Onko ollut koskaan tummaihoista kuljettajaa?

Funktio

Well-known member
Liittynyt
23.2.2001
Viestit
305
Sijainti
Sonkajärvi
Tuli tässä mieleen,että onko ollut joskus tummaihoista (musta mies) F1 kuljettajaa?

[ 24-05-2001: Message edited by: Funktio ]
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Ei ole ollut, siitähän tää prinssi Malik valitti...(siis se joka omisti Arrowssia...)
Yksi mahollisuus on nimeä en muista ajaa McLarenin "suojeluksessa" yhessä Niko Rosbergin kanssa... on jotain15 ja todella lupaava kuulemma. Autosport huomioi 1999 kesällä, kun arveli Brittien seuraavat F1-kuskit.....oli vikana saaapumisvuosi 2007.
Muuten Button oli toka Franchitin jälkeen, Franchitti arvioitiin tulevaksi 2001 ja Button 2002!!!!!!!!!!
Ett silleen!!!!!!!!!1
 

iguana

Well-known member
Liittynyt
1.4.2000
Viestit
229
Sijainti
Nokia-City
Katsoppa tarkkaan Kolumbian poika Juanpaploo, kyllä sillä kaverilla on aika tumma hipiä :D :D :D
 

Tylsä tyyppi

Well-known member
Liittynyt
6.3.2001
Viestit
681
Mä taas muistan että Schumin peffan alue on mustaihoinen koska häntä on leikattu...
 

arnold

Kohtalaisen turha tyyppi
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12872
Sijainti
Ladon takaa
Originally posted by Tylsä tyyppi:
Mä taas muistan että Schumin peffan alue on mustaihoinen koska häntä on leikattu...
Uusi paljastus?? Onko Schumi alkujaan jokin hännäkäs olento? =)

Toisaalta, pirullahan on häntä. Tietääkö joku pitääkö Schumi lippalakkia kenties sen takia, että hän peittelee sarvien leikkauksesta jäämiä arpia?
 

Hënkka

Guest
F3000:n Jason Watt oli "mulatti", mutta eikös se kaveri ajanut jonkun vakavan onnettomuuden. Lähtikö siinä peräti henki vai mitä tapahtui? Kuka muistaa?
 

AJaN

Well-known member
Liittynyt
9.10.2000
Viestit
1374
Sijainti
Lappeenranta
Onhan siellä nytkin espanjalaisia ja kolumbialaisia. Muutenkin näitä tummaihoisia on riittänyt, myös maailmanmestareita.


Vai tarkoititko neekeriä ? Jos tarkoitit, niin miksi ilmaisit itseäsi epätarkasti ?
 

Hënkka

Guest
Eikös tossa avauskommentissa lue selvällä suomen kielellä, että musta mies. :D
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Originally posted by Henkka:
F3000:n Jason Watt oli "mulatti", mutta eikös se kaveri ajanut jonkun vakavan onnettomuuden. Lähtikö siinä peräti henki vai mitä tapahtui? Kuka muistaa?
Muistelisin, että olisi halvaantunut. Mutta mitä todennäköisimmin muistan väärin.
 

Heidi

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
232
Jason Watt halvaantui lantiosta alaspäin. Eipä paljon miestä ole mokoma estänyt, kilpailee edelleen. http://www.watt.dk lisää infoa jos kiinnostaa...
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Öh... siis itsensä ilmaiseminen epätarkasti on loukkaavaa? Jos näin, niin eikö sitä suuremmalla syyllä pitäisi yrittää esittää asiansa selvästi.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Eiköhän toi Funktion ilmaisu ole erittäin tarkka: "tummaihoinen (musta mies)"

Ei luulisi olevan kenellekään epäselvää, että neekeri -sanan käyttäminen mustista on rasistista ?

En usko, että ihonvärillä on merkitystä ajamiseen.

Ilmeisesti suurempi määrä alan harrastajista on valkoihoisia. Ehkä mustia kiinnostaa enemmän toisen tyyppiset urheilumuodot. Taloudellisillakin näkökulmilla voi olla merkitystä. Jos joku pitää em. pohdiskelua rasistisena niin voin jo ennakkoon antaa tähän vastaukseksi "tylyn EI:n".
 

Begemot

Besserwisser
Liittynyt
14.9.2000
Viestit
1823
Sijainti
42
Mä käytän neekeri-sanaa, mutten ole rasisti. Neekeri on neekeri.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Originally posted by Formulanomi:
Ei luulisi olevan kenellekään epäselvää, että neekeri -sanan käyttäminen mustista on rasistista ?
Mun mielestä taas kaikki ihonväriin viittaavat nimitykset ihmisistä on rasistisia. Eivät neekeritkään mitään mustaihoisia ole. Enkä minäkään valkoihoinen, vaikka minua sellaiseksi haukutaankin. prkele! :mad:
 

AJaN

Well-known member
Liittynyt
9.10.2000
Viestit
1374
Sijainti
Lappeenranta
"Ei luulisi olevan kenellekään epäselvää, että neekeri -sanan käyttäminen mustista on rasistista ?"

On ainakin minulle ja muutamalle muullekin, katso:

http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?s=c80b352bbd9b96e3102878 0eccfafa0a&threadid=3182


"Ei luulisi olevan kenellekään epäselvää", mikä toikin nyt oli, säälittävää. Ehkä sinä et puhu suomea. Minä puhun kyllä. Naurettavaa kohottaa omaa typerää mielipidettään muka itsestäänselvyytenä ("ei puhettakaan, että joku olisi eri mieltä minun Formulanomin kanssa") muiden totuudeksi.

Ei se ole rasistista jos sitä ei nimenomaan siksi tarkoita (tyyliin "saatanan neekeri"). Negro-sanasta juontuva neekeri tarkoittaa ihmisrotua joiden edustajilla on hyvin musta iho, kihara tukka ja paksut huulet. Se että jotkut idiootit luulevat "neekerin" juontuvan sanasta "nigger" ei muuta tosiseikkaa. Nekru-sana sen sijaan toki on loukkaava.


Melkoista jeesustelua muuten mielestäni tyypiltä kysyä onko koskaan ollut mustaa miestä Formula 1:ssä (erottelee rotuja kysymyksellään) ja sitten sanoa että "neekeri"-sanaa ehdottomasti vältän minä kun loukkaava on se.

En huomannut tarkennusta "musta mies", mutta "tummaihoinen"-sanan otsikossa käyttäminen on todellakin hyvin epätarkkaa

[ 24-05-2001: Message edited by: AJaN ]

[ 24-05-2001: Message edited by: AJaN ]
 

Eliel

Detonaattori
Liittynyt
10.10.2000
Viestit
2795
Originally posted by Formulanomi:
Ei luulisi olevan kenellekään epäselvää, että neekeri -sanan käyttäminen mustista on rasistista ?
Olikos se Virossa, missä valtiovallan taholta nimenomaan suositeltiin juuri äskettäin neekeri -sanan käyttöä mustaihoisen (mustanahaline?) sijasta. Selityksenä oli, että neekeri -sana ei ole rasistinen.

Ei ole minunkaan mielestäni pätkääkään rasistinen.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Virossa tehty päätös ja valtiovallan perustelut neekeri -sanan käytöstä ovatkin aiheuttaneet kansainvälistä huomiota. Miksiköhän ?

Käytännön esimerkki Suomesta on neekeripusun nimen vaihtaminen. Miksiköhän ?

Menkääpä kysymään mustilta miehiltä onko neekeri -sana rasistinen (ja loukkaava) vai ei ?

Ajan:
Minun lisäkseni taitaa olla moni muukin, joka pitää neekeri -sanaa rasistisena ilmaisuna. *siis suomessa ja ulkomailla yleisesti* Ei siihen muuten kiinnitettäisi huomiota. --> tämä ei siis ole minun "oma typerä" mielipiteeni.

Enkä oikein tajua, miksi kyselet sitä puhunko suomea vai en...miten se liittyy tähän ? Jos tarkoitat jotain kirjoitusvirheitä, niin niitä piisaa myös sinulla.

Pidän "jeesusteluna" pohdiskelua siitä onko rasistista kysyä: "Onko mustaihoisia ajanut formuloita ?"
 
Ylös