Painonpudotus & tsemppaustoikki & polli

Milloin Domppari on jälleen 75 kiloinen adonis?


  • Äänestäjiä yhteensä
    92

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Mä taas olen 177cm lyhyt ja 71kg painava. Jotain taitaa olla tehty oikein, kun paino on suunnilleen sama kuin puolisen vuotta sitten, mutta lihasta on tullut sen verran lisää, että eron näkee jo silmällä helposti.

Joskus aikoinaan kun tänne raportoin mun epätoivoisista yrityksistä saada painoa muutama kilo alaspäin, koko juttu kaatui aina liian vähään syömiseen ja elimistö meni säästöliekille. Mistään tuollaisesta en silloin edes tiennyt, vaan olen jälkikäteen lukenut. Viikossa saattoi lähteä pari kiloa, minkä jälkeen ei lähtenytkään enää mitään.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Aivan täydellisesti junnaa painonpudotus paikallaan. Muutaman sadan gramma heilahdus suuntaan taikka toiseen on ainoa muutos mitä vaaka näyttää.
Alkaahan tämä heikompaa jo vituttamaan. 92,6kg tänään.
Enemmän aerobista kenties? Puolen tunnin kuntopyörä + tunnin puntti ei näemmä riitä.
Nuorison suuresti rakastama sauvakävely voisi olla melko tehokasta. Vähintään tunti kerrallaan, mielellään puolitoista tuntia, ihan perusvauhdilla. Tai sitten ihan vaan hölkkää samanpituista settiä. Viisi kertaa viikossa.

Itsellä hiihto vaikutti pari talvea takaperin ihan hyvin. Taisi lähemmäs 15kg lähteä. Vähähiilarinen ruokavalio samanaikaisesti.


Itsekin lenkkeilisin nyt enemmän, mutku terveys reistaillut. Kunhan kuntoudun, niin
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Nuorison suuresti rakastama sauvakävely voisi olla melko tehokasta. Vähintään tunti kerrallaan, mielellään puolitoista tuntia, ihan perusvauhdilla. Tai sitten ihan vaan hölkkää samanpituista settiä. Viisi kertaa viikossa.

Itsellä hiihto vaikutti pari talvea takaperin ihan hyvin. Taisi lähemmäs 15kg lähteä. Vähähiilarinen ruokavalio samanaikaisesti.


Itsekin lenkkeilisin nyt enemmän, mutku terveys reistaillut. Kunhan kuntoudun, niin
Joo, pitkiä aerobisia matalalla sykkeellä ja kannattaa tehdä sitä saliakin. Mitä olen katsonut Fagiksen saleiluja, tekee vain muutamia lihasryhmiä kerralla (ns. voimanparannustreeniä). Jos haluaa tehdä sen painopudotuksen kannalta, niin koko kroppa vaan raakasti kerralla, niin on isoissa lihaksissa aineenvaihdunta käynnissä. Max.voima tosin niin ei parane.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Joo, pitkiä aerobisia matalalla sykkeellä ja kannattaa tehdä sitä saliakin. Mitä olen katsonut Fagiksen saleiluja, tekee vain muutamia lihasryhmiä kerralla (ns. voimanparannustreeniä). Jos haluaa tehdä sen painopudotuksen kannalta, niin koko kroppa vaan raakasti kerralla, niin on isoissa lihaksissa aineenvaihdunta käynnissä. Max.voima tosin niin ei parane.
Niin. Eikös sellanen, min. pari kertaa viikossa salilla ihan sumeena täysillä. Lopuks jossain soutulaitteessa/kuntopyörässä sellanen "tajulähteeeee" loppuveto, että saadaan ne henkityselimetkin vähän hommiin. Sitten muutaman kerran viikossa sellanen +tunti sauvakävelyä, vauhtiin n.7 km/h, tai miten kunto kestää, että syke on joku 100-120 ?? Ja kyllä ny syödä pitäis tietty välillä. Ilman ruokaa lähtee se 5-8 kiloa, mutta siihen se sitten jää.

Miltäs tollanen kuulostaa Teidän sporttimarttien tietopohjalla mutusteltuna?
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Niin. Eikös sellanen, min. pari kertaa viikossa salilla ihan sumeena täysillä. Lopuks jossain soutulaitteessa/kuntopyörässä sellanen "tajulähteeeee" loppuveto, että saadaan ne henkityselimetkin vähän hommiin. Sitten muutaman kerran viikossa sellanen +tunti sauvakävelyä, vauhtiin n.7 km/h, tai miten kunto kestää, että syke on joku 100-120 ?? Ja kyllä ny syödä pitäis tietty välillä. Ilman ruokaa lähtee se 5-8 kiloa, mutta siihen se sitten jää.

Miltäs tollanen kuulostaa Teidän sporttimarttien tietopohjalla mutusteltuna?
Ihan hyvältä. Kuntosalin jäljiltä aineenvaihdunta pysyy aika pitkään käynnissä, kun kroppa on katabolisessa tilassa.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
84,3 Kg. Ei etene nyt taas. Ja ens viikolla on pääsiänen. No sen jälkeen viimeistään.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Olen tauolla tästä proggiksesta kunnes selkä ja jalka kestää taas menoa ja meininkiä.

Ei oikein kevyillä 20minuuttisilla saa potkua.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
83,3Kg

Oli sitten kilon verran hävinny jonnekkin viikossa :thumbfh:
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Liekö vaaka valehtelee, kun välillä lukema heittelee miten sattuu peräkkäisillä mittauksilla, mutta nytten 84.x taas vaikka aika paljon syönyt mielestäni. Tai sitten vaaka valehtelee ja se on jotain 88.x.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Liekö digitaalivaa'alla mahdollisuus, että välillä kalibroituu väärin -> jättää vähentämättä vaa'an painon mittauslukemissa.

Itse ainakin huomannut peräkkäisillä mittauksilla välillä jotain outoa. Kertaalleen mitattaessa esim. kerran viikossa, tuntuvat tulokset johdonmukaisilta.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Liekö digitaalivaa'alla mahdollisuus, että välillä kalibroituu väärin -> jättää vähentämättä vaa'an painon mittauslukemissa.
Ainakin vaaka keikkuu, kaareva lattia, kosteutta ja hiekkaa alla, jne. Sikäli kun pari huterampaa mittausta antoi 83 uskon tuon 84.x:n.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
84,1kg.

Jumalauta, en olis uskonu viime viikonlopun jälkeen. 2,6kg tullu alas pari viikkoa sitten tehdystä punnituksesta.

Ilmeisesti ei kuitenkaan tullut ylensyötyä. Juotua kylläkin.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Tänään vallan 83.xää. No onhan tässä viikko pari oltu pian ilman jumbomättöjä vaikka makeilla vellipuuroilla paikkailtu sitä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
84,3kg.

Ihan ok, viime viikonlopun syömiset ja juomiset huomioiden.
 
Ylös