Painonpudotus & tsemppaustoikki & polli

Milloin Domppari on jälleen 75 kiloinen adonis?


  • Äänestäjiä yhteensä
    92

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Domppari yrittää pudottaa ylipainonsa 84 kilosta 75 kiloon.

Milloin tämä maaginen rajapyykki saavutetaan?

Pollia seuraa...
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Ekaks tietty kysymys kuuluu, että miksi?
Onko sun huono olla 84-kiloisena tai aiheuttaako se terveyshaittoja? Onko se sulle ylipaino?

Jos on aiheellista laihduttaa, niin sanoisin että kilon tiputat viikossa ja että karppaus on erinomainen tapa laihduttaa. Hetkeäkään ei tarvitse nälkää nähdä. Niin paljon saa syödä kuin huvittaa, kunhan on tarkka siitä mitä syö.
Itse tiputin tupakinpolton lopettamisen mukanaan tuomat lisäkilot tuolla systeemillä ja kaveri on tänä vuonna tiputtanut tuolla 20 kiloa (115 kilosta normaalipainoon, eli 95 kiloon)

Vastaan siis, että 9 viikon kuluttua laihdutuksen aloittamisesta olet viimeistään 75 kilossa. Toki runsaassa kuukaudessakin tuo on mahdollista, mutta hitaampi tahti on parempi.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ekaks tietty kysymys kuuluu, että miksi?
Onko sun huono olla 84-kiloisena tai aiheuttaako se terveyshaittoja? Onko se sulle ylipaino?

Jos on aiheellista laihduttaa, niin sanoisin että kilon tiputat viikossa ja että karppaus on erinomainen tapa laihduttaa. Hetkeäkään ei tarvitse nälkää nähdä. Niin paljon saa syödä kuin huvittaa, kunhan on tarkka siitä mitä syö.
Itse tiputin tupakinpolton lopettamisen mukanaan tuomat lisäkilot tuolla systeemillä ja kaveri on tänä vuonna tiputtanut tuolla 20 kiloa (115 kilosta normaalipainoon, eli 95 kiloon)

Vastaan siis, että 9 viikon kuluttua laihdutuksen aloittamisesta olet viimeistään 75 kilossa. Toki runsaassa kuukaudessakin tuo on mahdollista, mutta hitaampi tahti on parempi.
Syy on ihan terveydelliset, olen pari-kolmen kilon päässä huomattavasta ylipainosta. Nyt olen vain lievästi ylipainoinen.

Tiedän omasta aineenvaihdunnasta sen verran, että laihduttaminen onnistuu kyllä ja vieläpä suhteellisen helposti.

Karppausta vaikeuttaa se, että töiden lomassa tulee yleensä duunikavereiden kanssa käytyä syömässä milloin missäkin ja aina on valinnan vara vähän heikohko. Sosiaalinen tapahtuma, josta en kuitenkaan halua luopua.

Enemmän meinasin painottaa laihduttamista tuonne liikunnan puolelle. Lisäksi jätän sokeriset juomat ruokavaliosta pois ja pyrin välttämättä viikonloppu sipispusseja ja jos sellaisia nyt meinaakin ottaa niin otan sitten ainakin low-fattia perskele!
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Runar ja Kyllikki sanoi:
Jos on aiheellista laihduttaa, niin sanoisin että kilon tiputat viikossa ja että karppaus on erinomainen tapa laihduttaa. Hetkeäkään ei tarvitse nälkää nähdä. Niin paljon saa syödä kuin huvittaa, kunhan on tarkka siitä mitä syö.
Joillekin taas, kuten allekirjoittaneelle, em. karppaus ei sovi yhtään vaan neljän päivän jälkeen oli niin huono olo, että hyvä kun tolpillaan pysyi. Ja kyllä, kaikki oli tehty taiteen sääntöjen mukaan. Eli aika yksilöllistä tuntuu olevan. Monethan tuon kehuvat taivaisiin.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Albert Oil sanoi:
Joillekin taas, kuten allekirjoittaneelle, em. karppaus ei sovi yhtään vaan neljän päivän jälkeen oli niin huono olo, että hyvä kun tolpillaan pysyi. Ja kyllä, kaikki oli tehty taiteen sääntöjen mukaan. Eli aika yksilöllistä tuntuu olevan. Monethan tuon kehuvat taivaisiin.
Joo, uskon myös että se ei kaikille sovi.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Dominic sanoi:
Karppausta vaikeuttaa se, että töiden lomassa tulee yleensä duunikavereiden kanssa käytyä syömässä milloin missäkin ja aina on valinnan vara vähän heikohko. Sosiaalinen tapahtuma, josta en kuitenkaan halua luopua.
Mun kokemuksen mukaan tuo ei ole ongelma oikeilla järjestelyillä. Kun otat esim. annoksen jossa on pihvi, niin jätät ne perunat ja muut hiilihydraatteja sisältävät lisukkeet pois ja syöt pelkän pihvin jne.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Dominic sanoi:
Domppari yrittää pudottaa ylipainonsa 84 kilosta 75 kiloon.

Milloin tämä maaginen rajapyykki saavutetaan?

Pollia seuraa...
Mun mielestä järkevä tavoite noin alkuun olisi tiputtaa se ylipaino vaikka 50 kiloon, kuitenkin kokonaispaino lyhytkasvuisellakin olisi vielä reilusti yli 100 kilon. Parin vuoden tähtäimellähän voisit ottaa tavoitteeksi pästä ylipainosta kokonaan eroon.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
jps sanoi:
Mun mielestä järkevä tavoite noin alkuun olisi tiputtaa se ylipaino vaikka 50 kiloon, kuitenkin kokonaispaino lyhytkasvuisellakin olisi vielä reilusti yli 100 kilon. Parin vuoden tähtäimellähän voisit ottaa tavoitteeksi pästä ylipainosta kokonaan eroon.
HÄHÄHÄHÄHÄHÄ!

EIKU!!!!

Eihän toi ollut yhtään hauska juttu... :dunno:
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Dominic sanoi:
Jes, ite taidan olla ihan hiukan pidempi, ehkä sentin pari. Itse olen tossa 75-76kg painossa, joka on esimerkiksi bmin mukaan jo jopa ylipainon puolella. Sitä nyt ei kannata tietenkään uskoa, vaan mielummin vaikka peiliä. Muutama kiloa lihasmassaa olisi vielä tarkoitus hakea punttisalilta, sinne jonnekin 80kg tienoille. Tarkoitus edetä erittäin proteiinipitoisella, vähä- mutta laadukas hiilihydraattisella ruualla eteenpäin.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Peili ja rinnan alapuolella roikkuva epämääräinen einiinkiinteä hyllyvä möykky ja rinnat, joita kohta voi jopa puristella, tähän ajaa.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Ruokailutapojen muutoksella saanee paljon aikaan. Itse syön proteiinipitoista safkaa paljon, en syö mitään makeata, alkoholia nautin harvoin. Harrastan liikuntaa yleensä 3 salia+2 luistelua viikossa. Ei muuta kun tsemmpiä. Ja kun ja jos aloitat kuntoilun, aloita a)rauhassa ja b) vaikka aerobisella saat sulatettua ylimäärästä pois, muista lihaskuntoharjoittelu
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Dominic sanoi:
Peili ja rinnan alapuolella roikkuva epämääräinen einiinkiinteä hyllyvä möykky ja rinnat, joita kohta voi jopa puristella, tähän ajaa.
Noi lähtee rasvaimulla. Sen voit tehdä kotona ihan itse ja säästää tuhansia euroja. Et tarvi muuta kuin imurin, jeesusteippiä, täytekynän ja ison peilin. Ensin ruuvaat täytekynän auki, heität sisukseet roskiin ja vuolet kärkiosan teräväksi. Sitten teippaat terävän kärkiosan imuriletkun päähän tiiviisti ja sulla on tee se itse -rasvaimuri. Sitten ei muuta kun sen peilin eteen ja hommiin.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ennen olin laiha, kun en päivän aikana MUISTANUT välttämättä syödä kuin ruisleipiä ja juoda kahvia. Nykyään sit tulee ahdettua aina lämpimiä läskiaterioita naamaan.

En syö kebabbia tai pizzoja kauheasti, mutta suhteellisen useasti tulee kuitenkin käytyä esim. kiinalaisissa syömässä. Mutta ei kai ne niin lihottavia ole kuin esim. rasvainen pizza?

Kotona vedän yleensä vain leitää tai pihvia kera perunoiden (viikonloppuisin).

Olut lienee kans pieni ongelma, meinaan perjantaisin sitä tulee vähintään sixpack juotua ja viikollakin on tapana ottaa illalla 1-2 rauhottavaa.

Toisinaan kyllä ollut niitäkin jaksoja kun olutta ei ole mennyt arkisin ollenkaan.
 
Ylös