikkansa, mutta Ron piti Adrianin talissa kovalla rahalla. Samaan aikaan puhuttiin siitä, että Newey unelmoisi kilpaveneiden suunnittelusta, sekä siitä, että Newey suunnittelisi enää kausien 2001 ja 2002 autot. Sen jälkeen hänen siirtyisi asteittain sivuun pääsuunnitelijan töistä ja päävastuu auton suunnittelusta siirtyisi jollekkin muulle (Coughlanille).

Nykyään Newey on tekninjohtaja Ferrarin Ross Brawnin tyyliin, eikä tuo työ selvästikkään sovi hänelle. Kyllä Newey varmasti vielä on mukana autojen suunnittelussakin, mutta varmaankin vain lähinnä neuvonantaja, kuten silloin aikoinaan arvioitiin.

No tulokset organisaation muutoksista ovat nyt näkyvissä. Ensin MP4-18:sen ja nyt MP4-19 muodossa... Hyvin menee pojat... :thumbdown
 
Viimeksi muokattu:

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
Finn75 sanoi:
Kyllä se Ferrari fanaattisuus karisee jos vaikka voitat lotossa ja päätät nöyryyttää itseäsi yrittämällä tilata Enzon. Et saa. Et ole tarpeeksi merkittävä henkilö omistamaan ko. tuotetta. Tuollaista ajattelumaailmaako kannatat? Kyllä rahalla pitää aina saada. Koko Ferrarin legendaarisuus on muutettu käsittämättömäksi bisnekseksi. Keinotekoisesti nostetaan yksittäisen tuotteen arvoa aivan käsittämättömästi. Tekisivät vaan hyviä autoja jotka on kalliita mutta ei naurettavan hintaisia
Ainahan Ferrari on ollut eksklusiivinen merkki, ei niitä ennenkään kaikille haluaville riittänyt. Autot tehdään käsityönä ja niin edelleen. Enzo on mielestäni huonoin mahdollinen esimerkki koska se on malliston ehdoton huipputuote, kyllä muut saa kun vaan latoo taaloja tiskiin.
Vaikken ykkösissä Ferraria (tai ennemminkin schumia) kannata, niin kyllä minun mielestäni Ferrarin historian omaava yritys saa tuotteelleen kutsua vanhoja asiakkaita ja Ferrarin omistajia ostajiksi. En ymmärrä miksei?
Muistelen että Lambollakin oli joku sääntö ettei autoa saanut jollei joku vanha omistaja suositellut tehtaalle.
Koska Nämä autot joka tapauksessa ovat lähes yksittäiskappalein valmistettavia"taideteoksia" (ei ihan se termi mitä haen, ei tule parempaa mieleen) niin mielestäni on jopa perusteltua ettei sitä ihan joka Jopelle anneta.
Eikä muuten ole kukaan muukaan saanut Enzoa uutena enää aikoihin, mennyt kaikki aikaa sitten.....
Silloin kuin F40 tuli myyntiin Ferkku "liisasi" autot ensimmäisiksi vuosiksi asiakkailleen, ja jos joku autoista olisi ollut lehdessä esittelyssä ja testeissä olisi sopimus loppunut. Autolehdistä erittäin harvat pääsivätkin autoa testaamaan. Tästä on tultu aika paljon avoimemmiksi, Enzoahan ajoi sentään Tekniikan Maailmakin!
 

Kiertokanki

Well-known member
Liittynyt
23.4.2002
Viestit
579
Sijainti
Männän alapuolella
no ainakin auto motor & sportissa tulee ilmi, että Newey olisi pyytänyt mp4-19:n suunnitteluun kuukauden lisä-aikaa....että eiköhän se Newey siellä niitä vieläkin piirtele...
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Newey pyysi lisää aikaa suunnittelutiimille, jonka yksi tekijä hän on. Goghlan on kuitenkin vastannut itse auton piirtämisestä ja Newey on johtanut touhua ylhäältä. Virheratkaisu ja jäljet näkyy nyt.

:thumbdown
 
Viimeksi muokattu:

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Noh niin, josko viimeinkin palaisin asiaan. Eli Adrian Neweystä piti jo aikaisemmin kirjoittaa pitempään. On kieltämättä aika monesti tullut kirjoitettua nämä perustelut tälle foorumille, mutta koska porukka näemmä vaihtuu ja mielipiteeni pysyy samana (kunnes Newey saa taas jotain kunnollista aikaan :) ),kirjattakoon ne taas tänne.

Kuten pmv:kin tuolla jo viittasi, nauttii Newey ehkä turhan suurta arvostusta McLaren -fanien keskuudessa. Sen jälkeen kun herra Newey kesällä 1997 pääsi Williamsin määräämän karanteenin jälkeen McLarenin suunnitteluosaston ovista sisään on hän onnistunut piirtämään vain kaksi todellista "voittaja-autoa". Näistä vuosien 98 ja 99 autoistakin jälkimmäinen oli jo kilpailijoihin nähden vähemmän merkittävä teos. Montakos voittaja-autoa Neweyn "arkkivihollinen" Rory Byrne onkaan samassa ajassa taikonut? :D Ja paljon pienemmällä profiililla -ainakin tällä foorumilla. Mutta olihan Neweyllä mahtavat krediitit McLarenille saapuessaan? Niin oli kyllä ja itsekin pidin Neweytä alan ehdottomana kunkkuna Williams-vuosien jälkeen. Harva kuitenkaan huomioi henkilötä joiden kanssa Newey teki suunnittelutöitä ennen McLaren-aikaa. Leyton Housella Neweyn aisaparina oli CFD:hen erikoistunut BAR:in nykyinen pääsuunnittelija Geoffrey Willis ja tämä seurasi Neweytä Williamsille -jossa töitä johti pitkän linjan suunnittelija Patrick Head. Tiimissä oli jo tuolloin mukana myös nykyinen pääsuunnittelija Gavin Fisher. Varsin nimekäs joukko siis... Kun Neweyn parhaimmat Mäkit sijoittuvat noinkin lähelle tiimin vaihtoa, on ehkä syytä epäillä että McLaren saikin innovaation sijaan huomattavasti Williamsin know howta. Toki Neweyn virka on vuosien varrella muuttunut suunnittelemisesta enemmän johtamisen puolelle, mutta eikös se ollut niin, että hän sai itse räätälöidä virkansa? Jossei hommiin ole motivaatiota, niin turhaan miestä tiimissä noin kovalla palkalla pidetään.

Coughlanin teilaamisessa ja Neweyn pönkittämisessä en sikäli näe paljoakaan järkeä, että jos Newey edelleen on niin korkeassa kurssissa usean kuivan vuoden jälkeen, niin miksei Coughlaninkin. Miehen viimeinen Arrows kun oli resurssit suhteuttaen kovastikin samalla viivalla 98 ja 99 Mäkkien kanssa! -Kautensa parhaimmistoa rungoltaan.

Rory Byrnen CV:n voi lukea täältä: http://www.grandprix.com/gpe/cref-byrror.html
Mielestäni kovempi kuin Adrian Neweyn...
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Mercedes Benz on kuulemma vetänyt pois mainokset joissa Kimi Räikkönen esiintyy (IS). Analyytikkojen mukaan mainos saattaa toimia päin vastoin kun on toivottu. Kuljettajan, joka toistuvasti nousee savuavasta autosta, ei katsota herättävän luottamusta asiakkaissa. :nope:

Brittilehdistön mukaan MP4-19-auton kehitystyö lopetetaan ja uusi auto pyritään saamaan Iso-Britannian GP-kisaan.

Mäkki on nyt epäonnistunut peräkkäin kahden auton kanssa. Kukaan tuskin uskoo että uusi auto valmistuu aikataulussa Silverstoneen. Ei voi kun toivoa että homma tallissa alkaisi luistaa edes jollain tavalla.
 
Ylös