Painon vaikutus kartingissa

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
juu en tunnekaan..

äh.. antaa olla, parempi kun en sano mitään.. :)
siis fiksua tarinaa muuten oli, mutta tiedän kyllä itse millä/mitä pitää tehdä toisin.
motivaatio se isoin ongelma itsellä on, ei se etteikö tiedä miten se pitää tehdä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
siis fiksua tarinaa muuten oli, mutta tiedän kyllä itse millä/mitä pitää tehdä toisin.
motivaatio se isoin ongelma itsellä on, ei se etteikö tiedä miten se pitää tehdä.
Juu.. En vaan ole varma sen todenpitävyydestä ja sama ohje ei sovi kaikille (kuin esim. itselle), niin otin sen siksi pois. parempi ettei anna mitään mutu-ohjeita (epäröin siis alunperinkin submit-napin painamista). :)

Motivaatioon auttaa mielestäni se ettei haukkaa liian isoa palaa kerralla, mutta tietysti se aloitusmotivaation saaminen on kaikkein vaikein.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
mutta tietysti se aloitusmotivaation saaminen on kaikkein vaikein.
Noh, katsotaan auttaisko ens kausi siihen.
Loppukauden kisat jää multa väliin, ens kaudella sit kokeillaan uudestaan.
Näkee sitten oikeasti miten se vaikuttaa tuloksiin. (omalla kohdalla)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Että näin. Huomioitani:
Oma ajotyylini vaati täällä muokkaamista, ja vaikka lopussa tulikin jo aikas ok aika, oli ajossani epämiellyttävää epätasaisuutta. Velipoika ajoi tänään kyllä paremmin vaikka painot olisi tasannut.
Tuo on 3kk takaa Myllypuron treeneistä. Aina pyrin kilpahenkisenä näkemään asioita realistisesti, ja DW:n on ihan turha "olla varpaillaan", kun täällä on hyvästä aiheesta useamman forumistin kesken keskustelua, että tämä keskustelu olisi jotenkin häntä vastaan. Kun ei se ole.
 
Viimeksi muokattu:

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Tästä johtuen toivottavaa olisi, että mahd. moni hilaisi itsensä lokakuussa tännekin. Olisi itse silloin niskan päällä.
Tähän liittyen, tällä hetkellä näyttäisi siltä että ainakaan itseni osalta tuo Turun kisa ei ole täysin poissuljettu osallistumisen suhteen (vaikka musta nyt ei olekaan uhkaa DickW:lle :tongue:). Vielä ennen Forssaa näytti siltä että saattaisin jättää Turun väliin, mutta nyt on mieli vähän muuttunut.. Vielä en kuitenkaan lupaa mitään, mutta loppukauden kisasuunnitelmistani voisin sanoa sen verran että tulette näkemään minut Kaanaan lisäksi aika varmasti Forssassa sekä VMKC:ssa (ellei mielenkiinto sitten lopahda totaalisesti, ainakaan toistaiseksi siitä ei ole merkkejä näkyvissä).. Koittakaa kestää.. :tongue:

Myönnän toki sen että välillä on turhauttanut (ja turhauttaa edelleen) oma hitaus, mutta oikealla asenteella on päässyt pitkälle. :) Oman asenteen lisäksi siihen on vaikuttanut myös täältä saatu positiivinen/kannustava palaute.
 

Örfil

Guest
Myönnän toki sen että välillä on turhauttanut (ja turhauttaa edelleen) oma hitaus, mutta oikealla asenteella on päässyt pitkälle. :) Oman asenteen lisäksi siihen on vaikuttanut myös täältä saatu positiivinen/kannustava palaute.
Sulla on painoetu puolellasi, mutta toisaalta vähäinen kisa-ja treenikokemus johtaa siihen että sijoitukset ovat toistaiseksi häntäpäässä.

Mutta kannustan ottamaan osaa eri kisoihin jo ihan sillä että samalla tulee kokemusta eri radoista ja ennen kaikkea sitä arvokasta kisakokemusta!
Sitä ei korvaa mikään treeni.

Ensi vuonna tulee kuitenkin taas uusia kuskeja mukaan, jotkut niistä ehkä aloittavat ihan nollasta ja arvaappa kuka on silloin kokeneempi kuin ne ;)

Eli jos vaan rahamassi antaa myöten, Turkuun mukaan ja kysele rohkeasti vaikka privalla joltain kuskilta etukäteen ajovinkkejä ja samoin paikan päällä nykimään hihasta niiltä neuvoja jotka tuntuvat menevän nopeammin.
 

Örfil

Guest
Jumaleisson: hionta/maalausprojekti syö niin paljon energiaa että Kaanaan painotavoite tuli vastaan jo tänään (72.90 oli aamupaino).
Elikäs nytpä laitan tavoitteeksi Turun tavoitekisapainon jo Kaanaaseen mennessä (70.xx):ahem:

Vapise Cmoney, kukkakeppi tulee ja jyrää ;)

Ps. onko meillä siis Kaanaaseen tulossa joku mittarimieheksi sen tutkan kanssa?
Onkin mielenkiintoista nähdä miten eri auto/kuskiyhdistelmillä suoranopeudet jakaantuu. Teen sitä varten erilliset listat mittarimiehelle.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ps. onko meillä siis Kaanaaseen tulossa joku mittarimieheksi sen tutkan kanssa?
Onkin mielenkiintoista nähdä miten eri auto/kuskiyhdistelmillä suoranopeudet jakaantuu. Teen sitä varten erilliset listat mittarimiehelle.
Niin, toinen mittarimiehistä jäi nyt pois, mutta jos Cmoney tuo tutkan, niin mä voin hoitaa kirjaamisen kyllä
Sitten B-ryhmästä täytyis saada 2 vapaaehtoista mittaamaan vielä lisäksi, Jacq + joku?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Vapise Cmoney, kukkakeppi tulee ja jyrää ;)

Ps. onko meillä siis Kaanaaseen tulossa joku mittarimieheksi sen tutkan kanssa?
Onkin mielenkiintoista nähdä miten eri auto/kuskiyhdistelmillä suoranopeudet jakaantuu. Teen sitä varten erilliset listat mittarimiehelle.
Hieno homma, vaimosikin voi tykätä. Täällä ainakin olen saanut kotona jo kehuja että olen pirteämpi jne :) Otan tutkan mukaan, mutta se voi 2-3km/h heitoilla antaa samoja lukemia vähän eripainoisille. Mutta merkataan vaan listaan jos haluat.
 

Örfil

Guest
Kukas me saadaan hoitamaan tuota tutkamiehen pestiä?

Siinä on vähän tylsä homma seistä radan varressa tovin jos toisenkin?

Voisi suosiolla jättää mittailut pois kisasta (tötterömies radan varressa voi haitata suoritusta :D) sekä treeneistä ja ottais nopeudet vaikka vaan aika-ajoista? Ja siinäkin vasta esim. lopuista 2-5 kierroksesta tms.

Onko ideoita asian suhteen?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Onko ideoita asian suhteen?
Minä voin kyllä aika-ajoissa olla siellä radan varressa jonkin verran. Mitään tarkempaa mittailu"kaavaa" en tässä ole pohtinut. Mukavampi olisi silti myös varmasti tarkka tutka, mutta kyllä tuollakin varmaan osviittaa saa esim. 5km/h eroista.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Voisi suosiolla jättää mittailut pois kisasta
tästä tuli kaikille "osallistujille" jo privalla ehdotus yms.
Mukavampi olisi silti myös varmasti tarkka tutka, mutta kyllä tuollakin varmaan osviittaa saa esim. 5km/h eroista.
Njoo, mutta eikös se tutka heitä kokoajan sen 5km/h vrt. esim poliisitutkaan? Eli mittaustulokset keskenään pitäis olla vertailukelposia?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
tästä tuli kaikille "osallistujille" jo privalla ehdotus yms.

Njoo, mutta eikös se tutka heitä kokoajan sen 5km/h vrt. esim poliisitutkaan? Eli mittaustulokset keskenään pitäis olla vertailukelposia?
Se heittää 0-3km/h, etkö lukenut juttua?
 

Örfil

Guest
Tuo tarkkuus riittää.

Melkein vois heittää ajatuksen että jos kaikkien nopeudet on sen +/-3 km/h:n sisällä, niin tilastollisesti suoranopeuksissa ei olisi mitattavissa olevaa eroa?

Voisitko heittää esimerkkiä että minkälaista hajontaa on eri kuskien välillä jollain radalla tullut? Ihan mielenkiinnosta olis kiva tietää.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Voisitko heittää esimerkkiä että minkälaista hajontaa on eri kuskien välillä jollain radalla tullut? Ihan mielenkiinnosta olis kiva tietää.
Tämmöistä mitattiin 1,5v sitten Turun sisäradalla:
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2007-09-03,104:2:483213,1:0:0:0:0:0:
Ostin tuon suht tarkan lelututkan, ja mielenkiinnosta kokeilin Turku Kartingissa eri painoisille kuskeille suoravauhteja.
Kevyin kuski oli 55kg ja pääsi suoran päässä n 48km/h.
Painavin kuski oli 85kg ja pääsi suoran päässä n 43km/h
Olisi vielä pitänyt laittaa 115-kiloinen mekaanikko ajamaan, mutta varmaankin 38-39km/h olisi mennyt.
 
Ylös