Itsehän olen kanssa suurempikokoinen kuin tässä porukassa usein kilpailevat keskimäärin. Musta on silti aina mukavaa tulla kisailemaan, vaikka tiedän, että meikäläisen elopainolla ja kokemuksella tekee aina tiukkaa edes keskikastiin. Kokemusta saa lisää ajamalla, jo pelkästään sillä saisin varmasti pudotettua vauhdista kymmenyksiä (ennen viime vuotta ja tätä sarjaa takana oli vain jotain 2 tai 3 kertaa sisäradalla) ja se saattaisi olla helpoin ja ennen kaikkea mielekkäin tapa nostaa omaa vauhtiaan. Painoakin mulla olisi toki varaa pudottaa nykyisestä (vähän päälle 90 kiloa vaatteet päällä), mutta en pidä sitä itselleni yhtä sopivana tapana parantaa kilpailukykyä tässä sarjassa, koska
a) en aja näissä skaboissa veren maku suussa ja menestyksen takia, varsinkaan kun...
b) ...taistelu sijoituksista on kärjen takanakin aivan tajuttoman hauskaa, ja
c) en keksi oikein muuta motivaatiota ko. toiminnalle kuin semivakavissaan ajettava karting-sarja.
Paino on täältä lukemieni juttujen perusteellakin harmillisen merkittävässä osassa kartingissa, mutta fysiikan lait ovat sellaiset kevyillä menopeleillä kilpailtaessa. Sanoin "harmillisen" siksi, että moottoriurheilumuodot, joissa painon merkitys on vähäisempi, ovat ensinnäkin niin älyttömän paljon kalliimpia harrastaa tällaiselle satunnaiselle päristelijälle, ja varsinkin, koska olisi kaikesta huolimatta aina kivempi saada tietää, kuka on porukasta puhtaasti lahjakkain, nopein ja kovin kuski. Siitä moottoriurheilussa on mun mielestä loppujen lopuksi kyse.
Tämä ei tässä sarjassa tietysti ole muutenkaan mahdollista, vuokravehkeillä ajettaessa jo autojen erot estävät suoran vertailun. Eikä tässäkään viestissä ole tarkoituksena paheksua ja dissata kevyitä kuskeja ja väheksyä heidän suorituksiaan, varsinkaan, kun osa kisaajista on pudottanut painoaan ihan kartingskaboja varten, mikä on hieno juttu :thumbup:
Siinäpä kiteytettynä meikäläisen ajatukset tästä aiheesta.