Örfil
Guest
...meni kahvit rinnuksille!Raviradoilla?
...meni kahvit rinnuksille!Raviradoilla?
Mullon vahvistamatonta sisäpiirintietoa, että neljä F1-forumistia on tänään menossa opiskelemaan romanikieltä.Raviradoilla?
Pubissa tulee yleensä puhuttua englantia mukiin :ahem:Puhun mukiinmenevää englantia,
Poikien kirjoitustaidot välttäviä
Yhdeksäsluokkalaisten äidinkielen
kirjoitustaidoissa ei ole hurraamista,
kertoo opetushallituksen
oppimistuloksia arvioiva tutkimus.
Tytöillä kirjoitustaso oli keskimäärin
tyydyttävä, pojilla välttävä.
Tutkimuksesta käy ilmi, että joka
toisesta koulusta valmistuu oppilaita,
jotka ovat laiminlyöneet äidinkielen
perusasioiden opiskelun peruskoulun
aikana.
Oppilaiden äidinkielen todistusarvosana
ei myöskään vastannut taitoja.
Valtaosalla välttäviksi arvioiduilla
oppilailla oli todistuksessaan parempi
arvosana, jopa hyvä tai kiitettävä.
YLE
Johan sitä on nähty miten pakko toimii kielten opetuksen yhteydessä..eiku.Kannattaisikohan sitä panostaa ennemmin äidinkielen opetukseen kuin toiseen kotimaiseen kieleen?
Mulla taisi olla 6. Kirjoittamani lentosota-aiheiset aineet (toinen ja ainoa aihe oli avaruusmatkat) eivät sytyttäneet äikänmaikkaa (koskaan) ja kerran jopa äidyimme valtaisaan riitaan siitä, että pöllyääkö maa eniten pakkolaskuvaiheessa koneen maahan osuessa vai vasta koneen pysähtyessa.Oma äidinkielennumeroni oli yläasteella 7. Parempaan ei kyennyt, eikä kiinnostanutkaan kyetä.
Heitäs linkkiä.Kieltä olen myöhemmin oppinut käyttämään paremmin esimerkiksi eräällä Internet-keskustelupalstalla, joka kuhisee kusimunia.
Yleensä sanotaan että heitäs homo volttiHeitäs linkkiä.
Jarnajarna: sä sait, mutta saako muut? Sun duuninko takia kaikkien pitää opiskella ruotsia'Pakko'ruotsin hallinan takia, sain nyt 2 hyvää vastuuualuetta duunista lisää. Tuotekehittelyyn ja Trainers trainee puolelle. Tietää koulutusta Ruotsissa. Mistä saan päheen 6-1 paidan?
Jarnajarna: sä sait, mutta saako muut? Sun duuninko takia kaikkien pitää opiskella ruotsia
Mä voisin vakavalla rintaäänellä sanoa että pakkosaksa olis kaikille eduksi vaikka siitä ei ole etua kuin harvoille. Samoin kuin ruotsin osalta. Sen opiskelu on ihan turhaa nykyaikana. Jäänne joltain 1800 luvulta.
Kyllä englanti on se nykyajan esperanto. Muksut puhui kumpikin ymmärrettävästi englantia ulkomaanreissulla jo 7-vuotiaina. Koitappa sönköttää ruattiks jossain muualla kuin Tukholmassa (jos sielläkään) niin tuletko ymmärretyksi? Aikanaan olin projektissa jossa oli ruattalaisia mukana niin sujuvasti vedettiin homma engelkaksi. Ihan huvikseen puhuttiin ruotsia välillä (kan jag få en karkki) mutta työasioissa ei missään nimessä käytetty työkielenä.
Sillä pärjää missä vain paitsi ranskassa.
On kyllä parhautta nuo sättimisen logit tuolla noin.
Ois mulla OttoVillen (botti) lokit tallessa kaiketi kokonaisuudessaan. Oisko kolmen tai neljän forumiin liittyvän kanavan lokeja parilta vuodelta.On kyllä parhautta nuo sättimisen logit tuolla noin.
Mutta kun sä ootkin muuten ihan turha. Tai ainakin epämiellyttävä elävä esimerkki kaikille näille kielenopiskelun vastustajille.
Ei ollut mulle turhaa ruottin opiskelu.
*jättää vastaamatta*Kaikki kielet englantia lukuunottamatta pitäisi olla vapaaehtoisia.