Onko pellepaini urheilua?

Onko Wrestling (/showpaini) urheilua?


  • Äänestäjiä yhteensä
    70

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
1737
Sijainti
Suomi Finland
Ei helvetti taa on jo kornia.....

Jos itse ajan kuntofillarilla himassa tai missa tahansa, niin mielestani olen harrastanut URHEILUA, miks helvetissa siita pitaa tehda joku kilpailu tai muu perkeleen suoritus.
Koska kuntofillarilla kuntoillaan! Sulla pitäis olla urheilufillari, pöllö!
 

Pobeda

Well-known member
Liittynyt
18.4.2008
Viestit
936
Urheilu ei riipu siitä paljonko sattuu tai kuinka nuorena kuollaan. Pellepaini on pelleilyä, tai siis sirkusta. Tai ei kunnon sirkustakaan, jonkinlaista tivolia vaan.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ei helvetti taa on jo kornia.....

Jos itse ajan kuntofillarilla himassa tai missa tahansa, niin mielestani olen harrastanut URHEILUA, miks helvetissa siita pitaa tehda joku kilpailu tai muu perkeleen suoritus.
Ihan saatanan kornia tama jankuttaminen raka poskella ja numero rinnassa meiningista.... :nope::nope::nope::nope:

Vittu ma en jaksa tata jarnaa, oli vaan pakko sanoa... :eek:
No ei todellakaan ole urheilua minkään kuntofillarin polkeminen. Formulakuski saattaa treenata kauteen puntteja nostamalla. Mutta se punttien nosto ei ole urheilua formulakuskille, vaan painonnostajalle, joka tekee äärimmäisen suorituksen kilpailutilanteessa.

Urheilukentällä hengaaminenkaan ei tarkoita, että urheilet.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ei helvetti taa on jo kornia.....

Jos itse ajan kuntofillarilla himassa tai missa tahansa, niin mielestani olen harrastanut URHEILUA, miks helvetissa siita pitaa tehda joku kilpailu tai muu perkeleen suoritus.
Ihan saatanan kornia tama jankuttaminen raka poskella ja numero rinnassa meiningista.... :nope::nope::nope::nope:

Vittu ma en jaksa tata jarnaa, oli vaan pakko sanoa... :eek:
Sit voit olla urheilija, jos ostat kunnon kilpapyörän ja siihen tällaisen:
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Tarvitseeko olla urheilija urheillakseen? Tekeekö urheilu urheilijan? Vai voiko sittenkin olla niin, että voi harrastaa urheilua, olematta urheilija?

Nyt ollaan syvillä vesillä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tarvitseeko olla urheilija urheillakseen? Tekeekö urheilu urheilijan? Vai voiko sittenkin olla niin, että voi harrastaa urheilua, olematta urheilija?

Nyt ollaan syvillä vesillä.
Urheilua on toki mahdollista myös harrastaa. Urheilijoita on harrastelijoita ja ammattilaisia.
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
No ei todellakaan ole urheilua minkään kuntofillarin polkeminen.

Urheilukentällä hengaaminenkaan ei tarkoita, että urheilet.
Noi kaks on ihan taysin eri asiat.

sport
Noun
1. an activity for exercise, pleasure, or competition: your favourite sport
2. such activities collectively: the minister for sport
3. the enjoyment gained from a pastime: just for the sport of it
4. playful or good-humoured joking: I only did it in sport
5. Informal a person who accepts defeat or teasing cheerfully
6. make sport of someone to make fun of someone
7. an animal or plant that is very different from others of the same species, usually because of a mutation
8. Austral & NZ informal a term of address between males
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Ja samma po finska:

Urheilu on yhteisnimitys fyysisen kunnon ylläpitämiseksi, virkistykseksi tai sääntöjen mukaisena kilpailuna harjoitettaville liikuntamuodoille. Siihen kuuluvat myös huvi- tai kilpailumielessä harrastetut suoritukset, joissa mekaanisten laitteiden tai eläinten osuus on merkittävä.[1] Kilpaurheilun näkyvin osa on huippu-urheilu.
Suosituimmat urheilulajit eri maissa National Geographic -lehden mukaan

Kilpaurheilulle tyypillistä on yksilön tai joukkueen taidoissa tai ylivertaisuudessa kilpaileminen. Urheilu voidaan jakaa tulos- ja sääntöurheiluun: tulosurheilussa tärkeintä on saavutetun tuloksen suuruus, kun taas sääntöurheilussa pyrkimyksenä on suorituksen muodon sääntöjen mahdollisimman tarkka noudattaminen kuten voimistelussa, tanssissa tai uimahypyissä.

Urheilulajeja on runsaasti, ja ihmiset käyttävät niihin nykyään merkittävän osan ajastaan, rahastaan ja huomiostaan joko harrastajina, kilpailijoina tai katsojina eli "penkkiurheilijoina".

Urheilu on myös merkittävä mediaviihteen muoto. Maailman seuratuimpia urheilutapahtumia ovat jalkapallon, kriketin ja rugbyn maailmanmestaruuskilpailut sekä olympialaiset.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Ei tossa pitäiskään olla epäselvää. Olen tasan samaa mieltä noiden lainausten kanssa. Siitä huolimatta vastaan pollattuun kysymykseen "ei".
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ei tossa pitäiskään olla epäselvää. Olen tasan samaa mieltä noiden lainausten kanssa. Siitä huolimatta vastaan pollattuun kysymykseen "ei".
Niin, koska tuo pellepainihan on enemmän näytelmää kuin urheilua. Näin ollen en laske sitä urheiluksi vaikka urheilu-käsitteeseen laskettaisiinkin tavallinen kuntoilu.

Taisin jo aiemmin sanoakin, että wrestling-tyyppien treenaaminen on urheilua, jos pelkkä treenaaminen lasketaan urheiluksi. Itse showt vaan ei ole urheilua.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Niin, koska tuo pellepainihan on enemmän näytelmää kuin urheilua. Näin ollen en laske sitä urheiluksi vaikka urheilu-käsitteeseen laskettaisiinkin tavallinen kuntoilu.
Tuosta pellepainista puuttuu se elementti, ettei siinä ole mahdollista kilpailla.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tuosta pellepainista puuttuu se elementti, ettei siinä ole mahdollista kilpailla.
Aivan! wrestling-näyttelijät eivät treenaa ollakseen parempia kehässä vaan näyttääkseen paremmalta sekä osatakseen parempia ja hienompia liikkeitä.. Siis ihan sama kuin vaikkapa Jackie Chanin leffat..
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Heh, miksi ne aina, kun vähän tuupataan, syöksyy juosten päin niitä naruköysiä, kääntyy just ennen selin, ja ottaa kimmokkeen naruista ja juoksee toisen nyrkkiin? Itsehän en juoksis lain.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Heh, miksi ne aina, kun vähän tuupataan, syöksyy juosten päin niitä naruköysiä, kääntyy just ennen selin, ja ottaa kimmokkeen naruista ja juoksee toisen nyrkkiin? Itsehän en juoksis lain.
Nii, ja miks lattiaan heitettävä auttaa siinä heittämisessä, ja miks nyrkillä lyödessä nyrkki melkein pysähtyy ennen osumaa?

Sitten ne puolen tunnin puheet :yuck:
 
Ylös